abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80466549
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omfg, rot jij maar lekker op met je simpele antwoorden waar je mij even opleg wat ik zou doen, ik zou nooit een weerloos iemand zomaar vermoorden, ik heb respect voor mensen met onderbouwde meningen, die hun kennis baseren op boeken (die ze daadwerkelijk hebben gelezen AR), op degelijk materiaal, niet op mensen die anderen iets proberen op te leggen, misselijk makend antwoord.
Je krijgt een hypothetisch geval voorgelegd waarin er 2 opties zijn. Enkel 2! En dan nog kom jij met maffe constructies om maar zeker niet de indruk te geven dat de situatie die die persoon voor stelt best treffend is. Dat vind ik zwak.
pi_80466593
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Er zijn ook zat Duitse soldaten geweest die gewoon dienstplichtig waren en wel moesten vechten in die tijd, maar dat helemaal niet wilden.
Ongetwijfeld, maar je had ten eerste soldaten die tegen de stroom in probeerden te gaan, dat waren de helden. Ten tweede had je de soldaten die alsnog meevochten van deze groep, dat waren minstens zo laffe mensen als de Nederlanders in WOII die net deden alsof er niets aan de hand was, ze zijn dan inderdaad niet perse schuldig aan oorlogsmisdaden maar ze dienen wel moreel veroordeeld te worden omdat ze hebben gevochten voor een regime, de keuze was er wel degelijk, dat is gebleken.
pi_80466660
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:40 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Je krijgt een hypothetisch geval voorgelegd waarin er 2 opties zijn. Enkel 2! En dan nog kom jij met maffe constructies om maar zeker niet de indruk te geven dat de situatie die die persoon voor stelt best treffend is. Dat vind ik zwak.
Nee, dat is niet zwak, het betekent alleen maar dat wanneer jij toegeeft dat je een slaaf bent van dat systeem. Als je voor de optie moord kiest. Als je voor de optie schiet me maar dood kiest ben je moedig.
Feitelijk kies ik ook voor die optie maar ik zou mezelf ook nooit zomaar dood laten schieten als ik daartoe de kans had. En ga jij niet zo hypocriet doen, om je eigen menselijke zwakheid te verdoezelen, schandalig.
pi_80466666
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef DeParo het volgende:

ik zou nooit een weerloos iemand zomaar vermoorden
Jij zou jezelf dood laten schieten.

Nou ja, dat is ook een antwoord. Na zo lang dat antwoord niet te willen geven is het ongeloofwaardig, maar dat terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_80466737
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:41 schreef DeParo het volgende:

Ongetwijfeld, maar je had ten eerste soldaten die tegen de stroom in probeerden te gaan, dat waren de helden. Ten tweede had je de soldaten die alsnog meevochten van deze groep, dat waren minstens zo laffe mensen als de Nederlanders in WOII die net deden alsof er niets aan de hand was, ze zijn dan inderdaad niet perse schuldig aan oorlogsmisdaden maar ze dienen wel moreel veroordeeld te worden omdat ze hebben gevochten voor een regime, de keuze was er wel degelijk, dat is gebleken.
Noem eens jouw drie meest in het oog springende heldendaden die jij werkelijk op je conto hebt, in plaats van dit geneuzel.
pi_80466752
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zwak, het betekent alleen maar dat wanneer jij toegeeft dat je een slaaf bent van dat systeem. Als je voor de optie moord kiest. Als je voor de optie schiet me maar dood kiest ben je moedig.
Feitelijk kies ik ook voor die optie maar ik zou mezelf ook nooit zomaar dood laten schieten als ik daartoe de kans had. En ga jij niet zo hypocriet doen, om je eigen menselijke zwakheid te verdoezelen, schandalig.
Menselijke zwakheid? Ik noem het liever overlevingsdrang. Als ik moet sterven of iemand anders, wordt het zeer waarschijnlijk die ander, gek he?
pi_80466787
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zegt geen donder over de doelstelling van het geheel.

Met jouw redenatie heeft PRdV zojuist aangetoond dat de gehele gerechtelijke macht in NL corrupt is.
[..]
Ik heb het niet gezien maar als dat zo is, wat ik lees over die rechter, dan is dat uiteraard schandalig.
En nee, dan betekent het niet dat het gerechtelijk systeem corrupt is, want die hebben dit niet als doel.
De Wehrmacht daarentegen had wel als doel om de totale vernietiging van bepaalde groepen uit te voeren.
quote:
Ik zie alleen maar dat jij niet kiest tussen A. en B. en daarmee de vraag ook na meermaals herhalen niet wenst te beantwoorden.

Waarmee jij gewoon een hypocriet bent. En een bijzonder domme ook nog.
Haha, maar iemand die toch net iets slimmer en meer gelezen heeft dan jij, simpele ziel.
Je weigert ook maar iets te lezen en dan probeer je me alsnog de les te lezen.
Wie probeer je voor de gek te houden, ga maar lekker Wehrmachtje spelen, hoor je thuis.
  zondag 18 april 2010 @ 23:48:06 #183
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_80466815
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef DeParo het volgende:
Dan is het wel heel erg raar, dat zo'n deskundige zegt dat hij afgezet is,
terwijl hij is vermoord en daarna ook nog de schuld kreeg van de dood van de Mongoolse leider daar.
Ik geloof dus niet zo hard dat die quote daar staat
Het staat je vrij om de boeken aan te schaffen.
pi_80466821
DeParo zou natuurlijk de allergrootste verzetsheld ooit zijn geweest. Dat weet hij zeker, want hij heeft het allemaal al tig keer meegemaakt!
pi_80466846
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Wehrmacht daarentegen had wel als doel om de totale vernietiging van bepaalde groepen uit te voeren.
Noem eens een citaat waaruit dit blijkt? Let wel; dat het gebeurde wil niet zeggen dat dit het doel (ook mooi: HET doel, de geallieerden bestrijden was natuurlijk van ondergeschikt belang ) was van de Wehrmacht! Ik ben benieuwd
pi_80466870
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef Nielsch het volgende:
DeParo zou natuurlijk de allergrootste verzetsheld ooit zijn geweest. Dat weet hij zeker, want hij heeft het allemaal al tig keer meegemaakt!
En ik zou volgens hem laffe henkie zijn, het toonbeeld van menselijke zwakte, maar ik zou nog wel leven
pi_80466913
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:47 schreef DeParo het volgende:

Nee, die hebben op zeker moment de opdracht gekregen om daar aan mee te werken. Een groot verschil.
quote:
Haha, maar iemand die toch net iets slimmer en meer gelezen heeft dan jij, simpele ziel.
Je weigert ook maar iets te lezen en dan probeer je me alsnog de les te lezen.
Wie probeer je voor de gek te houden, ga maar lekker Wehrmachtje spelen, hoor je thuis.
Wat heb jij bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan trekt?

Je bent gewoon dom aan het lullen. Jij stelt dat de piloot waar het om ging een nazi was en dat is onzin. Wat je er allemaal bij hebt gehaald is niet ter zake doende in dat verband, nog afgezien van het feit dat jij met conclusies komt die niet worden gedragen door wat jij aan voert.

Een beetje net zoals: in de Wehrmacht zaten mensen die meehielpen aan de jodenvernietiging en dus was de piloot een nazi.

Te dom voor woorden!
pi_80466945
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij zou jezelf dood laten schieten.

Nou ja, dat is ook een antwoord. Na zo lang dat antwoord niet te willen geven is het ongeloofwaardig, maar dat terzijde.
Haha, vast, m'n antwoord is voor geen meter veranderd maar goed.
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Noem eens jouw drie meest in het oog springende heldendaden die jij werkelijk op je conto hebt, in plaats van dit geneuzel.
Je hebt er geen fuck mee te maken, zeker niet na dit soort dubieuze woorden, maar goed.
Ik heb ooit iemand gered die voor auto dreigde te raken, en helaas kon ik daardoor iemand anders niet terugtrekken, die met geluk op de motorklep kwam van de aanstormende auto en er alleen iets aan haar enkel aan overhield. Dat was een beslissing die ik moest maken op precies dat moment ik kon naar die andere alleen roepen. En voor de rest heeft wel eens een groepje mensen me dreigend iets proberen te laten doen maar dat heb ik simpelweg geweigerd. Voor de rest heb ik in ieder geval niet dergelijke keuzes moeten maken.
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:46 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Menselijke zwakheid? Ik noem het liever overlevingsdrang. Als ik moet sterven of iemand anders, wordt het zeer waarschijnlijk die ander, gek he?
Krijg aub nooit kinderen. Menselijke zwakheid, overlevingsdrang heeft er niets mee te maken, je bent geen mensaap meer, je kan rationeel denken, en je kan daarom ook voor een optie kiezen buiten B of A om.
pi_80466966
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij staat zijn foto in de Winkler Prins naast "internetheld".
pi_80467008
DeParo, hoe passen je Joodse broeders die andere Joden letterlijk de gaskamer in leidden in dit plaatje trouwens? Die werden dan ook wel gedwongen (min of meer zoals duitse militairen), maar ze deden het wel gewoon!
pi_80467053
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, die hebben op zeker moment de opdracht gekregen om daar aan mee te werken. Een groot verschil.
[..]
Leg mij het verschil uit aub, want ik zie het niet, wat maakt ze dan minder schuldig.
quote:
Wat heb jij bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan trekt?
Kennis vergaart.
quote:
Je bent gewoon dom aan het lullen. Jij stelt dat de piloot waar het om ging een nazi was en dat is onzin. Wat je er allemaal bij hebt gehaald is niet ter zake doende in dat verband, nog afgezien van het feit dat jij met conclusies komt die niet worden gedragen door wat jij aan voert.
Dat jij niet lees kan ik niets aan doen maar daar moet je me dan ook niet op proberen af te rekenen want je snijdt je zelf allen maar in de vingers. Ik heb gezegd dat zijn soldatenwerk inderdaad alles behalve respect heeft verdiend. Hij heeft gevochten voor een moorddadig regime, het Nazi-systeem, en zeer waarschijnlijk was hij ook gewoon een nazi, als je vecht ervoor, dan ben je het ook.
quote:
Een beetje net zoals: in de Wehrmacht zaten mensen die meehielpen aan de jodenvernietiging en dus was de piloot een nazi.
Niet alle Nazi's hebben met hun handen meegeholpen aan het vernietigen van de Joodse groep.
Probeer jezelf toch niet zo vast te lullen het is zo treurig.
quote:
Te dom voor woorden!
Je haalt me de woorden uit de mond. Je hebt nooit een boek gelezen, je weigert de tekst te lezen, waarom probeer je iemand dan nog te overtuigen omfg.
pi_80467072
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:52 schreef DeParo het volgende:
[..]

Krijg aub nooit kinderen. Menselijke zwakheid, overlevingsdrang heeft er niets mee te maken, je bent geen mensaap meer, je kan rationeel denken, en je kan daarom ook voor een optie kiezen buiten B of A om.
Heb jij weleens multiple choice tentamens gehad? Maak je dan ook altijd een extra keuze "Anders, namelijk: ..." bij, naast de gebruikelijke a,b,c en d?
pi_80467116
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:52 schreef DeParo het volgende:

Haha, vast, m'n antwoord is voor geen meter veranderd maar goed.
Denk je nu werkelijk dat hier iemand in trapt?
quote:
Voor de rest heb ik in ieder geval niet dergelijke keuzes moeten maken.
Precies daar gaat het om. Je veroordeelt mensen die gewoon menselijk handelen vertoonde. Je moet zelf nog bewijzen dat jij als het om jouw leven gaat wat anders zou kiezen.

Je trekt een veel te grote broek aan.
quote:
en je kan daarom ook voor een optie kiezen buiten B of A om.
Een kleuter kan begrijpen dat er geen C. is in het voorbeeld. Jij kennelijk niet.
pi_80467157
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
DeParo, hoe passen je Joodse broeders die andere Joden letterlijk de gaskamer in leidden in dit plaatje trouwens? Die werden dan ook wel gedwongen (min of meer zoals duitse militairen), maar ze deden het wel gewoon!
Die hebben voor optie A gekozen, en ik ken de verhalen, zonder twijfel.
Ik heb geen goed woord over voor veel lui binnen de Joodse Raad of enkele Capo's.
Maar de mensen in het kamp, ze hebben voor optie A gekozen,
maar ik veroordeel ze er niet over, dat hoef ik ook niet te doen, want dat doen ze zelf namelijk al.
Maar nogmaals, dat het menselijk is, betekent niet dat het goed is.
pi_80467250
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:56 schreef DeParo het volgende:

Leg mij het verschil uit aub, want ik zie het niet,
Jij weet niet het verschil tussen doelstelling en opdracht?
quote:
Kennis vergaart.
Dat heeft iedereen wel. Doe niet alsof je ook maar iets bijzonders bent. Nou ja, bijzonder eigenwijs... maar toch.
quote:
Dat jij niet lees kan ik niets aan doen maar daar moet je me dan ook niet op proberen af te rekenen want je snijdt je zelf allen maar in de vingers. Ik heb gezegd dat zijn soldatenwerk inderdaad alles behalve respect heeft verdiend. Hij heeft gevochten voor een moorddadig regime, het Nazi-systeem, en zeer waarschijnlijk was hij ook gewoon een nazi, als je vecht ervoor, dan ben je het ook.
Hij vocht niet voor het regime, maar voor zijn land.

Zo slim ben je duidelijk niet.
quote:
Niet alle Nazi's hebben met hun handen meegeholpen aan het vernietigen van de Joodse groep.
Probeer jezelf toch niet zo vast te lullen het is zo treurig.
Ik zeg nergens dat alle nazi's meegedaan hebben. Ik geef jouw redenering in het kort weer. Dat het zo dan overduidelijk onzin is, is een tweede.
quote:
Je haalt me de woorden uit de mond. Je hebt nooit een boek gelezen, je weigert de tekst te lezen, waarom probeer je iemand dan nog te overtuigen omfg.
Nee, ik heb nog nooit een boek gelezen. Wat zeg ik, ik ben analfabeet!

Denk je echt verder te komen met ad hominems?
pi_80467285
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:56 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Heb jij weleens multiple choice tentamens gehad? Maak je dan ook altijd een extra keuze "Anders, namelijk: ..." bij, naast de gebruikelijke a,b,c en d?
Da ahum gewetensvraag van van DS4 heeft geen goed antwoord en ik neem aan mijn tentamen wel.
Anders zou ik daar zeker een opmerking over maken als ik ervan overtuigd ben.
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat hier iemand in trapt?
[..]
Wat zeg ik nu dan anders, omfg, ik heb het nooit veranderd.
quote:
Precies daar gaat het om. Je veroordeelt mensen die gewoon menselijk handelen vertoonde. Je moet zelf nog bewijzen dat jij als het om jouw leven gaat wat anders zou kiezen.
DS4, jij weet net zo goed als ik dat die soldaten allemaal een voor een wisten wat er zich afspeelden, dat ze allemaal vochten voor dat rijk en dat de meesten er ook van overtuigd waren dat het ook nog goed was.

Voor hun was het helemaal geen kwestie van leven of dood, het is dus ook totaal geen argument,
het is net zo simpel door de Joods persoon in de gaskamer die andere Joodse mensen naar binnen moest leiden, te vergelijken met de Duitse soldaat, ga me nu echt niet zeggen,
dat die vergelijking hetzelfde is, want dat is onzin, dat is gewoon pure onzin.
Dan zouden dus bijna tachtig miljoen Duitsers tegen hun wil in gedwongen te worden voor Hitler te klappen.
quote:
Je trekt een veel te grote broek aan.
[..]
Ik heb tenminste het recht om er eentje aan te trekken.
quote:
Een kleuter kan begrijpen dat er geen C. is in het voorbeeld. Jij kennelijk niet.
Daarom zal jij ook nooit een wetenschappelijke studie afleggen op dit terrein.
pi_80467316
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die hebben voor optie A gekozen, en ik ken de verhalen, zonder twijfel.
Ik heb geen goed woord over voor veel lui binnen de Joodse Raad of enkele Capo's.
Maar de mensen in het kamp, ze hebben voor optie A gekozen,
maar ik veroordeel ze er niet over, dat hoef ik ook niet te doen, want dat doen ze zelf namelijk al.
Maar nogmaals, dat het menselijk is, betekent niet dat het goed is.
Oke, maar die Joden veroordeel je dus niet, maar duitse militairen die net zo goed moesten en voor optie A hebben gekozen veroordeel je wel? Heb ik het zo een beetje?

Ik denk dat mensen in crisistijd over het algemeen alles doen om te overleven, daar kun je een persoon niet op aanspreken. Pas als een persoon meer doet dan nodig is om zijn eigen leven te redden mag je uberhaupt over zoiets een oordeel proberen te vellen, anders imo nooit.
pi_80467355
Het lijkt wel of jullie midden in een oorlog zitten. Maar dan achter de PC.

Deze gaat misschien weer open...misschien.

Op aanraden toch maar dicht gelaten.

Denk dat een nieuw topic misschien wel interessant is in C&H. Misschien in comb met deze link? http://www.trouw.nl/krant(...)_onder_de_grond.html

[ Bericht 56% gewijzigd door paddy op 19-04-2010 02:20:09 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')