Ja hier ook!quote:Op woensdag 14 april 2010 15:51 schreef PdeHoog het volgende:
Zo. Net twee kaartjes van 16 GB besteldEens kijken of we het daar een tijdje mee volhouden
Iemand interesse in 4 kaartjes van 2 GB? Sandisk Extreme III. Met een 30D heb je ruimte voor ongeveer 250 foto's in RAW. een 5D mk II doet er 65
Op woensdag 14 april 2010 @ 16:00 door Isdatzo:quote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op woensdag 14 april 2010 @ 16:00 door Isdatzo:
Topic in subforum "Algemeen" gezet.
![]()
Wat wilde je daarmee zeggen?quote:
Had je ook interesse?quote:
Pfff.. gewoon een lekkere raidopstelling voor de back-up makenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...en ik had ook nog een 2 TB-schijf besteldHeb het hele concept van DVD's rippen maar geskipped. Denk dat het een mega-backupfolder wordt voor al mijn fotografie-activiteiten......
Heb ik over nagedacht. Enige probleem is dat als de RAID-controller kaduuk gaat je dus no way bij je data kan komen. Ik vind dat iets te ver gaanquote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pfff.. gewoon een lekkere raidopstelling voor de back-up maken.
Jij bent de volgende in lijnquote:
De kans dat én je raidcontroller ermee ophoudt én de schijf van je primaire computer kapot gaat is behoorlijk kleinquote:Op woensdag 14 april 2010 16:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht. Enige probleem is dat als de RAID-controller kaduuk gaat je dus no way bij je data kan komen. Ik vind dat iets te ver gaan
Heb nu m'n primaire computer waar 't op staat, dan geautomatiseerd back-uppen naar een raidopstelling in m'n server en dan af en toe nog handmatig naar een externe disk.quote:Ik heb nu 2 externe schijven van 1.5 TB waarvan 1 buiten de deur en dan zometeen een 2 TB in een servertje waarmee ik vervolgens automatisch een script ga laten lopen wat de boel netjes kopieert
Jij bent ook voldoende ingedekt jaquote:Op woensdag 14 april 2010 16:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De kans dat én je raidcontroller ermee ophoudt én de schijf van je primaire computer kapot gaat is behoorlijk klein. En een kapotte raidcontroller is niet zo'n ramp.. als je een softwarematige raidopstelling hebt heb je een groter probleem als die corrupt raakt
.
[..]
Heb nu m'n primaire computer waar 't op staat, dan geautomatiseerd back-uppen naar een raidopstelling in m'n server en dan af en toe nog handmatig naar een externe disk.
Moet afdoende zijn hoop ik.
Nou dat ik wel interesse hadquote:Op woensdag 14 april 2010 16:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat wilde je daarmee zeggen?
[..]
Had je ook interesse?
Oh...dan ben jij nr. 2 en IDZ nr. 3quote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 16:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh...dan ben jij nr. 2 en IDZ nr. 3
Haquote:
14-4-2010 15:53:06 [ Tim (P) I don't think.. I just shoot ] Peter Wat mag die 2gig kostenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh...dan ben jij nr. 2 en IDZ nr. 3
Ja, vriend...ik ben offline. Ik heb MSN niet aan staanquote:Op woensdag 14 april 2010 16:39 schreef Timmos het volgende:
[..]
14-4-2010 15:53:06 [ Tim (P) I don't think.. I just shoot ] Peter Wat mag die 2gig kosten?
Ik vroeg het heul eerder op msn!
Ik zag je hyven dus ik dacht dat je zoals vaker wel offline stondquote:Op woensdag 14 april 2010 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, vriend...ik ben offline. Ik heb MSN niet aan staan
Hyven kan ik wle vanaf kantoor. MSN doet het niet meerquote:Op woensdag 14 april 2010 16:45 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zag je hyven dus ik dacht dat je zoals vaker wel offline stond..
Moet er nog hebben voor koninginnedag zodat ik door kan bursten![]()
Nja, ik dacht dus om voor de snelste manier te gaanquote:Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hyven kan ik wle vanaf kantoor. MSN doet het niet meer
Sorryquote:Op woensdag 14 april 2010 16:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nja, ik dacht dus om voor de snelste manier te gaan![]()
Nah, 't is niet superdringend, maar had leuk geweest als ik er 1 of 2 kon scoren voor Koninginnedagquote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SorryVolgende keer beter
maar geef 20 EUR extra uit en je hebt een 8 GB-kaartje bij Informatique
Ik heb van Transcend een 16gb kaartje gekocht (133x... heb nu een Transcend 8gb 133x en die werkt naar alle tevredenheid) volgens mij voor een euro of 38quote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SorryVolgende keer beter
maar geef 20 EUR extra uit en je hebt een 8 GB-kaartje bij Informatique
Dit is allemaal SanDiskquote:Op woensdag 14 april 2010 16:58 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb van Transcend een 16gb kaartje gekocht (133x... heb nu een Transcend 8gb 133x en die werkt naar alle tevredenheid) volgens mij voor een euro of 38
Gum ze en ik vind eigenlijk leedvermaak jaquote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
Vieze vuile....
NS, hier gaan wij 't even 'achter' over hebben.
Maar ik ga eerst een stukje gummen.
*slik*..........quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
Vieze vuile....
Maar ik ga eerst een stukje gummen.
Als je nog een handje nodig hebt..quote:Op woensdag 14 april 2010 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
Vieze vuile....
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Kremers het volgende:
Vanmiddag wou ik gaan fotograferen, maar puntje bij paaltje geen zinVoordeel van hobby fotograaf zijn
doe er maar 2quote:Op woensdag 14 april 2010 18:16 schreef PdeHoog het volgende:
Sorry jongens, CF-kaartjes gaan naar NetsplitterMaareh...ik heb evt. nog 4x4 GB Extreme III in de aanbieding
Als iemand daar EUR 70 voor wil betalen, dan stuur ik ze zo op
En anders zijn ze EUR 20 per stuk
Alles mag, niets moetquote:Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik ga morgen denk ik
Eens kijken hoe erg de vignettering is op 17mm en fullframe
Nog 2 4Gb's over geloof ik.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:34 schreef fFarl het volgende:
Ow, ben ik te laat voor de geheugenhandel?
Okiedokie. Moet je ff je adresgegevens door-pm-en. Dan stuur ik je wel een rekeningnrquote:
Doe ik zo!quote:Op woensdag 14 april 2010 21:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Okiedokie. Moet je ff je adresgegevens door-pm-en. Dan stuur ik je wel een rekeningnr
Check. Ik zeg er wel bij dat ik de originele beschermdoosjes niet meer heb! Ik heb twee van die anti-stof-en-blijft-altijd-drijven-beschermdozen.quote:
Ook prima joh.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Check. Ik zeg er wel bij dat ik de originele beschermdoosjes niet meer heb! Ik heb twee van die anti-stof-en-blijft-altijd-drijven-beschermdozen.
Noppes. Nada. Niks meer. Sorry. Je was weer te laat. Ga je nu NS weer slaan?quote:
kom je ook 3FM awardsen morgen?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef fraubitch het volgende:
als het goed is komt morgen mijn nieuwe lens binnuh![]()
dan kan ik er weer tegenaan
Yaay
noppesquote:Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
kom je ook 3FM awardsen morgen?
Stommmieequote:
En wat hebben wij besteld dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef fraubitch het volgende:
als het goed is komt morgen mijn nieuwe lens binnuh![]()
dan kan ik er weer tegenaan
Yaay
Ponniesquote:
Even zo uit mijn hoofd:quote:
Ah. Prettigquote:Op woensdag 14 april 2010 23:15 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Even zo uit mijn hoofd:
sigma 70-200 f2.8
nikon is zooooveeel beterquote:Op woensdag 14 april 2010 23:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oj! Ik heb er morgen een 70-200 opzitten! Wel canon
Vandaar dat je Sigma koopt?quote:
Ah, je begint bekend te raken met de procedures hier.. je zou een goede mod zijn!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Noppes. Nada. Niks meer. Sorry. Je was weer te laat. Ga je nu NS weer slaan?
quote:
owleuk! De 4L? Ik voel na het succes van de 50mm-meet een 70-200 meet aankomen!quote:Op woensdag 14 april 2010 23:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oj! Ik heb er morgen een 70-200 opzitten! Wel canon
nee de 2.8 L ISquote:Op donderdag 15 april 2010 06:47 schreef fFarl het volgende:
[..]
owleuk! De 4L? Ik voel na het succes van de 50mm-meet een 70-200 meet aankomen!
Goemogge allen!
hehe! Vanavond eens kijken if we mooie platen bij de 3FM awards kunnen schietenquote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 23:36 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja wie breed heeft laat breed hangen he
Das toch standaard bij een dierentuinmeet?quote:Op donderdag 15 april 2010 06:47 schreef fFarl het volgende:
owleuk! De 4L? Ik voel na het succes van de 50mm-meet een 70-200 meet aankomen!
Je weet wat je te doen staat he?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:11 schreef fraubitch het volgende:
HIJ IS BINNEN!
mijn hart maakte een sprongetje en ik sta nog steeds stijf van de adrenaline!
Manmanman hij is mooohooooi!
Pics or it didn't happenquote:Op donderdag 15 april 2010 09:11 schreef fraubitch het volgende:
HIJ IS BINNEN!
mijn hart maakte een sprongetje en ik sta nog steeds stijf van de adrenaline!
Manmanman hij is mooohooooi!
knuffelen, aaien, kusjes geven, rondjes rennen en stralen?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je weet wat je te doen staat he?
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef fraubitch het volgende:
[..]
knuffelen, aaien, kusjes geven, rondjes rennen en stralen?
Graag op filmquote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef fraubitch het volgende:
[..]
knuffelen, aaien, kusjes geven, rondjes rennen en stralen?
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:35 schreef Timmos het volgende:
Zo, de kleine druktemakers(!!!!!) ook weer overleefd.. Weer het tegenovergestelde van oma;s achter een rollator
[ afbeelding ]
Heb jij tieten danquote:Op donderdag 15 april 2010 10:54 schreef Timmos het volgende:
Nu weet ik weer hoe het voor Chanty was met die pubers
Nee, niet proberen de aandacht te verleggen naar wat anders.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik probeer alleen te zeggen dat pubers irritant kunnen zijn.. Niks over tieten
Probeer jij nou subtiel het onderwerp te veranderen net nu 't over tieten gingquote:Op donderdag 15 april 2010 11:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik probeer alleen te zeggen dat pubers irritant kunnen zijn.. Niks over tieten
Alsof tieten zo bijzonder zijnquote:Op donderdag 15 april 2010 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer jij nou subtiel het onderwerp te veranderen net nu 't over tieten ging?
quote:
Ik weet niet waar jou intresses liggen, maar als je aan een mannelijk persoon vraagt of die tieten heeft en het daarna erg vind dat er een subjectchange is..quote:Op donderdag 15 april 2010 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer jij nou subtiel het onderwerp te veranderen net nu 't over tieten ging?
Dus als jij zelf geen vetrollen hebt en een ander heeft die wel zijn ze ook super interessant?quote:
Je trekt dit wel gelijk weer in het extreme hequote:Op donderdag 15 april 2010 11:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Dus als jij zelf geen vetrollen hebt en een ander heeft die wel zijn ze ook super interessant?
Als dit al extreem isquote:Op donderdag 15 april 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je trekt dit wel gelijk weer in het extreme he
Als ik tieten zou hebben zou ik de gehele dag er aan zitten te frummelen.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Dus als jij zelf geen vetrollen hebt en een ander heeft die wel zijn ze ook super interessant?
Ah nee, dan is het ook echt nog lekkerquote:Op donderdag 15 april 2010 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ik tieten zou hebben zou ik de gehele dag er aan zitten te frummelen.
Ah ja, want vetrollen zijn ook secundaire geslachtsdelen ja?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor sommige wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, want vetrollen zijn ook secundaire geslachtsdelen ja?
Zeg hé, dat zei die er niet bij dat het daar over gingquote:Op donderdag 15 april 2010 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, want vetrollen zijn ook secundaire geslachtsdelen ja?
Gras is altijd groener aan de andere kant.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Ah nee, dan is het ook echt nog lekker
Coolquote:Op donderdag 15 april 2010 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)dergang-vulkaan.html
Tijd om naar het strand te gaan vanavond
Tijd om naar IJsland te gaan.. had voorzichtige plannen om de 19e of 21e te vertrekken maar 't vliegverkeer ligt redelijk plat (wilde via londen) en de kans is reëel dat alle vluchten in NL ook geannuleerd worden.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:02 schreef PdeHoog het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)dergang-vulkaan.html
Tijd om naar het strand te gaan vanavond
Misschien wel Australische toestanden.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
Jeetje zegDat gaat hard. Ik ben benieuwd hoe het er vanavond allemaal uitziet.
Heel hard.. Ze sluiten inmiddels om 14:00 Nederlandse tijdquote:Op donderdag 15 april 2010 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
Niet slecht. Nog een tikkie rommelig aan de randen en ietwat saaiig daardoor maar wel een lekker luchtjequote:Op donderdag 15 april 2010 12:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch wel een van de prettigste foto's uit mijn serie van gister
Haha, doe ik ook wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hey wees eens trots op je vrouwzijn
Love & use them
iets met thread, worthless en pics ofzo...quote:
Ik ga uit van die mug en die olifant. En dat er vanavond/vanmiddag weinig te zien is.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
quote:
Meer hoeven we niet te zienquote:Op donderdag 15 april 2010 13:26 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat hele mooie zonsopkomsten en zonsondergangen opleveren. Behalve dat ga je er weinig van zien.
Nou ja...het is een goed excuus om iig ff te gaan kijkenquote:Op donderdag 15 april 2010 13:25 schreef Cryothic het volgende:
Ik ga uit van die mug en die olifant. En dat er vanavond/vanmiddag weinig te zien is.
ook zonsopkomst?quote:Op donderdag 15 april 2010 13:26 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat hele mooie zonsopkomsten en zonsondergangen opleveren. Behalve dat ga je er weinig van zien.
Waar waar waarquote:
hierquote:
Voorspelbaar.quote:
Top. Ik stuur ze straks opquote:
Tsja zulke dingen gebeurenquote:Op donderdag 15 april 2010 14:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Top. Ik stuur ze straks opIk had de envelop al hier liggen, maar ik ben vergeten ze op de bus te gooien
Ach...de 5DII slikt vanaf vanavond die 16 GB al zoete koek en dumpt er dan 600+ foto's opquote:Op donderdag 15 april 2010 14:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tsja zulke dingen gebeuren
Wel fijn dat m'n 1D die 4GB kaartjes als zoete koek slikt(en er ook nog genoeg foto's op kwijt kunnen)
in tegenstelling tot de 5DII
En nu toch weer wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 12:58 schreef Timmos het volgende:
Nja, of toch niet..
Luchtruim Nederland toch niet dicht
` Het luchtruim boven Nederland gaat
vanmiddag toch niet dicht.Vanochtend
meldde de Europese luchtvaartautoriteit
Eurocontrol dat alle vluchten moesten
uitvallen vanwege de aswolk uit
IJsland.Maar Eurocontrol zegt nu dat er
een fout is gemaakt.
Schiphol ondervindt wel veel hinder van
de aswolk.Veel vluchten naar onder meer
Scandinavië en Groot-Brittannië zijn
uitgevallen.Vluchten van en naar de VS
zijn vertraagd omdat er moet worden
omgevlogen.
Vliegtuigmaatschappijen beslissen zelf
of ze wel of niet vliegen.
Nou ja, either way zal het vast wel mooie plaatjes op gaan leveren vanavond.quote:Schiphol gaat definitief dicht
BRUSSEL - Het Nederlandse luchtruim gaan vanaf donderdagavond 19.00 uur dicht in verband met de stofwolk die is ontstaan door een vulkaanuitbarsting woensdagochtend in IJsland.
Dat heeft een woordvoerster van luchthaven Schiphol donderdag laten weten. Het vliegverkeer wordt de komende uren in fases afgebouwd.
Hoe lang de sluiting van het Nederlandse luchtruim gaat duren, is nog onbekend.
Je had toch al een mooie cam?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:56 schreef Marc H het volgende:
Misschien kan ik beter vanavond eens naar schiphol gaan, platen schieten voor de wedstrijd. I.p.v. camera shoppen.
Geld zat die Marc.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je had toch al een mooie cam?Wil je er nog eentje bij dan?
Heb je bij die voorste de helm gelijk recht gezet?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:35 schreef Timmos het volgende:
Zo, de kleine druktemakers(!!!!!) ook weer overleefd.. Weer het tegenovergestelde van oma;s achter een rollator
[ afbeelding ]
Ik wil iets compacts, wat ik dagelijks kan meenemen. Een 30D/40D/7D met grip, en een 70-200 L 2.8 IS of 100-400L valt bij mij niet in die definitiequote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je had toch al een mooie cam?Wil je er nog eentje bij dan?
Valt ook wel weer mee, maar dit cammetje kost 220 euro, en dat vind ik wel een nette prijs voor een camera voor erbij.quote:
Uur. En de laatste 30 min gaat het hard. Blijf daarna ook nog een minuut of 30 staan.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef Timmos het volgende:
Als ik vanavond ga is dit mijn foto locatie
[ afbeelding ]
Hoever van tevoren kan je nou het beste gaan bij een zonsondergang?
19:30 aanwezig dusquote:Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uur. En de laatste 30 min gaat het hard. Blijf daarna ook nog een minuut of 30 staan.
Laatste 30minuten gaan zeker hardquote:Op donderdag 15 april 2010 16:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uur. En de laatste 30 min gaat het hard. Blijf daarna ook nog een minuut of 30 staan.
Ik ben vanavond waarschijnlijk ergens in dit gebied te vinden:quote:Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef Timmos het volgende:
Als ik vanavond ga is dit mijn foto locatie
[ afbeelding ]
Hoever van tevoren kan je nou het beste gaan bij een zonsondergang?
Lijkt mij ook jaquote:Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef PdeHoog het volgende:
Full frame en landschapjes isEn de zonsondergang was best ok, maar niet bijzonder of zo
Oehquote:Op donderdag 15 april 2010 22:44 schreef fFarl het volgende:
Oef, het was KOUD!!!![]()
[ afbeelding ]
Ik vond het wel mooie luchten, mar lastig om dat vast te leggen. Ik heb het maar met bracketing geprobeerd en het resultaat lijkt op wat ik werkelijk waarnam, maar beter had ik grijsfilters toegepast?
Plaats ik expres een kleine versie zodat de hdr-foutjes niet te zeer opvallen, wil jij de grote versiequote:Op donderdag 15 april 2010 22:45 schreef Timmos het volgende:
Oeh.. Doe is een url naar de flickr met alle sizes
?
Fraai resultaatquote:Op donderdag 15 april 2010 22:44 schreef fFarl het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het wel mooie luchten, mar lastig om dat vast te leggen. Ik heb het maar met bracketing geprobeerd en het resultaat lijkt op wat ik werkelijk waarnam, maar beter had ik grijsfilters toegepast?
Raar formaat voor een DSLR..quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Bij mij zo ongeveer, rechtstreeks uit de camera. Morgen maar even doorwerken
[ afbeelding ]
ik heb diverse instellingen gehadquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Raar formaat voor een DSLR..![]()
..
Leuke plaat.. Waarom gekozen voor ISO200 en 1/100? En niet een wat hogere ISO en ''veiligere'' sluitertijd? Zou een 1DMII moeten kunnen hebben toch
Staat je vast goedquote:Op vrijdag 16 april 2010 07:51 schreef Netsplitter het volgende:
Slaap ik weer eens met m'n raam open wordt ik zo wakker.
[ afbeelding ]
Klote aswolk.
Zo kan ik toch niet naar werk toe?
Dan wordt ik continue belaagd door koters die cadeau's van me willen.
Ja. Je was niet de enige. Ik was het ook zo zat verder dat ik mijn PC uitgegooid heb en lekker op de bank ben gaan hangen met een film.quote:
Grijsfilters waren beter geweest jaquote:Op donderdag 15 april 2010 22:44 schreef fFarl het volgende:
[ afbeelding ]
Kaartjes?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:41 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh allemaal trouwensVandaag weer een dagje relaxed werken en dan vanavond 3 optredens fotograferen en morgen nog meer
Oh ja...zal ze straks op de bus gooienquote:
Ik zal blij zijn als ik ze heb, had gisteren maar net genoeg ruimtequote:Op vrijdag 16 april 2010 09:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh ja...zal ze straks op de bus gooiengister vergeten
quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik zal blij zijn als ik ze heb, had gisteren maar net genoeg ruimte
Ja lach maar, slome. Ik had gisteren aan het eind van de dag nog ruimte voor 2 foto's. Hierrrrrr die kaartjes!!!quote:
quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:42 schreef fFarl het volgende:
[..]
Ja lach maar, slome. Ik had gisteren aan het eind van de dag nog ruimte voor 2 foto's. Hierrrrrr die kaartjes!!!
![]()
700 foto's had er nog 4 overquote:
Whahahahahaha. Hoe is het in deze tijd nog mogelijk hequote:Op vrijdag 16 april 2010 10:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
700 foto's had er nog 4 over
Maar goed, toen ging ie ook nog mekkeren dat het 100CANON mapje vol was. Dus ik was even bang dat hij alles ging wissenMaar gelukkig maakte hij een nieuw mapje aan op mijn kaartje
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Whahahahahaha. Hoe is het in deze tijd nog mogelijk heDat kaartjes nog volraken
quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:53 schreef Marc H het volgende:
Vanmorgen camera meegepakt, laat ik mijn 16 GB geheugenkaartje in de cardreader zitten.....
Gelukkig zat in mijn tas nog een 16 GB kaartje
Dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed, straks heb ik 4x4GB op zak dat moet wel genoeg zijn
304 x 4 = genoeg foto's hoop ikquote:
16 GB is wel zat, de tweede 16 GB kaartje heb ik eigenlijk nog niet echt nodig gehad, behalve uit gemak.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]IS dat alles? Ik had bij jou wel verwacht dat je 32 GB kaartjes zou gebruiken
700quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
700 foto's had er nog 4 over
Maar goed, toen ging ie ook nog mekkeren dat het 100CANON mapje vol was. Dus ik was even bang dat hij alles ging wissenMaar gelukkig maakte hij een nieuw mapje aan op mijn kaartje
Een huis?quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef Erasmo het volgende:
Heb gisteren geboden op een huis, REAGEER NOU EENS DAN WEET IK OOK EINDELIJK WAAR IK AAN TOE BEN![]()
![]()
![]()
Ik zat gister op iets van 100 denk ik. Maar ik had geen statief bij me en heb dus veel dubbele shots gemaakt. En door de wind was het vrij beweeglijk allemaal.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:10 schreef Kremers het volgende:
[..]
700Ik heb er gisteren welgeteld 18 gemaakt
Maar dat waren dan ook long-exposure shots. En concertfotografie is ook wat anders dan landschapsfotografie
Normaal ben ik ook van de less is more theorie. Alleen gaat dat niet echt op met concerten helaasquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:10 schreef Kremers het volgende:
[..]
700Ik heb er gisteren welgeteld 18 gemaakt
Maar dat waren dan ook long-exposure shots. En concertfotografie is ook wat anders dan landschapsfotografie
Als je geluk hebt hoor je snel wat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef Erasmo het volgende:
Heb gisteren geboden op een huis, REAGEER NOU EENS DAN WEET IK OOK EINDELIJK WAAR IK AAN TOE BEN![]()
![]()
![]()
Binnenkort weer uitzending, toch? Conform planning richting Zuid-oost Europa?quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:13 schreef Erasmo het volgende:
![]()
![]()
Ik had mijn statief wel bij me, maar mijn foto's zijn ook lichtelijk bewogen. Wind was vrij hard en als je op een dijk staat dan moet je wel een heel stevig statief hebben wil je dat je camera 100% stil staat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zat gister op iets van 100 denk ik. Maar ik had geen statief bij me en heb dus veel dubbele shots gemaakt. En door de wind was het vrij beweeglijk allemaal.
Kan ik mij voorstellen, je kunt het immers niet opnieuw doen... Het landschap gaat nergens naar toe, hoewel lucht en licht natuurlijk wel veranderen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook van de less is more theorie. Alleen gaat dat niet echt op met concerten helaas
Moet je even een paar pagina's teruglezen, iets over tieten enzo..quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:40 schreef Chanty het volgende:
Grappig, het is echt een keer een FOT SCmet foto's en gesprekken over fotografie
Ik zag zoiets voorbijkomen in combinatie met mijn naamquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:43 schreef Timmos het volgende:
[..]
Moet je even een paar pagina's teruglezen, iets over tieten enzo..
Dat viel reuze mee! Ik zei alleen dat ik ongeveer weet hoe jij je moest voelen bij van die kidsquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik zag zoiets voorbijkomen in combinatie met mijn naamHet leek me zinvol het verder maar te negeren
Check, volgende week vertrek ikquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Binnenkort weer uitzending, toch? Conform planning richting Zuid-oost Europa?
jij wel ja, iemand anders moest mijn boezem er weer bijslepenquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat viel reuze mee! Ik zei alleen dat ik ongeveer weet hoe jij je moest voelen bij van die kids..
Heeft de krant weer gehaald trouwenshttp://www.pzc.nl/regio/z(...)elmen-op-scholen.ece
Daar zijn het mannen voor hequote:Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
jij wel ja, iemand anders moest mijn boezem er weer bijslepen
Checkquote:
JAquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:33 schreef Cryothic het volgende:
[..]
jeej, terug bij de tiet als onderwerp
quote:
Whut....quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht dat NS ook weer op zou duiken
Ach t kan best een aangenaam onderwerp zijn op zichquote:
Gisteravond vond ik het nog wel lekker.. Vannacht begon het flink te waaien en heb ik mijn raam maar dicht gedaanquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
Gisteren bij de film DOA
Het is wel ineens bewolkt geworden he? :/ Vind het best fris.
Hehehequote:Op vrijdag 16 april 2010 13:05 schreef Erasmo het volgende:
Schijfcontrole van een 1TB schijf die aan de USB hangt, tering wat gaat dat traag
Ik heb ze vandaag niet bij mequote:
Nah zit in een mediaschijf behuizing+dan heb ik geen garantie meerquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hehehe
Kan je 'm er niet uit vissen en 'm direct in een pc ofzo frotten?
Heb je geen last van een kleurenzweem? Ik wel namelijk, ik zie hem alleen in een bepaalde hoek bij bepaald licht, maar het irriteert mij welquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb ze vandaag niet bij me
Mijn canvas is binnenZiet er goed uit. Moet eerlijk zeggen dat ik de afdruk in zwart wit door Herinnering op Linnen stukken geslaagder vind dan de twee kleurenprinten die ze eerder hebben gemaakt.
Nee hij ziet er eigenlijk precies zo uit als dat ik hem heb aangeleverdquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:24 schreef Kremers het volgende:
[..]
Heb je geen last van een kleurenzweem? Ik wel namelijk, ik zie hem alleen in een bepaalde hoek bij bepaald licht, maar het irriteert mij wel
Voordeel is dat je dan kunt wisselen jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:51 schreef Kremers het volgende:
Dat heb ik ookAlleen weet ik nu wel dat ik geen zwart/wit afdruk bij ze ga kopen
Maar goed, ik geef toch meestal de voorkeur aan een foto op papier die ik dan inlijst.
quote:
ff kijken: vanavond concerten, morgenavond optredens, zondagavond concert, zondagmiddag rondje bollenvelden. Ik denk.....heel voorzichtig.....dat het een fotografisch verantwoord weekend wordtquote:
Precies, en wissellijsten zijn niet zo heel duur bij HEMAquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:02 schreef Chanty het volgende:
[..]
Voordeel is dat je dan kunt wisselen jaIk heb nog altijd drie lege lijsten hier liggen waar ik foto's voor moet laten afdrukken voor in de eetkamer
Al een jaar lang of zo... Laat ook alleen iets op canvas drukken als het iets is waarvan ik weet dat ik er erg lang plezier van ga hebben (mijn allergrootste fototrots: de eiffeltoren), de katten en nu dus een foto van mij en Rob
Ik vond dat deel tofquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:49 schreef Kremers het volgende:
Ik moet nog steeds de derde uit de Bourne trilogy kijken![]()
Zekerquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vond dat deel tofHeel die Bourne trilogy is tof
Als het vorig jaar gebeurd was wel. Nu niet meer. Daarvoor heb ik de camera te lang geleden aangeschaft.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef Erasmo het volgende:
Ai dat is lastig... Valt het niet onder de garantie?
Nooit, maar dat komt omdat ik alleen landschappen fotografeer. Je moet je afvragen hoe vaak je zo'n ding eigenlijk nodig had bij het maken van een foto. Als je veel portretfoto's maakt lijkt het mij een handige aanschaf.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef Puala het volgende:
Hoe vaak gebruiken jullie flitsers? Ik zit er over te denken om er eentje aan te schaffen, maar ik twijfel nog..
Ik gebruik m'n pola filter regelmatig.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef Puala het volgende:
Hoe vaak gebruiken jullie flitsers? Ik zit er over te denken om er eentje aan te schaffen, maar ik twijfel nog..
Betere PC kopenquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:03 schreef Erasmo het volgende:
Hmz Photoshop vindt 14 RAW's aan elkaar naaien toch niet zo leuk
Ik gebruik hem niet zo heel veel nog, maar ik ga er binnenkort eens mee experimnteen hoe ik beter kan flitsen (off-camera en on-camera). Mis je hem nu? Wat zou je anders willen doen met een flitser op je cam?quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef Puala het volgende:
Vergeet je hem er eigenlijk niet af te halen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik gebruik m'n pola filter regelmatig.
Euhhhh.......quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vergeet je hem er eigenlijk niet af te halen?
Ik heb er twee, een 580 EX II en een 430 EXII, Als je alleen maar de interne gewend bent, gaat er een wereld voor je open. Als ik mijn camera meeneem, gebeurt het niet vaak dat ik een flitser thuis laat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef Puala het volgende:
Laat je ook niet afschrikken hoorquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:45 schreef Puala het volgende:
Oke, dankjulliewel. Ga me er eerst nog maar eens goed in verdiepen en afwegen hoe vaak ik het ga gebruiken
Jij ook alquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik 1% van m'n foto's met flits maak is het erg veel. Eerder iets rond de 0,1 tot 0,5%. Een snelle lens, stabilisator en stabiele hand hebben toch mijn voorkeur. Dat terwijl ik meerdere goede flitsers heb liggen.
Feliquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:58 schreef TedjeKroketje het volgende:
Oehhoe! Net een nieuwe Nikon D3000 met 18-55 lens met uv filter en zonnekap gehaald.
En morgen komt er een grip bij en extra accu.
Misschien niet gelijk het allerbeste maar om weer te beginnen met fotografie een goed begin.
Ik ben blij.
Is er nog niets uitgelekt dan?quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef Kremers het volgende:
Zeg, wanneer komt Adobe met een testversie van Photoshop cs5? Heb een foto die wel een beetje content aware fill kan gebruiken e ben te lui om het met CS4 te doen
Ik hou er niet van om Photoshop te gebruiken, heb ik het geduld niet voor
Heerlijke foto.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:56 schreef Kremers het volgende:
@P: Die eerste is mijn favorietLucht komt er erg goed uit en de lijnen zijn sterk.
@Timmos: Mensen zijn niet zo heel slim helaas... Zo heb ik in Amsterdam iemand onder een tram zien lopen omdat hij vergat naar links en rechts te kijken voordat hij de weg overstak...
Deze heb ik gisteren gemaakt, dat bosje rechts wil ik met met content aware fill weghalenVind het iets te veel in de weg staan. Volgende keer pluk ik het gewoon uit de grond
:
[ afbeelding ]
Artiestenfoto's natuurlijk alleen met available light inderdaad, daar gebruik ik mijn primes of 70-200 voor. Maar met name het publiek, wat uiteraard niet belicht is door spots, kan wel wat flitskracht gebruikenquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij concerten sowieso nooit, heb er zelf een gigantische hekel aan als mensen door m'n foto's gaan flitsen.
Thnxquote:
Dat soort dingen zie je idd wel vakerquote:
Thnx. Die van jou mag er ook zijnquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:56 schreef Kremers het volgende:
@P: Die eerste is mijn favorietLucht komt er erg goed uit en de lijnen zijn sterk.
Leuke fotosquote:Op zaterdag 17 april 2010 07:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)3fm-awards-2010.html
Die mogen daar helemaal niet parkerenquote:Op zaterdag 17 april 2010 01:50 schreef Timmos het volgende:
Flitsert kwam vanavond ook weer van pas![]()
[ afbeelding ]
Politie mag alles.quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die mogen daar helemaal niet parkeren
(*houdt kpd in de gaten*)quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:14 schreef Sarabi het volgende:
Ziet er trouwens naar uit dat mijn vriend en ik dit weekend het huis voor ons alleen hebben (ouders/zusje zitten nog vast in egypte), wat jammer nou
Nopequote:Op zaterdag 17 april 2010 09:43 schreef fFarl het volgende:
[..]
(*houdt kpd in de gaten*)
Goedemorgen! Wat een prachtig licht buiten! Allemaal de camera in de aanslag?
Vervelendquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:56 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh, verse stroopwafels van de markt als onbijt
Daar mag ik nog geeneens komenquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:43 schreef fFarl het volgende:
[..]
(*houdt kpd in de gaten*)
Goedemorgen! Wat een prachtig licht buiten! Allemaal de camera in de aanslag?
quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh ja...zal ze straks op de bus gooiengister vergeten
Stuur Timmos maarquote:
Waarquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Stuur Timmos maar
Zo ernstig is het geloof ik niet. De aangereden persoon beweeg iig genoeg.
Ok, dacht even dat het wat ernstiger wasquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:54 schreef Chanty het volgende:
ja![]()
![]()
Persoon ging zelf op de brancard zitten met hulp en op dat punt rijden de auto's meestal niet harder dan 15 per uur. Maar goed, check up is wel handig
Mits het hetzelfde kruispunt isquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:59 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ok, dacht even dat het wat ernstiger was.. Moest namelijk eerst een ambulance met prioriteit 2, en daarna nog een met prioriteit 1.. Maar valt mee dus
U heeft PMquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:01 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mits het hetzelfde kruispunt is
er is een ambulance gekomen en vond dat die er nog knap lang over deed want de politie was er al een tijdje. Maar ambulance is ook zonder sirene weer vertrokken. Niet zo heel ernstig naar mijn idee nee.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
uhuh, U weet nu waar mijn bed slaapt
Ik begrijp dat ze binnen zijn?quote:
Er zijn meer mensen die dat weten hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
uhuh, U weet nu waar mijn bed slaapt
Alleen mensen die mij irl kennenquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die dat weten hoor
Kom je vanmiddag bandjes kijken in Delluf? Vanaf 18:00 in de binnenstadquote:
Nee sorryquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kom je vanmiddag bandjes kijken in Delluf? Vanaf 18:00 in de binnenstadOm 18:45 Mala Vita....da's balkanbeat en best tof
Das standaard bij jouquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee sorryIk zit me stuk te bijten op die laatste paper die ik in mijn leven moet schrijven. En ik zit weer eens onnodig moeilijk te doen volgens mij
Dat is idd standaard jaquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das standaard bij jouMaar dan kan een uurtje of 2 ff chillen wel helpen
quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:47 schreef Erasmo het volgende:
Zo straks eerst het ijs omscheppen en dan de hond uitlaten, eens kijken of ik vandaag wel fatsoenlijk een vogel op de foto kan krijgen.
Iets kleinere vogels, ik heg gisteren weer een rietzanger gehoord en wil die op de foto krijgenquote:
ijsquote:
Ik doe het op de ouderwetse manier, gewoon een bak met het mengsel in de vriezert en draaien maarquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ijsIk heb ook het ijselement voor de machine maar weer in de vriezer gegooid
Aardbeienyoghurtijsquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik doe het op de ouderwetse manier, gewoon een bak met het mengsel in de vriezert en draaien maar
Maar mocht ik veel ijs gaan maken dan zit een ijsmachine in wel in de pijpleiding
Roomijs bevriest trouwens veel makkelijker, na 2 uur beginnen er al bevroren stukjes te ontstaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |