Nee nou, ik noem het pus. Er hangt gewoon standaard een druppel aan bij beide honden, wat volgens de dierenarts verder niets raars was of zo.quote:Op maandag 19 april 2010 23:17 schreef trovey het volgende:
Als het pus is los je dat, volgens mij, niet op met een castratie...eerder met goed schoonmaken en eventueel een AB kuurtje als de boel echt ontstoken is..
Opgedroogd is het wat groenig, vers is het wit/gelig weet ik het, zo goed bekijk ik het nietquote:Op maandag 19 april 2010 23:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
pus kan idd niet goed zijnals het..... hondenfapsel?.... is
mja is groen ook geen goeie kleur
Voorvocht dan?quote:Op maandag 19 april 2010 23:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee nou, ik noem het pus. Er hangt gewoon standaard een druppel aan bij beide honden, wat volgens de dierenarts verder niets raars was of zo.
Mijn moeder begon vandaag pas over castratie dus daar weet de dierenarts nog niets over. Ik hoopte hier eerst op tips te stuiten zodat ik mijn moeder kan stoppenquote:Op maandag 19 april 2010 23:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Voorvocht dan?Dan zou castreren wellicht een oplossing zijn. Wat zegt de dierenarts hierover (dus dat druppelen en als oplossing castratie)?
Maar castreren zou dus wel helpen?quote:Op maandag 19 april 2010 23:21 schreef Sinceria het volgende:
Is inderdaad niet abnormaal. Voor zover ik weet is er niet echt een andere blijvende oplossing.
Jij ziet castreren dus duidelijk niet zitten...dan eerst maar elke dag een paar keer de boel schoonmaken en als dat niet werkt de dierenarts eens vragen of castratie de oplossing is? De enige reu die ik heb gehad deed dit niet dus ik ken het verschijnsel verder niet.quote:Op maandag 19 april 2010 23:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Mijn moeder begon vandaag pas over castratie dus daar weet de dierenarts nog niets over. Ik hoopte hier eerst op tips te stuiten zodat ik mijn moeder kan stoppen
't Is gewoon van die ranzige zooi die je bij veeeeel honden ziet, het is niet ontstoken o.i.d. en ze lijken er ook beide geen last van te hebben.
Nou ja, ik vind het gewoon onnodig om zomaar gewoon even de hond te laten castreren. Maar als de enige andere oplossing symptoombestrijding is door elke dag preventief zijn down under schoon te maken, dat zie ik ook niet echt zittenquote:Op maandag 19 april 2010 23:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij ziet castreren dus duidelijk niet zitten...dan eerst maar elke dag een paar keer de boel schoonmaken en als dat niet werkt de dierenarts eens vragen of castratie de oplossing is? De enige reu die ik heb gehad deed dit niet dus ik ken het verschijnsel verder niet.
Mijn hond komt niet op de bank, 't is tegen de achterkant van de stoel.quote:Op maandag 19 april 2010 23:26 schreef Funksoldier het volgende:
Jep, castreren helpt. Maar ik laat mijn honden gewoon niet op de bank en ik dweil veelvuldig. Heb één keer een hond verloren aan een castratie, gebeurt me geen tweede keer meer!
Ja, castratie helpt over het algemeen wel bij chronische voorhuidonstekingen. Je kunt trouwens ook de voorhuid telkens schoonmaken met een soort antibacterieël schoonmaakmiddel, maar het komt vrijwel altijd terug. En honden vinden dit niet heel fijn.quote:Op maandag 19 april 2010 23:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar castreren zou dus wel helpen?
Kies dan uit twee kwadenquote:Op maandag 19 april 2010 23:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het gewoon onnodig om zomaar gewoon even de hond te laten castreren. Maar als de enige andere oplossing symptoombestrijding is door elke dag preventief zijn down under schoon te maken, dat zie ik ook niet echt zitten
Er bestaan speciale middelen (met een aangepaste verpakking) om de voorhuid van reuen schoon te maken. Toevallig zag ik dat staan toen ik zaterdag bij de dierenwinnkel was.. Wellicht een oplossing om het makkelijker schoon te maken.quote:Op maandag 19 april 2010 23:33 schreef Harajuku. het volgende:
Ooohh, volgens Google is het inderdaad vaak een voorhuidontsteking, maar schijnen honden er over het algemeen verder geen last van te hebben. En dan inderdaad of blijven schoonmaken maar komt dan bijna altijd terug, of castratie.
Psshh.
Kun je dat zomaar aan je hond gevenquote:Op maandag 19 april 2010 23:39 schreef trovey het volgende:
Nog iets gevonden via Google op een hondenforum:
Wat ook goed helpt (althans bij mijn reu) is Silicea (middel van VSM). Twee maal daags een paar tabletjes oplossen in water en hem laten opdrinken. Naar een paar dagen druppelt de hond al stukken minder! Ook helpt het om ipv die aggressieve schoonmaakmiddelen, een oplossing van calendula tinctuur te gebruiken
Ja hoor...is een homeopatisch middel. Je kunt het altijd proberen...werkt het niet dan schaadt het ook niet (zeker niet deze stof).quote:Op maandag 19 april 2010 23:42 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kun je dat zomaar aan je hond geven
Ik lees nu ergens anders dat je eerst ook een chemische castratie kan proberen om te kijken of een castratie überhaupt effect zal hebben, maar valt dat wel zo te vergelijken?quote:Op maandag 19 april 2010 23:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja hoor...is een homeopatisch middel. Je kunt het altijd proberen...werkt het niet dan schaadt het ook niet (zeker niet deze stof).
Mijn enige reu is destijds ook eens tijdelijk chemische gecastreerd i.v.m. een oude reuen kwaaltjequote:Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik lees nu ergens anders dat je eerst ook een chemische castratie kan proberen om te kijken of een castratie überhaupt effect zal hebben, maar valt dat wel zo te vergelijken?
Wij hebben altijd reuen, maar dit is nog nooit zo erg geweestquote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn enige reu is destijds ook eens tijdelijk chemische gecastreerd i.v.m. een oude reuen kwaaltje. Dat hielp toen wel om zijn probleem op te lossen maar of het lang genoeg werkt om jullie hond zijn probleem op te lossen kan de dierenarts je beter vertellen.
Laat even weten welk lot de hond treftquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wij hebben altijd reuen, maar dit is nog nooit zo erg geweest
Mijn vader kwam net thuis en hij vindt het wel prima. Dan vrees ik dat ik er nog weinig tegenin te brengen heb, zeker omdat de andere 'oplossing' schoonmaken tot het terug komt is.
Dan moet je het topic lezen.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:48 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Dat is toch een VOORHUIDONTSTEKING??????????
ja toch?
Dat lijkt jou het beste terwijl je net nog vraagt wat het is?quote:Op woensdag 21 april 2010 01:48 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik denk dat je hun voorhuidje moet laten verwijderen lijkt me het beste
Wat ben je opeens serieus?quote:Op woensdag 21 april 2010 01:49 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat lijkt jou het beste terwijl je net nog vraagt wat het is?
Castratie bij reuen is niet zo'n ingrijpende ingreep als bij teven...kwestie van een lichte narcose en snip snip....hechtingen worden zelden gezet omdat er maar een heel klein sneetje gemaakt hoeft te worden en de volgende dag weet meneer nergens meer van...wat ballenquote:Op woensdag 21 april 2010 01:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik geloof wel dat het een castratie gaat wordenMaar we gaan de 29e op vakantie dus misschien gebeurt het daarna pas. Wanneer het gebeurt kick ik dit topic sowieso wel weer want ik vind het best eng
Nay, onze kater is ook wel gecastreerd, maar mijn dierenarts is crap dus door die praktijk wil ik het niet laten doen. We hebben verder nog geen arts nodig gehad dus dit zal dan gelijk bij een arts gebeuren die we verder nog nooit gezien hebbenquote:Op woensdag 21 april 2010 01:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Castratie bij reuen is niet zo'n ingrijpende ingreep als bij teven...kwestie van een lichte narcose en snip snip....hechten worden zelden gezet omdat er maar een heel klein sneetje gemaakt hoeft te worden en de volgende dag weet meneer nergens meer van...wat ballen
Laat hem bij shirley castreren. Scheelt je ook een shitload aan geld, ze is goeikoopquote:Op woensdag 21 april 2010 01:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nay, onze kater is ook wel gecastreerd, maar mijn dierenarts is crap dus door die praktijk wil ik het niet laten doen. We hebben verder nog geen arts nodig gehad dus dit zal dan gelijk bij een arts gebeuren die we verder nog nooit gezien hebbenWe gaan wel naar deze omdat we over deze arts goede verhalen horen, maar toch
Nou, 9 juli bij Shirley zijn ze aan de beurt, 200 euro per hond. Dat goedkope zie ik nog niet echtquote:Op woensdag 21 april 2010 08:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Laat hem bij shirley castreren. Scheelt je ook een shitload aan geld, ze is goeikoop
Holy crap! Wat een geld!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:30 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, 9 juli bij Shirley zijn ze aan de beurt, 200 euro per hond. Dat goedkope zie ik nog niet echtmaar ik ga voor goed anyway
t Is 135, bij mijn eigen dierenarts ook, en dan komen narcose ed er bovenopquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Holy crap! Wat een geld!![]()
Voor de castratie van mijn kat was ik 40 euro kwijt. Honden zullen wel iets duurder zijn maar 400% duurder vind ik toch ietwat veel.
Maar dan is het toch geen ¤ 135,-. Ik vind dat altijd zo gek, om die prijzen apart te vermelden, want voor een castratie gaat ie toch zeker onder narcose. Kun je beter de all-in prijs vermelden. Wat een geld...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
t Is 135, bij mijn eigen dierenarts ook, en dan komen narcose ed er bovenopDat is voor 30 tot 40kg geloof ik.
een kat vergelijken met een hondquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Holy crap! Wat een geld!![]()
Voor de castratie van mijn kat was ik 40 euro kwijt. Honden zullen wel iets duurder zijn maar 400% duurder vind ik toch ietwat veel.
Nou ja, mijn tante is bij onze dierenarts en die zei 135. Toen ik hier de prijs vroeg zei ze ook 135, máár bla bla dus zo'n 200quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dan is het toch geen ¤ 135,-. Ik vind dat altijd zo gek, om die prijzen apart te vermelden, want voor een castratie gaat ie toch zeker onder narcose. Kun je beter de all-in prijs vermelden. Wat een geld...
Maar desalniettemin wil je het beste voor je beestje, snap ik ook wel (doe ik ook). Succes! Voor jullie èn Baloe
Goeiemorgenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou ja, mijn tante is bij onze dierenarts en die zei 135. Toen ik hier de prijs vroeg zei ze ook 135, máár bla bla dus zo'n 200Dan neem ik maar aan dat dat bij onze dierenarts er ook bovenop zou komen.
Wat gaat Baloe doen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |