Juist, de omnibus van H.C. Andersen heeft nog een hoger waarheidsgehalte dan de bijbel en de koran bij elkaar. Zwanen zijn echt lelijk als ze net uit een ei kruipen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:27 schreef afdak het volgende:
[..]
Iemands moeder beledigen is iets anders dan een sprookjesfiguur beledigen...
Ik noem het meer selectieve verontwaardiging. Waarom zijn jullie zo zielig dat jullie als enige in de hele fucking wereld aanstoot geven aan iemand in een berenpak in een kinderserie? Aandacht nodig?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.²
Tik in bij google 'watch southpark online' en er is altijd een site die het doet. 1 van de laatste afleveringen 14.05 dacht ik.quote:Op donderdag 22 april 2010 04:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Welke aflevering betreft het eigenlijk? Op www.southpark.nl kun je alle afleveringen zien. Welke episode is het?
Dat is goed verwoord zeg..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
En zolang "jullie" dit soort uitspraken blijven doen, blijven de bespottingen van de islam in 't algemeen en Mohammed in het byzonder, noodzakelijk.
Net zolang tot "jullie" leren te relativeren en één en ander met een korrel zout te nemen. De andere grote religies kunnen het al, nu de islam nog.
Zoals al eerder is gezegd: religie is macht en macht corrumpeert. Het belachelijk maken van religie is pure noodzaak, anders bukt de mensheid onder die macht - en dat is iets waar we ons nou juist van ontdaan hebben de afgelopen eeuwen.
Hij is 75, mag het, hij is allang pensioengerechtigdquote:Op donderdag 22 april 2010 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja... ik las net dat Kurt Westegaard, die van de Deense spotprent cartoons, stopt met het tekenen. De bedreigingen worden hem en zijn dierbaren teveel![]()
Hopelijk komt het niet zover met Southpark
Ja dat las ik net ook. Heel erg vind ik het. Dat zo iemand moet stoppen met zijn werk omdat er een stel geschiften zijn die hevig onderontwikkeld zijn en het niet kunnen verkroppen dat er andersdenkenden zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:14 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja... ik las net dat Kurt Westegaard, die van de Deense spotprent cartoons, stopt met het tekenen. De bedreigingen worden hem en zijn dierbaren teveel![]()
Hopelijk komt het niet zover met Southpark
quote:De Deense cartoonist Kurt Westergaard stopt binnenkort met het tekenen van spotprenten voor de Deense krant Jyllands-Posten. "Er zijn nu teveel mensen die door mijn cartoon in een isolement moeten leven", stelde Westergaard in een vandaag gepubliceerd interview met dagblad De Limburger.
De 75-jarige Westergaard is de tekenaar van een aantal omstreden spotprenten over de islamitische profeet Mohammed. Sinds de publicatie van de gewraakte afbeeldingen, is de tekenaar zijn leven niet meer zeker. Op nieuwjaarsdag probeerde een Somaliër hem in het bijzijn van zijn kleindochter te vermoorden. Inmiddels wordt Westergaard dag en nacht bewaakt.
"Ik heb altijd aan mensen van de krant gevraagd of ik een veiligheidsrisico was. Of ik moest stoppen. Nee, zeiden ze altijd. Maar na november ervaar ik dat wel zo", aldus de cartoonist. "Binnenkort praat ik weer met ze. Maar ik weet nu al dat ik stop met het maken van cartoons."
Southpark neemt het wel over.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja dat las ik net ook. Heel erg vind ik het. Dat zo iemand moet stoppen met zijn werk omdat er een stel geschiften zijn die hevig onderontwikkeld zijn en het niet kunnen verkroppen dat er andersdenkenden zijn.
Echt, het is bijna gewoon zwichten voor terreur...
Denk niet dat hij stopt met werken dus. Hij zal alleen geen cartoons meer maken. .)quote:Op donderdag 22 april 2010 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij is 75, mag het, hij is allang pensioengerechtigd
Kan me een nieuwsbericht herinneren dat ze eerst een aflevering hebben geschrapt. Juist omdat die over moslims ging.quote:
Je projecteert je agressieve en inferieure culturele achtergrond op anderen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je me negeert of het laat je koud wanneer ik je moeder beledig en met haar meest dierbare zaken spot, dan ben je écht geestelijk failliet. Ik mag hopen dat je puur voor de discussie de poot stijf houd maar je dit niet echt meent.²
En vervolgens een parodie hebben gemaakt om die gasten te confronteren. Dat was bij de eerste 2 afleveringen waarin mo'tje werd getoond.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Kan me een nieuwsbericht herinneren dat ze eerst een aflevering hebben geschrapt. Juist omdat die over moslims ging.
Kan het vanaf hier niet opzoeken, maar die zoek ik vanavond dan wel op
Briljant, die gasten worden met de dag gekker.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef NotYou het volgende:
Samenvattend: Volgens BansheeBoy staat de Islam/de profeet Mohammed gelijk aan 't seksueel misbruikt zijn van je moeder en dienen er dus geen grappen over gemaakt te worden?![]()
Nogmaals, niemand heeft de profeet gezsien, over de profeet zelf zijn geen grapjes gemaakt, het ging alleen over de reactie van mensen rondom dit onderwerp.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor ons Moslims dus niet, de Profeet vrede zij met hem is ons meer lief dan onze ouders. Nu weet je dus ongeveer hoe we beledigingen richting hem vrede zij met hem opvatten.²
Dat is 't grappige, zijn reactie is precies de reactie die belachelijk gemaakt wordt in Southpark. Het is de reactie die bespot wordt niet Mohammed zelf. Hoewel dat ook gewoon moet kunnen zonder geschifte reacties imo.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, niemand heeft de profeet gezsien, over de profeet zelf zijn geen grapjes gemaakt, het ging alleen over de reactie van mensen rondom dit onderwerp.
Reageer je dan niet een beetje overgevoelig in deze?
Schiet je dan niet ontzettend ver voorbij het punt dat met die aflevering gemaakt werd?
Snap het nou, moslims kunnen er niet tegen als ze een spiegeltje wordt voorgehouden. Dan zijn ze op hun (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele) lange teentjes getrapt en raken ze agressief.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:28 schreef afdak het volgende:
[..]
Dat is 't grappige, zijn reactie is precies de reactie die belachelijk gemaakt wordt in Southpark. Het is de reactie die bespot wordt niet Mohammed zelf. Hoewel dat ook gewoon moet kunnen zonder geschifte reacties imo.
Ja joh hij gebruikt alleen maar z'n right of free speech....quote:The head of Revolution Muslim, Younus Abdullah Muhammad, 30, defended the Web posting by his group.
"How is that a threat?," he told Reuters earlier on Wednesday. "Showing a case study right there of what happened to another individual who conducted himself in a very similar manner? It's just evidence."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:39 schreef MrBadGuy het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
quote:Op woensdag 21 april 2010 11:49 schreef Red_85 het volgende:
maar owé, kom je aan islamietjes dan kan het opeens niet meer.
triest volk.
dat maakt hun een hypocriet, triest volkje.
quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idd, please doe het. Die gasten hoeven daarvoor echt geen zorgen te maken, die plekken in de maatschappij worden echt wel opgevuld. Het scheelt een hele hoop irritatie, onderdrukking, geweld en criminaliteit.
quote:Op donderdag 22 april 2010 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Waarom zijn jullie zo zielig dat jullie als enige in de hele fucking wereld aanstoot geven aan iemand in een berenpak in een kinderserie? Aandacht nodig?
quote:Op donderdag 22 april 2010 10:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Briljant, die gasten worden met de dag gekker.
Niet zo generaliseren want je komt best wel dom over.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap het nou, moslims kunnen er niet tegen als ze een spiegeltje wordt voorgehouden. Dan zijn ze op hun (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele) lange teentjes getrapt en raken ze agressief.
Huil maar lekker mee.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:54 schreef Martin73 het volgende:
...
Niet zo generaliseren want je komt best wel dom over.
En natuurlijk staat Ayaan weer vooraan om het anti-islam vuurtje aan te wakkeren.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:04 schreef Son-Goku het volgende:
En de aflevering word aangepast
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
En toch is het zo.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:54 schreef Martin73 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Niet zo generaliseren want je komt best wel dom over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |