Bron graag.quote:Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
Jij bagetaliseert.quote:Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iets met spijkers en laag water....
Dat is nodig als anderen van iets simpels een groot probleem maken alleen maar omdat ze problemen willen maken.quote:
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijferquote:Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bagetaliseert.
Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?quote:Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iets met spijkers en laag water....
terwijl men als men naar Singapore en Londen had gekeken, ze precies hadden kunnen zien hoe het WEL kanquote:Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bagetaliseert.
Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en derhalve geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.quote:Op maandag 26 april 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer
Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.quote:Op maandag 26 april 2010 17:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?
Je bent gestoord.
Bron graag dat het een leugen is.quote:Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
het cijfer is alleen relevant als je het waarderingscijfer voor de strippenkaart weet.quote:Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
staat er gewoon in hoor dat onderzoek : onderzoek onder geregistreerde OV chipkaart gebruikers (dus persoonlijke kaarthouders)quote:Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bron graag dat het een leugen is.
En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
dus ??? voordeel is ???? lood om oud ijzer dusquote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)quote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Ik vraag me af of VF uberhaupt wel eens met OV heeft gereisd, want de strippenkaart werking weet hij niet en met de trein kennis is het al niet veel beter gesteldquote:Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.quote:Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
Daar ging het niet om, de gebruikelijke antwoord-ontwijk-tactiek van Vancouverfan is dit weer.quote:Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Keiharde leugen, maar dat je nul komma nul weet hebt, hoe het openbaar vervoer nu werkt was allang duidelijk, dus dit is geen verrassing meer.quote:Het is nu ook al zo dat als je in de trein stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Neeeeee.quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
Verklaar dat eens dan ?quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
quote:Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bron graag dat het een leugen is.
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.quote:En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
en dan moeten anderen bronnen aandragen voor feiten die al 25x uitgelegd zijnquote:Op maandag 26 april 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
[..]
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.
Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.quote:Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:
In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.quote:Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.
Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Voor die prijs bewuste consument zijn er nu ook voorwaarden verbonden aan de korting die ze krijgen. Dat is geen probleem, maar nu het om de OV chipkaart kaart worden die voorwaarden tot op de letter ontleed...quote:Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.
Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Ja in londen. Daar betaal je minstens 2,06 voor een ritje.quote:Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.
wat ze in Londen dus gewoon doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |