quote:Wadsworth's grap - The best contraceptive for old people is nudity.
quote:The build presented in that topic was a refined design based on an earlier draft of mine, here's the final version if you're interested:
Renegade’s Combat Perfectionist Build
This particular build I conceived after the release of Broken Steel, the primary function of which is to take advantage of the newly released Almost Perfect Perk, which raises all S.P.E.C.I.A.L attributes to 9 (excluding all attributes that already exceed this value).
Essentially it's for those who like to have the Perfect S.P.E.C.I.A.L score (straight 10's), capability to conveniently max out all Skills, and achieve Combat Efficiency in the sense that this build was designed with the intention to have its damage output maximised, and capable of utilising any Weapon in the game to it's utmost potential.
The Unarmed bonus (100+) can also be taken advantage of by raising U-Skill to 100 before reading Books and applying other Skill bonuses (Bobblehead, Endurance modifiers, etc...)
The downside? Before level 30, this Character is objectively inferior to the Classic Build (7, 4, 9, 1, 3, 8, 8) therefore progression through the game until such a point will be less convenient, but non-the less it is still a capable build, just somewhat restricting until Almost Perfect is obtained.
S.P.E.C.I.A.L
Initial Setup
Strength – 4
Perception – 5
Endurance – 9
Charisma – 1
Intelligence – 9
Agility – 7
Luck – 5
Mid-Game (Pre-Almost Perfect)
Strength – 4
Perception – 6 (Ant Sight)
Endurance – 10 (Bobblehead)
Charisma – 1
Intelligence – 10 (Bobblehead)
Agility – 7
Luck – 10 (+) (Bobblehead + Lucky 8 Ball + *Apparel)
*Apparel – Ranger Battle Armour / Tribal Power Armour + Lucky Shades + Three Dog’s Headwrap
Note: The aforementioned stat values are required to be met during Mid-game if one wishes to qualify for the relevant Perk layout.
End Result (Post-Almost Perfect)
Strength – 10 (Bobblehead)
Perception – 10 (Bobblehead)
Endurance – 10
Charisma – 10 (Bobblehead)
Intelligence – 10
Agility – 10 (Bobblehead)
Luck – 10 (Drop Lucky 8 Ball just prior to reaching level 30, then reacquire it)
Perks
Level 2 – 5/5+ Skill Perk (My Preference - Thief)
Level 3 – Lady Killer
Level 4 – Iron Fist (1)
Level 5 – Iron Fist (2)
Level 6 – Toughness
Level 7 – Iron Fist (3)
Level 8 – Commando
Level 9 – Bloody Mess
Level 10 – Finesse
Level 11 – Entomologist
Level 12 – Silent Running
Level 13 – Robotics Expert
Level 14 – Cyborg
Level 15 – Life Giver
Level 16 – Better Criticals
Level 17 – Action Boy
Level 18 – Paralyzing Palm
Level 19 – Sniper
Level 20 – Grim Reaper’s Sprint
Level 21 – Ninja
Level 22 – Quantum Chemist
Level 23 – Pyromaniac
Level 24 – Demolition Expert (1)
Level 25 – Demolition Expert (2)
Level 26 – Nerves Of Steel
Level 27 – Demolition Expert (3)
Level 28 – Concentrated Fire
Level 29 – Gunslinger
Level 30 – Almost Perfect
There are some "common sense" issues that most should grasp, for example you won't have Comprehension, therefore Books can only make up for 24-26 Skill Points in total, dependant on the Skill (some have more or less Books than others), taking Bobbleheads into account that's 34-36 Points total that can be made up for, therefore it's your job to raise your Skills accordingly, to reach roughly 64-66 Pre-Bobblehead / Skill Book additions.
Furthermore you've got bonuses from Perks and otherwise that can also be taken into account before deciding to heavily invest Skill points in particular Skills, for example:
Yew's Bear Charm + 10 Speech
Silent Running + 10 Sneak
Cyborg + 10 Energy Weapons
Wel voor "die hard" powergamers.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:29 schreef Dynd het volgende:
Naar mijn mening is dit de beste Fallout 3 build.
[..]
Met de Gauss rifle uit anchorage heb je daar geen last van.quote:Op donderdag 22 april 2010 06:54 schreef Keltie het volgende:
En ik zou die "bloody mess" perk nooit nemen. Toch een beetje spelverkrachting.
Je moet het uitspelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:01 schreef badboynova het volgende:
ff een tvp zodat ik er achter kan komen wat de bedoeling van de game is, want snap er nog niet veel van.
Rondlopen, quests doen, mensen killen, levelen, meer mensen killen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:01 schreef badboynova het volgende:
ff een tvp zodat ik er achter kan komen wat de bedoeling van de game is, want snap er nog niet veel van.
En van de sfeer genieten en alle mogelijkheden.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:01 schreef badboynova het volgende:
Met het verschil dat je het na de tweede of derde keer kunt uitspelen (side-quests en main quest) in minder dan 10 uurquote:Op zondag 25 april 2010 16:59 schreef Q.E.D. het volgende:
En van de sfeer genieten en alle mogelijkheden.
Dit is het enige singleplayer spel dat ik na meer dan een jaar nog net zo leuk vind als op de eerste dag.
Ik speel Fallout 3 niet op de PC. Dus ik kan je niet helpen.quote:Op maandag 3 mei 2010 16:37 schreef ganzenherder het volgende:
Ok. Extreme noob vraag:
Ik heb in de zomer fallout 3 (uit)gespeeld en heb nu weer eens zin om allemaal die uitbreidingen te gaan spelen enzo.
Ik heb nu zo'n FOMM programma. De eerste stap is als ik het goed begrijp zo'n loadorder laden? Maar om de een of andere reden accepteert dat programmatje de loadorder niet. Ik snap er echt heel weinig van.
Iemand desnoods een linkje naar een duidelijke tutorial ofzo?
Heb het al weten op te lossen min of meer.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:48 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ik speel Fallout 3 niet op de PC. Dus ik kan je niet helpen.
Op Tweakers staat een pre/review.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:48 schreef Koko_Banana het volgende:
Deze discussie toch niet opnieuw.
Anyway gaaf spel was dit zeg. Ik heb F1, F2, Tactics en F3 helemaal grijs gespeeld. Benieuwd wat Vegas te bieden heeft.
Hé, wat?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:22 schreef SoldMayor het volgende:
Ben ook weer beetje begonnen met dit spel,
toch nog steeds heel vet
owja ik heb iets mijn huis staan, wat je krijgt in megaton
maar wat kan ik daar mee want er staat dat ik iets niet voor heb![]()
quote:
Bobblehead stand zekerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
In het huis dat je in Megaton krijgt staat een of ander apparaat maar ik kan er niks mee omdat er iets niet voor heb ofzo
Ik denk dat je de Bobblehead machine bedoelt, daar kun je de verzamelde Bobbleheads in zetten. Dat zijn een soort poppetjes die je extra stats geven, er zijn er 20 van, door het spel heen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
In het huis dat je in Megaton krijgt staat een of ander apparaat maar ik kan er niks mee omdat er iets niet voor heb ofzo
Ik vermoed dat je een mod als FWE (Fallout Wanderers Edition) er tussen hebt zitten, die een aantal basisdingen wijzigt. Zo moet je eten en drinken om in leven te blijven enzo, daar zullen die configs wel mee te maken hebben, denk ik.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:49 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Heb het al weten op te lossen min of meer.
Maar nu krijg ik steeds zo'n irritante meldingen die maar blijven komen dat ik bepaalde mods moet configureren omtrent eten/drinken/slaap en die zooi. Niet tof
Ja, het Washington monument bedoel je? Je kan zelfs helemaal naar bovenquote:Op zondag 9 mei 2010 11:58 schreef larry_flynt het volgende:
In Washington staat tegen over het Lincol monument die pilaar met een hek eromheen en bewakers. Is er een mogelijkheid om daar bij te komen? Er is namelijk wel een poort waar je een code moet intikken....
Oh... Heb de mainquest en, voorzover ik dacht, alle side quests uitgespeeld, maar ben nooit deze quest tegengekomen...quote:Op zondag 9 mei 2010 12:17 schreef Dynd het volgende:
[..]
Ja, het Washington monument bedoel je? Je kan zelfs helemaal naar boven. In een van de eerdere missie's van de main-quest vraagt Three Dog je om bovenaan een antenne oid te herstellen in ruil voor informatie. Ik weet niet of je ook naar binnen kan zonder die quest.
http://fallout.wikia.com/wiki/Washington_Monument
Dan mis je bepaalde meshes/textures, opnieuw installeren wil vaak wel helpen.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:13 schreef marcb1974 het volgende:
nieuwe figuren worden weergegeven als een grote rode driehoek met een wit uitroepteken erin.
Niet dus helaas, dit was al mijn derde installatiequote:Op zondag 9 mei 2010 13:01 schreef Pek het volgende:
[..]
Dan mis je bepaalde meshes/textures, opnieuw installeren wil vaak wel helpen.
Ja je kan hem overslaan, misschien Three Dog nog een bezoekje brengen anders.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Oh... Heb de mainquest en, voorzover ik dacht, alle side quests uitgespeeld, maar ben nooit deze quest tegengekomen...
Heb ook point lookout en the pitt al uitgespeeld.
Waar kan ik die dude vinden?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:13 schreef Dynd het volgende:
[..]
Ja je kan hem overslaan, misschien Three Dog nog een bezoekje brengen anders.
Bij het Galaxy News Radio station, je moet volgens mij sowieso met hem gepraat hebben tijdens de Main quest. Tip: Zijn headwrap is één van de betere items in het spel.quote:
Hoeft niet, je kunt dat allemaal overslaan door direct naar Rivet City te gaan om met dr. Li te pratenquote:Op zondag 9 mei 2010 15:53 schreef Dynd het volgende:
[..]
Bij het Galaxy News Radio station, je moet volgens mij sowieso met hem gepraat hebben tijdens de Main quest.
Loop je wel flink wat XP mis.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:24 schreef Pek het volgende:
Hoeft niet, je kunt dat allemaal overslaan door direct naar Rivet City te gaan om met dr. Li te praten
ok, ik kan ze dus gewoon doen wanneer ik wil?quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Point Lookout zou ik sowieso even mee wachten, daar overleef je het niet al te lang met een net begonnen character denk ik.. maar ik kan het fout hebbenBroken Steel is pas aan het einde van de main quest dus daar hoef je je ook niet al te druk om maken.
De rest neem ik aan van wel maar eerste keer dat ik aan een dlc begon was ik wel lvl10 geloof ik. Ik zou zeggen save je game, probeer het uit en wie weet komt het goedquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:10 schreef Zolcon het volgende:
[..]
ok, ik kan ze dus gewoon doen wanneer ik wil?
OT: Mooie icon heb je
De eerste keer toen ik het speelde had ik ook zoiets. Maar je moet het gewoon zo laten en verder spelen zoals het is. Als je steeds teruggaat naar oude save's dan is het veel minder leuk als waneer je het gewoon laat gebeuren en kijkt naar hoe het verder gaat.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Jmsls het volgende:
Ik heb die vrouw in de winkel van Megaton vermoordIk wou kijken wat er gebeurde en stapte het winkeltje uit en toen ging hij saven en nu is me game dus een beetje verpest
Auto-saves overwriten gewone savegames niet. Dus als je die hebt zou je die gewoon weer kunnen laden. Moria is toch wel een best belangrijk personage.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:52 schreef Jmsls het volgende:
Ik heb die vrouw in de winkel van Megaton vermoordIk wou kijken wat er gebeurde en stapte het winkeltje uit en toen ging hij saven en nu is me game dus een beetje verpest
Om te batsen? Geen enkel nut verder dan de 'hi' als je de bar binnenkomt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:12 schreef Dynd het volgende:
[..]
Auto-saves overwriten gewone savegames niet. Dus als je die hebt zou je die gewoon weer kunnen laden. Moria is toch wel een best belangrijk personage.
Moira is die chick van de survival guidequote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Om te batsen? Geen enkel nut verder dan de 'hi' als je de bar binnenkomt.
Eh.. waarom doe je dat?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:15 schreef wc-eend het volgende:
Iddik verkoop ze niet eens
ik verkoop trouwens helemaal niks.. ik repareer alles en dat bewaar ik.. als ik alles in mijn inventory heb weegt alles zo'n 4000...
En waarom is dat dom? Mijn equipment zit allemaal op 100% en het is makkelijker om alles in 1 kast te doen dan elke keer 20 verschillende merchants af te lopen om nutteloze caps te verzamelen..quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:23 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Eh.. waarom doe je dat?Dat is redelijk dom.
Could be. Maar nutteloos verzamelen is nog altijd meer nutteloos dan nutteloos geld verdienenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:31 schreef wc-eend het volgende:
En waarom is dat dom? Mijn equipment zit allemaal op 100% en het is makkelijker om alles in 1 kast te doen dan elke keer 20 verschillende merchants af te lopen om nutteloze caps te verzamelen..
Alles wat ik bij me heb weegt 90 pond van de 270 die ik kan hebben, zodra ik de 269 behaal dan leeg ik alles in mijn kast in mijn woning en dan ga ik weer verder..
Ik verzamel alleen maar wapens, armor, ammo, oud geld, goede boeken.. en vingersquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:36 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Could be. Maar nutteloos verzamelen is nog altijd meer nutteloos dan nutteloos geld verdienen
Verzamelwoede wordt wel ondersteund door Fallout jaquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:36 schreef Dynd het volgende:
Aangezien ik elk item in het spel heb heb ik alles netjes gesorteerd. Armour in kastje bij deur, ammo naast bed. Etc.
PC? Zo ja, screen!quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:40 schreef Dynd het volgende:
Hihi, alle echt zeldzame objecten heb ik uitgestald in mijn huis. Het is net een museum. Met 3 alien blasters.
Wil 'm heel graag zien ja! Zijn de parallellen bewust of onbewust met de game gemaakt?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
The Book of Eli is trouwens een aanrader qua films, toont enkele overeenkomsten met de Fallout wereld
Kun je beter The Road kijken.Betere film imo.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
The Book of Eli is trouwens een aanrader qua films, toont enkele overeenkomsten met de Fallout wereld
Ik kwam laatst een oud notitieboekje tegen waarin ik genoteerd had waar ik mijn shit gedumpt had (om later op te halen), omdat ik het niet meer bij me kon dragen. Natuurlijk totaal vergeten in de loop der tijdquote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:10 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Van alle wapens heb ik er 1 in fallout (moet alleen nog die alien blaster vinden)
Netjes samen met de ammo in de kast als je je huis binnen komt links. Daar tegenover alle verkooptroep. Nuka's netjes in de automaat. Drank, water en bloodpacks in de koelkast. In de kast naast mijn bed alle outfits, waarvan ik er ook 1 van alle wil hebben
En in het bureau liggen boeken, prewar money, toy cars en meer van dat soort shit. De rest verpats ik allemaal want je hebt het toch niet nodig. Dan maar een paar caps meer.
In Rivet City heb ik trouwens ook nog een kast met troep. Ik kan alleen die kast niet meer terug vinden
Die alien blaster is vrij simpel te vindenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:10 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Van alle wapens heb ik er 1 in fallout (moet alleen nog die alien blaster vinden)
Netjes samen met de ammo in de kast als je je huis binnen komt links. Daar tegenover alle verkooptroep. Nuka's netjes in de automaat. Drank, water en bloodpacks in de koelkast. In de kast naast mijn bed alle outfits, waarvan ik er ook 1 van alle wil hebben
En in het bureau liggen boeken, prewar money, toy cars en meer van dat soort shit. De rest verpats ik allemaal want je hebt het toch niet nodig. Dan maar een paar caps meer.
In Rivet City heb ik trouwens ook nog een kast met troep. Ik kan alleen die kast niet meer terug vinden
Ik heb mijn spullen PRECIES hetzelfde opgeslagen. Grappig!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:10 schreef FCZwolleZuid het volgende:
quote:Op zondag 25 april 2010 16:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
En van de sfeer genieten en alle mogelijkheden.
Dit is het enige singleplayer spel dat ik na meer dan een jaar nog net zo leuk vind als op de eerste dag.
Waar heb je die zo goedkoop vandaan?quote:Op zondag 6 juni 2010 05:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb de Game of the Year edition gekocht. Dat zijn alle DLC's + de echte game voor nog geen 2 tientjes. Ik twijfelde tussen Fallout 3 en Batman Arkham Asylum maar ben toch voor Fallout gegaan.
Whut? Hoe doe je dat? Daar heb ik nog nooit van gehooord.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:27 schreef Nick-GizMo het volgende:
Waarschijnlijk wel, gewoon ff de comp modus op een andere windows zetten
Ga naar het .exe bestand, rechtermuis, eigenschappen, compatibiliteit, compatibiliteitsmodusquote:Op zondag 6 juni 2010 12:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Whut? Hoe doe je dat? Daar heb ik nog nooit van gehooord.
Aiiiiiit!quote:Op zondag 6 juni 2010 12:52 schreef Pek het volgende:
[..]
Ga naar het .exe bestand, rechtermuis, eigenschappen, compatibiliteit, compatibiliteitsmodus
Bij bol.com ¤ 19,99. De originele versie is ¤ 29,99.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:10 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Waar heb je die zo goedkoop vandaan?
Overigens vraag ik het hier ook maar: weet iemand of Fallout 1 en 2 op een Windows 7 systeem gespeeld kunnen worden?
NPquote:Op zondag 6 juni 2010 13:42 schreef Nick-GizMo het volgende:
Sorry Hopper, had misschien beter heel het verhaal moeten afmaken
Strikt het hoofdverhaal volgen.. als je er dan niet inzit laat je hem liggen, zit het erin, kan je sidequests gaan doen en exploren..quote:Op zondag 6 juni 2010 16:54 schreef deepart het volgende:
Dit spel ligt al een jaar in de kast, ooit een poging gedaan maar het heeft mij nooit echt vermaakt.
Heel de tijd dwalen, te weinig variatie.
Wie kan mij een tip geven hoe ik dit spel nog een kans kan geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |