Als je dat al kan. Er zijn zoveel aanpassingen dat je niet kunt zeggen welke de winst nu opgeleverd heeftquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Zullen we daar morgen een oordeel over vellen?
Ook waarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je dat al kan. Er zijn zoveel aanpassingen dat je niet kunt zeggen welke de winst nu opgeleverd heeft
Ben het met je eens.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Foto op de baan:
[ afbeelding ]
Ik vind het echt geen gezicht.![]()
Wel leuk gevonden.
de Merc lijkt op je avatarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Zullen we daar morgen een oordeel over vellen?
quote:Formula One teams have agreed to ban the F-duct concept next year. In Sunday morning's FOTA meeting, most of the teams were in favor to ban the system, even though McLaren tried to convince some teams to keep it within the rules.
McLaren enjoyed an early season advantage on its rivals after it invented a driver controlled stalling of the rear wing over the winter.
While it was knee-operated in the McLaren, newer systems introduced by Sauber and Ferrari allowed the driver to block the duct and stall the wing with his hand. This led to situations where at times drivers are running at more than 200 km/h with one or even no hands on the steering wheel.
Most of the teams believed that costs for next year's designs would spiral out of control and are not worth the security risk drivers would be exposed to with the new system. As a simple majority of teams decides in FOTA meetings, neither of the teams will implement the system in 2011.
Mercedes GP CEO Nick Fry told Autosport that he supported the ban on F-Ducts because the designs brought little to the sport.
"I personally think that it is sensible to nip in the bud technologies that, on the face of it, don't really have a relevance for use outside of F1."
"By the end of the year I know we, and I am sure most of the other teams, will have an F-Duct on their car and that neutralises the advantage of having it."
He added: "I know it is disappointing for those who invent these ideas, but I think what people have to get used to is, like the double diffuser idea, they may be fairly short lived. What we should be encouraging is stuff that we can be using elsewhere, and I am personally a big proponent of KERS because of that."
bij deze ;-)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Zullen we daar morgen een oordeel over vellen?
Kun je beter verstelbare achtervleugels gebruiken die op het rechte stuk vlak gelegd kunnen worden zodat er geen drag is. Zelfde effect en goedkoper (denk ik).quote:Op maandag 10 mei 2010 01:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Opzich heeft Nick Fry wel gelijk, maar het levert op de rechte stukken wel een brandstofbesparing op lijkt me. Al is dit denk ik niet direct toepasbaar op gewone straatauto's, zoals KERS dat wel was.
quote:
Hoe Alonso dat ding gebruikt sloeg werkelijk nergens opquote:Op maandag 10 mei 2010 18:57 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze zulke dingen verbieden... Zo duur lijkt het me nu ook weer niet
Dan moeten ze dat verbieden, niet het principe zelf. Met de knie werkt het primaquote:Op maandag 10 mei 2010 19:17 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hoe Alonso dat ding gebruikt sloeg werkelijk nergens op![]()
Tegensturen met één hand en soms zonder handen omdat hij met rechts de rembalans deed
Ik zie het andersom. Door de druk veert de ring in, waardoor de auto laag bij de grond ligt tijdens de kwalificatie. Gedurende de nacht veroudert de ring, waardoor hij nog wel wordt ingedrukt door de hoeveelheid brandstof en niet meer omhoog komt als de wagen lichter wordt, omdat er geen elasticiteit inzit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:27 schreef Waffle het volgende:
Dat zou het niet verklaren, want dan zou hij met name in de kwalificatie hoog staan. Hij is dan nog niet verouderd en kan dus nog volledig elastisch uitzetten. Of zie ik dit verkeerd?
Ze hebben dan vaak al een hele vrijdag gereden en beginnen Q3 met een zware auto. Voordat je in Q1 bent is er dan schijnbaar al een hele veroudering in het rubber.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:27 schreef Waffle het volgende:
Dat zou het niet verklaren, want dan zou hij met name in de kwalificatie hoog staan. Hij is dan nog niet verouderd en kan dus nog volledig elastisch uitzetten. Of zie ik dit verkeerd?
Vanavondquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:27 schreef LeXX het volgende:
Nog geen topic voor Monaco? Wilde net een hommage geven aan een van de spannendste races daar, met een bijzondere winnaar:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |