abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 03:33:01 #26
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_80436872
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:41 schreef Vandaag... het volgende:
Ik gebruik het wel eens als basis. Zo'n indiaase maaltijd van de AH bijvoorbeeld. Zitten ook niet veel E-nummers in. En dan zelf lekker een gevarieerde rauwkostsalade erbij maken en de boel wat opleuken met verse kruiden.

Niks mis mee volgens mij
Wat is er met e nummers?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80438089
Het ziet er vaak wat onploft uit - magnetron food. Doe mij maar gewoon een fornuis en een pan
  zondag 18 april 2010 @ 13:00:54 #28
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_80442597
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wat is er met e nummers?
Dat benne toevoegingen die vaak niet in die vorm in verse producten voorkomen. En aangezien het ging om de vergelijking tussen vers en prefab...
  zondag 18 april 2010 @ 13:40:00 #29
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_80443732
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:00 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dat benne toevoegingen die vaak niet in die vorm in verse producten voorkomen. En aangezien het ging om de vergelijking tussen vers en prefab...
Ga je daar dan eerder dood van als je die eet ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80447467
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:40 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ga je daar dan eerder dood van als je die eet ?
Je gaat sowieso dood

Doe mij maar vers boven een maand houdbaar
  zondag 18 april 2010 @ 17:14:50 #31
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_80450146
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef HAL9000S het volgende:
Stoom maaltijden zijn niet verkeerd lijkt me?
Die zijn inderdaad niet verkeerd. Alleen overdreven duur als je het vergelijkt met verse producten. Het is alleen minder werk
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  maandag 19 april 2010 @ 09:59:52 #32
180137 liessa
*geschift*
pi_80471745
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Wat is er met e nummers?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers

Bij de meesten niet zoveel, maar wel belangrijk voor allergie info, vegetariers en veganisten en mensen die gewoon alleen willen eten wat er in hoort te zitten en geen toevoegingen.
liessaslunch.blogspot.com
pi_80490753
Ik eet doordeweeks altijd magnetron maaltijden op m'n werk. Het aanbod is vrij groot, helemaal als je een beetje rondkijkt in de diverse supermarkten. Verder kun je met een magnetron als je enige instrument in de keuken toch gevarieerd eten ben ik achter gekomen. Ik kan 5 dagen achter elkaar prima vullen met magnetron voer door een beetje te combineren tussen groente, rijst, italiaans etc.

Denk overigens niet dat je alleen gebonden bent aan het kant-en-klare spul wat je tegen komt bij de albert heijn. Ik mag graag bij een poelier bij mij in de buurt verse nasi, bami of mie halen met kip in een lekker sausje. Vers, en toch makkelijk te bereiden in een magnetron.
pi_80496581
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef Chowi het volgende:
Als je het mij vraagt, is magnetronvoedsel niet per definitie ongezond. Let goed op wat ik zeg: niet per definitie ongezond, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is. Want dat is weer een ander uiterste.

Veel stoffen die in een vers bereide maaltijd zitten, zijn in zo'n magnetronmaaltijd vervangen door andere (chemische?) stoffen, en anders dan bij een vers bereide maaltijd, moet de magnetronmaaltijdfabrikant natuurlijk ook rekening houden met conservering.

Echt ongezond is zo'n maaltijd imo niet, maar het is evenmin voedzaam, en dus ook zeker niet iets waar je elke dag op zou moeten leven.

.
Dat dus, overigens zijn die conserveringsmiddelen en toevoegingen niet echt een probleem. Vooral het zoutgehalte, (soms het vetgehalte) en te weinig groenten zijn het probleem...
Whatever...
  maandag 19 april 2010 @ 20:55:01 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80496633
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat dus, overigens zijn die conserveringsmiddelen en toevoegingen niet echt een probleem. Vooral het zoutgehalte, (soms het vetgehalte) en te weinig groenten zijn het probleem...
Stampotten zijn vrijwel helemaal uit groenten gemaakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80496728
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:59 schreef liessa het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers

Bij de meesten niet zoveel, maar wel belangrijk voor allergie info, vegetariers en veganisten en mensen die gewoon alleen willen eten wat er in hoort te zitten en geen toevoegingen.
Eh je zou je drukker moeten maken om dingen zonder e0nummer. VOoral in supplementen en kruidenpreparaten zitten soms behoorlijk enge stofjes. En vergeet vooral voedsel niet waar schimmels in zitten, patuline en aflatoxine: vele malen giftiger en kankerverwekkender dan enorme hoeveelheden conserveringsmiddel en zoetstoffen. Wat dat betreft is biologisch niet altijd het meest gezond.
Whatever...
  maandag 19 april 2010 @ 20:58:35 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80496810
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eh je zou je drukker moeten maken om dingen zonder e0nummer. VOoral in supplementen en kruidenpreparaten zitten soms behoorlijk enge stofjes. En vergeet vooral voedsel niet waar schimmels in zitten, patuline en aflatoxine: vele malen giftiger en kankerverwekkender dan enorme hoeveelheden conserveringsmiddel en zoetstoffen. Wat dat betreft is biologisch niet altijd het meest gezond.
Noten en Pindas met schimmels zijn echt verschrikkelijk ongezond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80498871
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Noten en Pindas met schimmels zijn echt verschrikkelijk ongezond.
Yip, maar die worden in de regel heel goed gecontroleerd. Maar patuline in ietwat oudere biologische appels?
Whatever...
  maandag 19 april 2010 @ 21:50:10 #39
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_80499459
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:14 schreef WaywardOne het volgende:

[..]

Die zijn inderdaad niet verkeerd. Alleen overdreven duur als je het vergelijkt met verse producten. Het is alleen minder werk
En ondanks mijn goede bedoelingen doe ik dat werk dus niet als ik moe uit mijn werk kom. En ik woon alleen dus hou ik sowieso veel over.

Dus het alternatief is bij mij dat de planten uit de zak aardappels groeien, de verse groenten liggen te rotten in de groentela, het vlees 4 maanden in de vriezer ligt en nooit ontdooit wordt. En ik ondertussen afhaalchinees en pizza eet.

Das duurder dan stoommaaltijden
pi_80499682
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:50 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

En ondanks mijn goede bedoelingen doe ik dat werk dus niet als ik moe uit mijn werk kom. En ik woon alleen dus hou ik sowieso veel over.

Dus het alternatief is bij mij dat de planten uit de zak aardappels groeien, de verse groenten liggen te rotten in de groentela, het vlees 4 maanden in de vriezer ligt en nooit ontdooit wordt. En ik ondertussen afhaalchinees en pizza eet.

Das duurder dan stoommaaltijden
Dan nog liever maaltijdsalades. Overigens zijn er tegenwoordig ook wel aardige diepvriesgroentenmixen te koop. Ben je net zo snel mee als een stoommaaltijd, lidl heeft altijd veel keuze en goede kwaliteit (relatief)
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')