abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 21:06:34 #76
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_80459077
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:44 schreef Adelante het volgende:
Maar heb je dan nog de aanmoedigingen en tips van Evy?
Kan zeggen wat je wilt, maar Evy werkt wel Ik ben er vorig jaar mee begonnen en strikt gedaan wat ze zei....en liep inderdaad in de afgesp;roken tijd 5 kilometer hard. Ging elke dag beter. Methode is beproefd, de stem ietwat saai
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_80461436
En de muziek redelijk kut, maargoed ik hoor tegenwoordig niet meer veel van de muziek (het waait zo hard).

Vandaag les 25 gelopen, 2x15 min. Ging wel goed. Beetje jammer dat het toch best koud is zodra de zon weg is, maargoed.
pi_80461572
Het is idd erg fris uit de zon. Aan het begin van de vorige les kwam ik maar niet op temperatuur, ben maar eerder gaan lopen elke keer want je waait echt koud zo.
pi_80462077
Ja inderdaad! Ik was in de eerste 15 minuten ook gewoon nog niet aan het zweten (normaal wel) en koelde ook meteen af in de minuut lopen. Maar windjack zou dan weer net te warm zijn denk ik toch. Ik heb echt naar mijn idee ontzettend constant gelopen. Ik keek net naar mijn grafiekje, en normaal gaat mijn snelheid echt tussen 7 en 12 in met pieken en dalen, maar nu is het een redelijk rechte lijn! Mooizo. Nog 2 evylessen en ik ben klaar voor de 30 minuten! (zegt evy dan, zelf heb ik er nog niet zo veel vertrouwen in)

zondag 18 april 2010 @ 23:08:05 #80
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80465279
Evy moet nog even wachten, zo lang Transavia mij niet naar huis wil brengen

ik voetbal trouwens op zondagochtend om niet mee naarmijn schoonmoeder te hoeven. Ik zie het niet als sport maar als escape. Mag ik dan een voetbaltopic in LIF openen?
  zondag 18 april 2010 @ 23:23:24 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80465883
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:08 schreef Coelho het volgende:
Evy moet nog even wachten, zo lang Transavia mij niet naar huis wil brengen

ik voetbal trouwens op zondagochtend om niet mee naarmijn schoonmoeder te hoeven. Ik zie het niet als sport maar als escape. Mag ik dan een voetbaltopic in LIF openen?
! Vast wel.

moet zeggen dat ik er even aan heb gedacht om een topic voor ongeveer elke sport te openen in LIF..
pi_80465896
Het was vanmiddag anders 18 graden en vol in de zon voelt het echt aan als zomer. Deze week druk bezig geweest om nieuwe sport steunzolen in te lopen. Vandaag kon ik ze eindelijk uit proberen en had totaal geen klachten tijdens het hardlopen. Uiteindelijk heb ik ondanks de plotselinge warmte slechts 2 keer kort hoeven wandelen en was ik na 5 km en 27:00 minuten weer thuis.
  zondag 18 april 2010 @ 23:28:25 #83
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80466069
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef hp38guser het volgende:
Het was vanmiddag anders 18 graden en vol in de zon voelt het echt aan als zomer. Deze week druk bezig geweest om nieuwe sport steunzolen in te lopen. Vandaag kon ik ze eindelijk uit proberen en had totaal geen klachten tijdens het hardlopen. Uiteindelijk heb ik ondanks de plotselinge warmte slechts 2 keer kort hoeven wandelen en was ik na 5 km en 27:00 minuten weer thuis.
Goed gedaan!

Maarre, sportsteunzolen? Vertel eens, hoe kom je eraan, waar helpen ze je bij..alles? Ik heb wel extra zooltjes in m'n schoenen, maargoed.
pi_80466865
Vanaf mijn jeugd loop ik al met steunzolen om mijn platvoeten te ondersteunen. Toen ik vorig jaar ben begonnen met hardlopen heb ik het eerst geprobeerd om met mijn huidige steunzolen te hardlopen. Echter kreeg ik al gauw last van mijn hamstring en ben toen van haklanding overgeschakeld op voorvoetlanding.
Al gauw merkte ik dat ik beter liep zonder de steunzolen en tot deze week liep ik dus zonder. Toch bleef ik moeite houden met afzetten en had last van eelt net onder de grote teen.
De steunzolen die ik nu heb zijn Flat Foot insoles van Ebay. Dit is een volledige zool en zorgt ervoor dat ik meer op de buitenkant van mijn voet ga lopen.

De 27 minuten is mijn snelste tijd van dit jaar en ongeveer even snel als de snelste tijd van vorig jaar toen ik nog op de hak landde. Ik houd al mijn trainingstijden nu netjes bij in mijn agenda en via looptijden.nl. Verder reken ik nu ook steeds de netto hardloopsnelheid uit. Het is leuk te zien dat de snelheid elke week toeneemt

[ Bericht 27% gewijzigd door hp38guser op 18-04-2010 23:57:38 ]
pi_80467712
Ben net terug van een 9,4 km lange duurloop. Helaas kreeg ik rond de 6 km last van mijn achillespees/kuit in mijn linkerbeen, dit is een terug komend kwaaltje waar ik me kapot aan erger. Wat zijn dingen om beginnende kwaaltjes tegen te gaan? Tijgerbalsem, warm bad/douche, tijgerbalsem, rust of juist blijven lopen?

Tevens merk ik dat wanneer ik op mijn voorvoet land ik met minder moeite harder kan lopen. Ook wanneer ik iets zak door mijn heupen het lopen iets vloeiender gaat. Ik ga me nu dan ook even inlezen in looptechniek.

Op het internet kwam ik een programma tegen genaamd Sporttracks en in combinatie met mijn Garmin 305 is dit echt een aanrader. Meestal loop ik langer dan ik eigenlijk gepland had en daarom wil ik ook met een schema gaan werken. Weet alleen nog niet zo goed waar te beginnen met het maken van een schema, iemand tips?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 19 april 2010 @ 00:31:28 #86
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80467925
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:20 schreef 1517 het volgende:
Ben net terug van een 9,4 km lange duurloop. Helaas kreeg ik rond de 6 km last van mijn achillespees/kuit in mijn linkerbeen, dit is een terug komend kwaaltje waar ik me kapot aan erger. Wat zijn dingen om beginnende kwaaltjes tegen te gaan? Tijgerbalsem, warm bad/douche, tijgerbalsem, rust of juist blijven lopen?

Tevens merk ik dat wanneer ik op mijn voorvoet land ik met minder moeite harder kan lopen. Ook wanneer ik iets zak door mijn heupen het lopen iets vloeiender gaat. Ik ga me nu dan ook even inlezen in looptechniek.

Op het internet kwam ik een programma tegen genaamd Sporttracks en in combinatie met mijn Garmin 305 is dit echt een aanrader. Meestal loop ik langer dan ik eigenlijk gepland had en daarom wil ik ook met een schema gaan werken. Weet alleen nog niet zo goed waar te beginnen met het maken van een schema, iemand tips?
http://www.blessureaanwijzer.nl/achillespeesblessure.htm

Misschien heb je hier wat aan

En qua 'ontwerpen' van een schema, zou ik goed kijken naar andere schema's en waar je zelf moeite mee hebt. Je moet het voor jezelf natuurlijk nog een beetje spannend houden, dus zoek een doel. Halve marathon bv?

Ik ga me ook maar eens wat inlezen in looptechnieken. Ene keer loop ik lekkerder dan de andere keer, en ik loop elke keer anders naar m'n gevoel
pi_80469718
Voor diegene die overigens een Android telefoon hebben, runkeeper is vanaf nu ook beschikbaar op android.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 19 april 2010 @ 07:45:41 #88
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80469794
quote:
Op maandag 19 april 2010 07:32 schreef Joene het volgende:
Voor diegene die overigens een Android telefoon hebben, runkeeper is vanaf nu ook beschikbaar op android.
Sweet

* Flappekz hoopt woensdag te kunnen beschikken over een Desire
Ik ben van pindavlees
pi_80470338
Deze week maar weer even inkopen doen. Hardlopen blijkt toch een minder gratis sport dan ik dacht.

Sportbh'tje halen (wordt opeens nodig nu mijn tempo wat vlotter wordt ), sportsokken lijken me bij nader inzien toch wel fijn (zeker bij dit warme weer), en een korte broek. Ik heb nu een 7/8e tight, maar in dit weer wordt dat echt al veel te warm!
  maandag 19 april 2010 @ 08:45:16 #90
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80470360
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:43 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Deze week maar weer even inkopen doen. Hardlopen blijkt toch een minder gratis sport dan ik dacht.

Sportbh'tje halen (wordt opeens nodig nu mijn tempo wat vlotter wordt ), sportsokken lijken me bij nader inzien toch wel fijn (zeker bij dit warme weer), en een korte broek. Ik heb nu een 7/8e tight, maar in dit weer wordt dat echt al veel te warm!
Ik zou zeker ook online kijken, dat scheelt enorm met de reguliere winkels.
pi_80470572
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:45 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik zou zeker ook online kijken, dat scheelt enorm met de reguliere winkels.
Oh? Bedankt voor de tip!
pi_80470685
Godver ik verstap me net op een trap op het werk

En ik voel gewoon mn kuit / achillespees weer BAH !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80470798
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:07 schreef Joene het volgende:
Godver ik verstap me net op een trap op het werk

En ik voel gewoon mn kuit / achillespees weer BAH !
Gloeiende, gloeiende...!
pi_80470842
En ik wilde nog wel eindelijk weer evy 5-10 gaan lopen

Kutzooi , hopelijk morgen over kan ik even naar de AV.
pi_80471051
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Oh? Bedankt voor de tip!
Had in het begin van dit topic volgens mij al gepost, maar ik heb zelf voor een heel leuke prijs een lange tight en een ondershirt bij Plutosport gekocht. En de Perrysport webshop heeft soms wat goedkopere kleding van INQ (hebben ze ook wel gewoon in de winkel dacht ik). Zo zijn er vast meer. Voor mijn capri tight in de winkel was ik een stuk meer kwijt dan die lange + ondershirt samen, dus online kijken loont de moeite.

Ik zou wel echt voor hardloopsokken gaan trouwens (of bedoelde je dat ook). Tenminste, ik merk zelf wel verschil tussen sportsokken en hardloopsokken, maar ik heb ook kieskeurige voeten
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80471159
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:28 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Had in het begin van dit topic volgens mij al gepost, maar ik heb zelf voor een heel leuke prijs een lange tight en een ondershirt bij Plutosport gekocht. En de Perrysport webshop heeft soms wat goedkopere kleding van INQ (hebben ze ook wel gewoon in de winkel dacht ik). Zo zijn er vast meer. Voor mijn capri tight in de winkel was ik een stuk meer kwijt dan die lange + ondershirt samen, dus online kijken loont de moeite.

Ik zou wel echt voor hardloopsokken gaan trouwens (of bedoelde je dat ook). Tenminste, ik merk zelf wel verschil tussen sportsokken en hardloopsokken, maar ik heb ook kieskeurige voeten
Oh ja, dat heb je volgens mij verteld inderdaad. Ik zo zal eens gaan kijken bij de Perry webshop en kijken of er ook andere geschikte webshops zijn.
Ik loop nu niet eens met sportsokken, maar met gewone katoenen sokken. Ja, het wordt nogal zweterig, maar daar heb ik tot nu toe tijdens het lopen geen last van gehad. Ik las in mijn Start To Run blaadje de voordelen van hardloopsokken, dus vandaar dat ik nu wel een paar wil gaan halen.
pi_80471290
Zo, vanochtend om 7.30 uur les 7 van Evy gelopen, en dus niet gisteravond, maar ok. 's Ochtends gaat me toch iets minder goed af, maar dat zal wel komen doordat ik dan pas 15 minuten wakker ben ofzo . Aan het eind nog een extra stukje gerend (ipv. hardgelopen), wat is dat lekker! Je benen helemaal los gooien Ik hou het alleen niet lang vol met m'n ademhaling, maar het is wel een goede motivatie om daar naar toe te trainen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 19 april 2010 @ 09:41:08 #98
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80471313
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:34 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Oh ja, dat heb je volgens mij verteld inderdaad. Ik zo zal eens gaan kijken bij de Perry webshop en kijken of er ook andere geschikte webshops zijn.
Ik loop nu niet eens met sportsokken, maar met gewone katoenen sokken. Ja, het wordt nogal zweterig, maar daar heb ik tot nu toe tijdens het lopen geen last van gehad. Ik las in mijn Start To Run blaadje de voordelen van hardloopsokken, dus vandaar dat ik nu wel een paar wil gaan halen.
De fijnste sportsokken die ik heb zijn van de Lidl. Eens in de zoveel tijd ligt er een stapeltje van die sokken
Ik ben van pindavlees
pi_80471338
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:41 schreef Flappekz het volgende:

[..]

De fijnste sportsokken die ik heb zijn van de Lidl. Eens in de zoveel tijd ligt er een stapeltje van die sokken
Even in de gaten houden dus, thanks!
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 09:44:51 #100
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80471387
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:41 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Dan hou ik dat ook even in de gaten. Het enige wat ik tot nu toe heb zijn hardloopschoenen, ik wil eerst even zien of ik dit wel kan doorzetten voordat ik vanalles aanschaf.. En ik moet nog op mijn geld wachten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')