Dat denk ik ook dat hij dat wordt. Zou geen slechte keuze zijn vind ik.quote:Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat wordt de nieuwe integratie-minister onder min-president Cohen, even kijken dus.
U had dit interview gelezen: http://www.depers.nl/binn(...)-superstadsdeel.html ?quote:Op maandag 19 april 2010 15:28 schreef VeX- het volgende:
Had hij niet eens zo'n omstreden uitspraak gedaan? Sindsdien heb ik het niet zo op hem. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij met twee monden spreekt.
Vind je? Ik vind hem juist uiterst geschikt. Hij weet waar hij over praat, praktijkervaring Kent de straatcultuur. En dat soort mensen hebben we hard nodig in de politiek.quote:Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
Minister lijkt me wel erg hoog gegrepen voor Marcouch met z'n rare Wilders-achtige praatjes
Vind ik ook idd.quote:Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
Minister lijkt me wel erg hoog gegrepen voor Marcouch met z'n rare Wilders-achtige praatjes
Asscher liet hem vallen, Cohen steunde hem.quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef Lavenderr het volgende:
En, hoe vonden jullie de docu?
Ik heb het gevoel dat Lodewijk Asscher Ahmed Marcouch op momenten waarop het er écht om ging niet gesteund heeft.
Het is en blijft een PvdA-prominent met genoeg voorkeursstemmen voor 2 raadszetels. Asscher liet zich behoorlijk kennen door bij het dankwoord zelfs Marcouch zijn naam niet te noemen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Asscher kon ook moeilijk hem hard steunen als hij net de interne verkiezingen heeft verloren.
Idd, je zag heel duidelijk hoe die echt in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:30 schreef Leandra het volgende:
Uit de docu bleek IMHO vooral wat voor verschrikkelijke dweil Lodewijk Asscher is.
Die wil je dus iig niet in Den Haag hebben zitten.
Verder zullen opmerkingen van Marcouch zoals "dan gaan die mensen toch fijn in Saoudi-Arabië wonen?!" het prima doen bij dat deel van de achterban wat eventueel een uitstapje naar de PVV overwoog.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef timmmmm het volgende:
vanavond even op internet terugkijken. TVP
quote:
quote:
quote:
quote:
En da's nog vrij voorzichtig uitgedrukt, denk ik. De docu toonde vooral wat een schijnheil Asscher is, eerst zogezegd zijn politieke lot aan Marcouch verbinden, en als dat niet goed uitpakt laat hij hem vallen als een baksteen. En zie je Marcouch in de marge campagne voeren, zonder noemenswaardige hulp van Asscher.quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef Lavenderr het volgende:
En, hoe vonden jullie de docu?
Ik heb het gevoel dat Lodewijk Asscher Ahmed Marcouch op momenten waarop het er écht om ging niet gesteund heeft.
Ja, en ik had zo met hem te doen, en vond hem zo dapper. Gewoon doorgaan met flyeren en bij de mensen langs. Ben blij dat hij nu -en niet dankzij Asscher-op zo'n hoge plaats staat.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En da's nog vrij voorzichtig uitgedrukt, denk ik. De docu toonde vooral wat een schijnheil Asscher is, eerst zogezegd zijn politieke lot aan Marcouch verbinden, en als dat niet goed uitpakt laat hij hem vallen als een baksteen. En zie je Marcouch in de marge campagne voeren, zonder noemenswaardige hulp van Asscher.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:56 schreef eriksd het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ldig-voorbereid.html
http://www.volkskrant.nl/(...)ouch_was_machtsgreepquote:Val Marcouch zorgvuldig voorbereid'
Uitgegeven: 19 juni 2010 08:39
Laatst gewijzigd: 19 juni 2010 08:39
AMSTERDAM - Het kamp van Achmed Baâdoud bereidde de val van Ahmed Marcouch als leider van de PvdA-afdeling Amsterdam Nieuw-West zorgvuldig voor.
© NU.nl/Jos van Zetten
Voorafgaand aan de lijsttrekkersverkiezing van de PvdA voor Amsterdam Nieuw-West werden nieuwe leden geronseld om Baâdoud te steunen. Ook werden leden geïntimideerd.
Jongeren zouden zijn opgehitst. Hen werd verteld dat Marcouch een homo is die heult met de autochtone Nederlanders en pro-Israël is.
Dat meldt de Volkskrant zaterdag op basis van ingewijden in de Marokkaanse gemeenschap in Nieuw-West. Baâdoud won de verkiezing in december vorig jaar van Ahmed Marcouch, die was voorgedragen als lijsttrekker.
Rommelig
De avond van de verkiezing verliep rommelig. Marcouch kwam in de eerste ronde een stem tekort voor een meerderheid, in de tweede ronde staakten de stemmen en uiteindelijk won Baâdoud de derde ronde.
Tijdens het stemmen zouden Baâdoud-aanhangers over de schouder van Marcouch-stemmers hebben meegekeken, stellen de bronnen.
Te duur
Achter het werven van leden en de intimidaties zaten volgens de ingewijden ondernemers in de multiculturele evenementenindustrie, arbeidsreïntegratie en welzijn die zich door Marcouch gepasseerd voelen.
Marcouch zou verschillende organisaties als stadsdeelvoorzitter van Slotervaart buiten de deur hebben gezet, omdat hij ze te duur vond of omdat ze geen goed werk leverden.
Commissie
Een PvdA-commissie onderzoekt de gang van zaken rondom de verkiezing. De resultaten worden deze maand verwacht.
Voor de islamisering van Nederland is hij inderdaad geen slechte keus nee.....quote:Op maandag 19 april 2010 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik ook dat hij dat wordt. Zou geen slechte keuze zijn vind ik.
Het zou mij dus helemaal niks verbazen.quote:Achter het werven van leden en de intimidaties zaten volgens de ingewijden ondernemers in de multiculturele evenementenindustrie, arbeidsreïntegratie en welzijn die zich door Marcouch gepasseerd voelen.
Waarom verbaast me dit niet?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 08:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ouch_was_machtsgreep
Bruggen bouwen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:54 schreef eltopo2010 het volgende:
Laten we vooral de boel bij elkaar houden
Bruggen bouwen.quote:Professor: Leerling presteert slechter in gemengde klas
donderdag 17 juni 2010 18:13
Tieners in klassen met zowel autochtone als allochtone leerlingen presteren slechter dan leeftijdsgenoten in groepen waarin alleen scholieren met één culturele achtergrond zitten. Dat heeft socioloog Jaap Dronkers van de Universiteit Maastricht donderdag gezegd bij zijn installatie als nieuwe hoogleraar internationaal onderwijsonderzoek.
Een etnisch homogene school is beter voor de leerprestaties volgens de professor Een etnisch homogene school is beter voor de leerprestaties volgens de professor
Spreiding leerlingen
De gemeente Amsterdam stopte in oktober vanwege geldgebrek met ouderinitiatieven om zwarte scholen witter te maken. Basisscholen moeten nu de afspraken over het verplicht spreiden van leerlingen herzien.
Het aantal allochtone leerlingen speelt hierin een belangrijke rol, net als de herkomst van de migrantenkinderen.
Internationaal onderzoek
‘Een hoger aandeel leerlingen uit islamitische landen op een school beïnvloedt de prestaties van alle leerlingen negatief, terwijl een hoger aandeel van leerlingen uit Zuid- en Oost-Azië een positief effect heeft op de schoolprestaties van leerlingen,’ aldus Dronkers.
De wetenschapper baseert zijn uitspraken op internationaal onderzoek onder 15-jarigen.
Etnische homogeniteit
Volgens hem heeft vooral het Nederlandse schoolsysteem last van wisselende cijfers, omdat er een hiërarchische opbouw is wat betreft schoolniveaus. Een groter aandeel allochtone leerlingen op een school bevordert de onderwijsprestaties alleen wanneer medeleerlingen uit dezelfde regio komen.
Dronkers: ‘Dit positieve effect van etnische homogeniteit in scholen kan de aantrekkingskracht van bijvoorbeeld islamitische, witte en joodse scholen verklaren.’
Door Arne Hankel
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)in-gemengde-klas.htm
Het zal er in elk geval niet al te netjes aan toe zijn gegaan, denk ik.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
http://amsterdamnieuwwest(...)tijgingen+Volkskrant
Het bestuur wil het toch onderzoeken. Mooi zo.
Nee, er zullen wel wat feitjes boven tafel komen, tenzij ze onder het tapijt geveegd gaan wordenquote:Op zondag 20 juni 2010 13:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het zal er in elk geval niet al te netjes aan toe zijn gegaan, denk ik.
Is het overigens niet wel een beetje een WC-Eend-onderzoek?quote:Op zondag 20 juni 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, er zullen wel wat feitjes boven tafel komen, tenzij ze onder het tapijt geveegd gaan worden
Ja, dat is het wel , een beetje boel zelfsquote:Op zondag 20 juni 2010 13:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Is het overigens niet wel een beetje een WC-Eend-onderzoek?
Ja, daar is het wachten nu op.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
Enfin, interessante docu, aardige vent die Marcouch, hoewel ik te weinig weet over zijn gedachtegoed eigenlijk; ben iig benieuwd wat de uitkomst is van het onderzoek van Walter Etty mbt de kwestie over het stadsdeelvoorzitterschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |