Het is niet de bedoeling dat Fok! ers ook je uren gaan vergoeden hé?quote:Op maandag 26 april 2010 11:17 schreef Osramp het volgende:
Ik heb zelf nog geen klus te doen, maar ik wil andere Fokkers wel helpen de aanleg van electra, netwerkkabels, telefoonkabels, tv kabels en zulks.
Daarbij woon ik in Maastricht en heb overdag ruim voldoende tijd. Voor mij is dit bedoeld als nuttige opvulling van een redelijk lege week (werkzoekend momenteel).
Daarbij wel een reis- en gereedschapsvergoeding want ik wil er geen kosten aan hebben. Mijn gereedschap heb ik toch ooit moeten aanschaffen.
Reiskosten en gereedschapvergoeding vind ik niet echt passen in deze, de Fok!er waat je te gast bent om te helpen betaald het eten immers ook al. mits de reisafstand redelijk is tenminste.quote:Op maandag 26 april 2010 21:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat Fok! ers ook je uren gaan vergoeden hé?
Want dan kun je beter adverteren in V&A
Overigens zie ik dat niet terugen een reiskostenvergoeding is best redelijk voor wat iemand zelf niet kan mist de Fok!-er dat wil betalen natuurlijk.
Dat laatste dusquote:Op maandag 26 april 2010 22:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Reiskosten en gereedschapvergoeding vind ik niet echt passen in deze, de Fok!er waat je te gast bent om te helpen betaald het eten immers ook al. mits de reisafstand redelijk is tenminste.
ja juni inderdaad:)quote:Op woensdag 28 april 2010 11:09 schreef Ml-etje het volgende:Dan is begin juni voor jou misschien het meest geschikt Dulk? Kun je daarna lekker genieten van de kleine spruit
Daar gaan we voor hoor, om mensen te matchen op locatie en hoe meer mensen hoe meer mogelijkhedenquote:Op woensdag 28 april 2010 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk initiatief, ga er even over nadenken, maar mits in de buurt heb ik wel interesse!
Hmm zolang het leefbaar is ok maar leuk is anders.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:18 schreef ToT het volgende:
Ik heb het er bij gezet!
Tja écht veel te doen!
Ik woon nu echt in een bouwkeet, te erg!
De (overigens wel nette) badkamer is in de bijkeuken, dus als ik 's ochtends m'n nest uit rol, moet ik de slaapkamer uit, trap af, halletje door, woonkamer door, keuken door en dan in de bijkeuken onder de douche duiken.
Ow, ik heb trouwens ook nog wat probleempjes met wat waterleidingen, maar die hebben niet zo'n haast.
Nou, je brengt toch je eigen (duur betaalde) gereedschap mee. Als je boorhamer sneuvelt bij het helpen van een ander, dan koopt die heus geen nieuwe voor je. Voor mij zou het ook maar maximaal om 8-10 euro per dag gaan, daar kun je bij Boels niet voor terecht.quote:
Een vergoeding voor het gereedschap wat je meebrengt of voor de reiskosten lijkt mij niet gepast.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 06:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nou, je brengt toch je eigen (duur betaalde) gereedschap mee. Als je boorhamer sneuvelt bij het helpen van een ander, dan koopt die heus geen nieuwe voor je. Voor mij zou het ook maar maximaal om 8-10 euro per dag gaan, daar kun je bij Boels niet voor terecht.
Toevallig ook nog elektrotechnisch werk in de aanbieding ?quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:18 schreef ToT het volgende:
Ik heb het er bij gezet!
Tja écht veel te doen!
Ik woon nu echt in een bouwkeet, te erg!
De (overigens wel nette) badkamer is in de bijkeuken, dus als ik 's ochtends m'n nest uit rol, moet ik de slaapkamer uit, trap af, halletje door, woonkamer door, keuken door en dan in de bijkeuken onder de douche duiken.
Ow, ik heb trouwens ook nog wat probleempjes met wat waterleidingen, maar die hebben niet zo'n haast....hoewel, 1 leiding is wel van het badkamertje / de toilet boven.
Op zich wel ja!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toevallig ook nog elektrotechnisch werk in de aanbieding ?![]()
Mee eensquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een vergoeding voor het gereedschap wat je meebrengt of voor de reiskosten lijkt mij niet gepast.
Het gaat er bij deze actie om dat je belangeloos iemand een dagje gaat helpen met klussen.
Wij proberen qua reisafstanden het één en ander op elkaar af te stemmen zodat mensen niet honderden kilometers moeten rijden vanaf Amsterdam naar Groningen of van Maastricht naar Zwolle.
Het moet qua reis afstand natuurlijk wel redelijk blijven omdat het meestal toch maar om één klusdag gaat.
Gereedschapsvergoeding wil ik het eigenlijk niet eens over hebben; het is een stukje liefdadigheid (daarom ook FOK! Klussers helpen FOK! klussers). Hoe groot is de kans dat er iets überhaupt kapot gaat !,
Tuurlijk kan er altijd wel wat kapot gaan op dat moment dat je bij een ander helpt klussen maar de kans is evengroot dat het bij jezelf thuis met dezelfde machine ook overkomen was.
Als men een vergoeding wil hebben op wat voor manier dan ook voor het klussen bij een andere FOK! user in het kader van deze actie; dan vind ik persoonlijk dat je niet eens mee moet willen doen
Het hoort natuurlijk gewoon zo te zijn dat de klusser die geholpen moet worden ervoor zorgt dat hij ook het benodigde gereedschap heeft en indien deze dat zelf niet heeft hij dit gaat huren.quote:
Okee, trek ik me bij deze terug. Wil best helpen, maar moet me buiten de tijd/moeite niets kosten. Ik heb de eerste jaren geen klushulp nodig dus de gedachte van "talent voor talent" gaat bij mij geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Als men een vergoeding wil hebben op wat voor manier dan ook voor het klussen bij een andere FOK! user in het kader van deze actie; dan vind ik persoonlijk dat je niet eens mee moet willen doen
Voor diamandgereedschap kan ik het mij nog enigzins voorstellen, maar een simpel iets als een boormachine is een vergoeding uit den boze, van een paar gaatjes boren wordt je machine echt niet minder. Het doel van deze dag is liefdadigheid ook de achterliggende gedachte. Ik gebruik zelf alleen mijn eigen gereedschap, dat ben ik immers ook gewend.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Het hoort natuurlijk gewoon zo te zijn dat de klusser die geholpen moet worden ervoor zorgt dat hij ook het benodigde gereedschap heeft en indien deze dat zelf niet heeft hij dit gaat huren.
Ik moet Osramp deels wel gelijk geven, natuurlijk kan gereedschap altijd defect raken, maar buiten de kans dat het defect raakt slijt het ook, en daardoor ben je misschien eerder toe aan nieuw gereedschap.
Een gereedschapsvergoeding is op zich zo gek nog niet, maar dat moet dan natuurlijk wel gelden voor gereedschap wat de klusser waar geklust moet worden dit zelf niet heeft of op verzoek van de klusser die hulp vraagt.
Als degene die geholpen wordt zelf genoeg schuurmachines heeft, maar je werkt liever met je eigen schuurmachine, dan is het natuurlijk gewoon pech en is een vergoeding geeneens aan de orde.
Kan me best voorstellen dat een klusser liever aan een ander ¤10 betaalt voor een dagje hulp met een breekhamer dan dat deze eerst zelf een breekhamer moet huren.
Reiskosten is natuurlijk sowieso uit den boze.
Omdat Ml-etje zo aandringt: Ik heb nog een trappenhuis wat getext moet worden en een tuin waar ik dringend advies en helpende handjes nodig voor heb (valt dat ook onder klussen?) . Wat ik kan bieden: goede catering en mijn eeuwige dank, ik ben zelf zeer onhandig dus kan alleen maar vragen.quote:
Je hebt vast nog wel andere kwaliteitenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat Ml-etje zo aandringt: Ik heb nog een trappenhuis wat getext moet worden en een tuin waar ik dringend advies en helpende handjes nodig voor heb (valt dat ook onder klussen?) . Wat ik kan bieden: goede catering en mijn eeuwige dank, ik ben zelf zeer onhandig dus kan alleen maar vragen.![]()
[/brutaaltje]
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat Ml-etje zo aandringt: Ik heb nog een trappenhuis wat getext moet worden en een tuin waar ik dringend advies en helpende handjes nodig voor heb (valt dat ook onder klussen?) . Wat ik kan bieden: goede catering en mijn eeuwige dank, ik ben zelf zeer onhandig dus kan alleen maar vragen.![]()
[/brutaaltje]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |