abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 22 april 2010 @ 14:19:24 #251
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80596465
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:17 schreef Disana het volgende:

[..]

En natuurlijk staat Ayaan weer voorop om het anti-islam vuurtje aan te wakkeren.
Dat doen die moslims toch echt zelf
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 22 april 2010 @ 14:19:48 #252
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80596485
Kijk, de makers van Southpark bewijzen nu exact wat ik hier al een aantal dagen verkondig: wees verstandig. Dat zijn ze dus. Ze hebben een verstandige afweging genomen. Lachen is leuk, grollen ook, maar niet ten koste van alles. Neen.

Nee, ik ben erg blij.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 14:20:57 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80596537
lol dan heb je het niet begrepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Donald Duck held donderdag 22 april 2010 @ 14:21:34 #254
46149 __Saviour__
pi_80596560
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Kijk, de makers van Southpark bewijzen nu exact wat ik hier al een aantal dagen verkondig: wees verstandig. Dat zijn ze dus. Ze hebben een verstandige afweging genomen. Lachen is leuk, grollen ook, maar niet ten koste van alles. Neen.

Nee, ik ben erg blij.

²
Je snapt echt niet wat de hele opzet en bedoeling was he
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_80596564
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:16 schreef sp3c het volgende:
dat is niet de aangepaste versie maar het tweede deel!
dat de Kerstman erin zit is juist de grap, zijn al die internethelden voor niets boosgeworden
Ah ok dus staaltje slecht artikel schrijven dus?

Overigens als dat zo is dan driemaal voor de schrijvers/tekenaars van South Park!

Dat laat mooi zien wat een ophef er ontstaat alleen al bij de gedachte dat een geloofsfiguur afgebeeld gaat worden.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_80596592
quote:

Nee, ik ben erg blij.

²
Je schiet volledig aan het doel voorbij

Edit: oh wacht, anderen gingen mij al voor
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 14:34:38 #257
137949 Disana
pi_80597058
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat doen die moslims toch echt zelf
Nee, dat doet Hirsi Ali zelf. Altijd klaar om met een breed gebaar naar de hele moslimwereld te wijzen i.p.v. naar een paar extremisten en fanatici.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:38:13 #258
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_80597174
quote:

Nee, ik ben erg blij.

²
Je snapt het echt niet, hè?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_80597936
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, dat doet Hirsi Ali zelf. Altijd klaar om met een breed gebaar naar de hele moslimwereld te wijzen i.p.v. naar een paar extremisten en fanatici.
Inderdaad. Dat is ook precies wat met de nazi's gebeurde. De paar rotte appelen verpestten het voor de rest.

Flikker toch een eind op man. Vraag aan Moslims wat er moet gebeuren met personen die de profeet Mohammed beledigen en een groot deel daarvan zal een soortgelijk antwoord geven als die extremisten.
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 15:11:31 #260
137949 Disana
pi_80598343
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is ook precies wat met de nazi's gebeurde. De paar rotte appelen verpestten het voor de rest.

Flikker toch een eind op man. Vraag aan Moslims wat er moet gebeuren met personen die de profeet Mohammed beledigen en een groot deel daarvan zal een soortgelijk antwoord geven als die extremisten.
Ja, alle moslims hebben een foto van de gevelde Van Gogh op hun schoorsteenmantel staan.
pi_80598451
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Vreemd, de meeste die ik ken en gekend heb geven er bar weinig om en zouden al helemaal niet iemand kwaad doen ervoor.
Een paar vinden het wel minder, zouden het liever anders zien, maar vinden het absoluut niet nodig daar actie voor te gaan ondernemen en geweld komt al helemaal niet bij ze op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Donald Duck held donderdag 22 april 2010 @ 15:15:43 #262
46149 __Saviour__
pi_80598506
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, alle moslims hebben een foto van de gevelde Van Gogh op hun schoorsteenmantel staan.
Ik denk dat het merendeel toch wel heel erg content is met zijn dood, hoewel ze het nooit zouden durven toegeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 15:19:34 #263
137949 Disana
pi_80598676
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel toch wel heel erg content is met zijn dood, hoewel ze het nooit zouden durven toegeven.
Dat is een aanname van jezelf. Ik denk dat het het merendeel niets kan schelen. Dat is mijn aanname.
pi_80598684
quote:

[..]

En zo kan je met alles blijven doorgaan
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:20:27 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80598722
quote:

Nee, ik ben erg blij.

²
OMG jij snapt er echt helemaal niets van. Ik schatte je nog redelijk hoog in door je manier van discussieren maar het is voor helemaal niets gebleken.

Zijn wij nou zo slim, of ben jij nou zo dom?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Donald Duck held donderdag 22 april 2010 @ 15:22:25 #266
46149 __Saviour__
pi_80598794
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is een aanname van jezelf. Ik denk dat het het merendeel niets kan schelen. Dat is mijn aanname.
Het is een sterk vermoeden gebaseerd op wat je tussen de regels doorleest in discussies met moslims over de vrijheid van meningsuiting. Het zijn vaak heel netjes verkapte bewoordingen waarvan de strekking overduidelijk is, maar wel op een manier zodat ze zelf nergens van beticht kunnen worden

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 22-04-2010 15:27:26 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 15:29:25 #267
137949 Disana
pi_80599096
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is een sterk vermoeden gebaseerd op wat je tussen de regels doorleest in discussies met moslims over de vrijheid van meningsuiting. Het zijn vaak heel netjes verkapte bewoordingen waarvan de strekking overduidelijk is, maar wel op een manier zodat ze zelf nergens van beticht kunnen worden
Jonge mensen willen nog wel eens aan grootspraak doen. Ik hecht er niet zoveel waarde aan.
pi_80599156
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Jonge mensen willen nog wel eens aan grootspraak doen. Ik hecht er niet zoveel waarde aan.
Heel interessant.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 22 april 2010 @ 15:46:37 #269
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80599840
Jongens, laat ik vooropstellen dat ik mijn vorige post onder tijdsdruk heb geplaatst, ik zit nl. op mijn job. Ik heb me nog niet helemaal ingelezen. Ik kom er straks op terug. Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_80599855
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Als ze nou ook zo dachten over deze uitzending van South Park...
pi_80600349
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ken een hele rits moslims uit veel verschillende landen, ze zijn allemaal van mening dat die theo omgelegd mocht worden ja
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 15:59:13 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80600417
quote:

[..]

logisch?

hij noemde ze iedere dag geitenneukers en dergelijke

ik zou ook content zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_80600702
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, laat ik vooropstellen dat ik mijn vorige post onder tijdsdruk heb geplaatst, ik zit nl. op mijn job. Ik heb me nog niet helemaal ingelezen. Ik kom er straks op terug. Ja.

²
De afbeelding van de profeet is jou heilig. Jij bent tegen homohuwelijken. Vind je het niet hypocriet dat jij je zo over andermans levenswijze mag uitlaten en jij niet tolereert als jouw profeet wordt getoond? Als jij nou tolerant was voor alles en anderen in hun waarde zou laten (wat uitspreken tegen homoseksualiteit nou niet bepaald is) zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar nu vink het toch wat dubieus. Of vind je dat homo's in het recht staan om iedereen die grapjes maakt over homo's en tegen homoseksualiteit is dood te wensen en snap je ook dat sommigen zo denken?
²

Echt he
pi_80600761
Haha, net die aflevering gekeken PIIIEEEEEP ipv Mohammed Kutgeloof zeg
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_80601145
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom mag de manier waarop je je mening geeft niet vrij zijn?
Het Christelijke adagium is 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Een mildere, seculiere variant is 'je mag alles doen zolang een ander er maar geen last van heeft. Dit wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt om bijv. homorelaties te verdedigen: "Je doet er toch niemand kwaad mee" of "niemand heeft er last van." En in relatie tot dit topic: reken maar dat mensen er last van hebben als iets wat hun zo dierbaar is wordt aangevallen.

Zelfs een extreem liberaal gedachtegoed is niet wetteloos. Ook de meest extreme liberalen zullen het bestaan van beperkende wetten verdedigen. Want: zonder beperkingen verlies je vrijheid (paradoxaal maar waar). Een verbod op kinderarbeid is bijvoorbeeld een vrijheidsbeperking: werkgevers hebben minder vrijheid in hun personeelskeuze, kinderen wordt de mogelijkheid om te werken ontzegd. Toch levert dit verbod uiteindelijk meer vrijheid op dan het kost: het kind krijgt de ruimte om kind te zijn en naar school te gaan!

'Geen beperkingen' is dus niet hetzelfde als 'meer vrijheid.' Onthoud dat alsjeblieft!

Met vrijheid van meningsuiting/expressie ligt het minder duidelijk. Ontneem je iemand vrijheid als je hem beledigt?

Mijn antwoord is ja. Kwetsende opmerkingen zorgen voor geestelijke beperking.
Het is te vergelijken met seksuele intimidatie: het enige wat er gebeurt is dat er wat gezegd wordt, maar dat zorgt voor een enorme beklemming en een geestelijke onvrijheid. Hetzelgde geldt ook bij een bedreiging: tegen iemand roepen dat je 'hem gaat vermoorden' is niet okee, ook als je niet van plan bent om het te gaan doen. De persoon voelt zich erna onvrij, ook als er niets aan de hand is.

Daarom dus: de manier waarop je je mening geeft mag niet vrij zijn, omdat je met kwetsende opmerkingen iemand zijn vrijheid ontneemt. En daar zit een spanningsveld in: enerzijds moet de 'ontvanger' niet te snel op z'n teentjes getrapt zijn, anderzijds mag de spreker niet onbeperkt mensen pijnigen.
Ut in omnibus glorificetur Deus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')