Ik heb geloof ik van de saus en pasta 3 opscheplepels ingevuld, al bedenk ik me nu dat het wel wat meer zou kunnen zijn..quote:Op donderdag 15 april 2010 13:09 schreef conleche het volgende:
Oh, dat had ik ook hoger ingeschat inderdaad! Had je heel weinig avondeten?
Pasta gekookt heb ik ingevuld.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:12 schreef kwakz0r het volgende:
misschien je pasta gekookt ingevuld en t rauwe gewicht genomen? pasta neemt 3 keer zijn gewicht ana water op, dus wordt 4 keer zo zwaar als je t kookt (ongeveer)
Gewoon 3 maaltijden en 2 à 3 tussendoortjes. Als het maar gezond is, niet te suikerig. En wanneer? De meeste babies hebben om de 3 uur honger, als ik naar mezelf kijk is er sinds die periode nog weinig veranderingquote:Op donderdag 15 april 2010 13:18 schreef Crutch het volgende:
Ik hoor steeds vaker dat regelmatig eten goed is en dan bedoel ik over de hele dag kleine beetjes eten om de spijsvertering op gang te houden.
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel je dan gemiddeld moet eten en om de hoeveel uur?
Bij mij is het gewoon O-L-D met 1 of 2 tussendoortjes per keer. Dus tussen O en L een sinaasappel en een bakje magare vruchtenyoghurt (wat volgens mij niet op mijn lijstje stondquote:Op donderdag 15 april 2010 13:18 schreef Crutch het volgende:
Ik hoor steeds vaker dat regelmatig eten goed is en dan bedoel ik over de hele dag kleine beetjes eten om de spijsvertering op gang te houden.
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel je dan gemiddeld moet eten en om de hoeveel uur?
Aha, tussendoortjes deed ik bijna nooit, maar ontbeet en lunchte wel flink.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:22 schreef Laureline het volgende:
[..]
Gewoon 3 maaltijden en 2 à 3 tussendoortjes. Als het maar gezond is, niet te suikerig. En wanneer? De meeste babies hebben om de 3 uur honger, als ik naar mezelf kijk is er sinds die periode nog weinig verandering
Ik denk dat ik nu gewoon om de 2 uur iets ga eten, gewoon net genoeg om iets te kunnen verteren.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Bij mij is het gewoon O-L-D met 1 of 2 tussendoortjes per keer. Dus tussen O en L een sinaasappel en een bakje magare vruchtenyoghurt (wat volgens mij niet op mijn lijstje stond) en tussen L en D misschien nog een stuk fruit en 's avonds na avondeten eet ik vaak niets meer.
Ik probeerde vaak om de 2 à 3 uur iets te eten, en dan een zodanige hoeveelheid dat ik 2 uur later ook wel weer honger had (bijv 2 knäckebrödjes met iets of 2 sneetjes brood). Werkte best goed!quote:Op donderdag 15 april 2010 13:18 schreef Crutch het volgende:
Goed zo.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
2 bruine boterhammen, beetje appelstroop als boter, plak kaas doormidden erop en een omelet van 2 eieren, met een beetje melk.
Ik geloof er niet heilig in hoor - in de meeste gevallen houdt je spijsvertering zichzelf wel op gang en kun je best toe met 3 maaltijden, 't is ook net wat je gewend bent.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:18 schreef Crutch het volgende:
Is Merel niet ook juf? En CF geeft ook onderwijs, toch? Wat een boel.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:19 schreef Laureline het volgende:
Ooo, ik zie net dat Kwak gisteren bij mij om de hoek heeft gesolliciteerd!
Maar over de andere school ben je enthousiaster, begrijp ik?
Verder een pluim voor DAD (juffrouw Engel![]()
), lesgeven is een zwaar maar ook geweldig beroep!
Straks al 3 juffen in het topic, toch? (Vik, Kwak, DAD? Of vergeet ik er nog meer?)
Da's nog eens een goeie lunch! En nog lekker ook.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
2 bruine boterhammen, beetje appelstroop als boter, plak kaas doormidden erop en een omelet van 2 eieren, met een beetje melk.
Aww, jezelf ziek melden mag best een keertje!quote:Op donderdag 15 april 2010 13:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Succes aan alle solliciteerders!
DaD, wat goed dat je alweer zoveel plannen hebt!
Wanneer ben je voor het laatst bij de gyn geweest hiermee?
Zo, ik heb me net ziekgemeld voor het college van vanmiddag en de bijbehorende opdracht. Ik voel me al 2 dagen helemaal op en het gaat me gewoon niet lukken om dat op tijd af te maken en mezelf naar Amsterdam te slepen.Ik voel me áltijd schuldig als ik me ziekmeld omdat ik eigenlijk vind dat je pas thuis mag blijven als je continu boven de wc-pot hangt of fysiek niet meer weg kunt, maar het lucht toch wel op.
als ik pasta met saus eet kom ik vaak rond de 600 kcal voor een maaltijd uit, maar ik eet wel echt best veel pasta (125 gram ongekookt)quote:Op donderdag 15 april 2010 13:20 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik van de saus en pasta 3 opscheplepels ingevuld, al bedenk ik me nu dat het wel wat meer zou kunnen zijn..
[..]
Pasta gekookt heb ik ingevuld.
Spaghettisaus met vlees bereid, met zout 3 opscheplepel 188 kcal
Pasta gekookt 3 opscheplepel 141 kcal
Ik denk niet dat je dat helemaal juist hebt geformuleerd. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Aww, jezelf ziek melden mag best een keertje!. Stress van de verhuizing en voorbereidingen voor je stage?
Ik ben in januari bij de gyn geweest en toen werd gezegd dat het tot 6 maanden kon duren. Dat zou dus tot begin juni zijn. Maar ja, nu er toch niemand meer seks met me wil....
Mental imagequote:Op donderdag 15 april 2010 14:00 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat helemaal juist hebt geformuleerd. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker.
quote:Op donderdag 15 april 2010 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Aww, jezelf ziek melden mag best een keertje!. Stress van de verhuizing en voorbereidingen voor je stage?
Ik ben in januari bij de gyn geweest en toen werd gezegd dat het tot 6 maanden kon duren. Dat zou dus tot begin juni zijn. Maar ja, nu er toch niemand meer seks met me wil....
Mjam, ijs!! Daar heb ik ook wel zin in....quote:Op donderdag 15 april 2010 14:18 schreef Viking84 het volgende:
Verder heb ik nu mangoijs met citroenijs en dat mag, want ik heb een zere keel. Is echt heerlijk verkoelend
.
Het was ook wel geschat.. Ik heb er nu 2 opscheplepels saus(was echt niet veel) en 4 pasta gekookt, maar dan nog kom ik maar aan 1169 kcal..quote:Op donderdag 15 april 2010 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
als ik pasta met saus eet kom ik vaak rond de 600 kcal voor een maaltijd uit, maar ik eet wel echt best veel pasta (125 gram ongekookt)
macaroni gekookt is 94 kcal per 100 gram, macaroni rauw is 350 kcal per 100 gram. die 144 kcal zou dus omgerekend 150 gram gekookt = minder dan 50 gram rauwe pasta zijn...
Als je erg omhoog zit ken ik er nog wel een paar hoorquote:Op donderdag 15 april 2010 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |