Hoi, het is jullie boy, zovty. Fawaka?
De mensen die me kennen kunnen de volgende paragraaf overslaan. Of eigenwijs zijn en toch lezen, zelf weten

.
Ik ben dus een volwassen kerel van een jaar of 35. Ik heb een normale baan, een huurhuis en 2 katten. Ik heb m’n schaapjes op het droge zogezegd. Ik heb een redelijke algemene ontwikkeling en ben welbespraakt. Soms ben ik een beetje schuchter en verlegen, maar ik ben ook weer niet mensenschuw. M’n ouders leven nog en ik ben zelf ook redelijk gezond. Ik ben de verpersoonlijking van Jan Doorsnee.
Vanochtend ging ik als vrijwel elke ochtend op een werkdag naar m’n werk. Ik heb dan altijd m’n iPod (4thgen, 8gb, RED, thankyouverymuch) op, met de standaard Apple dopjes (die zijn overigens hard aan vervanging toe, maar daarover misschien ooit meer.) Als ik vanaf huis vertrek zet ik altijd een vrolijk deuntje op, de laatste tijd is dat vaak Bob Sinclar – World Hold on. Ik word er vrolijk, energie en opgewekt van, probeer het ook eens.
In de bus zit ik dan meestal wat losse liedjes uit te zoeken waar ik op dat moment zin in heb. Soms zijn dat lieve poprock liedjes, soms vage minimale techno, soms beukende hardcore, maar regelmatig Nederlandse of buitenlandse hiphop. Zo ook vandaag.
Eenmaal in de trein plaatsgenomen zet ik een album op en ga een krantje lezen. Vandaag was mijn keuze gevallen op het album van Lil Wayne – Tha Carter III. Lekker stukkie makkelijke hiphop. Ik blader wat door de krantjes, ik loer wat naar spannende meisjes, peuter wat in m'n neus. Jullie weten zelf.
Eenmaal aangekomen op het eindstation liep het laatste stukje naar kantoor. Het was mooi weer, ik had er zin in. Ik moest even gniffelen om het zinnetje uit het liedje A Milli van Lil Wayne
“And I’d be rather be pushin’ flowers, than to be in the pen sharin’ showers”. Vrij vertaald voor de n00bs; hij was liever dood dan hij in de bak zat, en dit is grappig omdat hij niet zo lang verleden is veroordeeld tot een paar maandjes brommen wegens verboden wapenbezit.
Om een of andere reden zag ik mezelf vandaag lopen in de spiegeling van een ruit. En godverdomme man, ik heb gewoon swagger!
Klacht: ik begin echt steeds meer een wigger te worden.

.