abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80385460
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:39 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Jullie hebben beiden een ander bij jullie passend tempo, als je anders dan in jouw tempo gaat lopen voelt dat gewoon echt niet lekker. Jij gaat je misschien overbelasten in een poging om je aan te passen aan zijn snelheid, hij haalt niet het optimale uit zijn run als hij te langzaam gaat om zich aan jouw tempo aan te passen.
Dat lijkt mij tenminste een vrij logische conclusie, maar ik ben bepaald geen sportdeskundige dus ik kan er ook naast zitten
Volgens mij zit je er niet zover naast De vraag is nu of het voor mij als meisje van 1.70 wel zin heeft om te gaan trainen zodat ik op een gegeven moment net zo hard loop als een kerel van 1.87, dat is namelijk nu de insteek van onze rondjes hardlopen. Ik wil niet als een quitter overkomen, maar ik kan gewoon niet zo goed beoordelen of wat ik aan het doen ben, haalbaar is.

Het voelt iig niet zo
Rules are for people who don't know how to get around them.
(Tori Harrison)
pi_80385485
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:43 schreef De_Hertog het volgende:
Kennen mensen hier deze podcast? Ik zie dat veel hier Evy gebruiken, is dat hetzelfde idee?
De c25k volg ik ook Ik gebruik de podcasts van DJ BeatSmith. Ik was in eerste instantie begonnen met Evy, maar voor mij persoonlijk was het steeds horen dat ik nog zoveel seconden of minuten moest lopen eerder demotiverend dan motiverend. En de muziek was Nu is het puur muziek met geluidssignaal als er van tempo gewisseld moet worden en ik vind de muziek heerlijk om op te lopen, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak
Qua opbouw is c25k ook wat rustiger volgens mij, wat zeker voor iemand zonder enige ervaring of conditie wel prettig is.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:55:21 #28
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80385524
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:53 schreef Beetjevaag het volgende:

[..]

Volgens mij zit je er niet zover naast De vraag is nu of het voor mij als meisje van 1.70 wel zin heeft om te gaan trainen zodat ik op een gegeven moment net zo hard loop als een kerel van 1.87, dat is namelijk nu de insteek van onze rondjes hardlopen. Ik wil niet als een quitter overkomen, maar ik kan gewoon niet zo goed beoordelen of wat ik aan het doen ben, haalbaar is.

Het voelt iig niet zo
In principe moet je een tempo aanhouden waarbij jij je goed voelt. En dat tempo ligt nou eenmaal bij iedereen anders...dat heeft nix met quitter te maken!
Ik ben van pindavlees
pi_80385552
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:42 schreef Beetjevaag het volgende:
Thanks Vuurvliegje

Maar is dat het enige, sneller blessures oplopen? Zoals ik het nu zeg klinkt het alsof ik dat niet zo belangrijk vind, maar het is meer dat mijn collega's zo geschokt waren dat ik dat deed, dat ik dacht dat er nog meer vreselijks uit voort kan komen

Ik vind zelf ook dat ik niet zo hard moet lopen maar mijn vriend overtuigen is niet heel makkelijk...
Graag gedaan.
Ik ben ook pas net begonnen en heb er niet zo gek veel verstand van, dus veel meer kan ik je er niet over vertellen. Maar na hier in dit topic rond te hangen en er meer over gelezen te hebben, weet ik dat blessures oplopen voornamelijk bij hardlopen erg snel en makkelijk gaat. Zeker als je te snel loopt, en zelfs als je te lang loopt of je hersteldagen niet pakt al. Dit kunnen ook blessures zijn waar je een jaar mee zoet bent.

Het lijkt me verstandig voor jullie om lekker zonder elkaar te gaan lopen. Desnoods kun je weer met je vriend mee rennen als je wat gevorderd bent en dus wat sneller bent geworden.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:56:25 #30
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80385557
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:54 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

De c25k volg ik ook Ik gebruik de podcasts van DJ BeatSmith. Ik was in eerste instantie begonnen met Evy, maar voor mij persoonlijk was het steeds horen dat ik nog zoveel seconden of minuten moest lopen eerder demotiverend dan motiverend. En de muziek was Nu is het puur muziek met geluidssignaal als er van tempo gewisseld moet worden en ik vind de muziek heerlijk om op te lopen, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak
Qua opbouw is c25k ook wat rustiger volgens mij, wat zeker voor iemand zonder enige ervaring of conditie wel prettig is.
Ah ok, er zit dus wel wat verschil tussen in opbouw? C25k is wel goed omschreven overal maar ik kon geen schema vinden van Evy. Ik heb door m'n vorige pogingen al wel iets van ervaring en conditie, dus ik denk dat ik nu ergens in week 2 of 3 instap. Dan haal ik het misschien deze keer een keer wel
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80385592
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ah ok, er zit dus wel wat verschil tussen in opbouw? C25k is wel goed omschreven overal maar ik kon geen schema vinden van Evy. Ik heb door m'n vorige pogingen al wel iets van ervaring en conditie, dus ik denk dat ik nu ergens in week 2 of 3 instap. Dan haal ik het misschien deze keer een keer wel
Begin nou gewoon bij het begin . Je zult niet de eerste zijn die zichzelf schromelijk overschat!
pi_80385652
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef Beetjevaag het volgende:
Ik loop vaak hard met mijn vriend, die veel langer is dan ik en ook veel langere benen heeft. Om hem bij te kunnen houden als hij op een voor hem lekker tempo loopt, moet ik behoorlijk hard lopen, in ieder geval dusdanig hard dat het voor mij niet meer lekker is en ik eigenlijk constant bezig ben hem bij te houden en aan het einde compleet voor pampus lig.

Nu had ik het daar laatst over met mijn collega's en die riepen allemaal dat het SUPERSLECHT is als je continu boven je eigen tempo probeert te lopen, en voor mijn vriend zou het ook slecht zijn om zo langzaam als ik te gaan lopen. Nu ben ik de eerste die roept dat ze gelijk hebben (voor mij is de lol van het hardlopen er een beetje vanaf op deze manier en voor hem op de alternatieve manier waarschijnlijk ook) maar mijn vraag is: waarom is het dan slecht?

zoek eens op internet info over verzuring en anaërobe drempel, ik denk dat ze daarop doelen. Je loopt waarschijnlijk een heel groot gedeelte van je tijd met je maximale hartslag, een ongetraind lichaam is daar niet op gebouwd. Getrainde lichamen ook niet trouwens, al naar gelang je conditie toe neemt gaat je hartslag dalen.

Het is vooral niet leuk, ook als je een betere conditie hebt zal je niet ht zelfde tempo als je vriend kunnen lopen waarschijnlijk.
pi_80385703
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

zoek eens op internet info over verzuring en anaërobe drempel, ik denk dat ze daarop doelen. Je loopt waarschijnlijk een heel groot gedeelte van je tijd met je maximale hartslag, een ongetraind lichaam is daar niet op gebouwd. Getrainde lichamen ook niet trouwens, al naar gelang je conditie toe neemt gaat je hartslag dalen.

Het is vooral niet leuk, ook als je een betere conditie hebt zal je niet ht zelfde tempo als je vriend kunnen lopen waarschijnlijk.
Ze kan ook met een hartslagmeter gaan lopen. Die hoeven helemaal niet zo duur te zijn, en geven precies aan wanneer je te snel loopt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:59:56 #34
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80385709
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:57 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Begin nou gewoon bij het begin . Je zult niet de eerste zijn die zichzelf schromelijk overschat!
Mja, dat is natuurlijk ook weer zo Hoe erg is het als je anderhalve week mist tussendoor?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:00:00 #35
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80385714
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:38 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Excusez moi.
Ik heb het even terug gelezen en het is inderdaad wel een interessant artikel.
Het lijkt me alleen wel even moeilijk om zo'n andere techniek aan te leren!
Lukt dit jou zelf wel al?
Dan is het goed. Ik ben zelf net begonnen met hardlopen, dus ben nu aan het lezen en tijdens het lopen probeer ik het gewoon uit en kijk of het iets voor mij is. Als ik de deur uitloop kom ik langs een autodealer met grote ruiten waar ik een paar keer op en neer loop om te kijken of ik het goed doe.
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
pi_80385822
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef Erwtje het volgende:

[..]

Dan is het goed. Ik ben zelf net begonnen met hardlopen, dus ben nu aan het lezen en tijdens het lopen probeer ik het gewoon uit en kijk of het iets voor mij is. Als ik de deur uitloop kom ik langs een autodealer met grote ruiten waar ik een paar keer op en neer loop om te kijken of ik het goed doe.
LOL! Ik kijk ook weleens in de ramen van huizen als ik door een woonwijk heen loop, maar ik vind mezelf er joggend zo raar bij lopen. Ik ga de rest van dat artikel ook even opzoeken; ik ben nieuwsgierig geworden naar de rest.
pi_80386063
Ik ga vandaag maar niet, volgens mij gaat het niet lukken, ben nog zo aan het hoesten.
Baal wel eigenlijk, want de vorige keer ging het ook niet goed, straks ben ik helemaal uit mijn ritme
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:18:45 #38
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80386504
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:03 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

LOL! Ik kijk ook weleens in de ramen van huizen als ik door een woonwijk heen loop, maar ik vind mezelf er joggend zo raar bij lopen. Ik ga de rest van dat artikel ook even opzoeken; ik ben nieuwsgierig geworden naar de rest.
Gelijk een extra stimulans om hier iets mee te doen. De passage heb ik uit het boek "ChiRunning: A revolutionary approach to effortless, injury-freerunning" van Danny Dreyer. Als PDF-bestand te downloaden via torrents.

@LieLie: zou gewoon even rustig aandoen, van hardlopen daalt je weerstand tijdelijk waardoor je nog vatbaarder bent voor een verkoudheid.
pi_80386535
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Evy schema:
http://www.vita-atom.be/main/index.php?option=com_content&view=article&id=75:loopschema-start-to-run-0-5km&catid=47:loop-en-trainingsschemas&Itemid=41

C25K schema:
http://running.arnehulstein.nl/schema/
pi_80386688
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:18 schreef Erwtje het volgende:

[..]

Gelijk een extra stimulans om hier iets mee te doen. De passage heb ik uit het boek "ChiRunning: A revolutionary approach to effortless, Injury-freerunning" van Danny Dreyer. Als PDF-bestand te downloaden via torrents.
Ah thanks, die ga ik vanavond even opzoeken.
Ik heb overigens niet het idee dat ik er écht raar bij loop, hoor. Net zoals veel andere mensen zich schamen om gezien te worden, dat heb ik dan weer niet, maar ik vind het wel stom om mezelf te zien rennen.
pi_80387275
Thanks allen!

Computergirl, ik dacht idd al dat ik nooit zijn tempo zal kunnen bijhouden, mannen lopen gewoon harder Zal eens die info opzoeken, ik hoop dat ik 'm daarmee kan overtuigen!

@Vuurvliegje, blessures zijn inderdaad sneller opgelopen dan genezend dus dat is sowieso oppassen geblazen Ik loop al een aantal jaar hard, maar niet achtereen. Soms heb ik er een half jaartje geen zin meer in en dan opeens weer wel Gelukkig nog nooit blessures gehad!
(Tori Harrison)
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:36:47 #42
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80387392
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik heb overigens niet het idee dat ik er écht raar bij loop, hoor. Net zoals veel andere mensen zich schamen om gezien te worden, dat heb ik dan weer niet, maar ik vind het wel stom om mezelf te zien rennen.
Dat laatste had ik zelf ook wel, probeer er nu m'n voordeel mee te doen. Ik kreeg eerder altijd te horen dat ik ren als een figuur uit een FIFA-voetbalgame. Weet niet meer wat daarmee bedoeld werd. Misschien loop ik een beetje hoekig.
pi_80387430
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:34 schreef Beetjevaag het volgende:
Thanks allen!

Computergirl, ik dacht idd al dat ik nooit zijn tempo zal kunnen bijhouden, mannen lopen gewoon harder Zal eens die info opzoeken, ik hoop dat ik 'm daarmee kan overtuigen!
ik heb op een hardloop site eens tips gevonden hoe je kan trainen met een partner met een ander tempo, maar kan het niet meer vinden.
Suggesties als : jij loopt gewoon je eigen tempo, hij loopt zijn eigen tempo en draait zich regelmatig om en loopt je weer tegemoet etc.
pi_80387480
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:34 schreef Beetjevaag het volgende:
Thanks allen!

@Vuurvliegje, blessures zijn inderdaad sneller opgelopen dan genezend dus dat is sowieso oppassen geblazen Ik loop al een aantal jaar hard, maar niet achtereen. Soms heb ik er een half jaartje geen zin meer in en dan opeens weer wel Gelukkig nog nooit blessures gehad!
Houden zo, dus!
Ik zou trouwens je vriend ook niet over gaan halen om op jouw tempo te gaan lopen, hoor.
Te langzaam lopen loopt ook helemaal niet lekker en hij zal zo ook niet (gauw) vorderen in het behalen van zijn doelen, laat staan achteraf het gevoel hebben dat hij iets nuttigs gedaan heeft.
pi_80387518
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Jezelf zien rennen ziet er volgens mij gewoon raar uit, of je het nou goed doet of niet
Als ik mezelf op de tredmolen zie uitsloven in de spiegel bij de sportschool denk ik ook wel eens WTF?!
(maar ik kijk nooit lang, ik ben bang dat ik op een kwade dag struikel en gelanceerd word )
(Tori Harrison)
pi_80387566
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:39 schreef Beetjevaag het volgende:

[..]

Jezelf zien rennen ziet er volgens mij gewoon raar uit, of je het nou goed doet of niet
Als ik mezelf op de tredmolen zie uitsloven in de spiegel bij de sportschool denk ik ook wel eens WTF?!
(maar ik kijk nooit lang, ik ben bang dat ik op een kwade dag struikel en gelanceerd word )
Oeh, dat gebeurde een tijdje geleden nog bij iemand.
pi_80387884
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:38 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Houden zo, dus!
Ik zou trouwens je vriend ook niet over gaan halen om op jouw tempo te gaan lopen, hoor.
Te langzaam lopen loopt ook helemaal niet lekker en hij zal zo ook niet (gauw) vorderen in het behalen van zijn doelen, laat staan achteraf het gevoel hebben dat hij iets nuttigs gedaan heeft.
Nee, was ik ook niet van plan. Je moet idd gewoon lekker je eigen tempo lopen, dan blijft het voor iedereen leuk. Hij wil altijd graag helemaal kapot zijn na zo'n stuk hardlopen en dat gaat niet als ik erachteraan loop te hijgen als een oud paard
(Tori Harrison)
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:49:16 #48
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80387905
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:19 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Evy schema:
http://www.vita-atom.be/main/index.php?option=com_content&view=article&id=75:loopschema-start-to-run-0-5km&catid=47:loop-en-trainingsschemas&Itemid=41

C25K schema:
http://running.arnehulstein.nl/schema/
Ah duidelijk, dank je Denk dat ik het toch gewoon bij c25k houdt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80388186
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:36 schreef Erwtje het volgende:

[..]

Dat laatste had ik zelf ook wel, probeer er nu m'n voordeel mee te doen. Ik kreeg eerder altijd te horen dat ik ren als een figuur uit een FIFA-voetbalgame. Weet niet meer wat daarmee bedoeld werd. Misschien loop ik een beetje hoekig.
Of ze zien spontaan pixeltjes als jij voorbij komt puffen.
Ik zou als ik jou was toch even die game downloaden, daar word je toch nieuwsgierig van?
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:02:29 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80388507
Even terugkomend op het bijhouden van lessen in de OP.
Ik ben bezig om een goede OP te maken, maar ik ben eigenlijk niet van plan om elke les bij te gaan houden van iedereen . Evy lopers lopen 3 lessen per week, eigenlijk niet te doen.
Nieuwe lopers/schema's bijhouden (bv als iemand klaar is met Evy 1, het veranderen naar Evy 2) ok.

Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')