Ongegeneerde crosspost:quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:52 schreef Mykonos het volgende:
Het gelezen dat er ook een nieuw boek is van David Mitchell, ook een historische roman.
Aangezien dat een combinatie is van twee dingen waar ik wel van hou moet ik dat boek ook gaan lezen binnenkort
Most impressive ... en ik vond Cloud Atlas al zo fenomenaal.quote:The Thousand Autumns of Jacob de Zoet is a stunning departure for this brilliant, restless, and wildly ambitious author, a giant leap forward by even his own high standards. A bold and epic novel of a rarely visited point in history, it is a work as exquisitely rendered as it is irresistibly readable.
The year is 1799, the place Dejima in Nagasaki Harbor, the “high-walled, fan-shaped artificial island” that is the Japanese Empire’s single port and sole window onto the world, designed to keep the West at bay; the farthest outpost of the war-ravaged Dutch East Indies Company; and a de facto prison for the dozen foreigners permitted to live and work there. To this place of devious merchants, deceitful interpreters, costly courtesans, earthquakes, and typhoons comes Jacob de Zoet, a devout and resourceful young clerk who has five years in the East to earn a fortune of sufficient size to win the hand of his wealthy fiancée back in Holland.
But Jacob’s original intentions are eclipsed after a chance encounter with Orito Aibagawa, the disfigured daughter of a samurai doctor and midwife to the city’s powerful magistrate. The borders between propriety, profit, and pleasure blur until Jacob finds his vision clouded, one rash promise made and then fatefully broken. The consequences will extend beyond Jacob’s worst imaginings. As one cynical colleague asks, “Who ain’t a gambler in the glorious Orient, with his very life?”
A magnificent mix of luminous writing, prodigious research, and heedless imagination, The Thousand Autumns of Jacob de Zoet is the most impressive achievement of its eminent author.
Oh shit, net nu ik van mezelf echt een boekenkoopstop opgelegd heb gekregen zegquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ongegeneerde crosspost:
En op dit gisteren bestelde boek wacht ik nu al met smart. 24 hours dispatch, dus die zal ik maandag wel mogen ontvangen.
[ afbeelding ]
[..]
Most impressive ... en ik vond Cloud Atlas al zo fenomenaal.
Hij is nog niet binnen ...quote:Op maandag 28 juni 2010 12:22 schreef oh-oh het volgende:
Oh shit, net nu ik van mezelf echt een boekenkoopstop opgelegd heb gekregen zeg
Ja ik dus ook, hij staat al een paar jaar op mijn "Nog lezen-lijstje", nu komt het er eindelijk van omdat een klasgenoot lyrisch was over dit boekquote:
David Baldacciquote:Op woensdag 16 juni 2010 14:10 schreef tournado het volgende:
Ik ben nu dit boek aan het lezen:
[ link | afbeelding ]
De verraders door David Baldacci
Ik heb ze net alle 4 gelezen - ik vond ze helemaal geweldigquote:Op maandag 5 juli 2010 21:56 schreef Daph_ het volgende:
Vanacht uitgelezen:
[ afbeelding ]
Nu ruim halverwege in:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore
Geweldig boek tot nu toe
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore
Geweldig boek tot nu toe
[ afbeelding ]
Thanks, zal wel lukkenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:09 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ik heb ze net alle 4 gelezen - ik vond ze helemaal geweldig![]()
Veel plezier ermee!!
Lees je ze in het Engels of Nederlands? Ik heb ze in 't NL gelezen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:48 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Thanks, zal wel lukkenGaat alleen een beetje snel...
Vanmorgen uitgelezen:
[ afbeelding ]
Inmiddels begonnen in:
[ afbeelding ]
In het Engelsquote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:50 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Lees je ze in het Engels of Nederlands? Ik heb ze in 't NL gelezen.
Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore
Geweldig boek tot nu toe
[ afbeelding ]
wikiquote:After the novel's release, Murakami's Japanese publisher set up a website allowing readers to submit questions regarding the meaning of the book. 8,000 questions were received and Murakami responded personally to about 1,200 of them.[11] In an interview posted on his English language website, Murakami states that the secret to understanding the novel lies in reading it multiple times: "Kafka on the Shore contains several riddles, but there aren't any solutions provided. Instead, several of these riddles combine, and through their interaction the possibility of a solution takes shape. And the form this solution takes will be different for each reader. To put it another way, the riddles function as part of the solution. It's hard to explain, but that's the kind of novel I set out to write".
Ik weet het niet. Misschien gaat zijn geniaiteit ons intellect te bovenquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?
[..]
wiki
Moeilijk , eerst 530 pagina's doorspitten en dan beweert de schrijver dat je het nog een paar keer moet lezen om het te snappen.
Dan mankeert er toch iets aan die schrijver volgens mij.
Tot nu toe valt er nog weinig aan te snappen denk ik, maar ben benieuwd waar je het over hebt. Even wat beter opletten?quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?
[..]
wiki
Moeilijk , eerst 530 pagina's doorspitten en dan beweert de schrijver dat je het nog een paar keer moet lezen om het te snappen.
Dan mankeert er toch iets aan die schrijver volgens mij.
Ben ik nu aan het lezen. Erg de moeite waard, ondanks dat het ietwat langzaam op gang komt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ongegeneerde crosspost:
En op dit gisteren bestelde boek wacht ik nu al met smart. 24 hours dispatch, dus die zal ik maandag wel mogen ontvangen.
[ afbeelding ]
[..]
Most impressive ... en ik vond Cloud Atlas al zo fenomenaal.
Als je met ''Mannen die vrouwen haten'' begint, je niet laten afschrikken door de eerste 100 blz. Die zijn wat droog om doorheen te komen, daarna wil je ze in één ruk uitlezen (iig dat was bij mij het gevalquote:Op donderdag 8 juli 2010 22:02 schreef Daph_ het volgende:
Daarstraks uitgelezen
[ afbeelding ]
Heb de reeks helemaal verslonden, achter elkaar doorgelezen. Het einde viel me wat tegen, maar wel vermakelijk(ben gek op dit soort verhalen, maar ben meer een Harry Potter persoon dan een Twilight figuur
)
Even kijken waar ik nu in ga beginnen. Ik heb nog meerdere ongelezen delen van fantasy verhalen, maar ik heb ook "Mannen die vrouwen haten" liggen, al bijna een jaar. Hm.
Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:44 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Als je met ''Mannen die vrouwen haten'' begint, je niet laten afschrikken door de eerste 100 blz. Die zijn wat droog om doorheen te komen, daarna wil je ze in één ruk uitlezen (iig dat was bij mij het geval).
Zelf aan het lezen:
[ afbeelding ]
Het eind was idd wat jammer ja,ik had het heftiger verwacht en niet zo zoetsappig. Ik was aan het lezen en dacht al: hoe eind komt steeds dichterbij, hoe krijgt ze dat gevecht nou in zo weinig pagina's?!quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:02 schreef Daph_ het volgende:
Daarstraks uitgelezen
[ afbeelding ]
Heb de reeks helemaal verslonden, achter elkaar doorgelezen. Het einde viel me wat tegen, maar wel vermakelijk(ben gek op dit soort verhalen, maar ben meer een Harry Potter persoon dan een Twilight figuur
)
Even kijken waar ik nu in ga beginnen. Ik heb nog meerdere ongelezen delen van fantasy verhalen, maar ik heb ook "Mannen die vrouwen haten" liggen, al bijna een jaar. Hm.
Tja , ik heb dat boek niet gelezen dus kan er geen oordeel over vellen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:07 schreef Aotearoa het volgende:
[..]
Tot nu toe valt er nog weinig aan te snappen denk ik, maar ben benieuwd waar je het over hebt. Even wat beter opletten?
Ik bedoelde te zeggen dat ik me afvraag hoe het verhaal zal lopen, als volgens jouw bron blijkt dat het zo ingewikkeld is. Tot nu toe is het boek namelijk helemaal niet lastig.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja , ik heb dat boek niet gelezen dus kan er geen oordeel over vellen.
Maar als je aan mij vraagt waar ik het over heb terwijl er notabene een quote en een bron staat vermeld dan snap ik jou ook niet.
![]()
Ach , die duizenden mensen zullen wel niet zo slim zijn , ware het niet dat de schrijver dus zelf vermeldt dat je dit boek tig keer moet lezen om er een touw aan vast te kunnen knopen.
Dan pas ik.
(nogmaals de bron)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kafka_on_the_Shore
Van de Wiki van de schrijfster:quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:55 schreef _Joy_ het volgende:
De aardkinderen, dat zijn toch in totaal 5 boeken? Of zijn het er inmiddels 6?
Klinkt wel als een gave reeks trouwens, als ik dat zo leesquote:Het zesde en laatste deel van de serie, "The Land of Painted Caves" (Het land van beschilderde grotten), zal wereldwijd gepubliceerd worden op 29 maart 2011.[
Lijkt me erg interessant! Misschien dat ik die ook eens moet lezen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
De aardkinderen bestaat inmiddels idd uit vijf boeken, de zesde (en laatste) komt begin volgend jaar uit, vandaar dat ik ze herlees.
1. De stam van de Holebeer
2. De vallei van de paarden
3. De mammoetjagers
4. Het dal der beloften
5. Een vuurplaats in steen
6. The land of painted caves (Nederlandse titel nog niet bekend)
Het is geweldig geschreven, je ziet de ijstijd gewoon voor je, met alle mammoeten, holeberen, grotten en rivieren. In het eerste deel komt Ayla, als meisje van de Anderen (Cro-Magnon-mensen, een soort eerste mensen zoals wij), terecht bij de Stam van de Holebeer (de 'platkoppen', neanderthalers) en moet daar leren overleven. De gewoonten en gebruiken van de Stam gaan echter tegen haar natuur in - dus dat levert nogal wat botsingen op. De hele serie gaat over haar belevenissen. Aanraders!
Haha dat doe ik ook altijd, als er een nieuw boek uitkomt van een serie die ik al heb, ga ik alle eerdere boeken nog 's lezen. Trouwens, het is sowieso een opluchting om te weten dat er meer mensen zijn die boeken meer dan 1 x lezenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
De aardkinderen bestaat inmiddels idd uit vijf boeken, de zesde (en laatste) komt begin volgend jaar uit, vandaar dat ik ze herlees.
1. De stam van de Holebeer
2. De vallei van de paarden
3. De mammoetjagers
4. Het dal der beloften
5. Een vuurplaats in steen
6. The land of painted caves (Nederlandse titel nog niet bekend)
Haha ik doe dat ook hoor! Er zijn boeken die ik wel een keer of 50 gelezen hebquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:08 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Haha dat doe ik ook altijd, als er een nieuw boek uitkomt van een serie die ik al heb, ga ik alle eerdere boeken nog 's lezen. Trouwens, het is sowieso een opluchting om te weten dat er meer mensen zijn die boeken meer dan 1 x lezenMijn vrienden verklaren me altijd voor gek als ik vertel dat ik boeken meerdere keren lees...
Veel plezier met de boeken, ik heb ze ook ooit 's gelezen.
Zelf vond ik de serie Kinderen van de Dageraad van William Sarabande erg mooi, misschien ook een aanrader.
O ja mocht dit topic niet bedoeld zijn om uitgebreid over boeken te praten, excuses!!
High FIdelity en About A Boy zijn waarschijnlijk z'n meest bekende werken. En heel goed ook.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef ColdFeet het volgende:
Zeg, ik heb recent Juliet, naked van Nick Hornby gelezen, vond ik erg goed. Kunnen de kenners hier mij andere titels van deze auteur aanraden?
Zojuist Harlan Coben uitgelezen en ik ga De Aardkinderen ook nog een keertje lezen. Dankzij jou kreeg ik er weer helemaal zin inquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk! Ik ben inmiddels in deel 3 bezig, heb van 'De Vallei van de Paarden' de laatste 400 blz vrijdag in één ruk uitgelezenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Zojuist Harlan Coben uitgelezen en ik ga De Aardkinderen ook nog een keertje lezen. Dankzij jou kreeg ik er weer helemaal zin in
Ik heb 'm gisteren ook opengeslagen. En was meteen verkocht. Het prachtige taalgebruik, de subtiele suspense, de feitjes tussen de regels door (nooit beseft dat breakfast letterlijk staat voor het breken van het vasten) ... kan niet wachten tot ik straks weer verder kan lezen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:38 schreef lnino het volgende:
Ben ik nu aan het lezen. Erg de moeite waard, ondanks dat het ietwat langzaam op gang komt.
quote:
Het is een fantastische reeks, je gaat echt mee in het verhaal en met de personages. Vooral het tweede deel is erg goed.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Van de Wiki van de schrijfster:
[..]
Klinkt wel als een gave reeks trouwens, als ik dat zo lees.
Oh vet! Dode moeders, beren en hoeren, echt mijn ding!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Doorlezen!
Dat is een prachtig boek
Ik ben nu al een hele poos in de laatste John Irving bezig, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te lezen... De eerste honderd pagina's waren wat druk, maar daarna komt het verhaal leuk op gang, en alles zit er alweer in : halve wezen, dode moeders, hoofdpersoon die schrijver wordt, beren, Exeter, hoeren, etc etc etc
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Oh vet! Dode moeders, beren en hoeren, echt mijn ding!
Ook nog meisjes met afgehakte tongen of dat niet?quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook nog meisjes met afgehakte tongen of dat niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |