abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80540448
draculettetje fijn dat de baby geen groeiachterstand meer heeft! Is denk wel een opluchting
Wel vervelend dat het jou allemaal zoveel moeite kost Gelukkig hoef je nog maar even! En maakt de kleine een hoop goed, hoop ik!

Ben net bij de borstvoedingsavond van de kraamzorg geweest. Was wel interessant, merk alleen wel dat ik hier al te lang meelees, veel dingen wist ik al haha. Maar goed is altijd nuttig zo'n avond
Ook wel grappig, mijn zus die echt anti-anti-anti borstvoeding is ging zelfs even twijfelen. Of iig om in het begin borstvoeding te geven, omdat mijn nichtje in het begin koemelkallergie had.
  woensdag 21 april 2010 @ 07:52:28 #252
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_80548219
Draculettetje, tsjonge meid, ik heb bewondering voor je, dat je alles zo waardig doorstaat. Jij hebt pas een zware zwangerschap. Hopelijk normaliseert alles weer zodra je kleine er is.

Hooikoorts en zwangerschap mixen niet goed. Bij Yade werd mijn hooikoorts minder, deze keer niet bepaald. Zo erg dat ik gisteren mijn inhalator heb moeten gebruiken en ik nu twee ontstoken ogen heb. Antihistamine mogen helaas niet. Goed nog een paar maandjes doorbijten. Maximaal in juni bij mij.
  woensdag 21 april 2010 @ 08:32:50 #253
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80548665
Draculetje: fijn dat de achterstanden zijn ingelopen. Schatting van het gewicht is heel netjes zeg!

Silmarwen: balen dat je zoveel last hebt van je hooikoorts. Heb je het altijd langere tijd?
(ikzelf gelukkig altijd maar een paar dagen - maar weet nog goed hoe slecht ik me mijn vorige zwangerschap voelde)
pi_80548858
Lastig dat je daar niks voor mag slikken nu Sil Ik heb zelf gelukkig maar een heel klein beetje lats van hooikoorts, dus dat is goed vol te houden.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80548883
pfff... Gister en eergister was de baby heel rustig... Gelukkig vandaag is ze weer lekker actief..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80548914
irritant is dat he Tico Gelukkig is ze nu weer lekker aanwezig
heb ik af en toe ook. Hoewel, nu ik niet meer werk ik hem een stuk meer voel enzo
Maar hijs niet zo'n harde schopper, dus op mn werk was ik denk gewoon te druk met andere dingen dat ik daar minder op lette.
pi_80548978
Heb je geen 'medicijnen' van VSM ofzo voor de hooikoorts?
Bij werkte het allemaal niet, maar misschien geeft het wat verlichting.
pi_80549206
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
draculettetje fijn dat de baby geen groeiachterstand meer heeft! Is denk wel een opluchting
Wel vervelend dat het jou allemaal zoveel moeite kost Gelukkig hoef je nog maar even! En maakt de kleine een hoop goed, hoop ik!

Ben net bij de borstvoedingsavond van de kraamzorg geweest. Was wel interessant, merk alleen wel dat ik hier al te lang meelees, veel dingen wist ik al haha. Maar goed is altijd nuttig zo'n avond
Ook wel grappig, mijn zus die echt anti-anti-anti borstvoeding is ging zelfs even twijfelen. Of iig om in het begin borstvoeding te geven, omdat mijn nichtje in het begin koemelkallergie had.
Als zou ze maar 3 dagen borstvoeding geven, heeft dat al zeker voordelen voor haar kindje...
pi_80549226
ja daar zat ze gisteren dus idd ook over te denken haha.
Dus ben benieuwd wat ze gaat doen (tis al heel wat dat ze er uberhaupt over nadenkt )
ik zie dr iig niet echt borstvoeding gaan geven.
pi_80549285
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja daar zat ze gisteren dus idd ook over te denken haha.
Dus ben benieuwd wat ze gaat doen (tis al heel wat dat ze er uberhaupt over nadenkt )
ik zie dr iig niet echt borstvoeding gaan geven.
MAar dat ze erover wilt nadenken naar aanleiding van een infoavond wil ook wel iets zeggen over de manier van informatie geven op de avond zelf. Dat moet en hele fijne en plezierige manier geweest zijn, zonder borstvoedingsmaffia...
  woensdag 21 april 2010 @ 09:28:19 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80549747
Draakje fijn dat de groeiachterstand ingehaald is zeg, heb je toch goed gedaan meis!

Sonnetje, op zich krijg je best veel goeie info he op zo'n avond? Bij ons is het alleen jammer dat er eigenlijk helemaal niets gedaan wordt aan groepsdynamiek ofzo. Het is meer het laten zien van dia's en vertellen van verhaaltje, geen leuke discussies of vragen... Had dan eigenlijk net zo goed een DVD'tje mee kunnen krijgen....

Balen Sil dat je zo'n last hebt van je hooikoorts, zijn er geen alternatieven voor antihistaminen?

Hier wilde ik gisteren m'n voetjes netjes verzorgen omdat de teenslippers weer bijna aan mogen, maar ik kon er dus niet meer bij Nu heeft Martijn het voor me gedaan en zit ik met werkelijk perfect gelakte nageltjes m'n nieuwe slippertjes uit te proberen. Ziet er gewoon nog beter uit dan wanneer ik zelf lak

Willem is na een heel actief weekend nu weer wat rustig... Blijf dat toch wel een beetje eng vinden hoor als ik 'm even niet voel. Gelukkig kreeg ik vanochtend toen ik rond zessen ging plassen even een geruststellend schopje.

Ik mag zo de wieg ophalen bij de fabriek, hij is zover klaar al...
Nu naar moeders brengen die 'm gaat bekleden, ben zo benieuwd
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80549790
Whehe, M. vroeg gister ook al of hij moest helpen met scheren, maar ik kan er nog prima bij. Op het eind mag hij de boel weer bijhouden...
pi_80549812
Ik had net een ruggetje vast
Volgens mij had ik voor het eerst zelf in de gaten hoe ze lag... Ik draaide me om en voelde een voetje kriebelen boven mijn navel... Links zat een bobbel, echt zo'n mooi rond ruggetje en rechts zat niks

Wonderlijk, écht!
pi_80549846
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:31 schreef Orea het volgende:
Ik had net een ruggetje vast
Volgens mij had ik voor het eerst zelf in de gaten hoe ze lag... Ik draaide me om en voelde een voetje kriebelen boven mijn navel... Links zat een bobbel, echt zo'n mooi rond ruggetje en rechts zat niks

Wonderlijk, écht!
Jen stak heel vaak dr kont naar boven . Oh en ellebogen heb ik vaak moeten terugduwen.
pi_80549877
pi_80549998
Dat klinkt echt super lief Orea

Tico, heeft een paar dagen bv echt al zoveel voordelen dan? Ik zit nog steeds enorm te twijfelen. Sowieso of het wel zal lukken na al die operaties, en ook of het niet veel te veel tijd kost terwilj Graeme hier dan natuurlijk ook nog een hoop aandacht zal vragen.
pi_80550156
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:38 schreef tessie het volgende:
Dat klinkt echt super lief Orea

Tico, heeft een paar dagen bv echt al zoveel voordelen dan? Ik zit nog steeds enorm te twijfelen. Sowieso of het wel zal lukken na al die operaties, en ook of het niet veel te veel tijd kost terwilj Graeme hier dan natuurlijk ook nog een hoop aandacht zal vragen.
Jazeker! De eerste melk die je maakt is colostrum en zorgt voor een beschermend laagje op de darmwand van je kindje. Bovendien werkt het laxerend en is je kindje zn eerste poep sneller kwijt (belangrijk).

Na 3 ongeveer 3 dagen gaat je melk over naar rijpe moedermelk.

Maar ook al geef je je kindje 3 dagen, of 3 weken borstvoeding, ook van die korte tijd borstvoeding zijn de voordelen zelfs nog op latere leeftijd meetbaar..

Bij een borstoperatie is het belangrijk om te weten of je tepels er helemaal af zij geweest, dan heb je weinig kans van slagen aangezien je melkkanalen gewoon zijn doorgesneden. Misschien heeft je chirurg rekening gehouden met borstvoeding geven, dan zou je het een kans kunnen geven. Stuwing zegt niet alles, het moet er ook uit kunnen.
pi_80550271
Mijn ene tepel is er 2 keer helemaal afgeweest en mijn andere 3 keer Maar de laatste keer was wel iets van 8 jaar geleden al. Maar na Graeme kwam er wel een klein beetje melk uit af en toe vanzelf, dus het werkt blijkbaar toch nog wel iets. En zolang de kraamhulp of mn Lief nog thuis zijn, hoef ik natuurlijk ook niet in mn eentje 2 kindjes aandacht te geven, dus dan is het tijds/aandachtsprobleem in elk geval voor die periode neit aanwezig.
pi_80550463
Je zou het een kans kunnen geven Tessie, maar ook het lekken opzich geeft geen garantie dan je volledige borstvoeding zou kunnen geven. Als je het probeert stel dan wel je kraamhulp goe op de hoogte van je situatie, zodat ze je kindje goed in de gaten kan houden met wegen enzo. Die eerste dagen is gewoon belangrijk dat je kindje wel goed drinkt om zn eerste poep kwijt te raken. En als dat met borstvoeding niet lukt dan maar niet, er zijn belangrijkere dingen, zoals je gezondheid van je kindje.
pi_80550525
Mocht er hier ooit een 3e komen denk ik toch wel dat ik bv ga proberen.

Ennuhhh Tes, leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 april 2010 @ 09:58:38 #271
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80550604
Tessie dat klinkt heel heftig!

Son, fijn dat je zo'n goede voorlichtingsavond hebt gehad.

Fluugs' wiegje is gezandstraald , zo leuk he, moeders die wiegen bekleden

En mijn man heeft gisteren ook weer een slag geslagen in het oerwoud , maar nu kan ik wel netjes op vakantie (en naar de bekkenfysio, weet niet of ze me in onderbroek wil zien dus heb een nette onderbroek aangetrokken en gisteren is alles dus bijgewerkt, ik ben een mutsje ).
Volgens de vluchtinfo gaat het vliegtuig dat vanmiddag naar de vakantie bestemming zou vertrekken wel door dus dan zal dat komend weekend ook wel het geval zijn. We zijn in ieder geval niet gebeld door het reisbureau dus maak me niet echt zorgen.
pi_80550629
Vicky

Ja ik ben nog van plan om sowieso vantevoren naar een lactatiekundige te gaan om daar vanalles te vragen en bespreken. Maar half bv half fv kan idd ook gewoon. Ik heb geen problemen met fv verder, Graeme doet het er ook prima op, maar omdat er dus toch wel iets uitkwam, vind ik het wel de moeite om het in elk geval (even) te proberen.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:03:44 #273
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80550715
de kraamhulp en/of lactatiedeskundige zal ook wel ervaring hebben met vrouwen die operaties hebben gehad tessie, gewoon voorleggen je twijfel en dan kunnen ze je vast informeren. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het is wat tico zegt die eerste dagen zijn best belangrijk... Overigens denk ik dat het met flesvoeding ook wel goed gaat komen hoor, maar als je het wilt proberen zou het fijn zijn als het lukt.

Fijn dat je oerwoud gekapt is pessie, ik vind een nette doosch ook altijd erg belangrijk. Tijn houdt de boel dan ook netjes voor me bij. Mijn grootste angst is ongeschoren in de stijgbeugels liggen straks bij de bevalling... Dat heel de wereld m'n doos gaat zien vind ik dan weer minder erg, zolang ie maar geschoren is
pi_80550799
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:03 schreef flugeltje het volgende:
de kraamhulp en/of lactatiedeskundige zal ook wel ervaring hebben met vrouwen die operaties hebben gehad tessie, gewoon voorleggen je twijfel en dan kunnen ze je vast informeren. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het is wat tico zegt die eerste dagen zijn best belangrijk... Overigens denk ik dat het met flesvoeding ook wel goed gaat komen hoor, maar als je het wilt proberen zou het fijn zijn als het lukt.

Fijn dat je oerwoud gekapt is pessie, ik vind een nette doosch ook altijd erg belangrijk. Tijn houdt de boel dan ook netjes voor me bij. Mijn grootste angst is ongeschoren in de stijgbeugels liggen straks bij de bevalling... Dat heel de wereld m'n doos gaat zien vind ik dan weer minder erg, zolang ie maar geschoren is
Als ze moeten hechten scheren ze het zelf wel hoor.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:08:36 #275
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80550840
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als ze moeten hechten scheren ze het zelf wel hoor.
I know, maar daar gaat het niet om. Ik heb beelden gezien van een ongeschoren doos waar een baby uitkomt... Die beelden achtervolgen me nu nog. Die van mij gaat netjes geschoren worden tevoren hoor... (ook al weet ik dat het me op het moment zelf waarschijnlijk bar weinig zal kunnen schelen, het is het idee )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')