Juist. Je bent me voor.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
Misschien moet je rechter worden. Je bent erg goed in het rechtpraten wat krom is. Die Sitek is om het leven gekomen als gevolg van een klap die de taxichauffeur heeft uitgedeeld. Hij is niet zomaar gevallen, het is die klap waardoor hij viel.
Door toedoen van die taxichauffeur leeft Sitek nu niet meer.
Die Sitek is om het leven gekomen omdat hij de prijs van zijn wangedrag, t.w. te weten: de prijs van een taxi om hem naar huis te brengen, niet accepteerde.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
Misschien moet je rechter worden. Je bent erg goed in het rechtpraten wat krom is. Die Sitek is om het leven gekomen als gevolg van een klap die de taxichauffeur heeft uitgedeeld. Hij is niet zomaar gevallen, het is die klap waardoor hij viel.
Door toedoen van die taxichauffeur leeft Sitek nu niet meer.
Kees22 was ooggetuige!quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die Sitek is om het leven gekomen omdat hij de prijs van zijn wangedrag, t.w. te weten: de prijs van een taxi om hem naar huis te brengen, niet accepteerde.
Als hij niet had liggen zeiken, had hij nog geleefd. Met een kater, maar wel levend.
Klaar nu. ik ga wat anders doen.
Ik spreek niemand vrij.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
Je laatste opmerking klopt dan weer wel voor de helft. De chauffeur heeft een rol gespeeld bij de dood, en is ook schuldig aan de dood. Want hij deelde namelijk de fatale klap uit. Dus schuldig. En de rechter heeft gesproken, dus wie ben jij om hem hiervan vrij te spreken.
Nee, dat niet.quote:
Die Sitek is om het leven gekomen omdat er een chauffeur was die het nodig vond om hem dood te slaan vanwege een discussie over de prijs.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die Sitek is om het leven gekomen omdat hij de prijs van zijn wangedrag, t.w. te weten: de prijs van een taxi om hem naar huis te brengen, niet accepteerde.
Als niet als....quote:Als hij niet had liggen zeiken, had hij nog geleefd. Met een kater, maar wel levend.
Yep, zo heette het laatste album van Doe maar. Klaar. Daar staat het nummer ook wel op: als niet alsquote:Klaar nu. ik ga wat anders doen.
Oh, ik zie dat je nog even doorgaat? Ik dacht dat je er klaar mee was, toch?quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik spreek niemand vrij.
Hij heeft niet de fatale klap uitgedeeld.
Fataal (d.w.z. dodelijk) was de val van het achterhoofd op het fietspad.
Een normaal en nuchter mens vangt zijn val op als hij een slag in het gezicht krijgt. Die strekt zijn armen naar achteren of valt op zijn kont of zo. Maar hij beschermt zijn hoofd tegen elke prijs.
Iemand die dronken is (vertel mij wat), kan dat niet meer.
Maar dat hij dat niet meer kan is niet de schuld van degene die duwt/slaat.
Overigens: als je je beroept op de uitspraak van de rechter, hoe kun je die dan tegelijk bestrijden?
Het verbaast me dat je nog met jezelf kunt leven als je dit soort redeneringen ophangt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die Sitek is om het leven gekomen omdat er een chauffeur was die het nodig vond om hem dood te slaan vanwege een discussie over de prijs.
Ergo: er zijn zat taxichauffeurs die elke keer te maken krijgen met dit soort klanten. Maar daar hoor je niemand over. Feit is wel dat het juist deze chauffeur is die om die reden een klant heeft doodgeslagen. De chauffeur is dus ongeschikt, en had nooit dit werk mogen doen. Dan had Sitek nog geleefd.
[..]
Als niet als....![]()
[..]
Yep, zo heette het laatste album van Doe maar. Klaar. Daar staat het nummer ook wel op: als niet als![]()
http://www.discogs.com/Doe-Maar-Klaar/master/50006
*proest*quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat niet.
Maar ik kan wel nadenken!
Het verbaast me dat jij met het zwart maken van een dood iemand, en over zijn rug je gelijk probeert te halen, moraalridder.quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het verbaast me dat je nog met jezelf kunt leven als je dit soort redeneringen ophangt.
Ja, ik voelde het gebeuren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:28 schreef Pool het volgende:
Sjezus, Kees22, jij slaat wel door richting de andere kant zeg. Het was misschien niet de bedoeling om met die klap te doden, maar de dood is wel het rechtstreekse gevolg van die klap. Dat heeft de rechter ook geoordeeld, daarom zware mishandeling met de dood tot gevolg. Dus TS zit er naast met zijn moord, maar jij ook.
Ah, dus iemand die de verkrachter van zijn dochter overhoop schiet moet dezelfde straf krijgen als iemand die zomaar willekeurig op pad gaat om iemand van het leven te beroven? Een rechter houdt rekening met de omstandigheden, en dat is maar goed ook.quote:
Ah, tja, zo kan ik het ook. Je pakt een regeltje uit een reactie, rukt het compleet uit z'n context en gaat dan dom lopen blaten. Ik heb ook gezegd dat de rechter heeft gesproken, dat het terecht is dat hij vastzit, maar dat zijn straf te laag is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:34 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ah, dus iemand die de verkrachter van zijn dochter overhoop schiet moet dezelfde straf krijgen als iemand die zomaar willekeurig op pad gaat om iemand van het leven te beroven? Een rechter houdt rekening met de omstandigheden, en dat is maar goed ook.
Bovendien was het niet eens moord, zelfs niet eens doodslag. Je zit dus op meerdere punten fout.
Het slachtoffer had het ook kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:25 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ah, tja, zo kan ik het ook. Je pakt een regeltje uit een reactie, rukt het compleet uit z'n context en gaat dan dom lopen blaten. Ik heb ook gezegd dat de rechter heeft gesproken, dat het terecht is dat hij vastzit, maar dat zijn straf te laag is.
En omstandigheden hebben we het uitgebreid over gehad. Feit blijft dat de chauffeur dit had kunnen voorkomen. Doodslag, moord.
Precies, dus dan had de chauffeur dit kunnen voorkomen. Hij had beter kunnen weten, anders had hij dit werk niet moeten doen. Elke taxi chauffeur heeft wel eens te maken met lastige klanten. Als je dan vervolgens agressief gaat lopen doen door te spugen, dan vraag je om problemen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat het voorkomen had kunnen worden geld voor elke mishandeling / moord. Dus het zijn eigenlijk loze woorden.
Ik spreek mezelf nergens tegen. Maar jij leest weer eens verkeerd. Maar goed dat jij geen rechter bent.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:31 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Precies, dus dan had de chauffeur dit kunnen voorkomen. Hij had beter kunnen weten, anders had hij dit werk niet moeten doen. Elke taxi chauffeur heeft wel eens te maken met lastige klanten. Als je dan vervolgens agressief gaat lopen doen door te spugen, dan vraag je om problemen.
Dus inderdaad zijn het loze woorden als jij zegt dat het niet aan de chauffeur zou liggen. Want je spreekt jezelf nu tegen door te zeggen dat het voorkomen had kunnen worden, dat geldt voor elke mishandeling, maar deze chauffeur een uitzondering op de regel vormt? Vreemd, erg vreemd.
Oh nee, toch niet. Dit heeft ook wel selectief zijn. Zoals gezegd, ik ben blij dat jij geen rechter bent.
Dat doe je wel degelijk. Je zegt zelf dat het voorkomen had kunnen worden, dat geldt voor elke mishandeling, maar deze chauffeur een uitzondering op de regel vormt? Vreemd, erg vreemd.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf nergens tegen. Maar jij leest weer eens verkeerd. Maar goed dat jij geen rechter bent.
Ik zeg nergens dat deze chauffeur een uitzondering op de regel vormt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat doe je wel degelijk. Je zegt zelf dat het voorkomen had kunnen worden, dat geldt voor elke mishandeling, maar deze chauffeur een uitzondering op de regel vormt? Vreemd, erg vreemd.
Oh nee, toch niet. Dit heeft ook wel selectief zijn. Zoals gezegd, ik ben blij dat jij geen rechter bent.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat deze chauffeur een uitzondering op de regel vormt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |