VVD doet het heel goed. PvdA gewoon goed.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, helemaal terug, ik zie het CDA anders toch beetje bij beetje wegzakken. Niks terug.
Maar de PvdA en VVD doen het goed. Zeker de PvdA lijkt herrezen.
Mij ook niet. Maar al dat gekanker op 'de elite' en 'de oude politiek' enzo komt dan toch een beetje potsierlijk over. Dat de VVD in de laatste weken even de PVV leegtrekt spreekt boekdelen.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. En dat verrast mij helemaal niets.
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
Aha, nog 1 en er is een meerderheid, VVD doet het ook toppie, al gaat het wel te kosten van de pvv.
zijn vrij veel mensen in Nederland die de PvdA als boosdoener zien in de kabinetscrisisquote:Op woensdag 21 april 2010 22:34 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
VVD doet het heel goed. PvdA gewoon goed.
CDA krabbelt weer langzaam op. Staan gewoon weer op 27 zetels. Het is geen topresultaat maar ze doen nog mee. Ik vind dat best wel schokkend. Die partij komt echt overal mee weg. Geen enkele vorm van zelfreflectie maar de kiezers blijven gewoon op ze stemmen. Verbijsterend.
Nee, dat is wel zo in de Amerikaanse senaat, waar in het geval van een 50-50 split de vice-President dan de beslissende stem heeft. De minimum meerderheid is in Nederland gewoon 76 zetels.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:13 schreef FTWO het volgende:
In hoeverre is 75 zetels de meerderheid? Is het niet zo dat bij een gelijkstand de stem van de kamervoorzitter beslissend is en 75 dan voldoende is om te regeren (mits de kamervoorzitter bij de "goede" 75 zit)?
Waarom verloren ze direct na de val zo fors? En hoe kan het dat ze nu opkrabbelen? Ze hebben helemaal niets gedaan in de afgelopen weken, de kritiek die er was op Balkenende is weggewuifd. En blijkbaar denkt de CDA-kiezer bij zichzelf het is weer rustig, niets aan het handje, ik stem 9 juni weer op Balkenendequote:Op woensdag 21 april 2010 22:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
zijn vrij veel mensen in Nederland die de PvdA als boosdoener zien in de kabinetscrisis
Net op tijd? Nog bijna twee maanden en de grote debatten moeten nog beginnen.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie zo langzamerhand VVD de grootste wel worden, cda 2e en pvda/pvv 4e rond de 20/25 zetels. PVDA kan het wel vergeten, bij synovate zakken ze alweer weg, wel frappant dat dit niet gebeurd bij de hond. Anyway, rechts is weer aan het groeien, net op tijd.
Nou en, Rutte en Wilders zijn sterke debaters, daarbij gaat Pechtold de vloer met cohen aanvegen, want pechtold is de grootste verliezer van pvda, 12 zetels eraf, en als ik deze peiling mag geloven heeft wilders er ook 7 moeten inleveren de afgelopen tijd, beide heren zullen de peilen op Cohen gaan richten. En Rutte gaat weer pechtold aanpakken.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Net op tijd? Nog bijna twee maanden en de grote debatten moeten nog beginnen.
Bepaalde punten wel ja.quote:
Rutte heeft economisch gezien een veel sterker verhaal aan mensen te bieden dan Cohen met het eeuwige 'de sterkste schouders, de zwaarste laten' mantra. Bij Rutte weet de Nederlander met werk, een gezin dat onderhouden moet worden en een koophuis waar zij aan toe zijn, er komt geen cent lastenverhoging bij.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Net op tijd? Nog bijna twee maanden en de grote debatten moeten nog beginnen.
Geen gezeik iedereen rijk!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rutte heeft economisch gezien een veel sterker verhaal aan mensen te bieden dan Cohen met het eeuwige 'de sterkste schouders, de zwaarste laten' mantra. Bij Rutte weet de Nederlander met werk, een gezin dat onderhouden moet worden en een koophuis waar zij aan toe zijn, er komt geen cent lastenverhoging bij.
quote:Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef Morendo het volgende:
Loop niet te kutte, stem op Mark Rutte.
Helaas kan Rutte zijn beloftes ook niet goed onderbouwen en waarmaken wat het voor Cohen weer wat eenvoudiger maakt.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rutte heeft economisch gezien een veel sterker verhaal aan mensen te bieden dan Cohen met het eeuwige 'de sterkste schouders, de zwaarste laten' mantra. Bij Rutte weet de Nederlander met werk, een gezin dat onderhouden moet worden en een koophuis waar zij aan toe zijn, er komt geen cent lastenverhoging bij.
Tuurlijk, en die 10 zetels van de PvdA gaan naar de PVV/VVD?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zie zo langzamerhand VVD de grootste wel worden, cda 2e en pvda/pvv 4e rond de 20/25 zetels. PVDA kan het wel vergeten, bij synovate zakken ze alweer weg, wel frappant dat dit niet gebeurd bij de hond. Anyway, rechts is weer aan het groeien, net op tijd.
Je bent tegenwoordig een goed debater als je met oneliners komt die ze op de basisschool nog kunnen bedenken? Want veel meer dan dat heb ik Wilders nog niet zien doen in debatten. Het was soms net alsof Wilders zijn materiaal van Fok haalde.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou en, Rutte en Wilders zijn sterke debaters, daarbij gaat Pechtold de vloer met cohen aanvegen, want pechtold is de grootste verliezer van pvda, 12 zetels eraf, en als ik deze peiling mag geloven heeft wilders er ook 7 moeten inleveren de afgelopen tijd, beide heren zullen de peilen op Cohen gaan richten. En Rutte gaat weer pechtold aanpakken.
Sowieso als puntje bij paaltje komt stemt nederland vaak wel wat rechts. Iig nooit links.
Wat men van Cohen ook kan zeggen.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
En Rutte is nou niet echt de beste debater van alle lijsttrekkers...
Wel 5 zetels, arbeiders willen nog wel eens op de pvda stemmen, Wilders moet met een sterk verhaal komen. 25 zetels kan de pvv nog wel halen, maar de grootste worden ze niet, en dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tuurlijk, en die 10 zetels van de PvdA gaan naar de PVV/VVD?Droom lekker verder.
Nou...hij heeft charisma zat, pechtold kreeg hij er wel uitgepraat. En bij Cohen heb ik altijd hetzelfde gevoel als JPB, beetje stijf, en niet echt de one-liners kunnen maken.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
Rutte is juist behoorlijk sterk in die debatten. Hij onderbouwt een stelling altijd met meerdere argumenten, juist de PvdA heeft er nog al eens een handje van met de gebruikelijke uitgekauwde mantra's te gaan strooien.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:21 schreef du_ke het volgende:
Helaas kan Rutte zijn beloftes ook niet goed onderbouwen en waarmaken wat het voor Cohen weer wat eenvoudiger maakt.
Dat is vooral jouw hersenspinsel. Het is zeer goed mogelijk het overheidstekort op orde te krijgen zonder de lasten voor de Nederlander die ik in mijn vorige post beschreef. Het zal er bij jou niet in willen, want ik heb je al een eerder geprobeerd te overtuigen, maar de feiten liggen anders, de Nederlandse begroting biedt voldoende ruimte om de bezuinigingen volledig aan de uitgavenkant van de overheid te realiseren.quote:Want ook met de VVD aan de macht in welke vorm ook zullen er flinke lastenverhogingen plaatsvinden. Dat ontkennen is zeer naïef.
Dat noemen ze een sterke politicus, php, mensen die het op inhoud kunnen in plaats van op one-liners.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou...hij heeft charisma zat, pechtold kreeg hij er wel uitgepraat. En bij Cohen heb ik altijd hetzelfde gevoel als JPB, beetje stijf, en niet echt de one-liners kunnen maken.
Echt niet mee eens. Hij argumenteert goed, maakt goed duidelijk waar hij voor staat en brengt de boodschap gestructureerd over.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |