quote:4,0/5
Wat een geweldige film! Gisteren heb ik deze mogen bewonderen tijdens een van de voorpremieres onder het genot van een knoepert (klomp pittig gehakt op een stokje) en een halve liter Schultenbrau. Alvorens was ik benieuwd hoe de film zich 90 minuten lang interessant en/of leuk liet houden, want de originele sketches duren maar een paar minuten. Maar mensen, wat heb ik me een partij genoten.
Wat mij wel verbaasd is dat deze formule ook aanslaat boven de rivieren, ik denk dat niet iedereen de humor kan waarderen, want het is af en toe extreem flauw. Toch vermoed ik dat deze film het heel erg goed gaat doen in de bioscopen.
De film is een aaneenschakeling van idiote akties en lompe humor. Het verhaal heeft weinig tot niets om het lijf, maar dat is geen aderlating voor een film als dit. Daarnaast komen er ook nog een aantal bekende Nederlanders langs om het feest compleet te maken. Je kunt gewoon aan alles zien aan de film dat het met liefde en vooral heel vele plezier is gemaakt.
Tevens ziet het er ook erg goed uit voor een film als dit, dat niet met een gigantisch budget gemaakt zal zijn. De setting klopt, vooral de woonkamers binnen, erg kitscherig. De Opel, de Cita, de vriend van Manuela, te veel om op te noemen wat simpelweg genieten was
Liefhebbers van de serie zullen deze film helemaal het einde vinden, ik dus ook.
Het was een tijdje stil bij onze vrienden uit Maaskantje, maar ze zijn kei hard terug gekomen en beter had het niet gekund!
Houdoe!
quote:"Vacht Wagun Chauffeur, TOET TOET!!"
Het is een vreemd gegeven dat zowel New Kids Turbo als Schindlers List zich beide "film" moeten noemen. En misschien is de ene wel in dezelfde bioscoopzaalte zien als de ander destijds. Beide zeer goede films, check. Maar verder gaat iedere vergelijking mank. Iets om over na te denken
Als groot fan van films als Planet Terror en Machete doet het me deugd dat ze een dergelijk concept naar de polder halen. Weg fatsoen, weg regels, gewoon een knotsgekke film die lak heeft aan alles en als je denkt dat het niet gekker kan, dan gebeurt het nog tien keer zo hard, kut! En dat in een heel herkenbare omgeving. De rijtjeshuizen waar de personages wonen zijn van een 70's bouwstijl zoals er in elk dorp en stad in Nederland wijken vol mee staan.
Ook bevat de film opvallend weinig echt grote missers, het middenstuk met Arnie zou ik dan wel willen nomineren, en de shootout was niet heel erg boeiend. Maar alles daarvoor en eromheen was briljant, het moment dat Richard zijn lul uit zijn broek haalt en in de camera zeikt incluis. Ook de scène met de boer in de schuur, totaal onverwacht. Hoe verzin je het.
Vermaak van de bovenste plank.
4,5 sterren dik verdiend, smaakt naar meer.
quote:Op donderdag 9 december 2010 17:25 schreef Roi het volgende:
Geinige film, je kan duidelijk zien dat er geld in is gestoken. Af en toe super droge humor waarbij ik ongeveer de enige in de zaal was die moest lachen, maar gelukkig ook genoeg flauwigheid.
Eerder SAPquote:
quote:Op donderdag 9 december 2010 12:41 schreef W00fer het volgende:
Iemand een scan daarvan?
http://www.achievers.nl/new-kids-turboboek.php
Dat zijn ook mijn genresquote:Op donderdag 9 december 2010 19:30 schreef RacerDKB het volgende:
Vind je het gek dat een vrouw van >40 er niks aan vindt
Zeker als dit je genres zijn:
Genres:
Film noir
Screw-ball comedy
Swashbuckler
Rom com
Melodrama
Fantasy
Musical
Science fiction
Horror
Thriller
Reviews hecht ik echt géén waarde meer aan, het zegt echt geen klote.
Die Dana Linssen is zo'n typische verzuurde pittige tante die haar thee met de pink omhoog drinktquote:Op donderdag 9 december 2010 19:30 schreef RacerDKB het volgende:
Vind je het gek dat een vrouw van >40 er niks aan vindt
Zeker als dit je genres zijn:
Genres:
Film noir
Screw-ball comedy
Swashbuckler
Rom com
Melodrama
Fantasy
Musical
Science fiction
Horror
Thriller
Reviews hecht ik echt géén waarde meer aan, het zegt echt geen klote.
SPOILER !quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |