abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 15:41:15 #241
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_80599610
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik en je buurvrouw en 90% van Nederland.
Ik zou zeggen veel success met actie voeren en schuldgevoel aanlullen.

Onwetendheid is een smoes waar ik me nooit achter heb verscholen, ik heb meerdere malen kenbaar gemaakt er gewoonweg niet bij stil te staan. Je kan zo namelijk overal wel bij stil gaan staan.
Hout op je vloer waar komt dat weg? Uit welk gebergte je aanrechtblad is gehakt? Hoeveel vierkante meter regenwoud er is gekapt voor je schutting? Welke op rijst en en water levende uitgemergelde negertje heeft je merkkleding in elkaar gezet? Waar word je makeup op getest? Welke meningloze onderdrukte Chinees heeft je auto in elkaar gezet?
Hoe ver ga je daar mee door.
Dat zou je dus wel moeten doen. Maar gemakzucht is te prefereren hè. Lekker stompzinnig consumeren en na jou de zondvloed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_80599682
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:34 schreef Gimmick het volgende:
Geef eens een definitie van fatsoenlijk waarmee 'onverdoofd balletjes afsnijden'* als fatsoenlijk valt te bestempelen.

*- Of volgroeide varkens op minder dan 0,64 vierkante meter,
- volgroeide vleeskippen met 19 stuks op minder dan één vierkante meter,
- snaveltjes afbranden
- varkensberen aftrekken
- etc
Bijvoorbeeld van die balletjes afsnijden, volgens sommigen (toegegeven dat dat varkensboeren zijn, maar die hebben wél dagelijks met die beesten te maken), levert het verdoofd castreren stukken meer stress op dan onverdoofd.
En volgens een kippenexpert in de Keuringsdienst van Waarde zijn de meest blije kippen hetzij legbatterijkippen, hetzij vrije uitloopkippen met haan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:45:51 #243
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80599811
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is de stemming in dit topic atm, soit.
En ver ligt het er ook niet vanaf. Jij koopt goedkoop vlees dus jij knipt ballen van varkens.
Je kunt de discussie wel ridiculiseren, maar dat heb ik nooit gezegd. Mensen die goedkoop vlees kopen faciliteren de slechte omstandigheden waarin dieren worden gehouden. Zij zijn mede verantwoordelijk voor wijze waarop er met dieren wordt omgegaan. Vegetariërs en bewuste vleeseters zijn van die vervelende mensen in de ogen van veel bioindustrievleeseters omdat zij de vanzelfsprekendheid van de bio-industrie wegnemen. Vega's en bewuste eters laten zijn dat je een keuze hebt - en met die keuze komt verantwoordelijkheid.

Dat is wat ik zeg en daar sta ik achter. Dat vind je wellicht geen leuke boodschap omdat je misschien toch ook wel ergens iets van schuld en schaamte voelt voor de wijze waarop met dieren wordt omgesprongen. Die vervelende cognitieve dissonantie probeer je weg te nemen door je eigen invloed te bagatelliseren.
I am a black hole shitting into the void
pi_80599957
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:45 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je kunt de discussie wel ridiculiseren, maar dat heb ik nooit gezegd. Mensen die goedkoop vlees kopen faciliteren de slechte omstandigheden waarin dieren worden gehouden. Zij zijn mede verantwoordelijk voor wijze waarop er met dieren wordt omgegaan. Vegetariërs en bewuste vleeseters zijn van die vervelende mensen in de ogen van veel bioindustrievleeseters omdat zij de vanzelfsprekendheid van de bio-industrie wegnemen. Vega's en bewuste eters laten zijn dat je een keuze hebt - en met die keuze komt verantwoordelijkheid.

Dat is wat ik zeg en daar sta ik achter. Dat vind je wellicht geen leuke boodschap omdat je misschien toch ook wel ergens iets van schuld en schaamte voelt voor de wijze waarop met dieren wordt omgesprongen. Die vervelende cognitieve dissonantie probeer je weg te nemen door je eigen invloed te bagatelliseren.
Mijn persoonlijke invloed is al zo klein dat er helemaal geen hol te bagatelliseren valt.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:49:01 #245
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80599959
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld van die balletjes afsnijden, volgens sommigen (toegegeven dat dat varkensboeren zijn, maar die hebben wél dagelijks met die beesten te maken), levert het verdoofd castreren stukken meer stress op dan onverdoofd.
En volgens een kippenexpert in de Keuringsdienst van Waarde zijn de meest blije kippen hetzij legbatterijkippen, hetzij vrije uitloopkippen met haan.
De enige reden dat varkens überhaupt gestrest raken is omdat ze in overvolle hokken zitten. De oplossing ligt dan ook voor de hand: grotere hokken, minder dieren.
pi_80600004
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:45 schreef Gimmick het volgende:
Nou ja, andersom zouden sommige vega's zich ook wel moeten kunnen voorstellen dat sommige vleeseters een andere waarde toekennen aan een dierenleven.
pi_80600092
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:49 schreef Gimmick het volgende:
De enige reden dat varkens überhaupt gestrest raken is omdat ze in overvolle hokken zitten. De oplossing ligt dan ook voor de hand: grotere hokken, minder dieren.
Kan, hoeft niet. Een legbatterijkip bijvoorbeeld krijgt op tijd haar eten, haar eieren en uitwerpselen worden afgevoerd, ze kan niet gepikt worden, ze wordt niet ziek.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:55:31 #248
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80600255
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, andersom zouden sommige vega's zich ook wel moeten kunnen voorstellen dat sommige vleeseters een andere waarde toekennen aan een dierenleven.
Dat blijkt doorgaans niet uit de wijze waarop vleeseters omgaan met hun honden en katten. Die geven vleeseters net zo veel zorg en liefde als vegetariërs. Nee, de vleeseter hecht een andere waarde aan de hond dan aan het varken. Die hypocrisie begrijp ik niet.
pi_80600337
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:55 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat blijkt doorgaans niet uit de wijze waarop vleeseters omgaan met hun honden en katten. Die geven vleeseters net zo veel zorg en liefde als vegetariërs. Nee, de vleeseter hecht een andere waarde aan de hond dan aan het varken. Die hypocrisie begrijp ik niet.

Tjah misschien zeg ik wil iets heel geks hoor maar zou het kunnen zijn dat een varken niet echt een gangbaar huisdier is? (en je er derhalve geen band meet ontwikkeld)
pi_80600481
quote:
"De vleeseter" bestaat niet, net zomin als "de vegetariër". Ik ken meerdere mensen die geen vlees eten, sommige om morele bezwaren, anderen omdat ze bijvoorbeeld de smaak of textuur van vlees niet lekker vinden.
Dat iemand die een hond of kat (of ander dier) houdt en vertroetelt, maar tegelijkertijd wel kiloknallers koopt en dat huisdier goedkoop vleesvoer te eten geeft, op zijn minst een enorme klont boter op zijn hoofd heeft, ben ik persoonlijk met je eens.
Maar ik vind dan ook dat de mens boven het dier staat. Ik snap de in mijn ogen vaak hypocriete liefde voor dieren van sommige mensen al niet en maak me ook niet al te druk om het lot van dieren in de bioindustrie.
pi_80601126
quote:

[..]

En hoe kijk jij aan tegen een rat? Of een duif? En wat vind je van spinnen? Muggen? Ga toch een eind fietsen (en pas op dat je geen mieren platrijdt).

Ik ben een vleeseter en probeer zoveel mogelijk biologisch, scharrel, vrije uitloop te kopen. Ben single, dus kiloknallers heb ik sowieso weinig aan. Een vleesbelasting klinkt mooi, maar daar heeft het dier in kwestie niet veel aan. Dat geld verdwijnt in de overheidskas en wat er aan de misstanden in de bioindustrie gedaan wordt, moeten we nog maar zien.

Ik wil best meer betalen voor vlees, maar dan moet het geld wel tengunste van het dier gebruikt worden.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:16:06 #252
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_80603699
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kan, hoeft niet. Een legbatterijkip bijvoorbeeld krijgt op tijd haar eten, haar eieren en uitwerpselen worden afgevoerd, ze kan niet gepikt worden, ze wordt niet ziek.
Ze kan niet gepikt worden, omdat zij en de anderen een afgebrande snavel hebben. Ze kunnen niet bewegen, niet scharrelen, niets doen wat ze van nature doen. Hun bioritme wordt vanaf hun geboorte door felle lampen compleet in de war geknald, ziek zijn ze sowieso.

Hoe kún je legbatterijen goedpraten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:17:48 #253
136 V.
pi_80603760
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:41 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is heel mooi maar is dat niet juist het publiek dat je moet overtuigen?
Nee, want die overtuig je niet. Ik probeer mensen te overtuigen die zich er niet te veel bewust van zijn. Niet mensen die er bijna trots op zijn dat ze dierenmishandeling steunen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:19:33 #254
136 V.
pi_80603825
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:49 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Vrije uitloop, buiten komen, modder, niet afgeknipte ballen en staarten etc.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:21:07 #255
136 V.
pi_80603873
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

maak me ook niet al te druk om het lot van dieren in de bioindustrie.
Dat een mens 'boven' dieren staat, mag je vinden, maar waarom moet dat wat jou betreft gepaard gaan met ellende en pijn? En waarom kan het je zo weinig schelen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80603912
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:16 schreef Verbal het volgende:

Ze kan niet gepikt worden, omdat zij en de anderen een afgebrande snavel hebben. Ze kunnen niet bewegen, niet scharrelen, niets doen wat ze van nature doen. Hun bioritme wordt vanaf hun geboorte door felle lampen compleet in de war geknald, ziek zijn ze sowieso.

Hoe kún je legbatterijen goedpraten

V.
Hey, ik geef alleen maar door wat die expert in de Keuringsdienst vertelde. Legbatterijkippen hebben bijvoorbeeld een stuk minder stress dan scharrelkippen. Ik kan alleen het fragment niet vinden, het is een oude aflevering die ook niet op de site staat. Hier een stukje over het programma: http://tvrecensies.web-lo(...)rvu_vaak_eenzaa.html
pi_80603934
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:21 schreef Verbal het volgende:
Dat een mens 'boven' dieren staat, mag je vinden, maar waarom moet dat wat jou betreft gepaard gaan met ellende en pijn? En waarom kan het je zo weinig schelen?

V.
Waarom kan het jou zoveel schelen?
  donderdag 22 april 2010 @ 17:23:54 #258
136 V.
pi_80603963
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Hey, ik geef alleen maar door wat die expert in de Keuringsdienst vertelde. Legbatterijkippen hebben bijvoorbeeld een stuk minder stress dan scharrelkippen. Ik kan alleen het fragment niet vinden, het is een oude aflevering die ook niet op de site staat.
...dan kijk ik die wel een keer op mijn werk als ik pauze heb.

Ik ken in ieder geval beweringen van heel veel andere experts die het leven van legbatterijkippen in het geheel niet als stressvrij of -arm zouden typeren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 april 2010 @ 17:24:21 #259
136 V.
pi_80603979
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom kan het jou zoveel schelen?
Jij eerst

Nou vooruit. Empatisch vermogen, denk ik. Iets wat veel mensen beschouwen als een trekje dat de mens 'boven' dieren plaatst. (al zijn er duidelijke voorbeelden van dierlijk empatisch vermogen).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80604156
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:23 schreef Verbal het volgende:
...dan kijk ik die wel een keer op mijn werk als ik pauze heb.

Ik ken in ieder geval beweringen van heel veel andere experts die het leven van legbatterijkippen in het geheel niet als stressvrij of -arm zouden typeren.

V.
Dit is wat ik zo snel kan vinden over die uitzending, auteur (de?) Wouter Klootwijk: http://www.foodlog.nl/vandaag/bericht/kip_en_geluk/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')