abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:57:23 #51
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_80392752
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens ben ik in De Welwillenden inmiddels op blz 400 en is onze hoofdpersoon in Stalingrad beland. Het is wel doorbijten hoor.
Tof boek? Het ligt mij hier wachtend aan te staren.
pi_80398402
Mijn geschiedeniscollega is er helemaal lyrisch over, maar ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten om er aan te beginnen. Ik vrees voor een overdosis aan ellende. En ik denk dat het effect dan eerder afstomping is dan betrokkenheid.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_80400204
Gelukkig heb ik nog elf andere boeken op de stapel liggen om gelezen te worden (waaronder "Ik Jan Cremer" en "Een Roos van Vlees" om mijn Nederlandse literatuur wat bij te spijkeren), want bovenstaande klinkt me totaal oninteressant in de oren.
pi_80410151
Ik las nu pas het vorige topic met daarin o.m het volgende:
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:18 schreef Gellius het volgende:
Ik heb toevallig twee weken terug 2001 nog eens bekeken. Ik wist alleen het stuk met de apen en het trippy einde nog, het hele verhaal ertussen was ik eigenlijk alweer vergeten. 2001 is visueel geweldig. Ik heb het trippy gedeelte ditmaal niet helemaal uitgekeken, overigens.
Ik persoonlijk vind 2001 fantastisch, maar erger me soms aan de ondoorgrondelijkheid ervan, (dat heb ik ook bij Blow Up en films van Lynch trouwens en ik hou in het algemeen niet zo van extra moeilijkdoenerij, maar voor mij persoonlijk maakt dat die films wel extra spannend maar vooral omdat die films nog veel meer te bieden hebben dan alleen een raadsel).
En of je nu houdt van 2001 of niet http://www.kubrick2001.com/ geeft een geweldige en zeer kijkbare interpretatie van die film met een heleboel dingen die een simpele ziel als ondergetekende niet opgevallen waren. Beter iig dan het commentaar dat je eerst Heidegger moest lezen om alles te snappen, zoals ik hier op Fok! ooit las.

De eerste keer dat ik 2001 zag was overigens tijdens een Sci-Fi nacht in een bioscoop in Eindhoven, lang geleden. We waren erg lastig tijdens de film kan ik me nog wel herinneren -dat hoorde toen zo als irritante puber zijnde: broodjes gooien naar het scherm en klappen als er een glas kapot viel ('actie!'). Maar iedereen was doodstil tijdens het geniale begin en niet lang daarna hebben we de film nog eens terug gezien op video.
Ben trouwens een paar jaar gelden naar een Kubrick-tentoostelling geweest in Gent (met een origineel apenpak en een origineel Clockwork Orange-pak) waarin uitgelegd werd dat er in die Austrolpitici (?) allemaal getrainde dansers zaten die zichzelf maandenlang op hun rol hadden voorbereid.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 17-04-2010 02:54:17 ]
anonieme razernist
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:53:02 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80411363
Als ik niet drink, droom ik als een god. Zonet heb ik een wenteltrap beklommen in een stad van suikerwerk. Bovenin speelde men ballet. De muziek begon en iemand riep heel hard Shit! alsof ie de bus had gemist. Mijn twee nichtjes, die plots naast me zaten, spraken er fluisterend schande van. Dit alles in een technicolor die de werkelijkheid overtrof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_80414104
Ik had vannacht een heel spannende droom met achtervolging en adrenaline en alles. Tot mijn kat vrij onhandig tegen de lamellen voor mijn slaapkamerraam sprong. Zie dan nog maar eens terug in dezelfde droom te komen. .
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:23:26 #57
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_80414160
Ik vergeet mijn dromen altijd zodra ik ontwaak.
pi_80414256
Van die Kubrick-tentoonstelling kan ik me nog flarden herinneren. De jurkjes van de meisjes in The Shining, videofragmenten, krantenartikelen waarin schande van Kubrick werd gesproken (wist ik nu nog maar naar aanleiding van welke film). Ik koppelde toen alleen A Clockwork Orange aan Kubrick en ontdekte bij de tentoonstelling pas dat Spartacus, The Shining en Eyes Wide Shut blijkbaar ook van zijn hand waren. Ik heb me het meest vermaakt bij de "Dr. Strangelove"-hoek, dat leek me nu echt een leuke film. Intussen heb ik 'm nog steeds niet gezien.
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:00:54 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80415058
Dat einde van 2001, in die kamer (?), ik herinner me een scène waarin voortdurend het perspectief verschoof, als een reis door dimensies. Best griezelig. Ik zal de film vast onder invloed hebben gezien, was dáar in elk geval ernstig van onder de indruk.
pi_80415704
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me het meest vermaakt bij de "Dr. Strangelove"-hoek, dat leek me nu echt een leuke film. Intussen heb ik 'm nog steeds niet gezien.
Oh dat moet je echt doen! Heel grappig.
pi_80416259
Waarom heeft niemand mij eerder verteld dat Jimi Hendrix eigenlijk best prima muziek maakt?
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:14:35 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80416985
Ja, het is weer weer voor Hendrix. 's Winters kan ik zijn muziek niet verdragen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:31:50 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80417510
Op een goddelijke lentedag als nu stel ik mij eenvoudig voor, een volmaakt leven te leiden.

Ik erger mij alleen nog aan de onverlaat die het vorige week al nodig vond om de stoep voor mijn huis met krijt te bekalken; er staat drie keer BEZET en het hele gebied is netjes omlijnd, alsof het zelfs verboden terrein is voor toevallige wandelaars. Normaal spelen dit soort landjepiktaferelen zich pas af op de negenentwintigste april en zie ik ze met vrolijkheid aan. Ik vermoed echter dat het hier gaat om een collectief van sluwe meedogenloze professionals, die een commercieel recht opeisen dat hen geenszins toekomt. Je zou godverdomme smeken om een regenbui.

Maar we hebben nog even. Eerst, nu, deze legendarische zaterdag, waarop het groen in de bomen de bloesem verdringt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 17-04-2010 18:57:31 ]
pi_80417697
Koninginnedag. Even de markt afstruinen en twee tientjes uitgeven aan rotzooi die ik niet nodig heb, om vervolgens rustig op een balkonnetje bij iemand thuis de feestvreugde helemaal langs je heen te laten gaan.
pi_80417858
Wij hebben gewoon bandjes in een park. Dat het dit jaar maar weer eens echt zonnig mag zijn op die dag.
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:52:56 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80418202
Twee tientjes, meer wordt het ook niet hier. De schrijfmachine uit het nazitijdperk staat al bijna een jaar in zijn originele koffer onder mijn bureau.
pi_80419306
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:52 schreef Ringo het volgende:
Twee tientjes, meer wordt het ook niet hier. De schrijfmachine uit het nazitijdperk staat al bijna een jaar in zijn originele koffer onder mijn bureau.
De laptop uit 1989 heb ik laatst ook maar weer weggegeven. Wel een leuk ding, maar ik deed er niks mee.
  zaterdag 17 april 2010 @ 14:45:16 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80419609
Dingen, al die dingen. Maar de dag, het struinen en het vinden van de dingen is me ieder jaar weer een genoegen. Mijn straat is zo ongeveer het middelpunt van de vrijmarkt, in dit deel van de stad, ik maak alles mee, zonder zelfs mijn huis uit te gaan. De enige dag in het jaar dat het multiculti-ideaal van de jaren 1990 hier werkelijk gestalte krijgt.
O ja, en de homemade bara's met homemade hete chutney, op de hoek Boekhorststraat-Zuidwal. Die verdienen een prijs.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:10:20 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80420180
Nu maak ik nasi. Ik drink er een biertje bij.
De rijst is gewassen en gekookt, staat af te koelen.
Verder: boontjes (kort voorgekookt), gesneden prei, één versnipperde rode peper, twee flinke, fijngesneden tenen knoflook. Plakken bacon in blokjes.
Zo direct: olie in de pan heet laten worden. Mespunt trassi (laat u niet weerhouden door de weergaloze lucht), in de olie laten opgaan, bacon en rode peper en knoflook erbij. (Verse geraspte gember is nu ook gewenst, ik gebruik gembersiroop.) Vuurtje lekker opstoken, prei en boontjes erbij. Give it all a good swing en dan de gekookte, afgekoelde rijst toevoegen. Opbakken op een matig vuur. Gas uit.

Opdienen met gekruide sambal, zoete ketjap, gebakken ei, gebakken uitjes en atjar.
pi_80420562
Klinkt goed. Ik ben benieuwd wat ik vanavond eet.
pi_80420624
Ik vind troost in het feit dat jullie klaarblijkelijk ook binnen zitten. Een klein beetje troost.
pi_80421016
Ik zit binnen omdat ik moet nakijken. .

Een voorbeeldje uit de oogst van vandaag: "Nederland lag vlak na de Tweede Wereldoorlog behoorlijk in puin; er was net een grote periode van bezetting overgewaaid."

Ik zie allemaal vliegende Duitsers voor me.

Het plan is: vandaag zoveel mogelijk nakijken, morgen naar buiten.
pi_80421075
Ik moet ook dringend een berg werk afhebben voor maandag, maar ik moet niet zeuren, want die berg ligt er omdat ik afgelopen week, en vorig weekend, alsmaar de zon in ging .
Ik heb hetzelfde plan. Vandaag doorstomen, morgen terras. Alles sal reg kom.
pi_80421128
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:47 schreef mane het volgende:
Een voorbeeldje uit de oogst van vandaag: "Nederland lag vlak na de Tweede Wereldoorlog behoorlijk in puin; er was net een grote periode van bezetting overgewaaid."

Ik zie allemaal vliegende Duitsers voor me.
Het meisje naast me in de brugklas schreef in een proefwerk dat de Doriers in zoveel-voor-Christus met het vliegtuig Griekenland bereikten. In het boek had namelijk gestaan "landden de Doriers..."
  zaterdag 17 april 2010 @ 16:10:59 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80421575
Daarnet tijdens het koken kwam mijn huisgenote jammerend naar beneden. 'Wat stinkt het hier wat stinkt het hier!' riep ze vanaf de trap, met een dik, haast obsceen Fries accent. 'Dat komt door de trassi', zei ik op een kalme, superieure toon. 'Maar dat trekt wel weer weg.' Even later kwam de eigenaar van het pand, die een Indische jeugd heeft gehad, de keuken in. 'Stevige kruiden?' zei hij met een glimlach. 'Dat is de trassi die je ruikt', antwoordde ik. 'Tja', zei hij toonloos, 'ik heb de deur naar de zolder maar even opengezet.' Na een minuut of wat kwam de huisgenote langsgejaagd. 'Gelukkig zeg, die stank wordt almaar minder, gelukkig maar.' Haar stem heeft altijd iets jammerends.
Pas toen ik zelf naar boven liep, begreep ik haar. Het stonk er ontzettend, veel erger dan ik beneden in de keuken had gedacht. Nu staan ook mijn beide ramen open.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 17-04-2010 16:19:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')