SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arabisch?quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ladylike het volgende:
het klinkt als turks,
ik vind het ook sterk op arabisch lijken
ja weet ik het... het klinkt als turks...quote:
Het kan prima dat je nooit bewust Turks hebt gehoord, als je niet weet wat het verschil is tussen Turks, Marokkaans, etc. lijkt me.quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hoe kan je in Nederland nog nooit Turks hebben gehoord?
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet tot dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
Zoals je ziet is dat voor de meeste Nederlanders dus niet zo overduidelijk, en dat is ook niet heel gek. Zie het aangehaalde voorbeeld met Aziatische talen. We komen er zo weinig mee in aanraking dat zelfs de grote verschillen ons niet gauw opvallen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat is best grappig. De talen in het Midden-Oosten (Iraanse, Turkse en Arabische/Semitische talen) lijken totaal niet op elkaar en horen ook helemaal niet in dezelfde taalfamilie. Ik spreek geen Arabisch of Iraans maar ik hoor het verschil overduidelijk.
Klopt, Turks is een Altaïsche taal en staat daardoor zelfs dichter bij het Koreaans dan bij het Arabisch, Hebreeuws en andere Semitische talen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef picodealion het volgende:
Ik kan het intussen wel onderscheiden van andere talen uit het Midden-Oosten. Tja, hoe klinkt het? In ieder geval lang niet zoveel g-klanken als de meeste mensen doen geloven wanneer ze Turk nadoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |