Ik vind het een een nogal een tendentieus onderzoek.
Dat ze knapper zijn geloof ik nog wel, al vind ik volbloed (die eigenlijk ook gemixt zijn, dat is iedereen toch?) Turkse of Perzische vrouwen meestal een stuk knapper dan gemixte vrouwen, maar goed dat is ook een kwestie van smaak. Dat is het sowieso en misschien waren die blanke en zwarte mensen op de pasfoto sowieso wel benedengemiddeld knap, of waren de de gemixten bovengemiddeld knap. Erg subjectief zoiets.
Sowieso ontgaat het nut van zo'n onderzoek mij. Lijkt me ook meer iets voor RTL boulevard dan voor een universiteit, maar goed.
Wat ik ook frappant vind:
quote:
“Hoewel mensen met een gemixt ras maar een klein deel van de bevolking vormen, zijn ze sterk vertegenwoordigd in beroepen waarin de competitie erg groot is", aldus Lewis.
Hoezo een klein deel van de bevolking? Ik kom er dagelijks behoorlijk veel tegen. En in welke rassen denken ze dan eigenlijk? Vrijwel alle Amerikanen zijn toch gemixt bijvoorbeeld? Ook de blanken
(bijvoorbeeld deel Zweeds, Pools en Italiaans ik noem maar iets). Hetzelfde geldt ook voor de Afro-Amerikanen. Dat verklaart ook waarom sommige veel lichter zijn dan andere (terwijl beide ouders negroïde zijn. Dit zal wel te verklaren zijn door het mixen van slaven uit verschillende delen van Afrika).
Of denken deze onderzoekers alleen in hoofdrassen ofzo? Nogmaals ik vind het een vreemd onderzoek over rassen.
quote:
"Denk aan acteren en Hale Berry, en Formule 1-racen met Lewis Hamilton. En dan is er natuurlijk nog de politiek met Barack Obama.”
Nou, nou omdat er gemixt president is, is dit op eens een teken dat gemixte rassen bovengemiddeld succesvol zijn.

Je zou van een universiteit toch mogen verwachten dat ze hun bevindingen met wat beter onderbouwde feiten weten te staven.