abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81406806
Ben nu na 3 maand Maleisië wel toe aan een beetje sneeuw ! Maar dat gaat nog wel even duren jammer genoeg
Wil voor volgend seizoen eigen gear kopen, heb tot nu toe altijd gehuurd.
Zou wel wat advies willen over het een en ander.

Ben all-mountain/freeride, maar hou ook wel van een sprongetje of grindje hier en daar
Gewicht: +/- 100 k/g
Lengte: 2,00 m
Schoenmaat: 12/13 US (46/47)

Ben al wat aan het rondkijken geweest maar vind het moeilijk om eruit te komen wat ik zou moeten kiezen aan boards.
Heb wel het een en ander al gevonden dat me wel interessant lijkt. Kwam voor nu uit op de volgende:
http://www.hot-zone.tv/en(...)/?productspersite=48

Maar heb verder totaal geen ervaring met het uitzoeken van een snowboard en wat de meeste gegevens betekenen.

Alvast bedankt !
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:58:38 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81425045
Hij is een beetje erg smal voor je. Let erop dat je een board neemt dat minimaal 26cm breed is in het midden. Deze is 25.2cm. Zeker met jouw schoenmaat moet je een wide board rijden.Lengte is op zich niets mis mee.

Even verder zoeken dus. Misschien wachten tot volgend seizoen. Het is moeilijk om nu nog boards te vinden. Dan moet je echt een beetje mazzel hebben. Zeker met wide boards. Die zijn er al weinig dus us het nu helemaal moeilijk om nog wat te vinden.
Hoewel er natuurlijk vast wel ergens wat te vinden is. Bij de Hot Zone waarschijnlijk niet. Tenminste, ik zit op de site te kijken en ze hebben zo te zien niet veel meer staan.

Btw, wat prijzen ze die boards raar af Het ene board heeft meer korting dan het andere.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 16 mei 2010 @ 13:13:30 #53
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_81485573

"A very sad tale of an injured snowboarder" David Van Gessel edited this video about his knee injury (ACL surgery). It is the sad truth that this is a part of the game when you are a snowboarder... You have to sometimes deal with some f$#%king injury which leaves you far away from the mountains and from your passion, sometimes for a long time. All you can do is to be patient. And we all know that being patient sucks! Get that knee well soon buddy!
Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
pi_81565686
Dat ik een wide-board nodig ging hebben was ik al achter gekomen, maar alsnog heb je veel te veel dingen waar je rekening mee moet houden! We zien wel als we terug zijn in NL want het aanbod boards is niet bijster groot in Maleisië

Maar wat heerlijk zien die board filmpjes er toch weer uit Krijg je zo een zin om weer te gaan ! even een tripje N-Z zit er jammer genoeg niet in
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:23:01 #55
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81583072
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef BasjeB5 het volgende:

"A very sad tale of an injured snowboarder" David Van Gessel edited this video about his knee injury (ACL surgery). It is the sad truth that this is a part of the game when you are a snowboarder... You have to sometimes deal with some f$#%king injury which leaves you far away from the mountains and from your passion, sometimes for a long time. All you can do is to be patient. And we all know that being patient sucks! Get that knee well soon buddy!
`

Bataleon en Union.... cool
Ik ken hem niet, maar ik weet wel wie er voor gezorgd heeft. Altijd grappig
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:25:54 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81583159
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 03:12 schreef tr0tle het volgende:
Dat ik een wide-board nodig ging hebben was ik al achter gekomen, maar alsnog heb je veel te veel dingen waar je rekening mee moet houden! We zien wel als we terug zijn in NL want het aanbod boards is niet bijster groot in Maleisië

Maar wat heerlijk zien die board filmpjes er toch weer uit Krijg je zo een zin om weer te gaan ! even een tripje N-Z zit er jammer genoeg niet in
Eigenlijk moet je je er echt even in verdiepen. Dan kan het ook best leuk zijn. Tenminste, ik vind het wel lachen dat ik ook precies weet wat ik rij en waarom ik ergens voor gekozen heb. Ik vind het zo dom als iemand zegt "weet ik veel waarom, de verkoper zei dat hij goed is dus..."
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:21:01 #57
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_81587519
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef Komakie het volgende:

[..]

`

Bataleon en Union.... cool
Ik ken hem niet, maar ik weet wel wie er voor gezorgd heeft. Altijd grappig
Wie er voor gezorgd heeft? Dat ie bij Bataleon en Union rijdt?
Dit is David van Gessel btw. een van NL beste rail rijders
B is for Bataleon
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:13:29 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81592557
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:21 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Wie er voor gezorgd heeft? Dat ie bij Bataleon en Union rijdt?
Dit is David van Gessel btw. een van NL beste rail rijders
Ja dus? Die hebben ook contacten nodig die er voor zorgen dat ze hun spulletjes krijgen en die ken ik

Hint: De importeur van Union is dezelfde als die van Bataleon. Kan geen toeval zijn of wel?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:22:33 #59
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_81596594
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ja dus? Die hebben ook contacten nodig die er voor zorgen dat ze hun spulletjes krijgen en die ken ik

Hint: De importeur van Union is dezelfde als die van Bataleon. Kan geen toeval zijn of wel?
Ooh zo. Dacht dat je iemand kende die er persoonlijk voor gezorgd had ofzo. No offense.

Dat wist ik. Zie je heel vaak. Special Blend rijden bijna altijd op Forum boardjes enzo
B is for Bataleon
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:18:02 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81603879
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:22 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Ooh zo. Dacht dat je iemand kende die er persoonlijk voor gezorgd had ofzo. No offense.

Dat wist ik. Zie je heel vaak. Special Blend rijden bijna altijd op Forum boardjes enzo
Allemaal Burton he
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:37:21 #61
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_81610922
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Allemaal Burton he
Ja maar zeg dat maar niet te hard tegen hunnie.
Das niet ghetto.

Bonfire - Salomon is ook zo'n combi die je vaak ziet
B is for Bataleon
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:28:15 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81612010
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:37 schreef BasjeB5 het volgende:

[..]

Ja maar zeg dat maar niet te hard tegen hunnie.
Das niet ghetto.

Bonfire - Salomon is ook zo'n combi die je vaak ziet
"Ik vind Burton ruk, dus ik rij op een Forum"

"Leuk voor je, maar Forum is van Burton"

" oh... "

Altijd leuke gesprekken
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:56:54 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81623355
Btw, ik heb een blog opgestart op de site. Hopelijk om nog wat meer verkeer te genereren.
Iemand nog opmerkingen of ideeën? Ik zou eigenlijk bij het overzicht van de berichten liever niet de inleiding erbij hebben, maar volgens mij kan dat niet anders.

Staan al wat leuke dingetjes op denk ik

http://www.gnarly.nl/epag(...)gories/Gnarly_Nieuws
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:43:53 #64
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_81728974
komakie wanneer moet ik een lib tech t-rice pre-orderenen ??
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:43:30 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81746176
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:43 schreef Fugie het volgende:
komakie wanneer moet ik een lib tech t-rice pre-orderenen ??
Op het moment dat hij te koop is
  maandag 24 mei 2010 @ 21:41:16 #66
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_81847469
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op het moment dat hij te koop is
en wanneer is hij te koop ?
  maandag 24 mei 2010 @ 23:20:44 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81853286
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:41 schreef Fugie het volgende:

[..]

en wanneer is hij te koop ?
Dat is afhankelijk van de levering. Zal wel oktober zijn
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:20:46 #68
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_81886297
ff in mijn agenda zetten dan
pi_82303602
Wooi, mijn nieuwe board is ook binnen
Een rad-air tanker 177os. Nu nog een board bag vinden waar dit board fatsoenlijk in past.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:52:00 #70
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83844045
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

"Ik vind Burton ruk, dus ik rij op een Forum"

"Leuk voor je, maar Forum is van Burton"

" oh... "

Altijd leuke gesprekken

Kijk , hier wil ik wel een snowboard van zien...
Maar dat wordt wel een stukje lastiger met je voeten vast...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 00:17:11 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83871531
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Kijk , hier wil ik wel een snowboard van zien...
Maar dat wordt wel een stukje lastiger met je voeten vast...
Bizar
pi_84166574
Hopelijk kan iemand wat advies geven: Ik heb voor komend seizoen vier (4) paar boots EN bindingen nodig. Maakt me niet uit of het oude collectie is, geniet zelfs de voorkeur want goedkoper.
Hoe kan ik dit regelen met zoveel mogelijk korting? Importeur? Waar doen winkels trouwens hun oude voorraad heen?
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
  zondag 18 juli 2010 @ 22:24:53 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84213935
Importeurs hoef je niet heen gok ik. Die doen meestal geen zaken met dat soort kleine hoeveelheden.
Je kunt het aan een winkel vragen of ze nog wat hebben. Het is ook een beetje afhankelijk van de maten die je moet hebben denk ik.
pi_85451905
FF een flinke kick, us.com is gesloten en dutchsnow is al jaren geen fatsoenlijk snowboardforum. Der blijft niet veel meer over :D
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:38:41 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_85456447
belangrijkste voor moi: begin september gaat de uithof weer open :D. scheelt geld enzo tov snowworld :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_85465118
Weer een doorstart? Dat is nu al de derde keer ofzo? Mooi dat ie weer open gaat, ben benieuwd hoe lang hij nu blijft bestaan :)
pi_85465482
Vraagje aan de doorgewinterde diehards, ik wil weer eens overstappen naar een nieuwe plank :)

De evil twin blijft voor indoor gebruik maar ben wel weer eens toe aan wat nieuws. Ik heb nu drie weken gereden met tbt maar kan er maar niet aan wennen. de kantenwissel is goed maar ben continu mijn grip kwijt (2x laten slijpen bij een bataleondealer en 4x zelf geslepen maakte niets uit) Het omslagpunt tussen grip en geen grip was heel klein en mega-irritant. Nu weet ik niet of dat aan tbt ligt, maar ben nu op zoek naar een allmountain/freeride plank. Heb nu twee keer een 155 board gehad maar met mijn 85kg,178cm en schoenmaat 45 denk ik erover om naar een 158/159 te stappen. puur voor de float op poeder.

Rocker lijkt me ook wel wat, prijsbudget is tussen de 350-450¤. Libtech spul e.d. lijken me oa wel grappig, liever geen burton door hun channel bindingen. Mijn oude cartels worden gewoon overgezet :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:52:00 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85467467
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:30 schreef GenesiZ het volgende:
FF een flinke kick, us.com is gesloten en dutchsnow is al jaren geen fatsoenlijk snowboardforum. Der blijft niet veel meer over :D
Je hebt natuurlijk altijd nog de helden van Fok! 8-)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 12:00:50 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85467807
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:50 schreef GenesiZ het volgende:
Vraagje aan de doorgewinterde diehards, ik wil weer eens overstappen naar een nieuwe plank :)

De evil twin blijft voor indoor gebruik maar ben wel weer eens toe aan wat nieuws. Ik heb nu drie weken gereden met tbt maar kan er maar niet aan wennen. de kantenwissel is goed maar ben continu mijn grip kwijt (2x laten slijpen bij een bataleondealer en 4x zelf geslepen maakte niets uit) Het omslagpunt tussen grip en geen grip was heel klein en mega-irritant. Nu weet ik niet of dat aan tbt ligt, maar ben nu op zoek naar een allmountain/freeride plank. Heb nu twee keer een 155 board gehad maar met mijn 85kg,178cm en schoenmaat 45 denk ik erover om naar een 158/159 te stappen. puur voor de float op poeder.

Rocker lijkt me ook wel wat, prijsbudget is tussen de 350-450¤. Libtech spul e.d. lijken me oa wel grappig, liever geen burton door hun channel bindingen. Mijn oude cartels worden gewoon overgezet :)
Als je een wat stijvere Bataleon neemt is de grip veel beter. Een Evil Twin is natuurlijk sowieso een wat slapper boardje. Grip moet bij Bataleon geen probleem zijn. Ik heb een Enemy++ en ik heb nog nooit een board gehad die zo ziek knalt op ijs :)
Bij Rocker vind ik toch dat je dat wat minder hebt.
Een Goliath vind ik zelf echt een vette plank. Je kunt er echt alles mee.

Als je toch een Rocker boardje wilt, moet je goed kijken wat je wilt hebben. De vetste all mountain planken van Lib Tech en Gnu zitten wel tussen de 500 en 550 euro. Maar dan heb je ook wel wat :)
Sowieso heb je meer float en meer jib mogelijkheden dan met een Bataleon, maar diepe carve bochten zijn wat minder makkelijk.
pi_85483167
ik zit al een tijdje te kijken naar de goliath of de enemy maar ben bang dat ik dan hetzelfde probleem ga krijgen met het kanten.

waar ik precies last van had is dat ik met roetsjen opeens bij het kanten volle bak grip had na het hebben van een beetje grip maar ook andersom. Het leek niet op heel/toe drag of op een ijzig stuk op de piste. Het had met het kanten te maken, een klein beetje meer of minder kanten gaf direct een groot verschil en was niet fatsoenlijk te doseren. Dit probleem deed zich voornamelijk voor op lage snelheid. Met mijn oude F2 Gothic freeride board met ouderwetsch camber had ik hier geen last van.

Zou dit puur komen door dat de ET zo slap is of heb ik gewoon moeite met de tbt? ik heb er drie weken op gereden dus ga er vanuit dat er dan wel aan ben gewend :)

Edit: Ik denk dat ik maar voor de Goliath ga, is het dat toch niet dan kan ik altijd volgend jaar voor een niet tbt board kijken. Zal ik dan voor een 157(wide) gaan of voor de 161(wide)?? (85kg,178cm en schoenmaat 45)

Edit2: Of de Jam, die is stijver dan de Goliath maar nog wel freestyle/Allmountain. Hmmm, is best lastig :)

[ Bericht 9% gewijzigd door GenesiZ op 19-08-2010 21:43:27 ]
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:55:01 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85508491
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:33 schreef GenesiZ het volgende:
ik zit al een tijdje te kijken naar de goliath of de enemy maar ben bang dat ik dan hetzelfde probleem ga krijgen met het kanten.

waar ik precies last van had is dat ik met roetsjen opeens bij het kanten volle bak grip had na het hebben van een beetje grip maar ook andersom. Het leek niet op heel/toe drag of op een ijzig stuk op de piste. Het had met het kanten te maken, een klein beetje meer of minder kanten gaf direct een groot verschil en was niet fatsoenlijk te doseren. Dit probleem deed zich voornamelijk voor op lage snelheid. Met mijn oude F2 Gothic freeride board met ouderwetsch camber had ik hier geen last van.

Zou dit puur komen door dat de ET zo slap is of heb ik gewoon moeite met de tbt? ik heb er drie weken op gereden dus ga er vanuit dat er dan wel aan ben gewend :)

Edit: Ik denk dat ik maar voor de Goliath ga, is het dat toch niet dan kan ik altijd volgend jaar voor een niet tbt board kijken. Zal ik dan voor een 157(wide) gaan of voor de 161(wide)?? (85kg,178cm en schoenmaat 45)

Edit2: Of de Jam, die is stijver dan de Goliath maar nog wel freestyle/Allmountain. Hmmm, is best lastig :)
Ik denk dat de Enemy te stijf is voor je en misschien de Jam ook nog wel. De Jam is stijver dan de Goliath, maar best wel aardig wat. Voor freestyle moet je redelijk wat power hebben.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:16:07 #82
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_85518574
is het al oktober ?

Heeft libtech nog wat spannends voor komend jaar komakie?
pi_85549303
Als ik op zoek naar de snowboard bent...waar moet ik dan opletten. Hoe weet ik, wellke de juiste is en welke niet?
Ik begriijp dat Bataleon en Burton op dit moment populair zijn. En ik weeg 73 kg en ben 1.83 lang.
Verder, ik kan aardig snowboarden. Welke snowboard past bij mij.
Ik kan uw tips goed gebruikt, alstublieft.
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:17 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85599480
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:16 schreef Fugie het volgende:
is het al oktober ?

Heeft libtech nog wat spannends voor komend jaar komakie?
Wat uitbreidingen op vorig jaar, maar ik heb eigenlijk het gevoel dat het op dit moment een beetje rustiger aan gedaan wordt dan vorige jaren.
De TRS met C2BTX en de T.Rice met Horsepower banana. Maar het komt voor het grootste gedeelte op hetzelfde neer.

Ik wil in ieder geval een nieuwe Banana hebben. De vorige is gejat aan het einde van het seizoen. Hopelijk heeft de importeur nog een mooi testmodelletje staan. Voor weinig :P
Eigenlijk alleen een T.Rice of een TRS zijn een mogelijkheid. De rest is niet stijf genoeg of te klein.
pi_85616007
Wat is eigenlijk het verschil met het indoor snowboarden en outdoor snowboarden in bijv. frankrijk/oostenrijk?
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:05:17 #86
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_85616397
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat uitbreidingen op vorig jaar, maar ik heb eigenlijk het gevoel dat het op dit moment een beetje rustiger aan gedaan wordt dan vorige jaren.
De TRS met C2BTX en de T.Rice met Horsepower banana. Maar het komt voor het grootste gedeelte op hetzelfde neer.

Ik wil in ieder geval een nieuwe Banana hebben. De vorige is gejat aan het einde van het seizoen. Hopelijk heeft de importeur nog een mooi testmodelletje staan. Voor weinig :P
Eigenlijk alleen een T.Rice of een TRS zijn een mogelijkheid. De rest is niet stijf genoeg of te klein.
lelijk, mensen die boards jatten :(

Het was vorig jaar al lastig kiezen tussen t.rice en trs. Van het weekend maar eens een besluit nemen.
pi_85616625
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:53 schreef Elmostyle het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil met het indoor snowboarden en outdoor snowboarden in bijv. frankrijk/oostenrijk?
haha uhm bij de 1 zit je in een hal en ben je in 20 seconden weer beneden. Bij de ander zit je in de frisse buitenlucht met zonnentje op je hoofd en kan je hele dagtochten maken. Echt snowboarden in de bergen is niet te vergelijken met indoor. Indoor is misschien wel goed voor je techniek maar zodra je dat onder de knie hebt zal ik zo snel mogeljik lekker naar de echte bergen gaan.

Ik board geeneens indoor omdat ik dan altijd zo teleurgesteld bent. Voor mij is de combinatie van : iets doen wat leuk is en sportief en dat in de frisse buitenlucht met vrienden het leukste wat er is. En geen indoorhal kan dat evenaren
pi_85631495
Huh, wordt mijn bericht genegeerd? Auuwww...!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:08:02 #89
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85639447
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:12 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

haha uhm bij de 1 zit je in een hal en ben je in 20 seconden weer beneden. Bij de ander zit je in de frisse buitenlucht met zonnentje op je hoofd en kan je hele dagtochten maken. Echt snowboarden in de bergen is niet te vergelijken met indoor. Indoor is misschien wel goed voor je techniek maar zodra je dat onder de knie hebt zal ik zo snel mogeljik lekker naar de echte bergen gaan.

Ik board geeneens indoor omdat ik dan altijd zo teleurgesteld bent. Voor mij is de combinatie van : iets doen wat leuk is en sportief en dat in de frisse buitenlucht met vrienden het leukste wat er is. En geen indoorhal kan dat evenaren
Amen!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:30:22 #90
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85640172
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:07 schreef Rainai het volgende:
Als ik op zoek naar de snowboard bent...waar moet ik dan opletten. Hoe weet ik, wellke de juiste is en welke niet?
Ik begriijp dat Bataleon en Burton op dit moment populair zijn. En ik weeg 73 kg en ben 1.83 lang.
Verder, ik kan aardig snowboarden. Welke snowboard past bij mij.
Ik kan uw tips goed gebruikt, alstublieft.
Meer info is wel belangrijk.
Schoenmaat, stijl van snowboarden (freeride, freestyle, all-mountain), wat is je budget, etc.

Daarnaast is "aardig snowboarden" wat relatief. Versta je onder aardig bochten naar beneden of carven, of sprongen maken en redelijk kunnen jibben, of juist net je bochtje draaien met af en toe nog een happertje?
Ik ben leraar en soms zeggen mensen dat ze hard een berg af kunnen en betekent het dat ze me bij kunnen houden als ik voluit ga en soms betekent het dat ze net iets sneller gaan dan hun opa van 75 die net 2 jaar skiet (bij wijze van spreken natuurlijk :P)
Welke kant wil je op met snowboarden als je het nog niet allemaal kan? Wil je hard een berg af kunnen, of wil je juist heel veel truuks (jibben, springen) uit kunnen halen, of juist veel offpiste.

Aan de hand daarvan is het wat makkelijker bepalen wat de opties zijn.
Kijk naar Burton. Die hebben alleen al 50 verschillende boards en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende lengtes.
Er zou trouwens nog heel veel meer goede merken. Bataleon is er 1 van, maar bijvoorbeeld Lib Tech, Gnu, Nitro, Rome, Forum, K2, Stepchild en nog wel wat merken. Eigenlijk zijn er bijna geen slechte snowboards te krijgen zolang je maar wel een serieus merk neemt. De merkloze rotzooi die sommige winkels hebben zijn veel goedkoper, maar ook gewoon veel slechter. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Om alvast even een idee te geven waar je je in stort ( ;) )
Als je vooral snel wilt heb je een stijver board nodig wat erg torsiestijf is om goede carvebochten te draaien. Daarnaast blijft een stijf board goed stabiel op hoge snelheden.
Als je meer truuks wilt uithalen moet hij juist iets minder stijf zijn en het is handig als je precies in het midden boven je board staat. Aan de andere kant moet hij wel genoeg "pop" hebben om af te kunnen zetten bij het springen.
Als je veel offpiste wilt is het handig als je een wat stijver board hebt zodat het ook nog op de piste vooruit kan en dat het model "tapered" is. Wat betekent dat de nose van je board iets groter is dan de tail zodat de achterkant wat verder in de sneeuw zakt en de kans dat je voorover duikt wat minder groot is :P

Excuses voor de late reactie. We zitten allemaal nog niet zo in het hele winterseizoen denk ik ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:31:08 #91
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_85654431
Ik kom hier ook maar weer eens posten gezien ik over 7 weken voor 4 maanden naar de sneeuw vertrek *O*
Komt heel snel dichterbij ineens :D :D Zo'n fucking zin in!! :s)
an urge to help mankind overcomes me
pi_85655311
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens posten gezien ik over 7 weken voor 4 maanden naar de sneeuw vertrek *O*
cool man, voor wat voor bedrijf ga je of ga je gewoon echt 4 maanden bummen :P En nog belangrijker welk gebied? Bij mij begint het ook weer te kriebelen!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:00:59 #93
74276 saaw
pi_85655499
Ga naar Zell am See [Oostenrijk] en ga wel les geven zodat ik mn geld-peil een beetje op orde kan houden maar heb flink gespaard dus zie wel hoe het precies loopt.
Hoor net dat het appartement dat ik op het oog had doorgaat dus dat is fijn, lekker goedkoop en midden in het centrum O+ En heb gister een te gekke nieuwe broek gekocht :D voor veel te weinig.

Rij trouwens een Rossignol Zena 152cm met Ride DVA bindingen en een Burton Blend 148cm met Burton Lexa bindingen, en Nitro [weetevennietprecieswelke] boots.

[ Bericht 7% gewijzigd door saaw op 24-08-2010 18:25:26 ]
pi_85666575
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Meer info is wel belangrijk.
Schoenmaat, stijl van snowboarden (freeride, freestyle, all-mountain), wat is je budget, etc.

Daarnaast is "aardig snowboarden" wat relatief. Versta je onder aardig bochten naar beneden of carven, of sprongen maken en redelijk kunnen jibben, of juist net je bochtje draaien met af en toe nog een happertje?
Ik ben leraar en soms zeggen mensen dat ze hard een berg af kunnen en betekent het dat ze me bij kunnen houden als ik voluit ga en soms betekent het dat ze net iets sneller gaan dan hun opa van 75 die net 2 jaar skiet (bij wijze van spreken natuurlijk :P)
Welke kant wil je op met snowboarden als je het nog niet allemaal kan? Wil je hard een berg af kunnen, of wil je juist heel veel truuks (jibben, springen) uit kunnen halen, of juist veel offpiste.

Aan de hand daarvan is het wat makkelijker bepalen wat de opties zijn.
Kijk naar Burton. Die hebben alleen al 50 verschillende boards en dan heb ik het nog niet eens over de verschillende lengtes.
Er zou trouwens nog heel veel meer goede merken. Bataleon is er 1 van, maar bijvoorbeeld Lib Tech, Gnu, Nitro, Rome, Forum, K2, Stepchild en nog wel wat merken. Eigenlijk zijn er bijna geen slechte snowboards te krijgen zolang je maar wel een serieus merk neemt. De merkloze rotzooi die sommige winkels hebben zijn veel goedkoper, maar ook gewoon veel slechter. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Om alvast even een idee te geven waar je je in stort ( ;) )
Als je vooral snel wilt heb je een stijver board nodig wat erg torsiestijf is om goede carvebochten te draaien. Daarnaast blijft een stijf board goed stabiel op hoge snelheden.
Als je meer truuks wilt uithalen moet hij juist iets minder stijf zijn en het is handig als je precies in het midden boven je board staat. Aan de andere kant moet hij wel genoeg "pop" hebben om af te kunnen zetten bij het springen.
Als je veel offpiste wilt is het handig als je een wat stijver board hebt zodat het ook nog op de piste vooruit kan en dat het model "tapered" is. Wat betekent dat de nose van je board iets groter is dan de tail zodat de achterkant wat verder in de sneeuw zakt en de kans dat je voorover duikt wat minder groot is :P

Excuses voor de late reactie. We zitten allemaal nog niet zo in het hele winterseizoen denk ik ;)
Beste Komakie,

Is me dudielijk!
Door allerlei websites en meningsverschil van allerlei snowboarders, kom ik er nog niet uit.
Ik denk dat ik voor Forum kies. Anders Bataleon. Maar ik zal beter bij een of andere winkel langs te informeren. Dat wordt een flinke zoektocht! :9
Bedankt van je reactie!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:14:17 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85672007
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
Over 7 weken al :?
Dan is het net oktober. Als je dan 4 maanden weg gaat ben je in februari weer terug.

Moet je niet ff je kalender checken?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:16:31 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85672087
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:25 schreef Rainai het volgende:

[..]

Beste Komakie,

Is me dudielijk!
Door allerlei websites en meningsverschil van allerlei snowboarders, kom ik er nog niet uit.
Ik denk dat ik voor Forum kies. Anders Bataleon. Maar ik zal beter bij een of andere winkel langs te informeren. Dat wordt een flinke zoektocht! :9
Bedankt van je reactie!
Ga naar bijvoorbeeld 1 van de winkels uit de openingspost. Die hebben eigenlijk allemaal wel capabel personeel lopen. Zeker in winkels als intersport of grote zelfstandige sportzaken wordt regelmatig slecht advies gegeven door een gebrek aan kennis, of gewoon willen verkopen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:22:07 #97
74276 saaw
pi_85672292
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Over 7 weken al :?
Dan is het net oktober. Als je dan 4 maanden weg gaat ben je in februari weer terug.

Moet je niet ff je kalender checken?
Ik heb geld om ongeveer 4 maanden te blijven, hoe meer ik les geef, hoe langer ik kan blijven :D
Heb pas eind maart weer verplichtingen in Nederland dus tot dan hoop ik het uit te kunnen rekken maar we zullen zien hoe het loopt.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:50:23 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85678423
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:22 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik heb geld om ongeveer 4 maanden te blijven, hoe meer ik les geef, hoe langer ik kan blijven :D
Heb pas eind maart weer verplichtingen in Nederland dus tot dan hoop ik het uit te kunnen rekken maar we zullen zien hoe het loopt.
Gewoon eventueel nog een bijbaantje zoeken.
Glazen halen in de kroeg, chauffeur spelen voor dronken apres-skiers (sommige barretjes hebben dat), bediening in een restaurant of afwashulp, etc. Genoeg opties om makkelijk geld te verdienen.

En vooral niet te veel geld uitgeven. Geen shops binnen lopen zonder dat het echt nodig is. Anders loop je altijd met iets naar buiten. :P
En ook niet te veel de kroeg in. Drank is meestal duurder dan thuis en het gaat er harder door heen.
Als je naar de kroeg gaat, ga met je leerlingen. Die betalen toch wel. Zeker als je vertelt dat je zo'n arme snowboardleraar bent ;)

Maar nu snap ik nog steeds niet helemaal waarom je al zo vroeg daar naar toe gaat. Oktober is nog niets open. Tenzij je naar de gletser gaat van Kaprun, maar dat ben je na een paar dagen ook wel zat. Tenminste, als je meer doet dan alleen park rijden.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 09:53:42 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85678507
Ik wil ook weer het hele seizoen, maar aangezien ik nu samenwoon gaat dat niet meer lukken :'(

Ach, ik heb ondertussen al wel minimaal 4 weken les geven geregeld en probeer er nog een weekje bij te snoepen vanuit me werk. En sowieso de meireis natuurlijk.
Ongetwijfeld nog een paar weekendjes tussendoor.

Ik heb het moeilijk ;)
pi_85678858
Ik wil ook graag nog een seizoentje doen..heb er al 2 opzitten maar de laatste in Tignes was zo goed bevallen dat ik weer terug wil haha..Moet daar gewoon een blokhut neerzetten kan ik er elk jaar vertoeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')