Ok, dan had ik dat verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:20 schreef dawg het volgende:
[..]
jawel, tuurlijk wel. ik ben ook donor, ze zien vanzelf wel welke organen de donororganen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:16 schreef Hierro het volgende:
Mensen die zich verheven voelen omdat ze donor zijn
D66 wil iedereen donor makenquote:Tweede Kamerlid Pia Dijkstra (D66) dient volgende week een initiatiefwet in waardoor iedere burger automatisch orgaandonor zou worden. Dat zei de D66-woordvoerster voor Volksgezondheid zaterdagnacht in het programma De Overnachting op Radio 1.
Op dit moment moeten mensen die orgaandonor willen worden, zichzelf registreren. Met het initiatiefwetsvoorstel wil Dijkstra het huidige systeem vervangen door het zogeheten Actieve Donor Registratiesysteem (ADR). In dat systeem is iedere burger automatisch donor en moet zelf in actie komen als hij niet wil dat zijn organen na zijn dood worden gebruikt.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef padlarf het volgende:
Mijn organen, de rest crepeert maar lekker. Tevens is het een luxeprobleem. En als ik organen nodig heb ooit dan hou ik netjes mijn hand op. En raad eens? Het systeem legt mij geen strobreed in de weg
Dood is dood, dus gewoon iedereen donor maken. Mensen die geen donor willen worden zijn gewoon aso!quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:53 schreef RTB het volgende:
Gaan we deze ellende WEER krijgen.
Ga meer en beter voorlichten, regel donor-dagen op school (en/of een nationale-dag-van-de-donor ofzo), vraag bij afgifte van paspoorten/rijbewijs of mensen al na hebben gedacht over dit soort dingen en geef ze desnoods een formulier mee...... Hell, stuur er desnoods eentje mee met de belasting-aangifte.
Maar laat nooit toe dat de regering kan zeggen van "je lichaam behoort aan ons toe totdat je zegt van niet", dat is een levensgevaarlijk hellend vlak waar je dan op terecht komt.
Vind ik ook. Achterlijke egotrippers. Sowieso domme gelovigen of zo meestal die geen donor willen zijn. Huil huil dan ben ik niet meer compleet en haat god mij. Maar als ze zelf iets hebben maar al te graag handje ophouden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:22 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, dus gewoon iedereen donor maken. Mensen die geen donor willen worden zijn gewoon aso!
Idd jij snapt hetquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:22 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Vind ik ook. Achterlijke egotrippers. Sowieso domme gelovigen of zo meestal die geen donor willen zijn. Huil huil dan ben ik niet meer compleet en haat god mij. Maar als ze zelf iets hebben maar al te graag handje ophouden.
En dan zijn er nog steeds ongeveer evenveel organen beschikbaar. Whooptiefuckingdoo.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:22 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, dus gewoon iedereen donor maken. Mensen die geen donor willen worden zijn gewoon aso!
Gaat nooit gebeurenquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:31 schreef Moeraskat het volgende:
oplossing. geen donor willen zijn, prima maar dan krijg je ook niets als het nodig is.
Wel zo eerlijk ja. Of sowieso een voorrangsregeling dat de mensen die zelf donor zijn eerst krijgen. Weggooien is ook weer zoietsquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:31 schreef Moeraskat het volgende:
oplossing. geen donor willen zijn, prima maar dan krijg je ook niets als het nodig is.
hoe kan jij dat nou weer weten.quote:
precies.. oog om oog ..quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Wel zo eerlijk ja. Of sowieso een voorrangsregeling dat de mensen die zelf donor zijn eerst krijgen. Weggooien is ook weer zoiets
Universele rechten van de mens en zulks, maar dat gaat je pet denk ik te boven.quote:
kleuterig? mensen die wel willen nemen maar niet geven, dat is pas kleuterig. en om vervolgens met ' kleuterig' te gaan lopen smijten is ook niet echt volwassen hequote:Op zondag 12 augustus 2012 12:37 schreef padlarf het volgende:
Blijf rustig dromen jongens, met jullie kleuterige veurwatheurtwat mentaliteit![]()
Volwassen discussie heeft geen enkele zin op het gebied van orgaandonatie, omdat het hier echt een gevoelskwestie betreft. Je bent of heel erg voor, of heel erg tegen, een middenweg is er amper te vinden.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
kleuterig? mensen die wel willen nemen maar niet geven, dat is pas kleuterig. en om vervolgens met ' kleuterig' te gaan lopen smijten is ook niet echt volwassen he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |