abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80367650
AMSTERDAM – Mensen die een gemengde raciale afkomst hebben, worden over het algemeen beoordeeld als aantrekkelijker dan personen die zijn verwekt door twee ouders van dezelfde afkomst. Dat beweren Britse wetenschappers in een nieuwe studie.

De onderzoekers van de Universiteit van Cardiff verzamelden 1205 pasfoto’s van mensen met een blank, zwart of gemixt uiterlijk. Vervolgens lieten ze de foto’s door een groot aantal proefpersonen beoordelen op aantrekkelijkheid.

Uit het onderzoek bleek dat mensen van gemengde afkomst over het algemeen mooier en aantrekkelijker werden gevonden dan personen die geen gemixte achtergrond hadden. De resultaten van het experiment zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Perception.

Succesvol

Volgens de wetenschappers heeft de aantrekkelijkheid van mensen met een ‘gemixt ras’ te maken met genetische diversiteit. “De resultaten van het onderzoek lijken te bevestigen dat mensen die een diverse genetische achtergrond gemiddeld genomen als aantrekkelijker worden beschouwd”, verklaart hoofdonderzoeker Michael Lewis op BBC News.

Volgens Lewis is het goed mogelijk dat mensen met een diverse achtergrond daardoor ook succesvoller zijn in het dagelijks leven.

Acteren en politiek

“Hoewel mensen met een gemixt ras maar een klein deel van de bevolking vormen, zijn ze sterk vertegenwoordigd in beroepen waarin de competitie erg groot is", aldus Lewis.

"Denk aan acteren en Hale Berry, en Formule 1-racen met Lewis Hamilton. En dan is er natuurlijk nog de politiek met Barack Obama.”

http://www.nu.nl/wetenschap/2226391/...kkelijkst.html
  donderdag 15 april 2010 @ 23:41:21 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_80367929
Halfbloedjes

Need I say more?
  donderdag 15 april 2010 @ 23:43:18 #3
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_80367994
Halfbloed
Buitenlandse meisjes
The remedy is the experience.
pi_80368013
halfbloed
There are only 151 Pokémon.
pi_80368032
Whehe.
pi_80368168
Meestal wel inderdaad, maar er zijn uitzonderingen.
pi_80368214
Dus we moeten al die oorbel-anita's met mokka-kindjes een welgemeend "goed gedaan!" toewensen?
pi_80368245
Ik vind het een een nogal een tendentieus onderzoek.

Dat ze knapper zijn geloof ik nog wel, al vind ik volbloed (die eigenlijk ook gemixt zijn, dat is iedereen toch?) Turkse of Perzische vrouwen meestal een stuk knapper dan gemixte vrouwen, maar goed dat is ook een kwestie van smaak. Dat is het sowieso en misschien waren die blanke en zwarte mensen op de pasfoto sowieso wel benedengemiddeld knap, of waren de de gemixten bovengemiddeld knap. Erg subjectief zoiets.

Sowieso ontgaat het nut van zo'n onderzoek mij. Lijkt me ook meer iets voor RTL boulevard dan voor een universiteit, maar goed.

Wat ik ook frappant vind:
quote:
“Hoewel mensen met een gemixt ras maar een klein deel van de bevolking vormen, zijn ze sterk vertegenwoordigd in beroepen waarin de competitie erg groot is", aldus Lewis.
Hoezo een klein deel van de bevolking? Ik kom er dagelijks behoorlijk veel tegen. En in welke rassen denken ze dan eigenlijk? Vrijwel alle Amerikanen zijn toch gemixt bijvoorbeeld? Ook de blanken
(bijvoorbeeld deel Zweeds, Pools en Italiaans ik noem maar iets). Hetzelfde geldt ook voor de Afro-Amerikanen. Dat verklaart ook waarom sommige veel lichter zijn dan andere (terwijl beide ouders negroïde zijn. Dit zal wel te verklaren zijn door het mixen van slaven uit verschillende delen van Afrika).

Of denken deze onderzoekers alleen in hoofdrassen ofzo? Nogmaals ik vind het een vreemd onderzoek over rassen.
quote:
"Denk aan acteren en Hale Berry, en Formule 1-racen met Lewis Hamilton. En dan is er natuurlijk nog de politiek met Barack Obama.”
Nou, nou omdat er gemixt president is, is dit op eens een teken dat gemixte rassen bovengemiddeld succesvol zijn. Je zou van een universiteit toch mogen verwachten dat ze hun bevindingen met wat beter onderbouwde feiten weten te staven.
pi_80368580
Je bent nationaliteiten en "huidskleuren" door elkaar aan het halen. Als je dan een groep als "Afro-Amerikanen" noemt is al meteen duidelijk dat je wat bij moet spijkeren. Afrika is het continent met de grootste genetische diversiteit, ook al nemen we enkel over "donker" Afrika. Deel Zweeds, deels Pools e.d. is geen "mix". Europa als geheel kent maar weinig genetische diversiteit.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8027269.stm
pi_80368937
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:00 schreef Fokski het volgende:
Je bent nationaliteiten en "huidskleuren" door elkaar aan het halen. Als je dan een groep als "Afro-Amerikanen" noemt is al meteen duidelijk dat je wat bij moet spijkeren. Afrika is het continent met de grootste genetische diversiteit, ook al nemen we enkel over "donker" Afrika. Deel Zweeds, deels Pools e.d. is geen "mix". Europa als geheel kent maar weinig genetische diversiteit.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8027269.stm
Aha, ik zat te denken in verschillen tussen bijvoorbeeld Slavische Volkeren en Germaanse volkeren. Dit is volgens jou puur een kwestie van nationaliteiten?

Waarom kan je veel Slavische mensen dan overduidelijk herkennen (en nee, dan heb ik het niet over hun kleding). Dit is dan toch ook genetische diversiteit).

En het feit dat ik het heb over Afro-Amerikanen, en dat Afrika een grote genitische diversiteit kent, geeft toch juist aan dat bijna alle Amerikanen 'gemixt' zijn. Dat onderstreept toch juist de kern van mijn betoog?

Dit onderzoek is dan toch grote onzin? Of de onderzoekers denken lekker racistisch in alleen zwart of wit...
  vrijdag 16 april 2010 @ 01:36:38 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80370424
ha! dit is geen leesmateriaal voor mijn surinaamse vriendin. dan wil ze nog eerder kinderen.

ik wacht wel tot ik me niet meer afvraag of ik alleen maar kinderen wil om intelligentie door te fokken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 16 april 2010 @ 02:17:11 #12
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_80370662
Hmmm, interessant, maar ik kan me voorstellen dat de onderzoeksresultaten inderdaad tendentieus of vertekend zijn. Zo kun je denken aan het gegeven dat interraciale huwelijken/relaties minder geaccepteerd zijn in lagere sociale klassen, waardoor de (foto's van) interraciale kinderen vaker afkomstig zullen zijn van genetisch en sociaal succesvollere mensen. Als dat vervolgens wordt afgezet tegen (foto's van het) nageslacht van een bevolkingsgroep die van origine minder sociale belemmering kent om 'binnen de groep' te trouwen, kan dat een vertekend beeld opleveren.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 16 april 2010 @ 04:08:33 #13
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80370969
Hmm, ik zet toch een aantal vraagtekens bij de uitkomst van dit onderzoek. Ik heb het al proberen te achterhalen maar vindt het niet. Wat de bevindingen zijn geloof ik wel maar wat ik mij afvraag is echter wat de culture/etnische achtergrond van de proefpersonen zelf is, niet die van de beoordeelde mensen op de pasfoto's. Is deze homogeen of juist divers, en welke groepering is oververtegenwoordigd? Want ik kan mij zo voorstellen dat een verschillende etnische achtergrond en daarmee verschil in culturele opvattingen zeer van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten. Zo zal misschien een Japanse man van het platteland met een pure culture/etnische achtergrond waarschijnlijk de voorkeur hebben voor een Japanse vrouw met een homogene etnische afkomst. Dus juist niet van gemixte ras. Daarentegen zal een Westerse vrouw uit een grote westerse stad als Amsterdam of New York misschien wel een man prefereren van gemixte ras/heterogene etnische afkomst. Dit kan de resultaten dus zeer beinvloeden.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:03:47 #14
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_80371206
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Halfbloedjes

Need I say more?
Ja, halfbloedjes is een politiek incorrecte term. Beter is het om te zeggen dubbelbloedjes.
* denkt aan de indisch-nederlandse meisje dat voor hem in de 3e klas zat
Non possumus non loqui
pi_80371279
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 04:08 schreef SemperSenseo het volgende:
Hmm, ik zet toch een aantal vraagtekens bij de uitkomst van dit onderzoek. Ik heb het al proberen te achterhalen maar vindt het niet. Wat de bevindingen zijn geloof ik wel maar wat ik mij afvraag is echter wat de culture/etnische achtergrond van de proefpersonen zelf is, niet die van de beoordeelde mensen op de pasfoto's. Is deze homogeen of juist divers, en welke groepering is oververtegenwoordigd? Want ik kan mij zo voorstellen dat een verschillende etnische achtergrond en daarmee verschil in culturele opvattingen zeer van invloed zijn op de uiteindelijke resultaten. Zo zal misschien een Japanse man van het platteland met een pure culture/etnische achtergrond waarschijnlijk de voorkeur hebben voor een Japanse vrouw met een homogene etnische afkomst. Dus juist niet van gemixte ras. Daarentegen zal een Westerse vrouw uit een grote westerse stad als Amsterdam of New York misschien wel een man prefereren van gemixte ras/heterogene etnische afkomst. Dit kan de resultaten dus zeer beinvloeden.
Helemaal mee eens. Sowieso is aantrekkelijkheid natuurlijk enorm subjectief waarbij etnische achtergrond als referentiekader inderdaad een belangrijke rol spelen.

Ook mist het onderzoek enige onderbouwing omtrent het feit dat mixen succesvoller zijn. Verder dan 3 magere voorbeelden komen ze niet. Niet dat ik de bewering daarmee bestrijd, maar onderbouwd is deze bewering allerminst.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 02:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zo kun je denken aan het gegeven dat interraciale huwelijken/relaties minder geaccepteerd zijn in lagere sociale klassen
Huh? Is dat een gegeven? Kan je dit ook onderbouwen? De interraciale relaties die ik in het dagelijks leven gade sla beperken zich juist vrijwel uitsluitend tot lagere klassen.
Meestal van de kansloze blanke (meestal ook nog blond) typische hoerige Nederlandse meisjes, van dat typische white trash, dat met een neger rondloopt.

Wat je ook veel ziet is van die kansloze blanke mannen die een vrouw uit Azië "kopen". Echte low life's als je het mij vraagt, al hoeft de laatste categorie niet noodzakelijk uit lagere sociale klassen ontsproten te zijn. Dit fenomeen is wat mij betreft sowieso een vorm van verkapte prostituee. En dan eigenlijk nog deels gedwongen ook, die mensen kiezen er immers ook niet voor om arm te zijn en daardoor min of meer gedwongen zich te 'verkopen' aan een Westerse man en dan ook nog te emigreren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gulo op 16-04-2010 07:26:01 ]
pi_80371378
Niet alleen Obama, ook onze eigen Wilders timmert flink aan de weg.
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:44:26 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80371493
Weer zo´n mooi en nuttig Engels "onderzoek".
Zou Lewis in een raceauto zitten omdat ie er zo leuk uitziet (kan ik niet beoordelen wegens ontbrekend homogen) of omdat ie aardig kan sturen?
En wat zouden we doen als blond en Germaans had gewonnen; weer een SS fokprogrammma opstarten?

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_80371872
Oftewel, we moeten allemaal maar mixen? Sorry, maar ik vind dit best wel een propaganda artikel...
pi_80372031
Halfbloedjes zijn arrogant.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 08:27:43 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80372063
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Halfbloedjes zijn arrogant.
Petjes zijn dom.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:29:15 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80372091
Is eigenlijk heel logisch.
Als twee rassen "kruisen'', dan krijg je een kind met een grote verscheidenheid aan genen. Dat is doorgaans positief voor gezondheid en uiterlijk.

Om diezelfde reden zijn inteelt kinderen minder geslaagd, zij hebben van beide ouders veel dezelfde genen gekregen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 08:32:28 #22
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_80372140
Nou, dan toch maar een negerin bezwangeren
pi_80372149
'gemixte ras' TT is zeker door een turk geschreven.
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80372167
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 07:03 schreef Knip het volgende:

[..]

Ja, halfbloedjes is een politiek incorrecte term. Beter is het om te zeggen dubbelbloedjes.
* denkt aan de indisch-nederlandse meisje dat voor hem in de 3e klas zat
de meisje
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80372525
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 08:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Petjes zijn dom.
Petjes worden gekozen. Halfbloedjes worden arrogant geboren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')