abonnement Unibet Coolblue
pi_83700148
Vanacht uitgelezen:



Nu ruim halverwege in:

pi_83700460
Mijn boeken zijn op.

Maar vanaf morgen:

pi_83700830
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:56 schreef Daph_ het volgende:
Vanacht uitgelezen:

[ afbeelding ]

Nu ruim halverwege in:

[ afbeelding ]
Ik heb ze net alle 4 gelezen - ik vond ze helemaal geweldig
Veel plezier ermee!!
pi_83702386
Kafka on the shore

Geweldig boek tot nu toe

  maandag 5 juli 2010 @ 23:32:21 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83704503
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore

Geweldig boek tot nu toe

[ afbeelding ]

Ik zou echt graag willen dat ik die nog es helemaal opnieuw kon lezen zonder Murakami kennis
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83706750
Dit is mijn eerste Murakami, dus heb nog geen ervaring. Moet zeggen dat ik erg van onder de indruk ben!
pi_83709095
De Naam van de Roos, van Eco.

Wat een prachtig boek Kan er niets slechts over melden. Je wordt echt overspoeld met informatie over de Vroege Middeleeuwen en het kloosterleven, maar het wordt nooit saai of te moeilijk. En die zinnen zijn vaak prachtig vormgegeven. Het is zo levendig op papier gezet, ik zit er helemaal in! Nog maar 150 pagina's te gaan en daarna op naar de Slinger van Foucault. Hopelijk is die net zo tof. Umberto Eco schildert met woorden.


Edit: kan iemand omschrijven wat Murakami precies inhoudt? Wat voor verhalen schrijft hij? Ik hoor er zoveel goeds over, maar ik ben bang dat het mijn ding niet is/dat hij gehypet wordt. Ik kan iig heel slecht tegen Kafkaëske verhalen, ik wil als lezer wel dat het recht zegeviert in een boek, ik háát het als dingen niet worden afgemaakt en de hoofdpersoon zijn doel niet bereikt (of als blijkt dat de hoofdpersoon heeft zitten dromen ofzo).

[ Bericht 4% gewijzigd door TheHappyPrince op 06-07-2010 03:28:37 ]
pi_83728638
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore

Geweldig boek tot nu toe

[ afbeelding ]

zier er echt scifi uit..
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83728810
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:09 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Ik heb ze net alle 4 gelezen - ik vond ze helemaal geweldig
Veel plezier ermee!!
Thanks, zal wel lukken Gaat alleen een beetje snel...

Vanmorgen uitgelezen:




Inmiddels begonnen in:

pi_83730799
Die Tür fällt zu, das Licht geht aus.
Seid ihr bereit?
Seid ihr soweit?
Willkommen in der Dunkelheit!
pi_83736204
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:48 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Thanks, zal wel lukken Gaat alleen een beetje snel...

Vanmorgen uitgelezen:

[ afbeelding ]


Inmiddels begonnen in:

[ afbeelding ]
Lees je ze in het Engels of Nederlands? Ik heb ze in 't NL gelezen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:35:13 #237
262650 kitao
prikplaatje
pi_83760041



Ben nu deze online aan het lezen maar wordt tijd dat ik weer eens naar de bibliotheek ga en een echt boek in handen ga nemen.
Voordeel is wel dat ik naast het lezen direkt een woordenboek op een andere tab heb staan aangezien dat wel nodig is met al die technische woorden en science fiction jibberisch.
En een wiki is ook erg handig als je termen als Chinese Room tegen komt.

Maar het is gratis te vinden op deze site :

http://www.e-booksdirectory.com/details.php?ebook=1767

Deze heb ik pas uit en daar heb je amper een woordenboek bij nodig en is erg prettig te lezen met een goed verhaal :



die is te vinden op deze site :

http://e-library.net/search.php?aut=Jeff%20Inlo

ook gratis.
megalomaniac
pi_83765035


Jackson, Mississipi in de jaren 60. Het verhaal wordt verteld vanuit 3 personen (twee 'zwarte' keukenmeiden, en een 'witte' vrouw) die de discriminatie van zwarte hulpen niet meer accepteren. Gekocht op het vliegveld, op aanraden van een meneer die ook een boek aan het uitzoeken was. Het leest inderdaad lekker weg. Er zit genoeg humor in, maar ook tragische verhalen mbt tot rassenhaat en discriminatie. Aanrader.
pi_83774014
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:50 schreef _Joy_ het volgende:

[..]

Lees je ze in het Engels of Nederlands? Ik heb ze in 't NL gelezen.
In het Engels M'n zusje heeft de boeken in het Nederlands besteld, dus wellicht lees ik die ook nog een keer

Moet wel zeggen dat ik de boeken al sinds eind 2009 heb en dat het me dus meer dan een half jaar heeft gekost om erin te gaan lezen...
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:35:55 #240
262650 kitao
prikplaatje
pi_83784860
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:40 schreef Aotearoa het volgende:
Kafka on the shore

Geweldig boek tot nu toe

[ afbeelding ]
Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?
quote:
After the novel's release, Murakami's Japanese publisher set up a website allowing readers to submit questions regarding the meaning of the book. 8,000 questions were received and Murakami responded personally to about 1,200 of them.[11] In an interview posted on his English language website, Murakami states that the secret to understanding the novel lies in reading it multiple times: "Kafka on the Shore contains several riddles, but there aren't any solutions provided. Instead, several of these riddles combine, and through their interaction the possibility of a solution takes shape. And the form this solution takes will be different for each reader. To put it another way, the riddles function as part of the solution. It's hard to explain, but that's the kind of novel I set out to write".
wiki

Moeilijk , eerst 530 pagina's doorspitten en dan beweert de schrijver dat je het nog een paar keer moet lezen om het te snappen.
Dan mankeert er toch iets aan die schrijver volgens mij.
megalomaniac
pi_83785512
Dit boek en ik zijn voorlopig onafscheidelijk:

Kwestie van je eigen (voor)oordelen opzij zetten en vooral/ook genieten van het prachtige taalgebruik
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
  donderdag 8 juli 2010 @ 07:08:07 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_83794107
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:35 schreef kitao het volgende:

[..]

Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?
[..]

wiki

Moeilijk , eerst 530 pagina's doorspitten en dan beweert de schrijver dat je het nog een paar keer moet lezen om het te snappen.
Dan mankeert er toch iets aan die schrijver volgens mij.
Ik weet het niet. Misschien gaat zijn geniaiteit ons intellect te boven .

Veel mensen snappen de boeken van Umberto Eco ook niet en weinig mensen zullen beweren dat er iets aan hem mankeert .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 8 juli 2010 @ 08:51:12 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_83795065
Gister deze uitgelezen:

Vond het geen leuk boek. Had er veel van verwacht, maar dat is niet waargemaakt. Geen samenhang, geen leuke spanning, vage verhalen die vrijwel altijd negatief zijn (en niet op een interessante manier), en het einde wordt er ook maar aangebreid (?) alsof het zomaar uit haar duim gezogen is. Erg jammer. Het had een leuk boek kunnen zijn

Ga nu verder in:
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 8 juli 2010 @ 08:53:47 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83795131
Gisteravond begonnen in :
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83823672
Daarstraks uitgelezen



Heb de reeks helemaal verslonden, achter elkaar doorgelezen. Het einde viel me wat tegen, maar wel vermakelijk (ben gek op dit soort verhalen, maar ben meer een Harry Potter persoon dan een Twilight figuur )

Even kijken waar ik nu in ga beginnen. Ik heb nog meerdere ongelezen delen van fantasy verhalen, maar ik heb ook "Mannen die vrouwen haten" liggen, al bijna een jaar. Hm.
pi_83823925
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:35 schreef kitao het volgende:

[..]

Snap je het wel , 8000 mensen kunnen het niet volgen ?
[..]

wiki

Moeilijk , eerst 530 pagina's doorspitten en dan beweert de schrijver dat je het nog een paar keer moet lezen om het te snappen.
Dan mankeert er toch iets aan die schrijver volgens mij.
Tot nu toe valt er nog weinig aan te snappen denk ik, maar ben benieuwd waar je het over hebt. Even wat beter opletten?
pi_83848356
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ongegeneerde crosspost:

En op dit gisteren bestelde boek wacht ik nu al met smart. 24 hours dispatch, dus die zal ik maandag wel mogen ontvangen .
[ afbeelding ]
[..]

Most impressive ... en ik vond Cloud Atlas al zo fenomenaal.

Ben ik nu aan het lezen. Erg de moeite waard, ondanks dat het ietwat langzaam op gang komt.
ik hou van hobby's
pi_83848664
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:02 schreef Daph_ het volgende:
Daarstraks uitgelezen

[ afbeelding ]

Heb de reeks helemaal verslonden, achter elkaar doorgelezen. Het einde viel me wat tegen, maar wel vermakelijk (ben gek op dit soort verhalen, maar ben meer een Harry Potter persoon dan een Twilight figuur )

Even kijken waar ik nu in ga beginnen. Ik heb nog meerdere ongelezen delen van fantasy verhalen, maar ik heb ook "Mannen die vrouwen haten" liggen, al bijna een jaar. Hm.
Als je met ''Mannen die vrouwen haten'' begint, je niet laten afschrikken door de eerste 100 blz. Die zijn wat droog om doorheen te komen, daarna wil je ze in één ruk uitlezen (iig dat was bij mij het geval ).

Zelf aan het lezen:
pi_83848896
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:44 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Als je met ''Mannen die vrouwen haten'' begint, je niet laten afschrikken door de eerste 100 blz. Die zijn wat droog om doorheen te komen, daarna wil je ze in één ruk uitlezen (iig dat was bij mij het geval ).

Zelf aan het lezen:
[ afbeelding ]
Thanks voor de tip
pi_83853684
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:02 schreef Daph_ het volgende:
Daarstraks uitgelezen

[ afbeelding ]

Heb de reeks helemaal verslonden, achter elkaar doorgelezen. Het einde viel me wat tegen, maar wel vermakelijk (ben gek op dit soort verhalen, maar ben meer een Harry Potter persoon dan een Twilight figuur )

Even kijken waar ik nu in ga beginnen. Ik heb nog meerdere ongelezen delen van fantasy verhalen, maar ik heb ook "Mannen die vrouwen haten" liggen, al bijna een jaar. Hm.
Het eind was idd wat jammer ja,ik had het heftiger verwacht en niet zo zoetsappig. Ik was aan het lezen en dacht al: hoe eind komt steeds dichterbij, hoe krijgt ze dat gevecht nou in zo weinig pagina's?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')