klopt helemaal:quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Zoals ik het ergens las is dat maar één van de effecten. Een ander effect is dat de toestellen door hun snelheid als het ware gezandstraald worden, wat niet zo best is voor de lak en het zicht door de ramen.
quote:The worst-case scenario, of course, would be to fly right into a volcanic cloud. That generally happens at night, when it's tougher for pilots to tell the plume apart from other clouds. But eerie signs resulting from high levels of static electricity in volcanic material immediately indicate that something is amiss. First, an electrical phenomenon called St. Elmo's fire can cause green flashes to appear on the windows. The mouth of the plane's motor may start to glow, and pilots may notice the smell of sulfur. Radio transmissions become less clear, and the plane's windshield can become more opaque because the pulverized lava particles are made of silicates, like glass, that basically sand the front of the plane, including the windows. Those glasslike particles affect the motor, too. If they enter a jet engine, they melt just like glass melts, then solidify, coating the engine and raising its temperature—and potentially destroying it.
quote:Schiphol praat over maatregelen
SCHIPHOL - De directie van Schiphol overlegt met de gemeente Haarlemmermeer, het Rode Kruis, de Koninklijke Marechaussee en andere betrokken instanties over nieuwe maatregelen nu blijkt dat het luchtruim nog dicht blijft.
De luchtvaartautoriteiten lieten weten dat met het aanhoudende weertype het luchtruim tot nader order, maar zeker tot zaterdagavond acht uur gesloten blijft. Door de weersomstandigheden blijft de vulkanische as uit IJsland langer boven het Europese vasteland hangen, waardoor het niet veilig is om te vliegen, zo meldde de inspectie.
Ruim 1500 gestrande passagiers hebben al twee nachten op Schiphol overnacht. ,,Dit is een noodoplossing. Op een gegeven moment moet je bekijken of deze situatie nog wenselijk is en ja naar alternatieven zoeken. De mensen hebben bijvoorbeeld ook schone kleren nodig'', aldus een woordvoerster van Schiphol.
Nog zeker 24 uur ontregeld
Het vliegverkeer in Europa blijft nog zeker 24 uur ontregeld door de schadelijke aswolk na de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft de Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol in Brussel zaterdag laten weten.
Eurocontrol meldde dat het voor zaterdag circa zesduizend vluchten in het Europese luchtruim verwacht. Normaal zijn dat er 22.000. Eurocontrol stelde dat de problemen vooral groot zijn in het noorden en oosten van Europa. In Zuid-Europese landen als Spanje, Griekenland en Turkije zijn de luchthavens open.
Overlast tot volgende week
De aswolk blijft het vliegverkeer in Europa mogelijk nog tot midden volgende week parten spelen. Dat heeft de meteorologische dienst van IJsland zaterdag laten weten.
De dienst stelde dat de aswolk met de huidige windrichting naar Scandinavië en Groot-Britannië drijft. Volgens een zegsman van de meteorologische dienst blijft de wind de komende twee dagen min of meer in dezelfde richting staan en mogelijk ook nog enkele dagen langer. (ANP)
AD
Waarschijnlijk is dat slechts een ferry vlucht van Lufthansa van Munchen naar Frankfurt. In dat geval zal het een vlucht op zicht zijn, en op een lagere hoogte dan normaal.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:47 schreef Mordecai het volgende:
Flight Number : DABTE
ICAO Hex Code : 3C4A85
Reg Code : D-ABTE
Model : Boeing - B747-430 (M)
Ergens boven Nürnberg in noordwestelijke richting
Dat idd. En daarbij zitten er genoeg kleine deeltjes in die as die je niet in de motor wilt hebben. Ook niet in een gewone zuigermotor.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Zoals ik het ergens las is dat maar één van de effecten. Een ander effect is dat de toestellen door hun snelheid als het ware gezandstraald worden, wat niet zo best is voor de lak en het zicht door de ramen.
Last Message : 13:03:18 UTCquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat slechts een ferry vlucht van Lufthansa van Munchen naar Frankfurt. In dat geval zal het een vlucht op zicht zijn, en op een lagere hoogte dan normaal.
En inmiddels worden er nog 2 Lufthansa 747's overgevlogen naar Frankfurt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:05 schreef Mordecai het volgende:
[..]
Last Message : 13:03:18 UTC
Latitude : 50.00357
Longitude : 8.44708
Altitude : 556 m - 1824 ft
Ground Speed : 253 km/h - 157 mph - 137 knots
Vertical Speed : -390 m/min - -1280 ft/min (DESCENT)
Squawk : 1243
Heading : 68º
Aan het landen zo te zien, of hij stort gewoon neer.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:23 schreef Arcee het volgende:
Hoewel, er zijn ook wel een paar waar geen cancelled achter staat, bijvoorbeeld:
MP 0640 Cancun 12:00
MA 0662 Budapest 12:55
KL 3202 Budapest 12:55
Hoe zit dat dan?
1 2 | Activiteit vulkaan neemt toe....... 129 |
Het zijn en blijven een stel prutsers idd.quote:
Ha Werk jij bij een van de andere afhandelaren?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Het zijn en blijven een stel prutsers idd.
Complete luchtvracht van en naar US en Azie ligt nu stil, heel veel bedrijven worden hierdoor getroffen. Op mijn werk ligt de aanvoer van nieuwe producten uit de fabrieken in Azie compleet stil en dat is maar tot een bepaald moment op te vangen met huidige voorraden. Ook al onze export met luchtvracht licht stil. Kan nog wel tijd duren voordat vluchten weer compleet op schema ligt nadat men weer mag vliegen omdat vliegtuigen over de wereld gestrand zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Aan de andere kant wordt er ook genoeg verdient door bijvoorbeeld hotels, restaurants etc. door mensen die ergens zijn gestrand.
Hoe raad je het zo?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:21 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Ha Werk jij bij een van de andere afhandelaren?
quote:
Met het vooruitzicht dat het nog dagen kan duren, is die extra brandstof dan niet goedkoper dan mensen in hotels onder te brengen ?quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef Lady-Miekie het volgende:
[..]
O.a. omdat ze op lagere vlieghoogtes dubbel zoveel brandstof verbruiken.
Dat ziet er indrukwekkend uit. Zou graag in die contreien zitten nu.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:23 schreef mouzzer het volgende:
[ afbeelding ]
driving towards Selfoss in Iceland
De uitbarsting van Eyjafjalla is maar klein vergeleken bij die van Pinatubo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat ziet er indrukwekkend uit. Zou graag in die contreien zitten nu.
Hier foto's van hoe het er uit ziet als de 300 meter vulkaan de lucht in wordt geschoten:
http://vulcan.wr.usgs.gov(...)Pinatubo/images.html
Moet je naar een congres ofzo?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:29 schreef Re het volgende:
hoor net dat een collega vast zit in Washington, dat is mooi, die kan mijn plek dus innemen
We wachten geduldig op wat komen gaat.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:32 schreef DemonRage het volgende:
De uitbarsting van Eyjafjalla is maar klein vergeleken bij die van Pinatubo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |