abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80734264
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
Bron graag.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:53:38 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80734484
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iets met spijkers en laag water....
Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Confidence through competence
pi_80734512
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.
Dat is nodig als anderen van iets simpels een groot probleem maken alleen maar omdat ze problemen willen maken.
Leaf
pi_80734635
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer

Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:58:02 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80734642
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iets met spijkers en laag water....
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?

Je bent gestoord.
pi_80734646
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
terwijl men als men naar Singapore en Londen had gekeken, ze precies hadden kunnen zien hoe het WEL kan

De oyster card is in principe altijd een anonieme kaart

Bij bijzondere overstap situaties (bijvoorbeeld van spoorweg naar metro of DLR) moet men maar één handeling uitvoeren. (overstap check) In Nederland moet men eerst uitchecken en dan weer inchecken. Men kan de reis onderbreken mits men in de logische richting blijft reizen

De toegangspoorten van de gemeenschappelijke stations geven toegang tot alle treinen

Voor PAYG wordt een daglimiet toegepast (Fare capping). Reizigers zijn altijd minder kwijt dan de corresponderende dagkaart. Nu PAYG ook wordt toegepast op alle treinverbindingen binnen Londen, is er geen reden meer om nog een dagkaart te kopen
  maandag 26 april 2010 @ 18:02:39 #232
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80734782
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer

Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en derhalve geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
pi_80734797
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?

Je bent gestoord.
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Leaf
pi_80734833
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
Bron graag dat het een leugen is.

En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
Leaf
pi_80734884
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
het cijfer is alleen relevant als je het waarderingscijfer voor de strippenkaart weet.
Als dat hoger is/was zijn de mensen dus minder tevreden met de OV chipkaart

En ja alleen geregistreerde (dus persoonlijke, dus 90% abonnementhouders) OV chipkaartgebruikers iets vragen is niet representatief
pi_80734916
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bron graag dat het een leugen is.

En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
staat er gewoon in hoor dat onderzoek : onderzoek onder geregistreerde OV chipkaart gebruikers (dus persoonlijke kaarthouders)
pi_80734954
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
dus ??? voordeel is ???? lood om oud ijzer dus

alleen kan je nu niet meer van te voren inchecken en kan je bij veel stations buiten wachten tot het 9 uur is voor je korting

Dat dubbeltje kost trouwens 50 euro want dat betaal je voor je voordeelurenkaart
pi_80734998
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
pi_80735026
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
Ik vraag me af of VF uberhaupt wel eens met OV heeft gereisd, want de strippenkaart werking weet hij niet en met de trein kennis is het al niet veel beter gesteld
pi_80735087
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.

In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 18:14:02 #241
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735136
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Daar ging het niet om, de gebruikelijke antwoord-ontwijk-tactiek van Vancouverfan is dit weer.

Jij beweert dat het helemaal niet onduidelijk is. Dat is gewoon wel zo.
quote:
Het is nu ook al zo dat als je in de trein stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Keiharde leugen, maar dat je nul komma nul weet hebt, hoe het openbaar vervoer nu werkt was allang duidelijk, dus dit is geen verrassing meer.

Als ik iets voor 9 uur met de trein weg wil, kan ik gewoon tot 9 uur een kaartje voor vol tarief kopen en de rest met korting reizen.

Met de ov-chipkaart is dit gewoon helemaal onmogelijk, tenzij je de trein en het station uitstapt en de volgende trein pakt.
  maandag 26 april 2010 @ 18:15:01 #242
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735161
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
Neeeeee.
pi_80735186
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.

In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
Verklaar dat eens dan ?
pi_80735197
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Neeeeee.
Hij snapt het echt niet he, gaat hij zeggen dat je halverwege uit moet stappen, let op
  maandag 26 april 2010 @ 18:17:24 #245
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735232
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bron graag dat het een leugen is.

Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
quote:
En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.

Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
pi_80735283
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
[..]

Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.

Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
en dan moeten anderen bronnen aandragen voor feiten die al 25x uitgelegd zijn
pi_80735359
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:


In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
pi_80735474
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.

wat ze in Londen dus gewoon doen
pi_80735509
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Voor die prijs bewuste consument zijn er nu ook voorwaarden verbonden aan de korting die ze krijgen. Dat is geen probleem, maar nu het om de OV chipkaart kaart worden die voorwaarden tot op de letter ontleed...
Leaf
pi_80735568
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.

wat ze in Londen dus gewoon doen
Ja in londen. Daar betaal je minstens 2,06 voor een ritje.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')