Ik las nu pas het vorige topic met daarin o.m het volgende:
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:18 schreef Gellius het volgende:Ik heb toevallig twee weken terug 2001 nog eens bekeken. Ik wist alleen het stuk met de apen en het trippy einde nog, het hele verhaal ertussen was ik eigenlijk alweer vergeten. 2001
is visueel geweldig.
Ik heb het trippy gedeelte ditmaal niet helemaal uitgekeken, overigens.
Ik persoonlijk vind 2001 fantastisch, maar erger me soms aan de ondoorgrondelijkheid ervan, (dat heb ik ook bij Blow Up en films van Lynch trouwens en ik hou in het algemeen niet zo van extra moeilijkdoenerij, maar voor mij persoonlijk maakt dat die films wel extra spannend maar vooral omdat die films nog veel meer te bieden hebben dan alleen een raadsel).
En of je nu houdt van 2001 of niet
http://www.kubrick2001.com/ geeft een geweldige en zeer kijkbare interpretatie van die film met een heleboel dingen die een simpele ziel als ondergetekende niet opgevallen waren. Beter iig dan het commentaar dat je eerst Heidegger moest lezen om alles te snappen, zoals ik hier op Fok! ooit las.
De eerste keer dat ik 2001 zag was overigens tijdens een Sci-Fi nacht in een bioscoop in Eindhoven, lang geleden. We waren erg lastig tijdens de film kan ik me nog wel herinneren -dat hoorde toen zo als irritante puber zijnde: broodjes gooien naar het scherm en klappen als er een glas kapot viel ('actie!'). Maar iedereen was doodstil tijdens het geniale begin en niet lang daarna hebben we de film nog eens terug gezien op video.
Ben trouwens een paar jaar gelden naar een Kubrick-tentoostelling geweest in Gent (met een origineel apenpak en een origineel Clockwork Orange-pak) waarin uitgelegd werd dat er in die Austrolpitici (?) allemaal getrainde dansers zaten die zichzelf maandenlang op hun rol hadden voorbereid.
[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 17-04-2010 02:54:17 ]