Hoezo een klein deel van de bevolking? Ik kom er dagelijks behoorlijk veel tegen. En in welke rassen denken ze dan eigenlijk? Vrijwel alle Amerikanen zijn toch gemixt bijvoorbeeld? Ook de blankenquote:“Hoewel mensen met een gemixt ras maar een klein deel van de bevolking vormen, zijn ze sterk vertegenwoordigd in beroepen waarin de competitie erg groot is", aldus Lewis.
Nou, nou omdat er gemixt president is, is dit op eens een teken dat gemixte rassen bovengemiddeld succesvol zijn.quote:"Denk aan acteren en Hale Berry, en Formule 1-racen met Lewis Hamilton. En dan is er natuurlijk nog de politiek met Barack Obama.”
Aha, ik zat te denken in verschillen tussen bijvoorbeeld Slavische Volkeren en Germaanse volkeren. Dit is volgens jou puur een kwestie van nationaliteiten?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:00 schreef Fokski het volgende:
Je bent nationaliteiten en "huidskleuren" door elkaar aan het halen. Als je dan een groep als "Afro-Amerikanen" noemt is al meteen duidelijk dat je wat bij moet spijkeren. Afrika is het continent met de grootste genetische diversiteit, ook al nemen we enkel over "donker" Afrika. Deel Zweeds, deels Pools e.d. is geen "mix". Europa als geheel kent maar weinig genetische diversiteit.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8027269.stm
Ja, halfbloedjes is een politiek incorrecte term. Beter is het om te zeggen dubbelbloedjes.quote:
Helemaal mee eens. Sowieso is aantrekkelijkheid natuurlijk enorm subjectief waarbij etnische achtergrond als referentiekader inderdaad een belangrijke rol spelen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 04:08 schreef SemperSenseo het volgende:
Hmm, ik zet toch een aantal vraagtekens bij de uitkomst van dit onderzoek. Ik heb het al proberen te achterhalen maar vindt het niet. Wat de bevindingen zijn geloof ik wel maar wat ik mij afvraag is echter wat de culture/etnische achtergrond van de proefpersonen zelf is, niet die van de beoordeelde mensen op de pasfoto's. Is deze homogeen of juist divers, en welke groepering is oververtegenwoordigd? Want ik kan mij zo voorstellen dat een verschillende etnische achtergrond en daarmee verschil in culturele opvattingen zeer van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten. Zo zal misschien een Japanse man van het platteland met een pure culture/etnische achtergrond waarschijnlijk de voorkeur hebben voor een Japanse vrouw met een homogene etnische afkomst. Dus juist niet van gemixte ras. Daarentegen zal een Westerse vrouw uit een grote westerse stad als Amsterdam of New York misschien wel een man prefereren van gemixte ras/heterogene etnische afkomst. Dit kan de resultaten dus zeer beinvloeden.
Huh? Is dat een gegeven? Kan je dit ook onderbouwen? De interraciale relaties die ik in het dagelijks leven gade sla beperken zich juist vrijwel uitsluitend tot lagere klassen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zo kun je denken aan het gegeven dat interraciale huwelijken/relaties minder geaccepteerd zijn in lagere sociale klassen
Petjes zijn dom.quote:
de meisjequote:Op vrijdag 16 april 2010 07:03 schreef Knip het volgende:
[..]
Ja, halfbloedjes is een politiek incorrecte term. Beter is het om te zeggen dubbelbloedjes.
* denkt aan de indisch-nederlandse meisje dat voor hem in de 3e klas zat
Lees je maar eens iets meer in in eugenetica en dergelijke.quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:29 schreef BasEnAad het volgende:
Is eigenlijk heel logisch.
Als twee rassen "kruisen'', dan krijg je een kind met een grote verscheidenheid aan genen. Dat is doorgaans positief voor gezondheid en uiterlijk.
Om diezelfde reden zijn inteelt kinderen minder geslaagd, zij hebben van beide ouders veel dezelfde genen gekregen.
en nu niet meer? want laten we eerlijk zijn, succesvol is ie wel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:30 schreef Viajero het volgende:
Een paar maanden geleden hadden ze ongetwijfeld ook Tiger Woods genoemd als voorbeeld van een succesvol persoon van gemixt ras.
Hij is natuurlijk nog steeds enorm succesvol, maar iets controversieler tegenwoordig, zeker voor een Amerikaans publiek. In de OP wordt hij in elk geval niet als voorbeeld genoemd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en nu niet meer? want laten we eerlijk zijn, succesvol is ie wel.
ach so. hij was zelfs erg succesvol met de vrouwtjes heb ik me laten vertellen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk nog steeds enorm succesvol, maar iets controversieler tegenwoordig, zeker voor een Amerikaans publiek. In de OP wordt hij in elk geval niet als voorbeeld genoemd.
Ja, zo veel verstand heb ik er niet van. Maar het leek me wel aannemelijk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:07 schreef Gulo het volgende:
Waaruit blijkt volgens jou dat er een correlatie is tussen een zo groot mogelijke diversiteit aan genen en positievere eigenschappen. (let wel, er moet een minimum aantal zijn om inteelt taferelen te voorkomen, maar als je voorbij dat punt bent is er volgens jou nog steeds doorgaans voordeel om een grotere diversiteit te creëren).
Klopt, maar volgens mij is het verband tussen die dingen wel eerder al aangetoond.quote:Sowieso beperk jij je nu tot gezondheid en uiterlijk, terwijl succesvol zijn ook een belangrijke pijler is volgens dit onderzoek! Dat zijn sowieso twee verschillende dingen!!!
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is echter zo dat wanneer de diversiteit groot genoeg is, dat het geen meerwaarde heeft om die diversiteit nog groter hebben.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar een grotere diversiteit in genen maakt volgens mij de kans op afwijkingen wel kleiner, omdat binnen een ras sommige recessieve eigenschappen wijdverbreid zijn, die door de mix juist niet tot uiting komen.
Het punt is, we hebben het hier over aantrekkelijkheid niet over levensvatbaarheid. Aantrekkelijkheid wordt zeker ook bepaald door culturele achtergronden. Zo zal een Turkse boer uit de Anatolische hooglanden een maagd met de zelfde culturele uniformiteit en afkomst aantrekkelijker vinden dan iemand uit een westerse kosmopolitische stedelijke samenleving die misschien juist pluriformiteit meer waardeert. Cultuur en sociale opvattingen kunnen een hele grote impact hebben op iemands waardeoordeel en daarmee wat men aantrekkelijk vindt. Dat is dus mijn probleem met dit hele onderzoek, het riekt naar (westerse) culturele correctheid en kosmopolitisme.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, zo veel verstand heb ik er niet van. Maar het leek me wel aannemelijk.
Maar een grotere diversiteit in genen maakt volgens mij de kans op afwijkingen wel kleiner, omdat binnen een ras sommige recessieve eigenschappen wijdverbreid zijn, die door de mix juist niet tot uiting komen.
Dit vind ik wel een erg vreemde uitspraak. Obama is de eerste gekleurde Amerikaanse president, hoezo sterk vertegenwoordigd? En Hale Berry is een actrice naast zoveel blanke collega's. Juist het blanke ras is sterk vertegenwoordigd in dergelijke beroepen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:34 schreef 0013379 het volgende:
Acteren en politiek
“Hoewel mensen met een gemixt ras maar een klein deel van de bevolking vormen, zijn ze sterk vertegenwoordigd in beroepen waarin de competitie erg groot is", aldus Lewis.
"Denk aan acteren en Hale Berry, en Formule 1-racen met Lewis Hamilton. En dan is er natuurlijk nog de politiek met Barack Obama.”
Het stereotype dat zwarte mannen echt achter alles met een vagina aanlopen, behalve een zwarte vrouw lijkt ook te kloppen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:49 schreef AryaMehr het volgende:
Verbaast me eigenlijk niets. Uit een ander onderzoek bleek bijvoorbeeld ook dat vrouwen uit het Midden-Oosten over het algemeen het meest gewild zijn:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het stereotype dat zwarte mannen echt achter alles met een vagina aanlopen, behalve een zwarte vrouw lijkt ook te kloppen.
Huh WTF! Hoe moet ik dit plaatje lezen, en wat betekent die getallen? Is het de voorkeur die vrouwen van bepaalde groepen hebben voor mannen van andere groepen???quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:49 schreef AryaMehr het volgende:
Verbaast me eigenlijk niets. Uit een ander onderzoek bleek bijvoorbeeld ook dat vrouwen uit het Midden-Oosten over het algemeen het meest gewild zijn:
[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk. De voorkeur van vrouwen uit verscheidene raciale groepen voor mannen uit verscheidene raciale groepen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:05 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Huh WTF! Hoe moet ik dit plaatje lezen, en wat betekent die getallen? Is het de voorkeur die vrouwen van bepaalde groepen hebben voor mannen van andere groepen???
Als dat waar is dan komt de blanke man er bekaaid af
Volgens mij moet je het andersom zien, bij de eerste gaat het om de voorkeur van mannen en bij deze (de laatste) om die van vrouwen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. De voorkeur van vrouwen uit verscheidene raciale groepen voor mannen uit verscheidene raciale groepen.![]()
Dit is de voorkeur van mannen:
[ afbeelding ]
Nee, bij de eerste gaat het volgens mij wel om de voorkeur van vrouwen:quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het andersom zien, bij de eerste gaat het om de voorkeur van mannen en bij deze (de laatste) om die van vrouwen.
Alhoewel die filename anders doet vermoeden....
Bij male sender draai het toch om de response van de vrouwen en dus de voorkeur van de vrouwen en dus niet de mannen?
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, bij de eerste gaat het volgens mij wel om de voorkeur van vrouwen:
http://www.readwriteweb.c(...)om_okcupid_study.php
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |