cool man, voor wat voor bedrijf ga je of ga je gewoon echt 4 maanden bummenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens posten gezien ik over 7 weken voor 4 maanden naar de sneeuw vertrek
Komt heel snel dichterbij ineens![]()
Zo'n fucking zin in!!
Beste Komakie,quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Meer info is wel belangrijk.
Schoenmaat, stijl van snowboarden (freeride, freestyle, all-mountain), wat is je budget, etc.
Daarnaast is "aardig snowboarden" wat relatief. Versta je onder aardig bochten naar beneden of carven, of sprongen maken en redelijk kunnen jibben, of juist net je bochtje draaien met af en toe nog een happertje?
Ik ben leraar en soms zeggen mensen dat ze hard een berg af kunnen en betekent het dat ze me bij kunnen houden als ik voluit ga en soms betekent het dat ze net iets sneller gaan dan hun opa van 75 die net 2 jaar skiet (bij wijze van spreken natuurlijk)
Welke kant wil je op met snowboarden als je het nog niet allemaal kan? Wil je hard een berg af kunnen, of wil je juist heel veel truuks (jibben, springen) uit kunnen halen, of juist veel offpiste.
Aan de hand daarvan is het wat makkelijker bepalen wat de opties zijn.
Kijk naar Burton. Die hebben alleen al 50 verschillende boards en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende lengtes.
Er zou trouwens nog heel veel meer goede merken. Bataleon is er 1 van, maar bijvoorbeeld Lib Tech, Gnu, Nitro, Rome, Forum, K2, Stepchild en nog wel wat merken. Eigenlijk zijn er bijna geen slechte snowboards te krijgen zolang je maar wel een serieus merk neemt. De merkloze rotzooi die sommige winkels hebben zijn veel goedkoper, maar ook gewoon veel slechter. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
Om alvast even een idee te geven waar je je in stort ()
Als je vooral snel wilt heb je een stijver board nodig wat erg torsiestijf is om goede carvebochten te draaien. Daarnaast blijft een stijf board goed stabiel op hoge snelheden.
Als je meer truuks wilt uithalen moet hij juist iets minder stijf zijn en het is handig als je precies in het midden boven je board staat. Aan de andere kant moet hij wel genoeg "pop" hebben om af te kunnen zetten bij het springen.
Als je veel offpiste wilt is het handig als je een wat stijver board hebt zodat het ook nog op de piste vooruit kan en dat het model "tapered" is. Wat betekent dat de nose van je board iets groter is dan de tail zodat de achterkant wat verder in de sneeuw zakt en de kans dat je voorover duikt wat minder groot is
Excuses voor de late reactie. We zitten allemaal nog niet zo in het hele winterseizoen denk ik
Over 7 weken alquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens posten gezien ik over 7 weken voor 4 maanden naar de sneeuw vertrek
Komt heel snel dichterbij ineens![]()
Zo'n fucking zin in!!
Ga naar bijvoorbeeld 1 van de winkels uit de openingspost. Die hebben eigenlijk allemaal wel capabel personeel lopen. Zeker in winkels als intersport of grote zelfstandige sportzaken wordt regelmatig slecht advies gegeven door een gebrek aan kennis, of gewoon willen verkopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:25 schreef Rainai het volgende:
[..]
Beste Komakie,
Is me dudielijk!
Door allerlei websites en meningsverschil van allerlei snowboarders, kom ik er nog niet uit.
Ik denk dat ik voor Forum kies. Anders Bataleon. Maar ik zal beter bij een of andere winkel langs te informeren. Dat wordt een flinke zoektocht!![]()
Bedankt van je reactie!
Ik heb geld om ongeveer 4 maanden te blijven, hoe meer ik les geef, hoe langer ik kan blijvenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Over 7 weken al
Dan is het net oktober. Als je dan 4 maanden weg gaat ben je in februari weer terug.
Moet je niet ff je kalender checken?
Gewoon eventueel nog een bijbaantje zoeken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:22 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik heb geld om ongeveer 4 maanden te blijven, hoe meer ik les geef, hoe langer ik kan blijven
Heb pas eind maart weer verplichtingen in Nederland dus tot dan hoop ik het uit te kunnen rekken maar we zullen zien hoe het loopt.
Mijn schoonouders hebben een huis in Fugen. Erg handig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:06 schreef rooneyelst het volgende:
Ik wil ook graag nog een seizoentje doen..heb er al 2 opzitten maar de laatste in Tignes was zo goed bevallen dat ik weer terug wil haha..Moet daar gewoon een blokhut neerzetten kan ik er elk jaar vertoeven
Oh ja het komt ook vast wel goed allemaal maar echt een kutbaantje nemen heb ik geen zin in eigenlijk. Nog even goed hard doorwerken de komende 2 maanden en dan moet het wel tot maart uit te houden zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gewoon eventueel nog een bijbaantje zoeken.
Glazen halen in de kroeg, chauffeur spelen voor dronken apres-skiers (sommige barretjes hebben dat), bediening in een restaurant of afwashulp, etc. Genoeg opties om makkelijk geld te verdienen.
En vooral niet te veel geld uitgeven. Geen shops binnen lopen zonder dat het echt nodig is. Anders loop je altijd met iets naar buiten.
En ook niet te veel de kroeg in. Drank is meestal duurder dan thuis en het gaat er harder door heen.
Als je naar de kroeg gaat, ga met je leerlingen. Die betalen toch wel. Zeker als je vertelt dat je zo'n arme snowboardleraar bent
Maar nu snap ik nog steeds niet helemaal waarom je al zo vroeg daar naar toe gaat. Oktober is nog niets open. Tenzij je naar de gletser gaat van Kaprun, maar dat ben je na een paar dagen ook wel zat. Tenminste, als je meer doet dan alleen park rijden.
Weet je, uiteindelijk zijn die baantjes best leuk om een keer gedaan te hebben. Ik heb 4 seizoenen erop zitten en ik heb alleen het eerste seizoen een bijbaantje gehad. Glazen halen in de apres-ski bar. Eigenlijk onwijs k*twerk, maar later kijk je er op terug en is het toch weer iets wat je gedaan hebtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:02 schreef saaw het volgende:
[..]
Oh ja het komt ook vast wel goed allemaal maar echt een kutbaantje nemen heb ik geen zin in eigenlijk. Nog even goed hard doorwerken de komende 2 maanden en dan moet het wel tot maart uit te houden zijn.
Ga in oktober omdat de Anwärter dan is en we geen zin hebben om nog een keer helemaal heen en weer te rijden voor die ene maand. Plus veel vrienden wonen daar dus we krijgen die maand ook wel vol als er geen sneeuw ligt. De cursus is inderdaad op de gletsjer en die is vlakbij dus daar kunnen we natuurlijk sowieso ook heen.
Ik wil het al jaren doen [ken ook veel mensen daar en ben al eens gevraagd of ik niet les wilde geven, ook zonder Anwärter] en dit kwam goed uit qua mn opleiding. Was een beetje bang dat mn vriend het niks zou vinden maar hij vond het een geweldig idee en gaat de helft van de tijd lekker mee, alleen gaat hij geen les geven.
Huh...ai ai, maakt me nog lastig. Hmm, daar vraag ik me af, hoe je jouw board op jouw manier kon uitkiezen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ga naar bijvoorbeeld 1 van de winkels uit de openingspost. Die hebben eigenlijk allemaal wel capabel personeel lopen. Zeker in winkels als intersport of grote zelfstandige sportzaken wordt regelmatig slecht advies gegeven door een gebrek aan kennis, of gewoon willen verkopen.
Ehm... ik ben een slecht voorbeeld. Ik heb een eigen webshopquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:31 schreef Rainai het volgende:
[..]
Huh...ai ai, maakt me nog lastig. Hmm, daar vraag ik me af, hoe je jouw board op jouw manier kon uitkiezen?
Stel, bij online shop kan ik niet weten welke board bij mij past. En ook dat ik een of andere board met de boots erbij om te kunnen passen.
Als ik bij een of winkel langskom om te informeren...krijg ik toch een slechte info of verkooppraatje.
Hoe deed je het op jouw manier...Ik en andere gebruikers van dit topic kunnen jouw ervaring (of die van een andere gebruiker) goed gebruikt.
Vast en zeker bedankt!!!
Natuurlijk zijn kutbaantjes in een kroeg ook wel te doen als je echt krap zit maar dat doe ik hier ook alquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weet je, uiteindelijk zijn die baantjes best leuk om een keer gedaan te hebben. Ik heb 4 seizoenen erop zitten en ik heb alleen het eerste seizoen een bijbaantje gehad. Glazen halen in de apres-ski bar. Eigenlijk onwijs k*twerk, maar later kijk je er op terug en is het toch weer iets wat je gedaan hebt
Daarnaast leer je dan weer een heleboel mensen meer kennen wat altijd in je voordeel spreekt. Je weet nooit wie je tegen komt en of je nog eens iemand nodig hebt. Sowieso, in zo'n klein dorp is het onhandig als mensen je niet aardig vinden, of andersom. En je zit toch elkaar een seizoen lang aardig op de lip.
Later heb ik ook gewoon zo veel mogelijk gespaard zodat ik als leraar redelijk rond kon komen. Het rond komen van dat salaris was sowieso niet het grootste probleem. De rekening bij de plaatselijke snowboardwinkel wel
Maar ehm voor een maand heen en weer rijden. Ik rijd ergens tussen de 5 en de 10 keer per jaar naar Oostenrijk en weer terug. Vorige winter sowieso al 5 keer en in de zomer (vorig jaar, dit jaar nog niet geweest) ook nog eens 2 of 3 keer
Soms voor maar 3 dagen ofzo. Voor ff boarden moet je wat over hebben he
Aan de andere kant. Als je niets beters te doen hebt en je kunt er goedkoop verblijven geef ik je geen ongelijk als je blijft
Huh, een eigen webshop....vuile smee**** ^^ lol Je bent tenminste eerlijk over. Respect!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ehm... ik ben een slecht voorbeeld. Ik heb een eigen webshop
Maar vroegah.... Bij voorkeur testen, maar dat is in Nederland altijd moeilijk.
Als je bij een goede winkel langs gaat krijg je geen slechte info. Waar woon je ergens? Overal in Nederland zijn wel winkels te vinden die goede info geven.
Ik heb wel mijn voorkeursmerken. Dus over het algemeen kijk ik voornamelijk daar als eerste. Die heb ik door de jaren heen als voorkeuren gekregen. Meestal zit dat gewoon in het gevoel wat ik bij het merk heb. Elk merk heeft zijn eigen soort technieken en indelingen. Bij het ene merk zit bijvoorbeeld de pop vrij aan het einde van het board waardoor je verder moet hangen om een goede ollie eruit te krijgen en bij het andere merk wat minder waardoor je minder actie moet maken, maar regelmatig ook minder hoog gaat.
Je moet eerst weten wat je wilt doen met je board. Als je dat weet ben je al een heel stuk verder. Lees dan gewoon wat info op verschillende websites zodat je wat boards hebt die je iets lijken.
Ik denk dat het beste is om eerst langs een goede winkel te gaan. De kleinere winkeltjes hebben de beste spullen en geven de beste service. Anders hebben ze ook geen bestaansrecht. Ik wil niet zeggen dat het nooit voorkomt, maar vooral de kleinere winkels zijn zelf ook echte liefhebbers/die-hards en weten er alles van. Ze zullen nooit echt een verkopersverhaal aanhangen en je wat verkeerds aansmeren. Dan kom je niet meer terug en voor zo'n kleine winkel is dat natuurlijk een probleem.
Ga je naar een intersport is de kans groot dat je een verkoper treft die wat dingetjes gelezen heeft of een cursusje gehad heeft en die je maar iets vertelt. Die worden ook beoordeeld op de hoeveelheid geld die ze binnen harken en iets duurs verkopen levert meer op.
Bij Lib blijven....zijn de Lib-boardjes dan ook genoeg flexibel ermee te jumpen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:34 schreef Komakie het volgende:
Rome heeft de nieuwe website ook up to date gebracht.
Leuk en aardig allemaal, maar er is niet 1 rockerboardje van boven de 159
Wel een paar hybrids, maar dat is toch anders.
Ik blijf bij Lib
Ik heb trouwens een aanvraag gekregen of ik een pro-form van Burton wil hebben. Dat is geregeld via de OSV in Oostenrijk.
Toch maar aangevraagd. Kan ik voor weinig Burtonrotzooi uitzoeken
Ha, ik ook de zomer overgeslagen. Voor mij hoeft de zomer niet meer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:50 schreef Blackviper het volgende:
Nu ik dit allemaal weer zo lees begint t weer te kriebelenHeb niet voor niets zomervakantie overgeslagen
Elk merk heeft wel freestyleboardjes.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:26 schreef Rainai het volgende:
[..]
Bij Lib blijven....zijn de Lib-boardjes dan ook genoeg flexibel ermee te jumpen?
Huh, stijve planken lekker freestyle te rijden? Ik dacht te begrepen dat de flexibele (oftewel minder stijve) boardjes beter/lekker te rijden zijn. Of juist niet?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Bijna elk merk heeft tegenwoordig rockerboards, maar ik vind Lib Tech toch het lekkerste rijden
Door de rocker/banana zijn zelfs de stijve planken lekker freestyle te rijden
zelfs Bataleon heeft nu een board met rocker http://www.bataleon.com/en/boards_us_editionquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Komakie het volgende:
Bijna elk merk heeft tegenwoordig rockerboards, maar ik vind Lib Tech toch het lekkerste rijden
Door de rocker/banana zijn zelfs de stijve planken lekker freestyle te rijden
Dat is wel een coole grap hequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 06:50 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
zelfs Bataleon heeft nu een board met rocker http://www.bataleon.com/en/boards_us_edition
Nope.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:04 schreef Fugie het volgende:
Komakie, krijg je deze: Libtech t.rice c2 btx 2011 model 157cm ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |