Hoezo vind je dit wel, maar vind je dat de vrouw thuis moet blijven voor de kinderen?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:21 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waarom komt de vraag over kinderen altijd weer op de vrouw neer? Ja de vrouw wordt zwanger, maar waar is de man in het hele verhaal? Moet hij maar ongestraft kinderen kunnen produceren en de vrouwen vervolgens met de kinderen laten zitten onder het mom van ''eigen schuld dikke bult?''. Alsof hij er niet bij was bij de verwekking![]()
Dus ja, ik vind dat een man verplicht tenminste deels moet zorgen voor het nageslacht dat hij produceert, en dus is de alimentatiewet terecht. Heel jammer dat het soms niet helemaal rechtvaardig is, maar dat probleem komt er dan maar bij. Dan had die man maar niet onbeschermd moeten gaan neuken. Had hij ook kunnen bedenken.
Ik kan onderscheid maken tussen de ideale situatie (wat ik vind dat moet gebeuren) en de realiteit (er gebeurd niet constant wat ik wil). Dus áls een vrouw dan toch werkt, dan ben ik inderdaad vóór gelijke behandeling. Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hoezo vind je dit wel, maar vind je dat de vrouw thuis moet blijven voor de kinderen?
In mijn omgeving werken de ouders met kinderen beiden wat minder, zodat de man ook een prima band met zijn kind krijgt. Zo kunnen beiden zich ontwikkelen op werkgebied en wordt er ook qualitytime met het kind doorgebracht.
als het normale bedragen betreft ja maar zodra het duizenden euros zijn per maand denk ik toch dat er iig gekeken moet worden of het kind niet beter bij papa kan blijvenquote:Op woensdag 21 april 2010 13:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Als de vrouw in deze in samenspraak thuis is gebleven omdat de man genoeg verdiende, ze beide dus wilde dat er iemand thuis was dan vind ik dat ze recht heeft op alimentatie, want zij heeft een enorm gat in het arbeidsverleden, een enorm nadeel door thuis te zijn geweest.
Ze heeft in die tijd de kinderen groot gebracht, het huis gedaan, eten gekookt en nog veel meer, daar mag dan ook best wat tegenover staan.
Ben alleen wel van mening dat dat redelijk moet zijn en tijdelijk, 1 of 2 jaar, niet meer voor partner alimentatie, dan heeft degene die dat nodig heeft even tijd om zich om te scholen en/of een vaste baan te vinden.
Wat het toewijzen van kinderen na een scheiding betrefd, ik zou graag zien dat vaders wat meer rechten hierin kregen, waar hier en daar de rechten voor vrouwen nog wel wat beter kunnen is dit echt een hekel punt wat mij betrefd, een groot iets dat veranderd moet worden.
Daarin moeten man en vrouw echt volledig gelijk getrokken worden, want beide zijn ouder en voor beide is het kind erg belangerijk als het goed is.
Ik krom mijn tenen vaak als ik verhalen hoor van vaders die hun kinderen amper mogen zien tot hun grote verdriet, die staan vaak zo alleen daarin, zo machteloos, dat vind ik heel erg.
Of een kind bij papa moet blijven moet niet afhankelijk zijn van geld, maar van wie er het beste all round voor dat kind kan zorgen.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als het normale bedragen betreft ja maar zodra het duizenden euros zijn per maand denk ik toch dat er iig gekeken moet worden of het kind niet beter bij papa kan blijven
Waarom dat op de vrouw neerkomt? Omdat de vrouw de uiteindelijke beslissing neemt misschien? Als een vrouw echt niet zwanger wil worden dan wordt ze dat niet, wat de man verder ook mag willen. De man heeft in het beste geval wat inspraak en mag zijn wensen kenbaar maken, maar de vrouw heeft het laatste woord.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:21 schreef Windigo het volgende:
Waarom komt de vraag over kinderen altijd weer op de vrouw neer? Ja de vrouw wordt zwanger, maar waar is de man in het hele verhaal? Moet hij maar ongestraft kinderen kunnen produceren en de vrouwen vervolgens met de kinderen laten zitten onder het mom van ''eigen schuld dikke bult?''. Alsof hij er niet bij was bij de verwekking![]()
Dus ja, ik vind dat een man verplicht tenminste deels moet zorgen voor het nageslacht dat hij produceert, en dus is de alimentatiewet terecht. Heel jammer dat het soms niet helemaal rechtvaardig is, maar dat probleem komt er dan maar bij. Dan had die man maar niet onbeschermd moeten gaan neuken. Had hij ook kunnen bedenken.
Ik zoek nog een seksslavin.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:29 schreef N.icka het volgende:
Ik zoek nog een man die mij voor het leven wil onderhouden
K. Trouwen?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:29 schreef N.icka het volgende:
Ik zoek nog een man die mij voor het leven wil onderhouden
hier ben ik het helemaal mee eens, prima dat je 2 verdiener wil zijn, maar voed in godsnaam je kinderen op!quote:Op woensdag 21 april 2010 10:22 schreef Intrepidity het volgende:
Hoewel ik vind dat een vrouw hetzelfde moet kunnen vind ik het soms schandalig wat een gezin met 2 verdieners hun kinderen aandoet. Overdag's dumpen bij de oppas, even snel eten s'avonds en dan je kind het bed in dumpen. En dat allemaal om een nog groter huis te kopen met nog meer zooi waar je niks mee doet. Een kind heeft ouders nodig, en hoort geen 50 uur per week bij een oppas rond te hobbelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |