abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80741991
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:17 schreef Osramp het volgende:
Ik heb zelf nog geen klus te doen, maar ik wil andere Fokkers wel helpen de aanleg van electra, netwerkkabels, telefoonkabels, tv kabels en zulks.
Daarbij woon ik in Maastricht en heb overdag ruim voldoende tijd. Voor mij is dit bedoeld als nuttige opvulling van een redelijk lege week (werkzoekend momenteel).
Daarbij wel een reis- en gereedschapsvergoeding want ik wil er geen kosten aan hebben. Mijn gereedschap heb ik toch ooit moeten aanschaffen.
Het is niet de bedoeling dat Fok! ers ook je uren gaan vergoeden hé?
Want dan kun je beter adverteren in V&A

Overigens zie ik dat niet terug en een reiskostenvergoeding is best redelijk voor wat iemand zelf niet kan mist de Fok!-er dat wil betalen natuurlijk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 26 april 2010 @ 22:53:41 #27
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_80747533
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat Fok! ers ook je uren gaan vergoeden hé?
Want dan kun je beter adverteren in V&A

Overigens zie ik dat niet terug en een reiskostenvergoeding is best redelijk voor wat iemand zelf niet kan mist de Fok!-er dat wil betalen natuurlijk.
Reiskosten en gereedschapvergoeding vind ik niet echt passen in deze, de Fok!er waat je te gast bent om te helpen betaald het eten immers ook al. mits de reisafstand redelijk is tenminste.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_80754223
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef cvboer het volgende:

[..]

Reiskosten en gereedschapvergoeding vind ik niet echt passen in deze, de Fok!er waat je te gast bent om te helpen betaald het eten immers ook al. mits de reisafstand redelijk is tenminste.
Dat laatste dus
pi_80797266
klinkt interessant dit, maar er is bij mij (ons) een kleine op komt, uitgerekende datum 13 juli, Het is dus niet zeker of ik daadwerkelijk beschikbaar ben.

verder kan ik met alle klussen uit de voeten behalve tegelen (ben ik nog aan het leren) en stuccen.

onder voorbehoud dus!
namaste
pi_80797791
Dan is begin juni voor jou misschien het meest geschikt Dulk? Kun je daarna lekker genieten van de kleine spruit
pi_80798562
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:09 schreef Ml-etje het volgende:
Dan is begin juni voor jou misschien het meest geschikt Dulk? Kun je daarna lekker genieten van de kleine spruit
ja juni inderdaad:)
namaste
  woensdag 28 april 2010 @ 12:39:16 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_80801057
Leuk initiatief, ga er even over nadenken, maar mits in de buurt heb ik wel interesse!
disclaimer
pi_80801137
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk initiatief, ga er even over nadenken, maar mits in de buurt heb ik wel interesse!
Daar gaan we voor hoor, om mensen te matchen op locatie en hoe meer mensen hoe meer mogelijkheden
pi_80888832
Ml-etje, geweldig dat je me op dit topic wijst, thx!

Ik ben niet super handig met klussen, maar help graag een handje mee.
In mijn eigen huis moeten er nog wel een paar kleine klusjes gebeuren, en het zou geweldig zijn als ik van deze actie gebruik zou mogen maken.

De klusjes:

- Geluidsisolatie op de muren bij de trap netjes afwerken
- Toilet boven weer terugbouwen tot een badkamer (liefst met het verplaatsen van een muurtje, maar dat is wel heel complex)
- Minimaal 3 muren stukadoren en behangen, waarschijnlijk 5 of meer. (Een oude deuropening in een muur moet ook nog dichtgemaakt worden.
- Op diverse plaatsen tegels afbikken en opnieuw betegelen
- Laminaat in de slaapkamer vervangen voor vloerbedekking en een gat in de vloer waar een inbouwkast heeft gestaan, dichtmaken. Ook plafond afwerken waar de kast heeft gestaan.
- Plafond van de keuken schuren en schilderen en hoeken e.d. afwerken.
- VEEL schilderwerk
- 3 verrotte kozijnen vervangen. Het liefst ook 2 enkelglazen ruitjes vervangen voor extra isolerende dubbele beglazing.
- Klein hokje bouwen om mijn motor in te stallen
- Tuinpoort restaureren / vervangen
(En een uitbouw maken van de woonkamer! )

Hmmm volgens mij moest hier nog wel meer gebeuren, maar dit zijn de eerste paar dingetjes waar ik aan wil beginnen!

Okee, ff serieus: ik zit echt compleet met mijn handen in het haar! Ik heb dit huis gekocht en heb me echt COMPLEET verkeken op hoeveel werk er aan te doen is. Ik heb al wel wat hulp gehad, maar sommige vrienden wonen gewoon te ver weg om me regelmatig te kunnen helpen en zo speelden er nog wel meer dingen mee.

Als mensen me zouden helpen wil ik absoluut ook mijn hulp aanbieden, maar echt enorm handig ben ik niet met klussen. Helpen met verhuizen kan ik wel en wat ander sjouw- (of eventueel breek-)werk, en wat ICT-werk, of hey: een Reiki-behandeling / inwijding!

Edit: Ik woon in Gelderland, ongeveer tussen Arnhem en Doetinchem.
Edit 2: Qua gereedschap heb ik zo'n beetje alles wat nodig is, behalve een goede verstek(cirkel)zaag. Die wil ik binnenkort nog een keer gaan kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ToT op 01-05-2010 08:38:46 ]
pi_80889066
ToT zet je er nog even bij in welk deel v/h land we moeten denken?
Er is in ieder geval veel te doen bij je
pi_80889256
Ik heb het er bij gezet!

Tja écht veel te doen!
Ik woon nu echt in een bouwkeet, te erg!
De (overigens wel nette) badkamer is in de bijkeuken, dus als ik 's ochtends m'n nest uit rol, moet ik de slaapkamer uit, trap af, halletje door, woonkamer door, keuken door en dan in de bijkeuken onder de douche duiken.

Ow, ik heb trouwens ook nog wat probleempjes met wat waterleidingen, maar die hebben niet zo'n haast....hoewel, 1 leiding is wel van het badkamertje / de toilet boven.
pi_80889319
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:18 schreef ToT het volgende:
Ik heb het er bij gezet!

Tja écht veel te doen!
De (overigens wel nette) badkamer is in de bijkeuken, dus als ik 's ochtends m'n nest uit rol, moet ik de slaapkamer uit, trap af, halletje door, woonkamer door, keuken door en dan in de bijkeuken onder de douche duiken.

Ow, ik heb trouwens ook nog wat probleempjes met wat waterleidingen, maar die hebben niet zo'n haast.
Hmm zolang het leefbaar is ok maar leuk is anders.
Nou we gaan het rond 15 mei zien
pi_80895063
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 07:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat laatste dus
Nou, je brengt toch je eigen (duur betaalde) gereedschap mee. Als je boorhamer sneuvelt bij het helpen van een ander, dan koopt die heus geen nieuwe voor je. Voor mij zou het ook maar maximaal om 8-10 euro per dag gaan, daar kun je bij Boels niet voor terecht.
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:53:08 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80897921
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 06:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Nou, je brengt toch je eigen (duur betaalde) gereedschap mee. Als je boorhamer sneuvelt bij het helpen van een ander, dan koopt die heus geen nieuwe voor je. Voor mij zou het ook maar maximaal om 8-10 euro per dag gaan, daar kun je bij Boels niet voor terecht.
Een vergoeding voor het gereedschap wat je meebrengt of voor de reiskosten lijkt mij niet gepast.
Het gaat er bij deze actie om dat je belangeloos iemand een dagje gaat helpen met klussen.
Wij proberen qua reisafstanden het één en ander op elkaar af te stemmen zodat mensen niet honderden kilometers moeten rijden vanaf Amsterdam naar Groningen of van Maastricht naar Zwolle.

Het moet qua reis afstand natuurlijk wel redelijk blijven omdat het meestal toch maar om één klusdag gaat .

Gereedschapsvergoeding wil ik het eigenlijk niet eens over hebben; het is een stukje liefdadigheid (daarom ook FOK! Klussers helpen FOK! klussers). Hoe groot is de kans dat er iets überhaupt kapot gaat !,

Tuurlijk kan er altijd wel wat kapot gaan op dat moment dat je bij een ander helpt klussen maar de kans is evengroot dat het bij jezelf thuis met dezelfde machine ook overkomen was.

Als men een vergoeding wil hebben op wat voor manier dan ook voor het klussen bij een andere FOK! user in het kader van deze actie; dan vind ik persoonlijk dat je niet eens mee moet willen doen
pi_80898014
Daarbij zullen sommige Fok!kers (zoals ik) zelf ook wel genoeg goed gereedschap op voorraad hebben waar men mee aan de slag kan, hoewel ik wel kan begrijpen dat als je gewend ben met je eigen goede gereedschap te werken, dat je eigenlijk liever niet met iets van een ander wil werken.
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:58:01 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80898019
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:18 schreef ToT het volgende:
Ik heb het er bij gezet!

Tja écht veel te doen!

Ow, ik heb trouwens ook nog wat probleempjes met wat waterleidingen, maar die hebben niet zo'n haast....hoewel, 1 leiding is wel van het badkamertje / de toilet boven.
Toevallig ook nog elektrotechnisch werk in de aanbieding ?
pi_80898134
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Toevallig ook nog elektrotechnisch werk in de aanbieding ?
Op zich wel ja!
Ik heb boven in elke slaapkamer maar 1 stopcontact en dat vind ik hartstikke lastig. (Overigens hangen al die stopcontacten helemaal los omdat het stucwerk eromheen compleet afgebrokkeld is). Ik weet niet of je er een paar meer kunt aanleggen?
Verder heb ik hier nog wat simpel werk van oude stopcontacten en lichtschakelaars vervangen voor nieuwe, en (eigenlijk voor de verre toekomst) ik wil nog een kabel die een flink vermogen kan trekken naar het kleine badkamertje door trekken: als OOIT het muurtje verplaatst gaat worden waardoor de badkamer groter wil worden, wil ik misschien ooit een keer daar een whirlpool plaatsen.
Ow ik heb trouwens een stoppenkast uit 1843 of zo. Kweenie of iemand toevallig aan eentje kan komen met schakelaars i.p.v. die ouderwetse stoppen?

Ow, en bij gebrek aan geld voor een zolderraam zou ik ook nog wat extra TL-buizen op zolder willen hangen. Vrij eenvoudig klusje, maar toch.....
pi_80899029
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een vergoeding voor het gereedschap wat je meebrengt of voor de reiskosten lijkt mij niet gepast.
Het gaat er bij deze actie om dat je belangeloos iemand een dagje gaat helpen met klussen.
Wij proberen qua reisafstanden het één en ander op elkaar af te stemmen zodat mensen niet honderden kilometers moeten rijden vanaf Amsterdam naar Groningen of van Maastricht naar Zwolle.

Het moet qua reis afstand natuurlijk wel redelijk blijven omdat het meestal toch maar om één klusdag gaat .

Gereedschapsvergoeding wil ik het eigenlijk niet eens over hebben; het is een stukje liefdadigheid (daarom ook FOK! Klussers helpen FOK! klussers). Hoe groot is de kans dat er iets überhaupt kapot gaat !,

Tuurlijk kan er altijd wel wat kapot gaan op dat moment dat je bij een ander helpt klussen maar de kans is evengroot dat het bij jezelf thuis met dezelfde machine ook overkomen was.

Als men een vergoeding wil hebben op wat voor manier dan ook voor het klussen bij een andere FOK! user in het kader van deze actie; dan vind ik persoonlijk dat je niet eens mee moet willen doen
Mee eens
pi_80903978
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mee eens
Het hoort natuurlijk gewoon zo te zijn dat de klusser die geholpen moet worden ervoor zorgt dat hij ook het benodigde gereedschap heeft en indien deze dat zelf niet heeft hij dit gaat huren.

Ik moet Osramp deels wel gelijk geven, natuurlijk kan gereedschap altijd defect raken, maar buiten de kans dat het defect raakt slijt het ook, en daardoor ben je misschien eerder toe aan nieuw gereedschap.

Een gereedschapsvergoeding is op zich zo gek nog niet, maar dat moet dan natuurlijk wel gelden voor gereedschap wat de klusser waar geklust moet worden dit zelf niet heeft of op verzoek van de klusser die hulp vraagt.
Als degene die geholpen wordt zelf genoeg schuurmachines heeft, maar je werkt liever met je eigen schuurmachine, dan is het natuurlijk gewoon pech en is een vergoeding geeneens aan de orde.

Kan me best voorstellen dat een klusser liever aan een ander ¤10 betaalt voor een dagje hulp met een breekhamer dan dat deze eerst zelf een breekhamer moet huren.

Reiskosten is natuurlijk sowieso uit den boze.
pi_80909123
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:

Okee, trek ik me bij deze terug. Wil best helpen, maar moet me buiten de tijd/moeite niets kosten. Ik heb de eerste jaren geen klushulp nodig dus de gedachte van "talent voor talent" gaat bij mij geen zoden aan de dijk zetten.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 22:43:27 #46
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_80916302
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Het hoort natuurlijk gewoon zo te zijn dat de klusser die geholpen moet worden ervoor zorgt dat hij ook het benodigde gereedschap heeft en indien deze dat zelf niet heeft hij dit gaat huren.

Ik moet Osramp deels wel gelijk geven, natuurlijk kan gereedschap altijd defect raken, maar buiten de kans dat het defect raakt slijt het ook, en daardoor ben je misschien eerder toe aan nieuw gereedschap.

Een gereedschapsvergoeding is op zich zo gek nog niet, maar dat moet dan natuurlijk wel gelden voor gereedschap wat de klusser waar geklust moet worden dit zelf niet heeft of op verzoek van de klusser die hulp vraagt.
Als degene die geholpen wordt zelf genoeg schuurmachines heeft, maar je werkt liever met je eigen schuurmachine, dan is het natuurlijk gewoon pech en is een vergoeding geeneens aan de orde.

Kan me best voorstellen dat een klusser liever aan een ander ¤10 betaalt voor een dagje hulp met een breekhamer dan dat deze eerst zelf een breekhamer moet huren.

Reiskosten is natuurlijk sowieso uit den boze.
Voor diamandgereedschap kan ik het mij nog enigzins voorstellen, maar een simpel iets als een boormachine is een vergoeding uit den boze, van een paar gaatjes boren wordt je machine echt niet minder. Het doel van deze dag is liefdadigheid ook de achterliggende gedachte. Ik gebruik zelf alleen mijn eigen gereedschap, dat ben ik immers ook gewend.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_80986222
Zelf 2 linkerhanden, en we hebben ook net een nieuwbouwhuis (waar alles zo goed als klaar is nu), dus zelf ook geen hulp nodig. Toch vind ik het een heul mooi topic om door te lezen, doet me goed dat er toch mensen zijn die wat voor elkaar over hebben

/tvp
pi_80988213
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:30 schreef Ml-etje het volgende:
Zeg zie nog geen aanmeldingen?
Omdat Ml-etje zo aandringt: Ik heb nog een trappenhuis wat getext moet worden en een tuin waar ik dringend advies en helpende handjes nodig voor heb (valt dat ook onder klussen?) . Wat ik kan bieden: goede catering en mijn eeuwige dank, ik ben zelf zeer onhandig dus kan alleen maar vragen.

[/brutaaltje]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 3 mei 2010 @ 22:36:16 #49
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_80988355
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omdat Ml-etje zo aandringt: Ik heb nog een trappenhuis wat getext moet worden en een tuin waar ik dringend advies en helpende handjes nodig voor heb (valt dat ook onder klussen?) . Wat ik kan bieden: goede catering en mijn eeuwige dank, ik ben zelf zeer onhandig dus kan alleen maar vragen.

[/brutaaltje]
Je hebt vast nog wel andere kwaliteiten
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_80988462
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

[/brutaaltje]
geef mij maar de schuld , enne Ing??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')