abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82939406
Vandaag moest ik denken aan een kinder/jeugdprogramma wat ik vroeger geweldig vond om te kijken maar waarvan ik de naam dus niet meer weet.

Ik geloof dat Bart de Graaff 1 van de 2 (?) presentatoren was. In mijn herinnering was het een soort show a la sterrenslag. Jeugd verdeeld in 4 teams die ieder een kleur hadden, moesten een parcours afleggen. Meestal met quads over een zandbaan, met verschillende opgeblazen artikelen over een plas en dergelijke.

Ik was een jaar of 5 a 6 en aangezien ik nu 24 ben, moet het programma dus rond 1990 a 1992 uitgezonden zijn.

Weet iemand over welk programma ik het zou kunnen hebben? en eventueel nog (deels) te zien is?

Bij voorbaat dank
Fedor, the last emporer...
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:04:12 #202
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_82939658
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_82939862
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:04 schreef Mark het volgende:
Superchamps?
Dat moet het zijn inderdaad! Bedankt
Fedor, the last emporer...
pi_82941172
Ik zoek de titel van een film die gaat over de relatie tussen een jongen en een meisje. De jongen is ongeneeslijk ziek en rijdt een truck. Het meisje is het populairste meisje van de klas/school en wordt langzaam verliefd op hem. Op het einde van de film overlijdt de jongen.
Er zit een scene in de film waarin ze achterin zijn truck zitten/liggen en aan de overzijde in het bos een feest gaande is van de rest van de school. Helaas kan ik me verder niet meer veel van de film herinneren...
Wie weet hoe deze film heet? Ik denk dat de film hoogstens een paar jaar oud is.
pi_82942076
Ik ben al heel lang op zoek naar de titel van een film die ik ooit een keer (ik denk ongeveer 10 - 15 jaar terug) op tv heb gezien.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want tot nu toe weet niemand het!

Het verhaal gaat zo... Het gaat over een rechtzaak van een afro-amerikaanse jongen die is aangeklaagd voor moord op een andere afro-amerikaanse jongen. Hij is echter onschuldig en door middel van flashbacks zie je wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Hij en die andere jongen hebben eigenlijk een relatie en zaten op een bankje in het park, en werden lastig gevallen door een groep blanke jongens, die racistische opmerkingen maakten en hun uitscholden voor homo's etc. Het werd steeds erger en ze begonnen ook te vechten waarbij die ene afro-amerikaanse jongen dus overleed.

Tijdens de rechtzaak mag de jongen van zijn vader niet het waar gebeurde verhaal vertellen, omdat zijn vader niet wil dat iedereen weet dat hij een zoon heeft die homo is. Hij wordt dan ook veroordeeld voor moord en krijgt de doodstraf. Maar net een uur voordat hij ter dood veroordeeld zou worden, bedenkt zijn vader zich dat hij liever een levende homofiele zoon heeft, dan een zoon die dood is door zijn koppigheid. Hij belt de zoon op, en net op dat moment zie je dat de zoon zich uit wanhoop opgehangen heeft in zijn cel.

Het verhaal klinkt misschien heel verwarrend zo, maar dit is wat ik er van kan maken. Ik hoop echt dat iemand het weet, want ik vond het de mooiste film die ik ooit van m'n leven gezien heb, heel ontroerend!!
pi_82949637
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:36 schreef LindaV84 het volgende:
Ik zoek de titel van een film die gaat over de relatie tussen een jongen en een meisje. De jongen is ongeneeslijk ziek en rijdt een truck. Het meisje is het populairste meisje van de klas/school en wordt langzaam verliefd op hem. Op het einde van de film overlijdt de jongen.
Er zit een scene in de film waarin ze achterin zijn truck zitten/liggen en aan de overzijde in het bos een feest gaande is van de rest van de school. Helaas kan ik me verder niet meer veel van de film herinneren...
Wie weet hoe deze film heet? Ik denk dat de film hoogstens een paar jaar oud is.
Keith?
pi_82950420
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 20:55 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Keith?
Ja dat is de film die ik bedoel, thanks !!
pi_82952157
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:58 schreef diaandiaan het volgende:
Ik ben al heel lang op zoek naar de titel van een film die ik ooit een keer (ik denk ongeveer 10 - 15 jaar terug) op tv heb gezien.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want tot nu toe weet niemand het!

Het verhaal gaat zo... Het gaat over een rechtzaak van een afro-amerikaanse jongen die is aangeklaagd voor moord op een andere afro-amerikaanse jongen. Hij is echter onschuldig en door middel van flashbacks zie je wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Hij en die andere jongen hebben eigenlijk een relatie en zaten op een bankje in het park, en werden lastig gevallen door een groep blanke jongens, die racistische opmerkingen maakten en hun uitscholden voor homo's etc. Het werd steeds erger en ze begonnen ook te vechten waarbij die ene afro-amerikaanse jongen dus overleed.

Tijdens de rechtzaak mag de jongen van zijn vader niet het waar gebeurde verhaal vertellen, omdat zijn vader niet wil dat iedereen weet dat hij een zoon heeft die homo is. Hij wordt dan ook veroordeeld voor moord en krijgt de doodstraf. Maar net een uur voordat hij ter dood veroordeeld zou worden, bedenkt zijn vader zich dat hij liever een levende homofiele zoon heeft, dan een zoon die dood is door zijn koppigheid. Hij belt de zoon op, en net op dat moment zie je dat de zoon zich uit wanhoop opgehangen heeft in zijn cel.

Het verhaal klinkt misschien heel verwarrend zo, maar dit is wat ik er van kan maken. Ik hoop echt dat iemand het weet, want ik vond het de mooiste film die ik ooit van m'n leven gezien heb, heel ontroerend!!
Dit moet 'm zijn: Blind Faith

Samenvatting hier: http://www.nvo.com/hypoism/blindfaith/
pi_83014623
Paar jaar geleden heb ik grotendeels een film gezien met veel politie. Het was een Nederlands-Engelse film (beide talen waren aanwezig) en de film speelde zich grotendeels af in Nederland. Het ging over de onderwereld en het ging gepaard met veel actie en achtervolgingen waarbij de politie betrokken waren. Volgens mij kwam ook de geheime dienst aan te pas.

Wie kan mij helpen op de weg naar de titel
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:48:55 #210
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_83015832
Vet hard?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:16:44 #211
208655 EHV-Pathe
Waar is m'n plek ?
pi_83016779
Hallo allemaal,

Ik ben ook opzoek naar een film.
Eigenlijk al hel lang en ik kom hier langs en ik denk ik zal is vragen.

Film heb ik 15 a 20 jaar geleden gezien, is in kleur.
Kan best een TV film zijn.

Wat ik mij kan herrineren is dat het gaat over een aantal agenten die een moord onderzoeken op een kind wat is neergeschoten in een speeltuin, achteraf lijkt het allemaal iets van een ongeluk te zijn.
Tijdens het onderzoek word er iemand verdacht als de persoon die geschoten heeft en volgens mij was dat een ijscoverkoper in een busje die bij de speeltuin in de buurt staat.
Deze ijscoverkoper heeft volgens mij ook het down-syndrome.
Het laatste maar dit weet ik niet zeker is dat ik steeds in mijn hoofd zit met het word 'Sword' dat volgens mij in de titel zit.

Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag
3 x 3 = 9........ ieder heeft zijn eigen Sneak........
pi_83016849
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:48 schreef bioloogje het volgende:
Vet hard?
Nope die heb ik al gezien.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 12:44:54 #213
163216 bioloogje
pi_83017660
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nope die heb ik al gezien.
Lek dan?
pi_83018576
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 12:44 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Lek dan?
Ik heb al een paar stukjes gekeken, misschien is hem dat wel. Ik houd jullie op de hoogte.
pi_83033690
Het was niet de film LEK

quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:11 schreef ManianMan het volgende:
Paar jaar geleden heb ik grotendeels een film gezien met veel politie. Het was een Nederlands-Engelse film (beide talen waren aanwezig) en de film speelde zich grotendeels af in Nederland. Het ging over de onderwereld en het ging gepaard met veel actie en achtervolgingen waarbij de politie betrokken waren. Volgens mij kwam ook de geheime dienst aan te pas.

zaterdag 19 juni 2010 @ 21:45:35 #216
163216 bioloogje
pi_83034147
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:35 schreef ManianMan het volgende:
Het was niet de film LEK

[..]
andere Nederlandse films over de onderwereld:

De dominee
Van God los
Amsterdamned ook nog met veel politie
pi_83034195
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

andere Nederlandse films over de onderwereld:

De dominee
Van God los
Amsterdamned ook nog met veel politie
Heb je wel gelezen wat ik getypt heb? Engels-Nederlandstalige film...
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:59:41 #218
163216 bioloogje
pi_83034858
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:46 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Heb je wel gelezen wat ik getypt heb? Engels-Nederlandstalige film...

Van Wikipedia:
De dominee Taal: Nederlands, Engels
Amsterdamned Taal: Nederlands, Engels
Van God los idd alleen Nederlands

Maar als je echt Engelstalig wilt dan heb je nog Paid
Anders kun je hier zelf zoeken... http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_films
pi_83035356
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:59 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
De dominee Taal: Nederlands, Engels
Amsterdamned Taal: Nederlands, Engels
Van God los idd alleen Nederlands

Maar als je echt Engelstalig wilt dan heb je nog Paid
Anders kun je hier zelf zoeken... http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_films
Heb je het overige ook gelezen? Ik heb een film gezien ik wil geen aanbevelingen ik wil de titel vinden van de film. Het kan net zo goed een engelse productie zijn met de nederlandse taal erin. Toch bedankt voor de hulp
  zondag 20 juni 2010 @ 06:45:10 #220
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_83045879
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:11 schreef ManianMan het volgende:

Mindhunters?
Of Soul Assasin?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_83047131
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Heb je het overige ook gelezen? Ik heb een film gezien ik wil geen aanbevelingen ik wil de titel vinden van de film. Het kan net zo goed een engelse productie zijn met de nederlandse taal erin. Toch bedankt voor de hulp
Het zijn ook geen aanbevelingen, maar films over de onderwereld in zowel nederlands als engels, dus titels. De bedoeling is dan dus dat JIJ kan gaan kijken of het de film is die je bedoeld. En blijken gewoon meerdere films te zijn die passen bij jou omschrijving, dan kan het dus gebeuren dat er meerdere titels worden genoemd..
  zondag 20 juni 2010 @ 12:51:05 #222
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_83050510
En vlak de series niet uit, ik kan me een aflevering van Dalziel en Pascoe herinneren die in NL speelde. Ook volop Engels en Nederlands, dus
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 20 juni 2010 @ 14:27:23 #223
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_83054175
Waar is dit van?
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:30:57 #224
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_83054293
Life?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 20 juni 2010 @ 17:13:00 #225
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_83061515
Euhhhhh ok dat is dan een teleurstelling. Ik hoopte op gigantische robotinsecten die de aarde aanvielen ofzo.
When all else fails, you always have delusion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')