abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80415294
quote:
BreakingNews: British Airways cancels all flights until Monday afternoon - Sky News
Een veeg teken dat het nog wel even gaat duren.
pi_80415348
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nee, deze situatie is desastreus voor de bedrijven die in verse producten en snijbloemen doen. Ik kan mij zelfs voorstellen dat sommige bedrijven waar het al niet goed mee gaat hierdoor op het randje van een faillissement gaan komen. Er komt veel minder geld binnen, maar de kosten lopen snel op doordat je voorraad af moet schrijven.
Inderdaad, ze zullen wel proberen om zoveel mogelijk af te zetten op continentaal Europa om de schade te beperken.
pi_80415403
Pa en ma staan inmiddels op de wachtlijst naar Rome, de enige optie om nog in Europa te geraken de komende dagen vanaf Kuala Lumpur. Het wachten wordt inmiddels minder leuk nu.
pi_80415498
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Pa en ma staan inmiddels op de wachtlijst naar Rome, de enige optie om nog in Europa te geraken de komende dagen vanaf Kuala Lumpur. Het wachten wordt inmiddels minder leuk nu.
Goede keus, Spanje had ook nog gekund... Voor nood kan ook nog Athene, maar dan duurt het nog wel eventjes voordat je thuis bent.
De treinen zullen wel overvol zijn, maar dat is voor later zorg
pi_80415506
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:38 schreef Yezz het volgende:

[..]

Hoe groot schat je de kans in dat de vulkaan stopt met spuwen en de aszooi voldoende weg is binnen een paar dagen?
Het zijn een paar overwegingen die je moet maken...
* Hoelang duurt mijn vakantie/reis (belangrijk genoeg?)
* Hoe is mijn financiele situatie (voor de terugreis extra geld beschikbaar voor eventuele omzwervingen rond de aarde? Stel dat Katla zich ook gaat mengen?)
* Hoeveel tijd heb ik om te reizen (werk e.d.)

Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen
De terugreis maak ik me totaal niet druk om eigenlijk. Als dat niet kan, boeie, blijf ik lekker nog even in de VS

Maar 'even' naar Madrid op de korte termijn doe je ook niet makkelijk. En die bokkelullen stellen het telkens maar met 6/12 uur uit. BA nu tot maandagmiddag, dus daar kan ik wat mee.
pi_80415649
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:20 schreef Yezz het volgende:

[..]

Goede keus, Spanje had ook nog gekund... Voor nood kan ook nog Athene, maar dan duurt het nog wel eventjes voordat je thuis bent.
De treinen zullen wel overvol zijn, maar dat is voor later zorg
Ze vliegen met Malaysian en die boden alleen Rome aan als mogelijkheid. Zal wel een reden hebben. Als ze er al geraken is de trein later van minder groot belang. Thuis komen is zo makkelijk nog niet voor ze in ieder geval.
pi_80415679
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De terugreis maak ik me totaal niet druk om eigenlijk. Als dat niet kan, boeie, blijf ik lekker nog even in de VS

Maar 'even' naar Madrid op de korte termijn doe je ook niet makkelijk. En die bokkelullen stellen het telkens maar met 6/12 uur uit. BA nu tot maandagmiddag, dus daar kan ik wat mee.
Zakelijk gezien kunnen de vliegmaatschappijen niet zeggen dat het tot maandag, of zelfs langer kan duren, kun je ze niet kwalijk nemen
Eerlijk gezegd zou ik mijn eigen plan waar mogelijk trekken, als ik de forecasts zo zie en de vulkaan nog steeds erg actief is.
pi_80415736
'Mijn eigen plan' wat bedoel je daarmee?
pi_80415876
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef stbabylon het volgende:
heli huren en zelf vliegen.
pi_80415887
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef stbabylon het volgende:
Als je per se in Amerika wilt komen, dus nu een ticket regelen vanaf een vliegveld naar keuze in zuid Europa , het automobiel pakken en gaan rijden
pi_80415948
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:36 schreef Yezz het volgende:

[..]

Als je per se in Amerika wilt komen, dus nu een ticket regelen vanaf een vliegveld naar keuze in zuid Europa , het automobiel pakken en gaan rijden
Madrid - Chicago, 3200 euro. Plus kosten om daar te komen. top plan.
pi_80416065
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Sorry, maar de opties zijn een beetje beperkt door een of andere berg...
Ook ff checken; Moscou (voor zolang 't duurt), Rome of Athene.
pi_80416073
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:38 schreef stbabylon het volgende:

[..]

als je dat doet, heb je wel een mooi verhaal over je eigen plan te vertellen later als je groot bent.
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:45:00 #164
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80416091
Heb net even zitten googlen om van Sharm el Sheikh naar Nederland te komen, beste optie lijkt vliegen naar Milan Malpensa a $1100,- voor ons gezin, echter een huurauto vanaf Malpensa en in te leveren bij Schiphol (klasse Ford Focus station) kost zo'n 1200 GBP!!! Weer een optie minder...
pi_80416164
Dit is een uitzonderlijke situatie.
pi_80416290
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:45 schreef Coelho het volgende:
Heb net even zitten googlen om van Sharm el Sheikh naar Nederland te komen, beste optie lijkt vliegen naar Milan Malpensa a $1100,- voor ons gezin, echter een huurauto vanaf Malpensa en in te leveren bij Schiphol (klasse Ford Focus station) kost zo'n 1200 GBP!!! Weer een optie minder...
Tja, iemand moet toch aan dit gebeuren verdienen he..
pi_80416422
quote:
De Noorse krant VG heeft een hike-centrale gemaakt, waar je berichtjes achter kan laten om vervoer te vragen en aan te bieden. Sharm en Sheik lijtk me een long shot, maar je kunt het proberen! Of wellicht vanaf Milaan, meerijden met een Noor ofzo die op weg gaat naar Noorwegen? Voor evt vertaling mag je pm-en
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:58:11 #168
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_80416432
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:47 schreef Jojoke het volgende:
Dit is een uitzonderlijke situatie.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_80416564
quote:
Voor 900 euro kun je met de trein
quote:
Drukte Schiphol neemt verder toe
Ondanks het vliegverbod dat nog steeds geldt, stromen er steeds meer reizigers binnen in de hoop dat ze weer kunnen vliegen.

Het vliegverkeer in Europa blijft nog zeker 24 uur ontregeld door de schadelijke aswolk na een vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft de Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol in Brussel zaterdag laten weten.

[...]

NS Hispeed
NS Hispeed zet zaterdag wegens de problemen in de luchtvaart vijf extra lange Thalyssen in van en naar Brussel-Parijs. De treinen zijn dubbel zo lang en kunnen achthonderd in plaats van vierhonderd passagiers vervoeren. In totaal rijdt de Thalys zaterdag acht keer, aldus een woordvoerster van NS.
Ook worden drie extra Eurostar-treinen (Londen-Brussel) ingezet. Dit is interessant voor Nederlandse vliegtuigpassagiers die in Engeland zijn gestrand.

[...]
‘op goedgeluk’ toch naar Schiphol gaan...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_80416668
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:57 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

De Noorse krant VG heeft een hike-centrale gemaakt, waar je berichtjes achter kan laten om vervoer te vragen en aan te bieden. Sharm en Sheik lijtk me een long shot, maar je kunt het proberen! Of wellicht vanaf Milaan, meerijden met een Noor ofzo die op weg gaat naar Noorwegen? Voor evt vertaling mag je pm-en
haha, die is geinig.
pi_80416684
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:01 schreef Aether het volgende:

[..]

‘op goedgeluk’ toch naar Schiphol gaan...
stront-eigenwijs dus.
pi_80416689
Pa en ma gaan maar niet naar Rome, ze hoorden dat ze vanuit daar toch nergens heen konden omdat alle bussen, treinen, huurauto's, al niet meer beschikbaar zijn. De groep van 35 mensen die naar Amsterdam moet blijft dus nog een nachtje in een hotel in Kuala Lumpur. Toeval wil dat er een reisleidster bij zit, die had voor vandaag een stadstoer voor die groep losgepeuterd bij Malaysian Airlines.. whehe..
pi_80416797
quote:
als je wat wilt
sprak 3 mensen in Duitsland bij de klant (bankiers) die terug moest naar Londen. Die zijn gewoon met de taxi naar Calais en daar de eurostar. Als je wilt kan het wel.
pi_80417072
quote:
Update zaterdag 17 april - 12:00 Ernstige verstoring vliegverkeer van en naar Nederland
Het Nederlandse luchtruim blijft tot nader order gesloten. Dit heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat bekend gemaakt. Welke tijd het vliegverkeer weer hervat kan worden is nog niet bekend.
Bron: www.schiphol.nl
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 13:22:49 #175
8781 crew  Frutsel
pi_80417236
Luchtruim boven Nederland tot zeker zondag 14.00 uur dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')