Hier dan ook mijn IQ-verslag (weliswaar een beetje laat, maar beter laat dan nooit).

De dag begon al met 2 meevallers, er was toch iemand aanwezig die de mogelijkheid had om te kunnen bobben en met een voor ons succesvol verlopen kaartverkoop van Defqon kwam het totale aantal van kaarten op 15 te staan.
Wij kwamen om een uurtje of 23.20 de Amsterdam RAI binnen wandelen. Meteen maar even bij de Early stage blijven hangen en zo ook het begin van Stanton gezien. Early zag er erg tof uit met het enorme kruis! Na een aantal plaatjes toch doorgelopen en even bij de Chaos Theory gekeken, daar was Outblast inmiddels ook al even aan het knallen. Ook deze stage zag er erg gelikt uit, alle lasers en lichten die op de discobollen schenen had een enorm vet effect! Even goed hard staan stampen op the Voice of Mayhem gevolgt door Jiheeaaa.
Ook hier na een aantal plaatjes nog even de 'merchandise/frs-hal' overgestoken om nog een half uurtje Alphaverb mee te maken. Waarschijnlijk had ik bij Outblast blijven hangen als de twee Maleisiërs hier zouden draaien, maar Alphaverb mocht ik toch niet missen. Ging goed hard hoewel het geluid niet echt meeviel. Ook hier weer een te gekke stage met allemaal opblaaszwembaden

. Vlak voor het eind snel terug gerend naar de Early voor een uurtje Dune.
Dune.. Veel van verwacht, gek genoeg grotendeels waargemaakt. Hoezo gek genoeg? Omdat Dune belabbert stond te mixen en zelfs nog DBSTF - MMA in z'n set verwerkte.

Maar al die gouwe ouwe platen waren weer zo vet om op een feestje te horen dat het met allemaal niet meer uitmaakte. Uiteindelijk dus toch nog heel goed vermaakt daarzo!
Na Dune nog een klein stukje Tha Playah meegemaakt om vervolgens door te lopen naar de main voor Wildstylez. Ook de mainstage zag er weer top uit, props voor Q voor de uitstekende aankleding!
Wildstylez liet zoals vele waarschijnlijk ook verwacht hadden het Defqon-anthem even voorbij komen en die klinkt prima op een feestje als ik eerlijk ben. Na Wildstylez blijven hangen voor Frontliner die weer een puike set neerzette ondanks dat gekloot met een heel aantal speakers. Technoboy was ook weer heerlijk bezig. Deze Italiaan weet met toch meestal wel te boeien ondanks dat heel veel mensen geen fan van hem zijn. Enige minpunt aan zijn set is dat er altijd zo traag wordt ingemixt, maar daar staan we niet meer van op te kijken bij Technoboy. Ook deze gehele set dus op de main blijven staan. Na Technoboy kwam Headhunterz draaien op de main. Hiervan heb ik niet heel veel meegekregen omdat ik een flinke dip had.
Vlak voor de opening van Noisecontrollers zijn we nog even wat gaan eten en langzaam aan richting de Early gelopen om af te sluiten met Buzz Fuzz & Pavo. Achteraf de set van Noisecontrollers horend had ik beter op de main kunnen blijven staan (zeker met die sitdown), maar ook op de Ealry kon ik me nog prima vermaken ook al was ik al helemaal aan mijn eind. Om 6.50 uur helemaal kapot richting de parkeegarage gelopen. Thuis gekomen en maar een paar uur geslapen. Helemaal brak Ajax gekeken vanaf de bank en daarna nog een poging gedaan om wat te leren,. Waarom plannen ze in godsnaam In Qontrol voor tentamens.
Het was mijn tweede keer In Qontrol. IK kan nu nog niet zeggen welke beter was, dez of de editie van afgelopen jaar. In ieder gaval heb ik me uitstekend kunnen vermaken!