Voel je je nu even geen echte nazi.quote:Op zondag 18 april 2010 17:02 schreef Dagonet het volgende:
Het zijn gasten als DeParo die je je doen afvragen hoe het toch komt dat de hele wereld 2000 jaar lang Joden heeft gehaat en vervolgd.
Dat je ten eerste totaal geen kennis hebt van Geschidenis dat moeten we helaas allemaal accepteren.quote:Op zondag 18 april 2010 17:07 schreef Dagonet het volgende:
Hey, historisch feit dat de wereld 2000 jaar een tyfushekel heeft gehad aan joden. Valt weing aan te veranderen, dat waren niet allemaal nazis en wellicht hebben ze ook wel een punt gehad, 2000 jaar geschiedenis is niet zomaar naast je neer te leggen met " ze hadden het allemaal fout".
Ja, sure, want ik weiger respect te hebben voor een soldaat die is gestorven voor een misdadig en wreed regime. Nee dat is echt heel erg kortzichtig en dom.quote:Op zondag 18 april 2010 17:08 schreef Dagonet het volgende:
Het kan ook komen door jouw stompzinnige topicverklotende gedrag in elk topic waar je komt. Dat kan natuurlijk ook.
Wat snap ik niet?quote:Op zondag 18 april 2010 17:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat je ten eerste totaal geen kennis hebt van Geschidenis dat moeten we helaas allemaal accepteren.
Dat je dan ten tweede met zo'n kortzichtige en achterlijke conclusie komt dat valt niet te accepteren.
Je bent een smeerlap op deze manier, kortzichtig, dom en naief.
Waarom zou jij uberhaupt nog je mond dadelijk op 4 mei dicht gaan houden, je snapt er niets van, niets.
Nee, omdat jij zegt dat je begrijpt en accepteert bijna waarom ze zo dachten,quote:Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat snap ik niet?
Waar heb ik het mis, durf te ontkennen dat de wereld een hekel had aan het joodse volk, waag het eens. Voornamelijk Christenen trouwens die ze aan alle kanten hebben vervolgd, het land uitgetrapt, uitgemoord en uitgemolken.
Het Nazisme heeft alleen zo'n vruchtbare bodem kunnen vinden omdat er al 2000 jaar lang wantrouwen heerste jegens joden.
Ik denk dat ik zomaar best wat meer kennis van geschiedenis zou kunnen hebben dan jij.
En smeerlap? Omdat het joden betreft? Dingen als dit staan er dagelijks en erger op ditzelfde forum waar het allochtonen en moslims betreft. Daar blijf je echter stil bij, je bent heel selectief in je verontwaardiging.
Begrijpen en accepteren zijn twee heel verschillende dingen. Sympathiseren is een derde.quote:Op zondag 18 april 2010 17:21 schreef DeParo het volgende:
Nee, omdat jij zegt dat je begrijpt en accepteert bijna waarom ze zo dachten,
Desalniettemin, geen rook zonder vuur en het is niet voor niets dat de Joden werden gebruikt als de meest gevreesde huurlingen van hun periode en dat ze wegens hun eenkennigheid en weigering te integreren werden gewantrouwd en verafschuwd door de hele geschiedenis heen.quote:daarnaast, waaruit blijkt dat je bijna totaal geen verstand er van hebt, is dat Joodse mensen de zondebok waren, het ging meestal juist om heel andere zaken, maar omdat de mensen bijvoorbeeld niet een corrupte koning konden afzetten of aanvallen uitten ze om bepaalde redenen hun frustratie tegen de Joodse mensen, of andersom, waarbij de koning zo probeerde de gemoederen te kalmeren.
Quote please.quote:En ja, een smeerlap, omdat je hierboven stelde dat je bijna de reden waarom accepteerde.
Ik vorm een conclusie omdat je dus wel uit je plaat gaat als het over joden gaat maar je verdomd stil houdt wanneer het over andere bevolkingsgroepen gaat en zelfs bij bijv. het geval Iran niets liever doet dan het instand houden van cirkelredenaties en een totale weigering ook maar enigszins een ander standpunt aan te nemen.quote:En ook al zeg je het om alleen te kutten.
Het is een smerige en meer dan domme opmerking.
Daarnaast blijkt ook nog maar weer eens dat je helemaal niets weet van hoe ik reageer.
Anders had je mbt discriminatie, tegen Joodse mensen Moslims of Christenen, een heel andere opmerking geplaatst. Jij vormt een conclusie omdat je weet dat ik pro-Israelisch ben.
En nu ben ik opeens in jouw ogen ook een Islamofoob, zo dom, zo dom.
Hey, historisch feit dat de wereld 2000 jaar een tyfushekel heeft gehad aan joden. Valt weing aan te veranderen, dat waren niet allemaal nazis en wellicht hebben ze ook wel een punt gehad, 2000 jaar geschiedenis is niet zomaar naast je neer te leggen met " ze hadden het allemaal fout".quote:Op zondag 18 april 2010 17:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Begrijpen en accepteren zijn twee heel verschillende dingen. Sympathiseren is een derde.
[..]
Haha, weigeren te integreren, haha je weet er echt niets vanaf he omfg ooit van R.I. Moore gehoord.quote:Desalniettemin, geen rook zonder vuur en het is niet voor niets dat de Joden werden gebruikt als de meest gevreesde huurlingen van hun periode en dat ze wegens hun eenkennigheid en weigering te integreren werden gewantrouwd en verafschuwd door de hele geschiedenis heen.
[..]
Hey, historisch feit dat de wereld 2000 jaar een tyfushekel heeft gehad aan joden. Valt weing aan te veranderen, dat waren niet allemaal nazis en wellicht hebben ze ook wel een punt gehad, 2000 jaar geschiedenis is niet zomaar naast je neer te leggen met " ze hadden het allemaal fout".quote:Quote please.
[..]
Nogmaals, je leest dus helemaal niets van mij, behalve over Israel heb je wat meegekregen.quote:Ik vorm een conclusie omdat je dus wel uit je plaat gaat als het over joden gaat maar je verdomd stil houdt wanneer het over andere bevolkingsgroepen gaat en zelfs bij bijv. het geval Iran niets liever doet dan het instand houden van cirkelredenaties en een totale weigering ook maar enigszins een ander standpunt aan te nemen.
Nee, bij Iran niet, bij de Palestijnen zelfs niet op uitzonderingen als Hamas na dan.quote:Je doet daar hetzelfde als hier in dit topic: als iemand zich niet doodvecht tegen het regime (luftwaffepiloot of burger in Iran) dan is hij per definitie een voorstander van het regime in jouw ogen. Enige nuancering wil jij totaal niet van weten. Je kan dan net zo goed tegen die Palestijnse klaagmuur gaan lullen.
Mag ik lekker helemaal voor mezelf uitmaken en hoef ik geen verantwoording tegenover jou voor af te leggen tsja.quote:Waarom zijn het trouwens joodse mensen en niet joden zoals het wel moslims en christenen zijn? Moeten dat dan niet christelijke mensen zijn en islamitische mensen? Onbewuste dehumanisering van jou niet welgevallige bevolkingsgroepen.
Dit terzijde.
Haha, sure, probeer maar te doen alsof je iemand vast kan lullen.quote:Ook opvallend in je post is dat je hier meer begrip toont voor mensen die zich uit onmacht tegen joden keren dan al wat ik in dit topic heb gepost. Volgens jouw woorden begrijp je het dus accepteer je het ook.
Ik heb dit topic niet gopend om je generaliserende onderbuikgevoelens tegen joden te spugen hoor. Alsof de Joden er zelf om vroegen omdat ze zich afzijdig hielden van een gemeenschap. Volgens mij hebben ze nooit eisen gesteld aan de landen waar ze woonden.quote:Op zondag 18 april 2010 17:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Begrijpen en accepteren zijn twee heel verschillende dingen. Sympathiseren is een derde.
[..]
Desalniettemin, geen rook zonder vuur en het is niet voor niets dat de Joden werden gebruikt als de meest gevreesde huurlingen van hun periode en dat ze wegens hun eenkennigheid en weigering te integreren werden gewantrouwd en verafschuwd door de hele geschiedenis heen.
[..]
Quote please.
[..]
Ik vorm een conclusie omdat je dus wel uit je plaat gaat als het over joden gaat maar je verdomd stil houdt wanneer het over andere bevolkingsgroepen gaat en zelfs bij bijv. het geval Iran niets liever doet dan het instand houden van cirkelredenaties en een totale weigering ook maar enigszins een ander standpunt aan te nemen.
Je doet daar hetzelfde als hier in dit topic: als iemand zich niet doodvecht tegen het regime (luftwaffepiloot of burger in Iran) dan is hij per definitie een voorstander van het regime in jouw ogen. Enige nuancering wil jij totaal niet van weten. Je kan dan net zo goed tegen die Palestijnse klaagmuur gaan lullen.
Waarom zijn het trouwens joodse mensen en niet joden zoals het wel moslims en christenen zijn? Moeten dat dan niet christelijke mensen zijn en islamitische mensen? Onbewuste dehumanisering van jou niet welgevallige bevolkingsgroepen.
Dit terzijde.
Ook opvallend in je post is dat je hier meer begrip toont voor mensen die zich uit onmacht tegen joden keren dan al wat ik in dit topic heb gepost. Volgens jouw woorden begrijp je het dus accepteer je het ook.
Maar dan weet je dus dat het regime fout is, dit soort mensen hebben ongetwijfeld wel respect verdient (degene die hielpen bv), de meeste Duitsers die de oorlog hebben overleefd die schaamden zich kapot die wilden geen respect, er waren helemaal niet zoveel herdenkingen, laat staan dat de latere generaties erzo over dachten.quote:Op zondag 18 april 2010 17:37 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Ik heb dit topic niet gopend om je generaliserende onderbuikgevoelens tegen joden te spugen hoor.
En de Paro? Die man moest gewoon, zoals veel vliegers en soldaten moesten. Kan jij weten of hij het met overtuiging deed? De haat tegen Joden werd er op slimme manier ingegoten. De joden in Nederlnad waren geen criminelen. Waren handelaars.
Mijn grootvader heeft ook een Duitse soldaat gekend die joodse kinderen verborg i.p.v dood te schieten.
Ja, maar dat die mensen gewoon soldaat waren, die vochten omdat ze moesten dat is natuurlijk niet waar.quote:Wanneer die piloot niet gedaan had wat hem opgedragen werd? Zou dit in die tijd niet zonder gevolgen gebleven zijn. Wanneer ik moet kiezen tussen mijn gezin of bijvoorbeeld Dagonet of jou, kies ik ook voor mijn gezin. Sorry
Waar mijn grootvader een haat tegen had waren de NSB-ers en de mensen die vrijwillig het gedachtegoed van Hitler najaagden.
Wat kunnen jullie een topic verpesten zeg met jullie haat
En die Dagonet doet van harte mee, met nog een schepje er bovenop.quote:Op zondag 18 april 2010 17:41 schreef nietzman het volgende:
Hee Paro, waarom wil jij perse in elk topic de schaal van nul tot bosmongool verder oprekken?
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe diep mensen kunnen wegzakken in hun zelfmedelijden en wrok.quote:Op zondag 18 april 2010 17:41 schreef nietzman het volgende:
Hee Paro, waarom wil jij perse in elk topic de schaal van nul tot bosmongool verder oprekken?
Van mij mag je hem best begraven, zo'n lijk is toch geen gezicht, maar het is geen gewone soldaat die vocht voor een gewoon regime. En dat schijnen een heleboel mensen te vergeten.quote:Op zondag 18 april 2010 17:48 schreef dromelijn het volgende:
Vam mij mag dus die soldaat een liefdevolle begrafenis hebben, Paro. Je reactie vond ik dus sterk overtrokken. Wanneer het Himmler etc was geweest? Had ik je mening gedeeld. Nu totaal niet.
Daar schrok ik ook enorm van. Hij denkt heel anders wanneer het geen Joden betreft, dus kwam over als een redelijk persoon, maar blijkt gewoon een hater te zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 17:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is inderdaad verbazingwekkend hoe diep mensen kunnen wegzakken in hun zelfmedelijden en wrok.
Na AryaMehr heeft Dagonet inderdaad een nieuwe grens voor ons vastgesteld.
Dagonet komt er gewoon voor uit dat hij vindt dat Joden terecht zijn vervolgd.
Achja, maar goed nietzman, als jij ook een poging wilt doen be my guest.
Het is wat mij betreft net zoveel soldaat als ook de Israėlische, Palestijnse, Iraanse, Amerikaanse soldaten. Moeten gewoon hun taak uitoefenen anders heeft dat gevolgen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Van mij mag je hem best begraven, zo'n lijk is toch geen gezicht, maar het is geen gewone soldaat die vocht voor een gewoon regime. En dat schijnen een heleboel mensen te vergeten.
Bovendien als zijn familieleden hem willen herdenken voor de man die hij buiten de oorlog was, helemaal ok, doe het met zoveel mogelijk liefde. Maar herdenk en respecteer hem niet waarvoor hij is gesneuveldquote:Op zondag 18 april 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Van mij mag je hem best begraven, zo'n lijk is toch geen gezicht, maar het is geen gewone soldaat die vocht voor een gewoon regime. En dat schijnen een heleboel mensen te vergeten.
Niemand die hem herdenkt. het topic was gewoon normaal. Tot jij en Dagonet die onderbuikgevoelens van haat hier neergooiden.quote:Op zondag 18 april 2010 17:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bovendien als zijn familieleden hem willen herdenken voor de man die hij buiten de oorlog was, helemaal ok, doe het met zoveel mogelijk liefde. Maar herdenk en respecteer hem niet waarvoor hij is gesneuveld
dat is mijn punt
haal die dingen goed uit elkaar.
Als het een SS'er was geweest, had je helemaal gelijk. Een piloot uit de 'normale' Luftwaffe was niks anders dan een soldaat die zijn werk deed. Hij werd gestuurd door zijn commandanten en vocht tegen andere piloten, die ook gewoon gestuurd waren. Veel gewone soldaten uit Luftwaffe en Wehrmacht waren geen nazi's of hadden nauwelijks sympathie voor de nazi's. Je moet dat onderscheid wel kunnen maken.quote:Op zondag 18 april 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nonsens, ik reageerde op de mensen die hem als een dappere held probeerde af te zetten, als een soldaat te herdenken die gestorven was voor z'n vaderland. Daarom hem herdenken gaat veel te ver voor mij ja dat klopt.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Niemand die hem herdenkt. het topic was gewoon normaal. Tot jij en Dagonet die onderbuikgevoelens van haat hier neergooiden.
En hij bombardeerde misschien wel Rotterdam en Londen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als het een SS'er was geweest, had je helemaal gelijk. Een piloot uit de 'normale' Luftwaffe was niks anders dan een soldaat die zijn werk deed. Hij werd gestuurd door zijn commandanten en vocht tegen andere piloten, die ook gewoon gestuurd waren. Veel gewone soldaten uit Luftwaffe en Wehrmacht waren geen nazi's of hadden nauwelijks sympathie voor de nazi's. Je moet dat onderscheid wel kunnen maken.
Doe eens niet zo oogklepperig, zeg.quote:Op zondag 18 april 2010 18:05 schreef DeParo het volgende:
En hij bombardeerde misschien wel Rotterdam en Londen.
Hij vocht voor een regime dat een totale vernietging nastreefde van bepaalde bevolkingsgroepen.
En nogmaals, de Wehrmacht was net zo erg minstens als de SS, daar niet van. En ik zeg ook niet dat je deze man daarvoor moet kruisigen, maar je moet hem niet herdenken als de soldaat, dat verdient juist veroordeeld te worden, of deze man nu een prima vent was of niet.
Het is eerst een discussie om te stellen of Dresden een oorlogsmisdaad was wat gewoon niet zo is.quote:Op zondag 18 april 2010 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe eens niet zo oogklepperig, zeg.
Dan kunnen we wel ophouden met alle soldaten te herdenken. Britse en Amerikaanse piloten kunnen wel meegedaan hebben aan het bombardement op Dresden. Nederlandse soldaten kunnen meegedaan hebben aan de politionele acties of in Afghanistan op burgers hebben geschoten.
quote:Oh, en verdiep je eens in het onderwerp. De Wehrmacht was in de verste verte niet zo erg als de SS. Sterker nog, de SS had veel problemen met de Wehrmacht, omdat die hen niet wilden helpen en zelfs protesteerden bij de legerleiding over de misdaden die SS-ers uitvoerden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |