't is toch niet 'n soort Candles in the Wind, hè?
quote:het idee was anders maar erg ruk uitgevoerd, die muziek en die tekst....
Op woensdag 15 mei 2002 21:30 schreef Petra-tje het volgende:
nou inderdaad!!
het idee is leuk, maar waarom die kwal??
ik heb maar vast een emmer hierlangs gezet, mocht het nog een keer komen, kots ik daarin en niet heel die vloer onder
quote:"Laat vele vrouwenharten sneller kloppen"
Op woensdag 15 mei 2002 21:29 schreef hp22 het volgende:
http://www.gerardjoling.nldat intro!
quote:*Proest*
quote:dat kon pim tenminste verstaan, heb dubbel gelegen om zijn talenknobbel
Op woensdag 15 mei 2002 21:33 schreef Wicha het volgende:
En dan nog in het Engels ook; ik dacht dat een Nederlandstalig lied hier toch meer op z'n plaats was geweest.
quote:Hij is toch Homo?
Op woensdag 15 mei 2002 21:31 schreef K-otic het volgende:[..]
"Laat vele vrouwenharten sneller kloppen"
Nou ja, zn fans zijn waarschijnlijk zo dom dat ze dat niet eens doorhebben.
quote:oei oei!!! auuuuuwww!!! damn!!!! Proest!!!
quote:[sarcastische modus]
Op woensdag 15 mei 2002 21:37 schreef Wicha het volgende:
Ons nieuwe volkslied?
tuurlijk.....
[/sarcastische modus]
En kreeg er eigenlijk wel sentimentele gevoelens van.
terwijl ik niet echt sentimenteel ben.
En een hekel aan joling heb.
Off Topic:
Ik een paar jaar geleden met wat vrienden hem bekogeld met sneeuwballen in oostenrijk. Echt lachen
anyway ik vind niet dat ze een nummer moeten maken voor Foruyn , en al helemaal gerard joling niet
stom gedoe.
tis een nummer met een vrolijk deuntje ook geloof ik
quote:Vraag zo'n leuk frivool zwart gevalletje van mevrouw Bloemen en stop daar je hele straat in
Op woensdag 15 mei 2002 21:40 schreef SunChaser het volgende:
Schagen moet in rouw
quote:HAHAH die site is echt vout
Maar hij heeft het goed gezien :
Pim is OK
Wat een draak van een nummer! Een infantiele tekst, doordrengt van cliche's op een typisch Joling -ik heb een ladykillerimago- slijmmelodietje.
Het absolute omgekeerde van de stijl die Pim zelf wel had.
Doe het dan gewoon niet!
Kopers kunnen zich hier melden voor een persoonlijke verbale afstraffing.
quote:inderdaad, Pim had het zo gewild!
Op donderdag 16 mei 2002 21:27 schreef Apfel het volgende:
Euhm, die vorige week maandag was Pim nog in arbeidsvitaminen en daar werd naar gevraagd wat hij als plaat wou draaien, en hij vroeg Gerard Joling aan dus lijkt me stug als hij het niet leuk zou hebben gevonden.
Ik dacht eerst dat het een commercieel uitmelksel was, maar nu ik weet dat Jan Rietman er aan meegewerkt heeft, weet ik dat het oprecht is.
Er zijn altijd 3e rangs artiesten ( gerard Joling) die samen met een pseudo pianist ( jan Rietman ) hier een slaatje uit proberen te slaan.
In een woord
quote:Als alle mensen die op LPF gestemd hebben die single kopen, wordt het een nummer 1 hit.
Op donderdag 16 mei 2002 16:48 schreef Zander het volgende:
En ja hoor, uiteraard ligt de single een dezer dagen in de winkel 'wegens overweldigend succes': http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=18653
Is het iemand trouwens opgevallen dat het refrein gewoon de melodie is van Ome Henk - Op de camping?
quote:Nee, hij is dood. Tenzij je dood OK vindt, dan is hij inderdaad ontzettend OK. Zo OK, OK'er dan dit kan bijna niet. OK?
Op donderdag 16 mei 2002 01:11 schreef Netanyahu het volgende:
Pim is OK
quote:Was mij idd ook opgevallen. Maar Op de camping is weer een cover van In the navy van de Village People
Op zaterdag 18 mei 2002 00:33 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik weet zeker dat dit nummer volgende week op 1 staat. Let maar op.Is het iemand trouwens opgevallen dat het refrein gewoon de melodie is van Ome Henk - Op de camping?
-typo-
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 18-05-2002 03:18]
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 03:10 schreef Dr_Crouton het volgende:
Is dit trouwens de veelbesproken aanpak van LPF om asielzoekers af te schrikken die naar Nederland te komen?
quote:Dat is dus In the navy van the village peoples
Is het iemand trouwens opgevallen dat het refrein gewoon de melodie is van Ome Henk - Op de camping?
quote:Ja dat dacht ik ook al.
quote:HET IS EN BLIJFT DE VILLAGE PEOPLE - IN THE NAVY
Op vrijdag 31 mei 2002 13:05 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ja dat dacht ik ook al.
Maar meestal vind ik alles altijd overal op lijken en hoort niemand anders het
anyway. het blijft een zieke plaat
quote:Jajaja....dat hoorde ik er ook in dus, maar ik snap wat Meneer_Aart bedoelt, vandaar dat ik even zijn bericht quote. Maar nog maar even voor de duidelijkheid:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:10 schreef Cybart het volgende:[..]
HET IS EN BLIJFT DE VILLAGE PEOPLE - IN THE NAVY
anyway. het blijft een zieke plaat
Zo. Das ook weer duidelijk
quote:Ja maar die heeft ook grotere tieten.
Op vrijdag 31 mei 2002 17:02 schreef Zander het volgende:
... maar voorlopig doet Vanessa Connie Breukhoven het beter in de hitlijsten met haar ode aan Pim.
gerards notering is bedrog
de platenmaatschappuij heeft singles gratis weggeven aan platenzaken en heeft ze daarna weer opgehaald nadat ze alweer gescand waren (belangrijk voor notering).
ze gaan zo gerard bellen voor commentaar
Ik dacht al, hoe kan Nederland dit in godsnaam nou zo mooi vinden???
quote:ja, gerard heeft zijn tel uit staan, nu gaan ze waarschijnlijk Jan Rietman bellen
Op zaterdag 01 juni 2002 12:36 schreef postinggirl het volgende:
Ja, hij staat in de midweek nu op 5....en ik hoorde zojuist bij de Mega Top 100 ook dat er absurd veel exemplaren door iemand opgekocht schijnen te zijn. Daarom draaien ze hem vandaag ook niet.Ik dacht al, hoe kan Nederland dit in godsnaam nou zo mooi vinden???
dit zaakje riekt
quote:Dat is wel heel erg triest... Op deze manier geldt dat als je er het geld voor hebt, je van elke plaat een wereldhit kunt maken.
Op zaterdag 01 juni 2002 12:36 schreef postinggirl het volgende:
Ja, hij staat in de midweek nu op 5....en ik hoorde zojuist bij de Mega Top 100 ook dat er absurd veel exemplaren door iemand opgekocht schijnen te zijn. Daarom draaien ze hem vandaag ook niet.Ik dacht al, hoe kan Nederland dit in godsnaam nou zo mooi vinden???
Ik vraag me wel af hoe ze er bij Mega Charts achtergekomen zijn dat die plaat maar door één persoon zo extreem veel gekocht is. Hoe kunnen ze dit?
Of ben ik te voorbarig?
Mij lijkt het dat dit uiterst smaakvolle eerbetoon een passende manier is om de herinnering aan Pim voorgoed te kleuren.
(Bron Yorin fm )
Toch wel weer duidelijk dat die Top100-lijstjes tegenwoordig helemaal niets meer betekenen. Degene met de diepste zakken 'koopt' gewoon een hoge positie...
Pim-single dubieus
in hitlijsten?
AMSTERDAM - Er dreigt een enorme rel rond de single At your service! van Gerard Joling. Multidesk, de platenmaatschappij van Joling, zou namelijk op slinkse wijze hebben geprobeerd het nummer ter nagedachtenis aan Pim Fortuyn op nummer 1 te krijgen van de Mega Top Honderd.
De Telegraaf is in het bezit van brieven waarin Multidisk-directeur Danny Bultman aan platenzaken bevestigt een grote partij singles van Gerard Joling te hebben opgekocht.
Deze zouden bij de desbetreffende zaken uiterlijk vandaag worden afgehaald en betaald.
Op basis van de gedragscode Mega Top Honderd heeft toetsingsinstantie Mega Charts de hitnotering van de single opgeschort. Marcus Muler van Mega Charts zegt aan de hand van de geregistreerde verkopen sterke aanwijzingen te hebben dat Multidisk de hitlijst wenst te beïnvloeden. Mega Charts stelt een onderzoek in en tot die tijd wordt At your service! uit de Hitlijst gehouden.
Gerards manager, Pim van der Kolk, reageerde verbaasd over de actie van Mega Charts. "Ik geef toe dat 10.000 singles verkopen binnen een week voor Nederlandse begrippen exceptioneel is. Toch denk ik dat er heel veel mensen zijn die het gewoon een geweldige plaat vinden. Bovendien gaat de opbrengst van de cd naar het Aids Fonds en de Stichting Zinloos Geweld. Wij hebben dus financieel gezien geen enkel voordeel van de verkoop."
quote:Maar aan de exposure houdt Gerard wel weer wat lucratieve schnabbels over.
Op zaterdag 01 juni 2002 14:04 schreef Zander het volgende:
"Wij hebben dus financieel gezien geen enkel voordeel van de verkoop."
quote:tuurlijk...
"Ik geef toe dat 10.000 singles verkopen binnen een week voor Nederlandse begrippen exceptioneel is. Toch denk ik dat er heel veel mensen zijn die het gewoon een geweldige plaat vinden.
ook hier heb ik nog maar weinig positieve reacties gezien.....
quote:Niet te vergeten het "statement" dat sommige mensen denken te maken als dit plaatje op 1 gestaan zou hebben. Misschien nog wel het meest kwalijke aspect van dit alles...
Op zaterdag 01 juni 2002 14:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar aan de exposure houdt Gerard wel weer wat lucratieve schnabbels over.
quote:zit dat er echt achter en hoe komen ze daar dan bij? en is dat dan zeker de allereerste keer dat zoiets gebeurd??
Marcus Muler van Mega Charts zegt aan de hand van de geregistreerde verkopen sterke aanwijzingen te hebben dat Multidisk de hitlijst wenst te beïnvloeden. Mega Charts stelt een onderzoek in en tot die tijd wordt At your service! uit de Hitlijst gehouden.
ik vrees eigenlijk dat laatste
quote:Het singletje van Vanessa staat anders nog steeds in de Top 100. Ik denk dat Gerards platenmaatschappij het gewoon te opzichtig heeft aangepakt. Volgens de 'code' van de Mega top 100 telt het niet mee als een enkele persoon of instantie meer dan drie exemplaren koopt. Ja, dan valt het wel op als een enkele persoon er twintigduizend aanschaft...
Op zaterdag 01 juni 2002 16:05 schreef waspman het volgende:
of is dit de eerste keer dat ze er iets aan doen omdat de poltieke kleur hen niet aanstaat?ik vrees eigenlijk dat laatste
quote:Wie?
Op zaterdag 01 juni 2002 16:23 schreef SunChaser het volgende:
Het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Piet Vilten is zo ook een keer uit de Top100 gebounjourd.
quote:Vanavond Kopspijkers
Op zaterdag 01 juni 2002 14:05 schreef SunChaser het volgende:
Maar aan de exposure houdt Gerard wel weer wat lucratieve schnabbels over.
Enne, ik vind het ontzettend triest dat al die singles worden opgekocht. Marketingtruc die zuigt van alle kanten. Gerard op 1, brrrr. Go Mega Charts!
quote:je snapt het niet helemaal he.
Op zaterdag 01 juni 2002 17:53 schreef D.Rose het volgende:
Ik ben absoluut geen Joling fan, maar als hij zo op 1 weet binnen te komen heb ik er niets op tegen.
Alleen meen ik dat het ook met airplay te maken had en niet alleen verkoop.
En waarom klaagt iedereen nu op Joling en wanneer Starmaker en Kopspijkers het doen word er geroepen: Knap, goede marketingtruc.
dus wanneer 1 iemand 20.000 exemplaren koopt (zoals nu gebeurt is) tellen er dus 19.997 niet mee
quote:precies
Op zaterdag 01 juni 2002 17:58 schreef Cybart het volgende:[..]
je snapt het niet helemaal he.
om in de top 100 te komen moet je verkopen. verkopen tellen mee bij maximaal 3 exemplaren per persoon/klant. dus als jij 4 exemplaren koopt, telt er 1 niet van mee.dus wanneer 1 iemand 20.000 exemplaren koopt (zoals nu gebeurt is) tellen er dus 19.997 niet mee
quote:stel dat ik maandag bij 10 verschillende winkels steeds 3 (dezelfde) singles koop.. wedden dat ze dan alle 30 meetellen!?
Op zaterdag 01 juni 2002 17:58 schreef Cybart het volgende:[..]
je snapt het niet helemaal he.
om in de top 100 te komen moet je verkopen. verkopen tellen mee bij maximaal 3 exemplaren per persoon/klant. dus als jij 4 exemplaren koopt, telt er 1 niet van mee.dus wanneer 1 iemand 20.000 exemplaren koopt (zoals nu gebeurt is) tellen er dus 19.997 niet mee
quote:precies
Op zaterdag 01 juni 2002 18:06 schreef waspman het volgende:[..]
stel dat ik maandag bij 10 verschillende winkels steeds 3 (dezelfde) singles koop.. wedden dat ze dan alle 30 meetellen!?
quote:dan wel ja, en dan zou ie gewoon mee tellen
Op zaterdag 01 juni 2002 18:06 schreef waspman het volgende:[..]
stel dat ik maandag bij 10 verschillende winkels steeds 3 (dezelfde) singles koop.. wedden dat ze dan alle 30 meetellen!?
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:05 schreef waspman het volgende:[..]
zit dat er echt achter en hoe komen ze daar dan bij? en is dat dan zeker de allereerste keer dat zoiets gebeurd??
of is dit de eerste keer dat ze er iets aan doen omdat de poltieke kleur hen niet aanstaat?ik vrees eigenlijk dat laatste
Het is een complot mensen! Wat me trouwens erg verbaast is dat ze bij de FRS non-stop het interview van Fortuyn met Harry Mens laten zien. Kan de familie Breukhoven zaken en privé niet scheiden?
quote:dat vermoeden ze
Op zaterdag 01 juni 2002 18:09 schreef Cybart het volgende:[..]
dan wel ja, en dan zou ie gewoon mee tellen
maar dat is in bovenstaand geval niet gedaan.
deze man heeft gewoon een hele partij opgekocht
op basis van 'brieven' die de telegraaf schijnbaar zou hebben.
quote:droom leuk verder met je complot theorie...
Op zaterdag 01 juni 2002 18:11 schreef waspman het volgende:[..]
je zal echt 1 van de enigste zijn die het nummer daadwerkelijk goed vind
quote:enige
Op zaterdag 01 juni 2002 18:13 schreef Cybart het volgende:[..]
droom leuk verder met je complot theorie...
je zal echt 1 van de enigste zijn die het nummer daadwerkelijk goed vind
.. Dat-is-liefde
.. at-your-ser-vice
dat is 2x hetzelfde refrein met een andere tekst
quote:het gebeurt vrij regelmatig, maar meestal wordt
Op zaterdag 01 juni 2002 13:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Een wonder! Fraude in de hitlijsten wordt echt aangepakt!!!Of ben ik te voorbarig?
quote:niet de eerste keer, zeker niet, misschien wel de eerste keer dat het gaat om zulke hoge aantallen.. dat van de politieke kleur is onzin, alsof dat niet meteen zou uitkomen.
Op zaterdag 01 juni 2002 16:05 schreef waspman het volgende:[..]
zit dat er echt achter en hoe komen ze daar dan bij? en is dat dan zeker de allereerste keer dat zoiets gebeurd??
quote:
Platenmaatschappij ontkent fraude 'At your service'
Uitgegeven: 3-6-2002 10:58ALMERE - Platenmaatschappij Multidisk uit Almere ontkent fraude te hebben gepleegd met de single At your service van Gerard Joling. Dit eerbetoon aan wijlen Pim Fortuyn is door de Mega Top 100 uit deze hitlijst gehaald, omdat het plaatje massaal werd opgekocht. Directeur M. Muller van de hitlijst denkt daarom dat Multidisk de singles zelf opkocht om op de eerste plaats te komen.
Maar directeur Bultman van Multidisk wees die gedachtegang maandag resoluut af. "At your service is gewoon een hit. Er klopt niets van de verhalen die nu de ronde doen. Ik verwacht dat de plaat snel weer in de Mega Top 100 wordt gezet."
Volgens Bultman zijn van At your service in de normale verkoop ongeveer 10.000 exemplaren (goed voor een toptiennotering) over de toonbank gegaan. Daarnaast werden er via de website van Gerard Joling zo'n duizend besteld.
"Om die mensen van dienst te zijn hebben wij als platenmaatschappij singles gekocht met het doel ze naar de bestellers te sturen. Om dat officieel te laten verlopen hebben we ze gekocht bij een keten van platenwinkels. Maar nu denken ze dat we ze massaal wilden kopen om de hitlijst te beïnvloeden."
Mega Charts, het bedrijf dat de Mega Top 100 verzorgt, begon maandag een onderzoek naar de kwestie. Muller kon daarom nog niet reageren op de uitleg van Bultman.
Hitkenner J. van Slooten vindt het gedoe rond de single maar raar. "Ik snap niet dat ze de internetbestellingen op deze manier verwerkten. Ze hadden een afspraak met Mega Charts kunnen maken, waarbij deze verkopen toch meetelden in de hitlijst. Met verkopen van de bands Blof en Van Katoen is dat in het verleden ook gebeurd."
(bron: www.nu.nl)
quote:neej hoor, hij staat (en komt ook niet denk ik) op 1...
Op vrijdag 07 juni 2002 17:01 schreef KikkerBikker het volgende:
En weer terug op 1.
quote:Ja, maar de CD's die "onrechtmatig" verkocht zijn worden niet meegeteld.
Op vrijdag 07 juni 2002 20:12 schreef Zander het volgende:
Maar hoe zit het nou? Mag 'ie nu weer meedoen in de top 100 of niet?
quote:Dus met een beetje mazzel is die er na een week weer uit...
Op vrijdag 07 juni 2002 20:19 schreef FLIPNEUS het volgende:Ja, maar de CD's die "onrechtmatig" verkocht zijn worden niet meegeteld.
quote:Nee helaas, op de frontpage hebben ze het maar over enkele honderden..... Terwijl er in totaal meer dan 10.000 zouden zijn verkocht...
Op zaterdag 08 juni 2002 02:20 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus met een beetje mazzel is die er na een week weer uit...
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 18:15 schreef LoekB het volgende:
http://www.sampleloading.com/mp/lijkenpikkers.mp3 parodie op dit nummer
stond van de week al op de frontpage
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 18:16 schreef Cybart het volgende:[..]
stond van de week al op de frontpage
Hans Janmaat is ook overleden. Als we toch voor rechts gaan de komende vier jaar, dan ook maar een ode aan Janmaat: "Landgenoten"
iemand fantasie voor een geschikte tekst?
wooeii oud topic, maar wat een lol had ik op die gerard joling site....

![]()

Jij stoere bink!
quote:Mijn hond gaat altijd spontaan janken van dat nummer, alleen of ik dat als positief moet opvatten...:?
Op zaterdag 3 mei 2003 23:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch is het een mooi nummer
Ik snap niet dat dit nummer geen hit is geworden,het is en blijft een heel mooi nummer...
quote:Na ruim honderd reacties is er zowaar iemand die het een mooi nummer vindt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
Op zaterdag 3 mei 2003 23:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch is het een mooi nummer
Ik snap niet dat dit nummer geen hit is geworden,het is en blijft een heel mooi nummer...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |