Bij de AH heb je van die 'natuurlijke' magnetronmaaltijden en een daarvan is pasta met een soort mozarella.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:50 schreef DaMook het volgende:
Ik eet ze ook regelmatig, idd jammer van de beperkte keus. Ik heb altijd begrepen dat ze niet ongezonder zijn dan een vers bereidde maaltijd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan dat soort dingen niet denkquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:54 schreef APK het volgende:
[..]
Bij de AH heb je van die 'natuurlijke' magnetronmaaltijden en een daarvan is pasta met een soort mozarella.
Laatst heb ik een keer een bord drie dagen in de gootsteen laten staan (wel met water er over) en ik moest de mozarellaresten er echt vanaf bikken.
Vraag me toch af wat dat spul in je darmen doet.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:54 schreef APK het volgende:
[..]
Bij de AH heb je van die 'natuurlijke' magnetronmaaltijden en een daarvan is pasta met een soort mozarella.
Laatst heb ik een keer een bord drie dagen in de gootsteen laten staan (wel met water er over) en ik moest de mozarellaresten er echt vanaf bikken.
Vraag me toch af wat dat spul in je darmen doet.
Eigenlijk zouden ze dan maagsappen in afwasmiddel moeten verwerken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:00 schreef trovey het volgende:
Keurig verteren...je maagsappen hebben hun werk dan wel gedaan
Weet je dat water eigenlijk heel erg corrosief is? Als je het maar de tijd geeft krijgt het alles kapot....ja ook datgene op jouw aangekoekte bordenquote:Op vrijdag 16 april 2010 02:01 schreef APK het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze dan maagsappen in afwasmiddel moeten verwerken.
In België was er zelfs een voormalig chef-kok van een driesterrenrestaurant (Comme Chez Soi in Brussel) die zijn eigen gamma kant-en-klare maaltijden had ontworpen voor een Belgische supermarktketen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 06:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
In heel veel kant en klaar maaltijden zit veel te veel zout, onnodige suikers en vet. Je moet gewoon zelf kritisch wezen en altijd kijken wat je koopt. Er zijn zat kant en klare maaltijden die prima als een gezonde maaltijd gezien kunnen worden.
Volgens mij ook nietquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef HAL9000S het volgende:
Stoom maaltijden zijn niet verkeerd lijkt me?
ligt er nogal aan wat er in die maaltijd zit hèquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef Chowi het volgende:
Als je het mij vraagt, is magnetronvoedsel niet per definitie ongezond. Let goed op wat ik zeg: niet per definitie ongezond, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is. Want dat is weer een ander uiterste.
Veel stoffen die in een vers bereide maaltijd zitten, zijn in zo'n magnetronmaaltijd vervangen door andere (chemische?) stoffen, en anders dan bij een vers bereide maaltijd, moet de magnetronmaaltijdfabrikant natuurlijk ook rekening houden met conservering.
Echt ongezond is zo'n maaltijd imo niet, maar het is evenmin voedzaam, en dus ook zeker niet iets waar je elke dag op zou moeten leven..
gros van wat de mensen vers "zelf maken" is ook maar al te vaak half prefab, en dan is dat ook zo. Nog maar te zwijgen van hoe zout veel mensen eten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 06:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
In heel veel kant en klaar maaltijden zit veel te veel zout, onnodige suikers en vet. Je moet gewoon zelf kritisch wezen en altijd kijken wat je koopt. Er zijn zat kant en klare maaltijden die prima als een gezonde maaltijd gezien kunnen worden.
Dat ben ik met je eens. Ikzelf maak liever dingen zelf (zoals pastasauzen etc, als je ziet wat er in die potjes cq zakjes zitquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gros van wat de mensen vers "zelf maken" is ook maar al te vaak half prefab, en dan is dat ook zo. Nog maar te zwijgen van hoe zout veel mensen eten.
Dat denk ik ook jaquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij is een stamppot maaltijd in de mamatron beter eten dan een bak voer bij de chinees halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |