abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80370431
zijn magnetronmaaltijden nu altijd zo ongezond als beweerd wordt? En zijn het dikmakers?
Of is het opzich een goeie voeding, alleen minder vers
pi_80370462
Als je het mij vraagt, is magnetronvoedsel niet per definitie ongezond. Let goed op wat ik zeg: niet per definitie ongezond, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is. Want dat is weer een ander uiterste.

Veel stoffen die in een vers bereide maaltijd zitten, zijn in zo'n magnetronmaaltijd vervangen door andere (chemische?) stoffen, en anders dan bij een vers bereide maaltijd, moet de magnetronmaaltijdfabrikant natuurlijk ook rekening houden met conservering.

Echt ongezond is zo'n maaltijd imo niet, maar het is evenmin voedzaam, en dus ook zeker niet iets waar je elke dag op zou moeten leven.

.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:41:49 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_80370470
Stoom maaltijden zijn niet verkeerd lijkt me?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:43:39 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_80370482
Ik eet die dingen al jaren.
Wel met altijd rauwkost en een vitaminepil erbij.

Jammer dat de keuze zo klein is in Nederland, in Engeland heb je bv veel meer te kiezen dan die meuk van AH.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_80370506
Alles met mate, ook met magnetronmaaltijden. Er gaat nog steeds niets boven een verse zelf bereide maaltijd maar heel af en toe vind ik een kant en klaarmaaltijd die ik wel te eten vind en ik ben echt geen kieskeurig persoon wat eten betreft.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:50:42 #6
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_80370524
Ik eet ze ook regelmatig, idd jammer van de beperkte keus. Ik heb altijd begrepen dat ze niet ongezonder zijn dan een vers bereidde maaltijd .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:54:48 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_80370550
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:50 schreef DaMook het volgende:

Ik eet ze ook regelmatig, idd jammer van de beperkte keus. Ik heb altijd begrepen dat ze niet ongezonder zijn dan een vers bereidde maaltijd .
Bij de AH heb je van die 'natuurlijke' magnetronmaaltijden en een daarvan is pasta met een soort mozarella.
Laatst heb ik een keer een bord drie dagen in de gootsteen laten staan (wel met water er over) en ik moest de mozarellaresten er echt vanaf bikken.

Vraag me toch af wat dat spul in je darmen doet.
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:00:25 #8
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_80370583
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:54 schreef APK het volgende:

[..]

Bij de AH heb je van die 'natuurlijke' magnetronmaaltijden en een daarvan is pasta met een soort mozarella.
Laatst heb ik een keer een bord drie dagen in de gootsteen laten staan (wel met water er over) en ik moest de mozarellaresten er echt vanaf bikken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan dat soort dingen niet denk . Ik heb echt zo iets van het smaakt goed en er zitten groenten bij dus zal wel enigszins gezond zijn. Als ik kijk wat ik verder eet is het alleen vlees en brood.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_80370584
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:54 schreef APK het volgende:

[..]

Keurig verteren...je maagsappen hebben hun werk dan wel gedaan
Optimist tot in de kist
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:01:59 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_80370595
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:00 schreef trovey het volgende:

Keurig verteren...je maagsappen hebben hun werk dan wel gedaan
Eigenlijk zouden ze dan maagsappen in afwasmiddel moeten verwerken.
pi_80370644
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:01 schreef APK het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze dan maagsappen in afwasmiddel moeten verwerken.
Weet je dat water eigenlijk heel erg corrosief is? Als je het maar de tijd geeft krijgt het alles kapot....ja ook datgene op jouw aangekoekte borden

En maagsappen in een afwasmiddel....wel zuurbestendige handschoenen aantrekken want anders was je alleen nog af met de botjes in je hand
Optimist tot in de kist
pi_80370703
Een goede indicator is de mate in welke een product bederft. Natuurlijke (en vaak ook gezondere) producten bederven veel sneller dan menig geraffineerd product. (Ja, uitzonderingen zijn er.)

De stoffen die aan producten worden toegevoegd om ze minder snel te laten bederven zijn namelijk niet altijd even gezond (transvet is een goed voorbeeld). En uiteraard wil de producent winst maken dus zal deze niet de duurste, kwalitatief beste ingrediënten gebruiken (zoals bijv. de olie die in tonijn-op-olie-blikjes wordt gedaan, dan kan je veel beter tonijn op water kopen en er zelf olie doorheen doen).

Maar laten we het nuanceren: je kan met magnetronmaaltijden ongetwijfeld oud worden. Hoe gezond je uiteindelijk bent hangt van veel meer factoren af net als hoe gezond je je uiteindelijk voelt. Maar ik zou het niet als gezonde voeding kwalificeren. (Ik ben geen expert, maar de meeste experts delen eenzelfde mening over magnetronmaaltijden.)

(En denk niet dat ik altijd zo gezond eet. Afgelopen avond stond er een walgelijk ongezonde pizza op het menu. )
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_80370716
Het is gewoon nog wat extra straling erbij.
  vrijdag 16 april 2010 @ 06:21:34 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80371092
In heel veel kant en klaar maaltijden zit veel te veel zout, onnodige suikers en vet. Je moet gewoon zelf kritisch wezen en altijd kijken wat je koopt. Er zijn zat kant en klare maaltijden die prima als een gezonde maaltijd gezien kunnen worden.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 16 april 2010 @ 06:23:17 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_80371095
Ik maak het gewoon zelf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_80371175
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 06:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
In heel veel kant en klaar maaltijden zit veel te veel zout, onnodige suikers en vet. Je moet gewoon zelf kritisch wezen en altijd kijken wat je koopt. Er zijn zat kant en klare maaltijden die prima als een gezonde maaltijd gezien kunnen worden.
In België was er zelfs een voormalig chef-kok van een driesterrenrestaurant (Comme Chez Soi in Brussel) die zijn eigen gamma kant-en-klare maaltijden had ontworpen voor een Belgische supermarktketen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:42:24 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80371468
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef HAL9000S het volgende:
Stoom maaltijden zijn niet verkeerd lijkt me?
Volgens mij ook niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 08:33:46 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80372161
Er zit vaak wel weer te veel zout en verzadigd vet in.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80372243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 01:41 schreef Chowi het volgende:
Als je het mij vraagt, is magnetronvoedsel niet per definitie ongezond. Let goed op wat ik zeg: niet per definitie ongezond, maar dat wil nog niet zeggen dat het gezond is. Want dat is weer een ander uiterste.

Veel stoffen die in een vers bereide maaltijd zitten, zijn in zo'n magnetronmaaltijd vervangen door andere (chemische?) stoffen, en anders dan bij een vers bereide maaltijd, moet de magnetronmaaltijdfabrikant natuurlijk ook rekening houden met conservering.

Echt ongezond is zo'n maaltijd imo niet, maar het is evenmin voedzaam, en dus ook zeker niet iets waar je elke dag op zou moeten leven.

.
ligt er nogal aan wat er in die maaltijd zit hè
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80411082
Sommige wel sommigen niet . Soms eet ik wel eens zo'n bak stampot van de AH . Louter omdat ik geen zin heb zelf dit te maken voor mn uppie .
Als je er dan een vitamine pil bij neemt en je eet de rest van de dagen wel vers kan het echt geen kwaad ofzo
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:41:14 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80412212
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 06:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
gros van wat de mensen vers "zelf maken" is ook maar al te vaak half prefab, en dan is dat ook zo. Nog maar te zwijgen van hoe zout veel mensen eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:42:09 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80412224
volgens mij is een stamppot maaltijd in de mamatron beter eten dan een bak voer bij de chinees halen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:50:17 #23
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_80412339
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

gros van wat de mensen vers "zelf maken" is ook maar al te vaak half prefab, en dan is dat ook zo. Nog maar te zwijgen van hoe zout veel mensen eten.
Dat ben ik met je eens. Ikzelf maak liever dingen zelf (zoals pastasauzen etc, als je ziet wat er in die potjes cq zakjes zit ), maar als iemand dat normaal gesproken niet doet dan zal een kant en klare magnetronmaaltijd niet veel verschillen met wat ze normaal eten.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
volgens mij is een stamppot maaltijd in de mamatron beter eten dan een bak voer bij de chinees halen
Dat denk ik ook ja
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 17 april 2010 @ 09:52:01 #24
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_80412370
Kook liever een keer extra dat ik invries, ben nog geen magnetronmaaltijd tegen gekomen die ik lust....
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:41:05 #25
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_80425246
Ik gebruik het wel eens als basis. Zo'n indiaase maaltijd van de AH bijvoorbeeld. Zitten ook niet veel E-nummers in. En dan zelf lekker een gevarieerde rauwkostsalade erbij maken en de boel wat opleuken met verse kruiden.

Niks mis mee volgens mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')