abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80383861
Welkom bij hardlopen voor beginners!

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/

voor de mp3 van Evy 0-5, PM GotC

Handige linkjes:
http://motiontraxx.com/ (leuke muziek om op te lopen)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl/ (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)
http://www.sochicken.nl/l(...)_beginners_tips.html (nog meer tips voor beginners)

Begonnen beginners:
Bob.
Crutch (Evy 0 tot 5 km)
DaBuzzzzz (Evy 5-10 km)
DaMook
Daywalk3r
de_nachtwacht
don-diablo (Nike + iPod)
emss
FalleNk810i
Flappekz (Evy 0-5 km)
GotC (Evy 0-5 km)
hp38guser
Irien
Joene
KingOfMars
Krullehoofd
Lastpost
LieLie (beginnersschema RunInfo)
Mini_rulez
MisterO
Mr.Myst (Evy 0-5 km)
NiGeLaToR (RunKeeper)
peejdorie (RunKeeper)
PiperMaru
PurePoisonPerfume Schema (0-20 minuten, week 1)
R8
Ronnie_bravo (Evy 0-5km)
Sheriam
shinydiscoball (Evy)
StephenP
Sulley02 (runinfo schema)
The_Hives
Twizu
TyVole
Vuurvliegje88
wormtrein

En hier weer verder

Deze OP vind je hier
pi_80384046
Tvp, vanavond alweer w2d3.
Vanavond ook maar eens flesje drinken meenemen als ik ga, kijken of dat het keelprobleem oplost
pi_80384071
Ik ga vanavond voor Evy les 9 denk ik. Althans, het schema dan. De intervallen heb ik in Runkeeper gezet, eigen muziek ftw!
pi_80384555
Had dit eerst in een verkeerd topic geplaatst, hopelijk past het hier beter

Ik ben niet helemaal een startende hardloper, maar ik heb wel een probleempje dat veel startende hardlopers misschien ook hebben.

Ik loop vaak hard met mijn vriend, die veel langer is dan ik en ook veel langere benen heeft. Om hem bij te kunnen houden als hij op een voor hem lekker tempo loopt, moet ik behoorlijk hard lopen, in ieder geval dusdanig hard dat het voor mij niet meer lekker is en ik eigenlijk constant bezig ben hem bij te houden en aan het einde compleet voor pampus lig.

Nu had ik het daar laatst over met mijn collega's en die riepen allemaal dat het SUPERSLECHT is als je continu boven je eigen tempo probeert te lopen, en voor mijn vriend zou het ook slecht zijn om zo langzaam als ik te gaan lopen. Nu ben ik de eerste die roept dat ze gelijk hebben (voor mij is de lol van het hardlopen er een beetje vanaf op deze manier en voor hem op de alternatieve manier waarschijnlijk ook) maar mijn vraag is: waarom is het dan slecht?
Rules are for people who don't know how to get around them.
(Tori Harrison)
pi_80384563
Ik drink me echt al dagen tepletter dus ik hoop daar ondertussen ook wat profijt van te hebben!
pi_80384590
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef KingOfMars het volgende:
Ik drink me echt al dagen tepletter dus ik hoop daar ondertussen ook wat profijt van te hebben!
Ja nu kan je onderweg tenminste tegen een paaltje zeiken
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:33:19 #7
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80384592
Mylene, kom er maar in.

@Vuurvlieg: ik post in het vorige topic een half PhD-onderzoek om stampende voeten tegen te gaan en wordt straal genegeerd.
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:33:45 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80384617
Ah, ik sta al in de OP

Mag er les 1 afgerond achter mijn naam? (overigens mag ik pas over een week weer rennen van de huisarts)
Je moeder is een hamster
pi_80384648
tvp!

weet niet of ik vanmiddag ga. ben wat verkouden en ben bang dat het tegenvalt. woensdag was ook al geen succes..
pi_80384663
Ohjee, moet je ook de OP bijhouden als je een topic opent?
pi_80384689
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef Beetjevaag het volgende:

Ik ben niet helemaal een startende hardloper, maar ik heb wel een probleempje dat veel startende hardlopers misschien ook hebben.

Ik loop vaak hard met mijn vriend, die veel langer is dan ik en ook veel langere benen heeft. Om hem bij te kunnen houden als hij op een voor hem lekker tempo loopt, moet ik behoorlijk hard lopen, in ieder geval dusdanig hard dat het voor mij niet meer lekker is en ik eigenlijk constant bezig ben hem bij te houden en aan het einde compleet voor pampus lig.

Nu had ik het daar laatst over met mijn collega's en die riepen allemaal dat het SUPERSLECHT is als je continu boven je eigen tempo probeert te lopen, en voor mijn vriend zou het ook slecht zijn om zo langzaam als ik te gaan lopen. Nu ben ik de eerste die roept dat ze gelijk hebben (voor mij is de lol van het hardlopen er een beetje vanaf op deze manier en voor hem op de alternatieve manier waarschijnlijk ook) maar mijn vraag is: waarom is het dan slecht?

Door te hard te lopen (wat veel beginners ook doen) kun je gauw en makkelijk een blessure oplopen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:37:12 #12
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80384796
Ik loop ook alleen om aan mn gewicht te werken en om mn conditie op peil te houden. Maar ik heb net geleerd dat hardlopen dan geen sport meer is
Een sport blijft toch een sport?

Als ik graag badminton om mn conditie op peil te houden, of squash, of hele stukken op mn mountainbike door de duinen trek, allemaal puur om mn conditie op pijl te houden....Dan moet ik dus naar LIF?
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:38:10 #13
118585 Crutch
pi_80384842
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:34 schreef KingOfMars het volgende:
Ohjee, moet je ook de OP bijhouden als je een topic opent?
Mwah, de meesten kunnen de voortgang ook gewoon in de Wiki bijwerken. Maar ach, ik dacht ik vraag 't effe

Overigens is het bijhouden wel lastig denk ik, aangezien je zo'n twee lessen per week loopt gemiddeld.
Je moeder is een hamster
pi_80384849
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:33 schreef Erwtje het volgende:
Mylene, kom er maar in.

@Vuurvlieg: ik post in het vorige topic een half PhD-onderzoek om stampende voeten tegen te gaan en wordt straal genegeerd.

Excusez moi.
Ik heb het even terug gelezen en het is inderdaad wel een interessant artikel.
Het lijkt me alleen wel even moeilijk om zo'n andere techniek aan te leren!
Lukt dit jou zelf wel al?
pi_80384903
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef Beetjevaag het volgende:

Jullie hebben beiden een ander bij jullie passend tempo, als je anders dan in jouw tempo gaat lopen voelt dat gewoon echt niet lekker. Jij gaat je misschien overbelasten in een poging om je aan te passen aan zijn snelheid, hij haalt niet het optimale uit zijn run als hij te langzaam gaat om zich aan jouw tempo aan te passen.
Dat lijkt mij tenminste een vrij logische conclusie, maar ik ben bepaald geen sportdeskundige dus ik kan er ook naast zitten
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:40:07 #16
118585 Crutch
pi_80384915
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:39 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ja, nog wel...
Je moeder is een hamster
pi_80385013
Thanks Vuurvliegje

Maar is dat het enige, sneller blessures oplopen? Zoals ik het nu zeg klinkt het alsof ik dat niet zo belangrijk vind, maar het is meer dat mijn collega's zo geschokt waren dat ik dat deed, dat ik dacht dat er nog meer vreselijks uit voort kan komen

Ik vind zelf ook dat ik niet zo hard moet lopen maar mijn vriend overtuigen is niet heel makkelijk...
Rules are for people who don't know how to get around them.
(Tori Harrison)
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:43:00 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80385022
Kennen mensen hier deze podcast? Ik zie dat veel hier Evy gebruiken, is dat hetzelfde idee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80385058
Ik ga volgend jaar niet meer trainen met de jeugd, dat betekent dat ik nog maar 1 dag train. Die andere dag wil ik gaan hardlopen, wat is nou een mooi schema om mee te beginnen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:44:21 #20
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80385075
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:43 schreef De_Hertog het volgende:
Kennen mensen hier deze podcast? Ik zie dat veel hier Evy gebruiken, is dat hetzelfde idee?
Hai, dat is idd ongeveer hetzelfde als Evy
Er zijn geloof ik mensen hier dat die podcasts gebruiken ook nog
Ik ben van pindavlees
pi_80385091
quote:
Dat is C25K toch? Lijkt idd enorm op Evy. Maar misschien kan ET de verschillen toelichten (die heeft beide gebruikt dacht ik!).
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:47:58 #22
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80385218
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:44 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat is C25K toch?
Klopt. De podcasts zijn per week/drie lessen, zo te zien heeft Evy een podcast per les. Minder ruimte maar meer herhaling dus

Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar ben iedere keer gestopt omdat ik op reis ging, of er te veel sneeuw lag Binnenkort maar weer een keer gaan proberen, al weet ik nu al dat ik geen 9 weken de tijd heb
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:48:54 #23
290408 Erwtje
Ender's Schaduw
pi_80385263
quote:
Zover ik weet komt het redelijk overeen alleen de muziek van Ullrey is bruter. Maar het weegt niet op tegen de stem van Evy.
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:49:25 #24
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80385295
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik ga volgend jaar niet meer trainen met de jeugd, dat betekent dat ik nog maar 1 dag train. Die andere dag wil ik gaan hardlopen, wat is nou een mooi schema om mee te beginnen?
Er staan er een aantal in de OP genoemd. De meesten gebruiken "Start to run" van Evy Gruyaert (gooi maar ff door google anders, mooie vrouw )
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:50:08 #25
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80385324
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:48 schreef Erwtje het volgende:

[..]

Zover ik weet komt het redelijk overeen alleen de muziek van Ullrey is bruter. Maar het weegt niet op tegen de stem van Evy.
Ja, maar ik moet ook weer niet te afgeleid raken, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')