abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80309373
vorige delen: scheren met een ouderwets krabbertje
Klassiek Scheren topic 2: Straight of krabbertje?

[ Bericht 32% gewijzigd door laffer op 14-04-2010 16:38:11 ]
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:37:55 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_80309745
Wegwerpkrabbertjes, al meer dan twintig jaar.
pi_80310058
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:
ik heb al een tijdje deze, wel ff wennen in het begin maar het scheert echt lekkerder dan die weggooi dingen.
ook geen huidirritaties meer na het scheren

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:50:21 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_80310294
Ik heb nooit last van huidirritaties

En zo'n ding moet je slijpen hè?
pi_80310645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef remlof het volgende:
Ik heb nooit last van huidirritaties

En zo'n ding moet je slijpen hè?
yep, even aanzetten op een scheerriem, en na een paar maanden ofzo licht slijpen op een steen met een hele fijne korrel:

10000 grit slijpsteen:

het is even investeren maar je hoeft je leven lang geen scheermessen meer te kopen
pi_80322647
tvp, nog steeds grootverbruiker van aluin
pi_80324553
Vandaag maar even mijn spul besteld. Hieronder het complete boodschappenlijstje

• Mühle reiskwast van Dassenhaar
  • Merkur FuturDie overigens niet als ideale beginner wordt gezien, kwam ik wat later nog achter.. Extra uitdaging toch?
  • Merkur mesjes In de toekomst maar even kijken naar wat er allemaal mogelijk is.
  • Proraso Pre-shave crème Eerst maar even kijken of de irritatie weg gaat, anders misschien sensitive lijn
  • Proraso scheercrème Kennelijk erg fijn spul, en ik word wel happy van eucalyptus geur
  • Proraso After-shave Eucalyptusssssssssss. Ander 'goede' after-shave probeer ik wel een keer uit als ik langs en goede winkel kom.
  • Proraso bloedstelpende gel *denkt aan foto van Mr. J*. Aluin heb ik al, even kijken wat handiger is
  • TOBS crèmetube Lemon & LimeYumyum
  • TOBS crèmetube AvocadoErg populair, dus heb hoge verwachtingen

Hopen dat het nog voor het weekend binnenkomt (Heb er weinig vertrouwen in), zodat ik zondag alle tijd kan nemen voor de eerste keer. Zaterdag kan het natuurlijk ook, maar ik ben bang dat ik dan voor lul loop met mijn bebloede kop tijdens sport. Bevindingen komen allemaal nog wel. Vroeg me trouwens al af waar iedereen altijd die miljoenen samples weghaalt. Echt in elk topic hiero (Huidverzorging en dit topic) heeft iedereen het er constant over dat ze nog wel een lading samples hebben liggen om even uit te proberen :/
  •   donderdag 15 april 2010 @ 10:27:05 #8
    256169 scarback
    De man met één sok
    pi_80334754
    tvp voor de samples, ik heb nu ook gewoon cheap ass mesjes (supermax geloof ik).
    Eerst kijken, dan zeiken
    pi_80336304
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef Adante het volgende:
    Vandaag maar even mijn spul besteld. Hieronder het complete boodschappenlijstje

• Mühle reiskwast van Dassenhaar
  • Merkur FuturDie overigens niet als ideale beginner wordt gezien, kwam ik wat later nog achter.. Extra uitdaging toch?
  • Merkur mesjes In de toekomst maar even kijken naar wat er allemaal mogelijk is.
  • Proraso Pre-shave crème Eerst maar even kijken of de irritatie weg gaat, anders misschien sensitive lijn
  • Proraso scheercrème Kennelijk erg fijn spul, en ik word wel happy van eucalyptus geur
  • Proraso After-shave Eucalyptusssssssssss. Ander 'goede' after-shave probeer ik wel een keer uit als ik langs en goede winkel kom.
  • Proraso bloedstelpende gel *denkt aan foto van Mr. J*. Aluin heb ik al, even kijken wat handiger is
  • TOBS crèmetube Lemon & LimeYumyum
  • TOBS crèmetube AvocadoErg populair, dus heb hoge verwachtingen

Hopen dat het nog voor het weekend binnenkomt (Heb er weinig vertrouwen in), zodat ik zondag alle tijd kan nemen voor de eerste keer. Zaterdag kan het natuurlijk ook, maar ik ben bang dat ik dan voor lul loop met mijn bebloede kop tijdens sport. Bevindingen komen allemaal nog wel. Vroeg me trouwens al af waar iedereen altijd die miljoenen samples weghaalt. Echt in elk topic hiero (Huidverzorging en dit topic) heeft iedereen het er constant over dat ze nog wel een lading samples hebben liggen om even uit te proberen :/
  • Veel succes! Een paar belangrijke dingetjes nog: 1) zoek de goede hoek voor het mes, het moet in een hoek van circa 20 graden op je huid staan; 2) zet zo min mogelijk druk op het mes. Liefst houd je alleen je krabber vast en laat je 'm over je kaken glijden.
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_80385705
    Hé, ik heb nu al mijn spul binnen, maar die kwast stink echt gigantisch. Hoe hebben jullie daar die geur een beetje uitgekregen? (Schuim ruikt er ook gigantisch naar). Voor de rest ziet het er allemaal prima uit, en die Avocado ruikt in ieder geval erg lekker, of hij ook scheert vinden we later wel uit ;p
    pi_80394104
    Die stank is normaal en eigenlijk wel prima, weet je tenminste dat het echt van een das komt. Eigenlijk gewoon een kwestie van een paar keer gebruiken, dan gaat de stank eruit. In ieder geval niet met dreft oid wassen (shampoo zou wel kunnen denk ik maar zelf niet geprobeerd).
    pi_80394174
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 16:37 schreef remlof het volgende:

En je bent niet de enige die deze blauwe dingen gebruikt. Altijd goed!
    75 topics = FIN
    pi_80399074
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:43 schreef FP128 het volgende:

[..]

En je bent niet de enige die deze blauwe dingen gebruikt. Altijd goed!
    Die worden niet bedoelt.
    Geen referral hier.
    pi_80403839
    scheer sinds een maand met een krabbertje en ik moet zeggen 10 keer beter dan die 3 mesjes rotzooi..
    Iemand een idee waar ik cheap mesjes kan kopen in the UK?
    pi_80415563
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:41 schreef W1ZZ het volgende: In ieder geval niet met dreft oid wassen (shampoo zou wel kunnen denk ik maar zelf niet geprobeerd).
    Op die filmpjes van Mantic59 (Shave tutor op Youtube) had hij het erover of iets van Borax ofzo gebruiken (Geen idee wat dat is) of dierenshampoo. Toevallig stond er nog een busje droogshampoo voor katten (:O) in de kast. Dat gewoon wat gemengd met super heet water en die kwast er zo goed mogelijk mee schoon maken. Grootste gedeelte van de geur was toen al verdwenen. Zonet nog maar even een poging gedaan met het scheren, en geen sneetjes of dergelijke. Niet super glad rond mijn kin, maar de rest voelt allemaal super. En dat eucalyptus van Proraso..... oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhh.

Volgorde van vandaag was:
  • Douchen
  • Pre-shave van Proraso
  • Lather maken (Proraso scheercrème)
  • Gewoon 1 keer smeren en vervolgens scheren. (Niet ATG)
  • Lauw water om restanten af te spoelen
  • Koud water
  • Proraso after-shave
  • pi_80613605
    Lekker he dat scheren

Ik vond het ook niks tot ik er dus wat meer aandacht aan ging besteden. Toen vond ik het zo leuk/lekker dat mijn haar niet snel genoeg kon groeien. Scheren met een klassiek mes doe ik nu 1.5 jaar ongeveer en ik denk niet dat het ooit weer anders gaat worden.

Nu ben ik alleen op zoek naar een nieuwe strop/scheerriem (geen spanriem of plank) alleen kan ik geen adresjes vinden waar ik een goede strop kan krijgen zonder er voor een vermogen aan verzendkosten aan kwijt te zijn. Een standaard DOVO strop zoek ik niet die zijn nl in Europa niet zo lastig te vinden. Bij http://www.straightrazordesigns.com/ bv betaal ik 30 dollar verzendkosten ook andere Amerikaanse online winkels vragen te hoge verzendkosten wat mij betreft.

Dus wie weet een goed adres voor een goede scheerriem ?
    pi_80675194
    Ik ga denk ik maar eens overstappen op een krabbertje. Zijn er nog echte aanraders voor de beginner?

Scheer me zo'n 5 jaar met van die drie-dubbele dingen, en die raken altijd zo verstopt.

Is deze aan te raden voor beginners? Gillette black handle Super-Speed, uit 1971.

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaelanx_NL op 24-04-2010 20:42:08 ]
    Geen referral hier.
    pi_80937816
    Volgens mij zijn er hier meerdere die ook zo´n super speed gebruiken, maar denk niet dat ze dit topic meer checken.
    Heb me overigens ook voor het eerst gesneden. Toen ik eerste keer ATG deed links op het hoekje van mijn kaak.
    pi_80938585
    De houder maakt niet zo vreselijk veel uit, iig niet ivm het mesje. Ga voor een Gillette of Merkurmesje om mee te beginnen, die zijn vergevingsgezind.
    pi_80942283
    Ik zal nog eens een beetje rond gaan kijken.

Overigens, hoeveel tijd kost het ongeveer om je s'ochtends te scheren met een krabbertje? Ik ben nu namelijk binnen 2 minuten klaar na het douchen, en zou dit toch wel graag onder de 5 minuten houden.
    Geen referral hier.
    pi_80946001
    Het gaat je zeker in het begin meer tijd kosten, scheren met een krabber vereist meer aandacht dan met een mach3.
      donderdag 6 mei 2010 @ 00:26:28 #22
    266264 Drinky
    L'amour et la violence
    pi_81071249
    Even dit topic kicken.

Ik wil ook overstappen op een krabbertje. Nu keek ik een beetje rond en zag ik wat Parker krabbertjes, mijn oog viel op de Parker 89r en de Parker 90r. Zijn dit goede krabbers om mee te beginnen, of kan ik beter een oude gilette kopen voor ongeveer evenveel? Ik wil voor de krabber zelf niet meer dan 20 euro kwijt maar wil toch wel iets wat lang meegaat.
    I just warped whoop whoop!
    Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
    Drinky is een baas
    pi_81078888
    ik heb ivm ingroeiende baardharen ook sinds een paar dagen een krabbertje binnen van ebay met 3 proefpakketjes van verschillende mesjes. kostte echt heel weinig, 5 of 6 euro inc verzenden. goed om eens te testen, als is het krabbertje zelf niet van uitmuntende bouwkwaliteit: hij is stabiel, niet te zwaar en niet te agressief. Ik heb me nog niet opengehaald.
    Misschien komt het doordat je nu met veel meer aandacht en tijd scheert, maar ik heb minder ingroeiende haartjes! goed om te bedenken dat je je haren korter scheert, niet wegscheert. gewicht van krabber is genoeg om te scheren dus drukken moet je niet doen, en 1x overlappende scheerbeweging is alles wat mijn huid kan hebben, anders gaat het branden en (wrsch) ingroeien. wel nog zoeken naar de juiste hoek, met name bij kaaklijn is dat niet zo makkelijk.
    Moet nu wel dagelijks scheren, en het is nog niet zo glad als met gilette fusion, maar ik ben positief!
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_82655890
    Ah, ik was dit topic even kwijt. Ondertussen heb ik een sample set voor de krabber gekocht. Even bekijken welke mesjes het beste bevallen. De eerste vaste straight is ook binnen. Nu nog even slijpen.

pi_82683393
    Mooi mes hoor, daar ga je nog wel een tijdje plezier van hebben.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')