Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Denk het niet dat ik de uitzondering ben. Met Champix is je slagingspercentage 23 procent. Het hoogste van alle middelen, maar toch nog relatief laag.
Te kort door de bocht:quote:Op woensdag 14 april 2010 15:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
Heb je geluk, want je stofwisseling verandert wel degelijk, ten nadele dus.
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.quote:
Aankomen naar het stoppen met Roken?Aankomen naar stoppen met roken
De angst om te aan te komen na het stoppen met roken is voor veel rokers een reden om niet te stoppen met roken.
Veel ex-rokers klagen dat ze 5 tot zelfs 10 kilo zijn aan gekomen. De meeste studies komen tot de conclusie dat een ex-roker gemiddeld ongeveer 2 a 3 kg aankomt. Bovendien zijn er ook heel veel stoppers die hetzelfde gewicht behouden, of zelfs afvallen. Het is wel een feit dat nicotine het energieverbruik verhoogt en de eetlust vermindert.
Wanneer we stoppen met roken, zal onze stofwisseling op het normale ritme gaan werken en worden ons geur- en smaakvermogen beter. Hierdoor is eten lekkerder. De meeste mensen die stoppen met roken zoeken ter compensatie iets te eten zoals snoep en koek. Het is dus inderdaad wel een beetje opletten geblazen, om te voorkomen dat de kilo's eraan vliegen.
De meest voor de hand liggende tips zijn hier nog steeds op hun plaats: meer lichaamsbeweging, vetarm eten en overdreven suiker vermijden, niet snoepen tussen de maaltijden maar voldoende "gezonde" tussendoortjes. Soms is het verstandig een diëtiste in te schakelen. Je kan ook een dieet gaan volgen.
Naast het volgen van een dieet kan ook worden gekozen voor een Detox Kuur. Deze kuur ondersteunt zowel het stoppen met roken als het voorkomen van aankomen na het stoppen met roken.
Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras.Succes!
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijg krijg je zelfs een kaartje.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
Iedereen gaat stoppen met roken, of is al gestopt.
Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras.Succes!
Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellenderquote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Te kort door de bocht:
[..]
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
Dus .....quote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Te kort door de bocht:
[..]
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.
Triest hequote:Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Copycat het volgende:
Wat een nare heading trouwens, in dat door mij geposte stukje.
En bedanktquote:Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Kally het volgende:
[..]
Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellender
Feitquote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
quote:
Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.
Misschien stopte je gewoon niet in de juiste periode Teun. Ik kies 1 mei omdat je dan door het weer alle kanten uit kunt: wandelen, tuin, terras. Het moet ook zonnig zijn voor mij. En innerlijke rust is ook heel belangrijk denk ik; je moet veel opzij kunnen zetten.
Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
FeitMaar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
quote:Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Die lolly's waren alleen voor aanstellers.
dat dacht ik ook meteenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijgt krijg je zelfs een kaartje.
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.
Dag slagingspercentage van 45 procent, dat is nieuw voor mij. Toen we het er hier laatste over hadden googelde ik in een redelijk officieel document die 23 procent.
Gelukkig lees ik alleen maar motivatie om dóór te gaan met rokenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.
FANN at hele komkommers weg, staat me bij.
En je bent natuurlijk niet echt slim bezig als je geen enkele andere aanpassing doet.
Dat kan je ook anders zien. Na een lekkere snaaipartij is het toch altijd wel heel erg lekker om een peuk op te steken, dus als je niet snaait heb je ook minder trek in een peuk, win-winquote:Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
FeitMaar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
Daarom moet je van die ingeprente suggestie af day een peuk rust geeft. Zoveel kracht heeft dat ding niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Disana het volgende:
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.
Van jou meen ik begrepen te hebben dat dat ook jouw grootste probleem was.
Jups, de gewoonte, dat is een lastige. Maar als je dan een keer de fout in gaat, je nog steeds slikt, dan smaakt hij niet en dat weet je dat ook weer. Daarom moet je ook door slikken.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.
Van jou meen ik begrepen te hebben dat dat ook jouw grootste probleem was.
Ga je al samenwonen?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:39 schreef Laysa het volgende:
Sjeeeeeeeeeeeeeees wat kan een mens veel troep hebben![]()
Nu nog ff alles naar beneden sjouwen![]()
Ik heb tussendoor geen trek dus bespaar een heuleboel, bovendien is het gewoon meegenomen in het budget. Na het eten in een openbare gelegenheid heb ik nooit behoefte gehad om te roken omdat ik dat storend vind, dus geen probleem. Op het werk is een rookabri waar je altijd als eerste het nieuws over de stand van zaken binnen het bedrijf hoort (eerder dan je baas die niet rookt), en ik sport niet (nooit blessures) en rij niet en drink amper (geen ongelukken / veel besparing). Allemaal non-argumenten dus, mijn oom is ook doodgegaan aan longkanker zonder ooit een peuk opgestoken te hebbenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijg krijg je zelfs een kaartje.
Waar heb ik dat neergezet????quote:
't Is pure nestdrang, je maakt ruimte vrij voor DKquote:Op woensdag 14 april 2010 15:42 schreef Laysa het volgende:
[..]
Waar heb ik dat neergezet????
Ik ben enkelt en alleen de troep aan het opruimen...lees waar ik van de winter geen zin in had om helemaal naar beneden voor te lopen....mn trapkast zat echt overvol
Het is de handeling, het grijpen naar het pakje, het draaien, het opsteken, de eerste trek. Dat heb ik nooit kunnen vervangen en ik weet ook nu nog niet hoe ik dat ga doen. Misschien moet ik in de richting van worteltjes of mandarijntjes denken.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom moet je van die ingeprente suggestie af day een peuk rust geeft. Zoveel kracht heeft dat ding niet.
Is ook geen gezelligheidsdier an sich. Daarvoor was dat kutboek van Caar voor mij wel een goeie eyeopener.
Maar mijn aanbod staat: mocht je het boek van Carr van me willen hebben, geef een gil en dan stuur ik het je toe (als die - ook dankzij Champix gestopte - vriendin het tenminste niet is kwijtgeraakt ... ) .
Ga nou niet doen alsof roken gezond isquote:Op woensdag 14 april 2010 15:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Allemaal non-argumenten dus, mijn oom is ook doodgegaan aan longkanker zonder ooit een peuk opgestoken te hebben
Die heb ik gelezen en was het helemaal eens met hem, maar voelde geen drang te stoppenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarom moet je van die ingeprente suggestie af day een peuk rust geeft. Zoveel kracht heeft dat ding niet.
Is ook geen gezelligheidsdier an sich. Daarvoor was dat kutboek van Caar voor mij wel een goeie eyeopener.
Maar mijn aanbod staat: mocht je het boek van Carr van me willen hebben, geef een gil en dan stuur ik het je toe (als die - ook dankzij Champix gestopte - vriendin het tenminste niet is kwijtgeraakt ... ) .
Ja, ofquote:Op woensdag 14 april 2010 15:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is de handeling, het grijpen naar het pakje, het draaien, het opsteken, de eerste trek. Dat heb ik nooit kunnen vervangen en ik weet ook nu nog niet hoe ik dat ga doen. Misschien moet ik in de richting van worteltjes of mandarijntjes denken.
Heel lief van je om me het boek te willen schenken. Ik koop het gewoon zelf, het is vast nog wel te krijgen.
Ja dat doorslikken heb ik van jou goed begrepen. Al zie ik mezelf ertoe in staat door te roken ook al word ik er nog zo misselijk vanquote:Op woensdag 14 april 2010 15:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jups, de gewoonte, dat is een lastige. Maar als je dan een keer de fout in gaat, je nog steeds slikt, dan smaakt hij niet en dat weet je dat ook weer. Daarom moet je ook door slikken.
Dat heb ik al eens geprobeerd Marrije, maar daar werd ik licht onpasselijk van en die slierten tussen je kiezen is ook niet echt fijnquote:
Je bent echt wel slimmer dan dit. Maar het is zo lekker dwars. Whoeeeeeeiiiiiii!quote:Op woensdag 14 april 2010 15:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb tussendoor geen trek dus bespaar een heuleboel, bovendien is het gewoon meegenomen in het budget. Na het eten in een openbare gelegenheid heb ik nooit behoefte gehad om te roken omdat ik dat storend vind, dus geen probleem. Op het werk is een rookabri waar je altijd als eerste het nieuws over de stand van zaken binnen het bedrijf hoort (eerder dan je baas die niet rookt), en ik sport niet (nooit blessures) en rij niet en drink amper (geen ongelukken / veel besparing). Allemaal non-argumenten dus, mijn oom is ook doodgegaan aan longkanker zonder ooit een peuk opgestoken te hebben
Als je de behoefte niet voelt, er verder geen last van hebt, dan stop je toch niet?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:46 schreef Kally het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen en was het helemaal eens met hem, maar voelde geen drang te stoppen
Jij hebt wel heel veel smoezen om niet te stoppen met rokenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb tussendoor geen trek dus bespaar een heuleboel, bovendien is het gewoon meegenomen in het budget. Na het eten in een openbare gelegenheid heb ik nooit behoefte gehad om te roken omdat ik dat storend vind, dus geen probleem. Op het werk is een rookabri waar je altijd als eerste het nieuws over de stand van zaken binnen het bedrijf hoort (eerder dan je baas die niet rookt), en ik sport niet (nooit blessures) en drink amper (geen ongelukken / veel besparing). Allemaal non-argumenten dus, mijn oom is ook doodgegaan aan longkanker zonder ooit een peuk opgestoken te hebben
Wel erg van je oom dat hij is overleden aan longkanker, aan COPD ga je niet dood, maar lijdt je de rest van de leven aan benauwdheid, kortademigheid en nog meer van dat soort klachtenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
Motivatie
1. Geen longkanker door roken
2. Of zo mogelijk nog erger, geen COPD
3. In mijn geval een besparing van ¤ 60,- euro per week = ¤ 3.120,- per jaar
4. Ongestoord en heel rustig een vergadering kunnen uitzitten
5. Weer zonder gedoe een biertje in een kroeg kunnen drinken of gaan eten in een restaurant
6. Geen brandplekken meer op kleding, banken, etc.
7. Een fris ruikend huis
Punt 6 had ik gisteren nog in de auto. Ik wil mijn sigaret uit het raam gooien (zo ben ik wel) en doe het raam open. Tegelijkertijd wordt ik gebeld en vanwege omgevingslawaai doe ik het raam weer dicht. In gedachten bij het gesprek gooi ik vijf seconden daarna die peuk tegen het dichte raam aan en weer een brandplek in de auto
Ik rook ook altijd door, zelfs als ik griep heb. Die dingen smaken mij altijd. En toch viel het stoppen best mee de laatste keerquote:Op woensdag 14 april 2010 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat doorslikken heb ik van jou goed begrepen. Al zie ik mezelf ertoe in staat door te roken ook al word ik er nog zo misselijk van
Eens na een operatie rookte ik zo'n acht uur later alweer. Ging heel genant over mijn nek in de recreatieruimte tijdens het bezoekuur. Maar stoppen? Ho maar.
Misschien komt jou tijd ook nog weleens, daar moet je wel klaar voor zijn en dat ben je nu nog nietquote:Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef Kally het volgende:
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen argumenten om niet te stoppen, maar het wil me gewoon niet lukken, maar ben er wel vaker mee bezig dus ik geef de moed niet op
Nah last is een groot woord, maar merk wel aan kleine dingetjes dat ik rookquote:Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je de behoefte niet voelt, er verder geen last van hebt, dan stop je toch niet?
Ik merk zelf dat de wens om te stoppen door de jaren heen steeds groter wordt. Het is zo'n achterlijke gewoonte (ja ik weet dat het feitelijk een ernstige verslaving is). En het rookverbod in de horeca heeft zeker aan die wens bijgedragen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef Kally het volgende:
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen argumenten om niet te stoppen, maar het wil me gewoon niet lukken, maar ben er wel vaker mee bezig dus ik geef de moed niet op
Nee werk er langzaam naar toequote:Op woensdag 14 april 2010 15:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Misschien komt jou tijd ook nog weleens, daar moet je wel klaar voor zijn en dat ben je nu nog niet
COPD is dramatisch in het kwadraat. Als je dat goed hebt, dan is iedere dag lijdenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wel erg van je oom dat hij is overleden aan longkanker, aan COPD ga je niet dood, maar lijdt je de rest van de leven aan benauwdheid, kortademigheid en nog meer van dat soort klachten
Kijk dat geeft hoop. Voor jou en voor mij, verstokte rokers dat we zijn. Was je heel actief toen je was gestopt? Ik wil niet doodmoe van mezelf wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik rook ook altijd door, zelfs als ik griep heb. Die dingen smaken mij altijd. En toch viel het stoppen best mee de laatste keer
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik merk zelf dat de wens om te stoppen door de jaren heen steeds groter wordt. Het is zo'n achterlijke gewoonte (ja ik weet dat het feitelijk een ernstige verslaving is). En het rookverbod in de horeca heeft zeker aan die wens bijgedragen.
Nee, gewoon na een kwartier een nieuwe peuk opstekenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat doorslikken heb ik van jou goed begrepen. Al zie ik mezelf ertoe in staat door te roken ook al word ik er nog zo misselijk van
Eens na een operatie rookte ik zo'n acht uur later alweer. Ging heel genant over mijn nek in de recreatieruimte tijdens het bezoekuur. Maar stoppen? Ho maar.
Dat is het inderdaad, mijn zus is erdoor een stuk ouder geworden en heeft heel veel dingen in haar leven aan moeten passen, waar ze dan ook weer heel veel moeite mee heeftquote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
COPD is dramatisch in het kwadraat. Als je dat goed hebt, dan is iedere dag lijden
Ik zeg niet dat het gezond isquote:Op woensdag 14 april 2010 15:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof roken gezond isDat van jouw oom komt op mij over als 'maar mijn opa heeft zijn hele leven als een ketter gerookt en is ook 80 geworden'. Zulke voorbeelden doen niets af aan het feit dat de kans op hart- en vaatziekten veel hoger is als je rookt. Zo is ook de kans op longkanker groter. Longkanker is niet alleen voorbehouden aan rokers, de kans erop vergroot het natuurlijk wel.
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind het zonde om te stoppen, ik heb namelijk een hele mooie jaren '50 asbak die nog van m'n opa is geweest.
Daar kan je toch een geranium in zetten?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vind het zonde om te stoppen, ik heb namelijk een hele mooie jaren '50 asbak die nog van m'n opa is geweest.
Ik wordt wel iets actiever maar niet zo heel erg veel denk ik. En doodmoe van mijzelf ben ik al een jaar of 47quote:Op woensdag 14 april 2010 15:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk dat geeft hoop. Voor jou en voor mij, verstokte rokers dat we zijn. Was je heel actief toen je was gestopt? Ik wil niet doodmoe van mezelf worden
Hmmmmquote:Op woensdag 14 april 2010 15:54 schreef Kally het volgende:
[..]
Die kun je toch laten staan voor de sier?
Nee, dat gaat niet. Het is zo'n "doordruk-asbak" (geen idee hoe zoiets heet)quote:Op woensdag 14 april 2010 15:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar kan je toch een geranium in zetten?
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:56 schreef Copycat het volgende:
Stond hier net een doos koek beneden. Ik denk: "Da's lekker, voor mij en voor de oude baas in de kamer naast me!" Dus ik twee koeken meegenomen ... krijgen we net allemaal - en I kid you not - een pissige mail van het manus depressiefje van alles hier. Wie het wel niet in zijn hoofd heeft gehaald koeken te stelen.
Nu zijn de oude baas en ik koekcriminelen. We hebben besloten het geheim mee te nemen in ons graf!
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik wordt wel iets actiever maar niet zo heel erg veel denk ik. En doodmoe van mijzelf ben ik al een jaar of 47
Gelukkig woon je niet in de UKquote:Op woensdag 14 april 2010 15:56 schreef Copycat het volgende:
Stond hier net een doos koek beneden. Ik denk: "Da's lekker, voor mij en voor de oude baas in de kamer naast me!" Dus ik twee koeken meegenomen ... krijgen we net allemaal - en I kid you not - een pissige mail van het manus depressiefje van alles hier. Wie het wel niet in zijn hoofd heeft gehaald koeken te stelen.
Nu zijn de oude baas en ik koekcriminelen. We hebben besloten het geheim mee te nemen in ons graf!
Zorg dat de kruimels opgeruimd zijnquote:Op woensdag 14 april 2010 15:56 schreef Copycat het volgende:
Er zijn wel goede diëten voor dacht ik? En geregeld gaan leven. Maar volgens mij kun je redelijke resultaten bereiken met bewegen en goed eten.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad, mijn zus is erdoor een stuk ouder geworden en heeft heel veel dingen in haar leven aan moeten passen, waar ze dan ook weer heel veel moeite mee heeft
Mera, kom opquote:Op woensdag 14 april 2010 15:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik zeg niet dat het gezond isMaar de kans dat je iets blijvends of dodelijks overkomt in het verkeer is groter. En dat risico neemt heel de wereld graag
En dan ben ik stom dat ik rook? Puh-lease
Ik heb een prachtige asbak gehouden en de rest is weg. Een pin-up asbak is naar Coos gegaan en die gebruikt 'm geloof ik ook niet meer.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:
LOLquote:Op woensdag 14 april 2010 15:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
Gelukkig woon je niet in de UK![]()
Koekjes van collega opeten: ontslag
Niks hoorquote:
Oeh, makreel, lekkerquote:Op woensdag 14 april 2010 16:03 schreef Laysa het volgende:
Ow en ik heb van die snoep tomaatjes...lekker hooren komkommer en ik heb makreel voor vanavond...nu eerst ff afwassen
herkenbaar.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik was aan het afbouwen met roken. Ik rookte er op een gegeven moment nog maar 6 per dag. Inmiddels rook ik er al weer 10.
Wat, ben ik weer stom omdat ik een andere mening heb dan de rest?quote:
Volgens mij eerder omdat je argumenten nogal dom zijn. En dat weet je zelf ook wel!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Wat, ben ik weer stom omdat ik een andere mening heb dan de rest?
yups i know. wilde ook niet echt stoppen. maar gewoon minder rokenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
Afbouwen is volgens mij ook de meest kansloze manier om te 'stoppen'. Dan maak je er helemaal een icoon van.
Weet niet, denk dat dat ook wel verschilt per persoon. Ik ken een meid die rookt alleen in het weekend.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
Afbouwen is volgens mij ook de meest kansloze manier om te 'stoppen'. Dan maak je er helemaal een icoon van.
Het was ook niet de bedoeling om te stoppen maar om minder te roken. Ergens mee stoppen kun je beter in één keer doen.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
Als je roken lekker vindt, er geen last van hebt, moet je gewoon doorroken. Je kent de inmiddels bewezen risico's vast wel, maar ergens is het hele leven één groot risico en het wordt je vroeg of laat fataal. Ik ga een klein beetje met je meequote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wat, ben ik weer stom omdat ik een andere mening heb dan de rest?
Nee hoor, vooral dooooorgaanquote:Op woensdag 14 april 2010 15:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gezond isMaar de kans dat je iets blijvends of dodelijks overkomt in het verkeer is groter. En dat risico neemt heel de wereld graag
Goed, overdreven. Eerder gebaseerd op eigen ervaring, omdat ik er al een aantal (!) kwijt ben door het verkeer en iedereen dichtbij me rookt als een ketter. Toch blijf ik erbij dat de 'cijfers' van het aantal rokersdoden ontzettend overrated zijn, omdat die oorzaak heel vaak niet te bewijzen is.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij eerder omdat je argumenten nogal dom zijn. En dat weet je zelf ook wel!
Ja dat dusquote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij eerder omdat je argumenten nogal dom zijn. En dat weet je zelf ook wel!
Niet iedereen rijdt in een zwart Golfje de hele dag te cruisen dus graag is ook wel een beetje overschat.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
nou, het gaat toch ook niet alleen om de dodelijke slachtoffers?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Goed, overdreven. Eerder gebaseerd op eigen ervaring, omdat ik er al een aantal (!) kwijt ben door het verkeer en iedereen dichtbij me rookt als een ketter. Toch blijf ik erbij dat de 'cijfers' van het aantal rokersdoden ontzettend overrated zijn, omdat die oorzaak heel vaak niet te bewijzen is.![]()
Anyway, einde werkdag
Ik heb niets om in te rijdenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt in een zwart Golfje de hele dag te cruisen dus graag is ook wel een beetje overschat.
Meeste mensen rijden ergens heen met een doel. Maar jij bent net geslaagd dus je zit nog in de zwartegolfs weken.Appels en pera, Mera!
Veel plezier in de abriquote:Op woensdag 14 april 2010 16:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Goed, overdreven. Eerder gebaseerd op eigen ervaring, omdat ik er al een aantal (!) kwijt ben door het verkeer en iedereen dichtbij me rookt als een ketter. Toch blijf ik erbij dat de 'cijfers' van het aantal rokersdoden ontzettend overrated zijn, omdat die oorzaak heel vaak niet te bewijzen is.![]()
Anyway, einde werkdag
Dus ... als er in jouw omgeving relatief veel verkeersdoden vallen, zegt dat meteen iets over het risico van roken versus dat risico in het verkeer?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
Anyway, einde werkdag
Dan maak je maar vroem vroem geluiden op de fiets, peuk als uitlaat en gaaaaaaan!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik heb niets om in te rijdenDus nee
Nog niet
Wat is daar raar aan?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:25 schreef Noek het volgende:
Dan maak je maar vroem vroem geluiden op de fiets,
Niet stoppen met roken kan je alleen maar beargumenteren door toe te geven dat je niet wil of kan stoppen. Het heeft helemaal niets te maken met verkeersdoden, sportscholen, wel of geen alcohol drinken.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ... als er in jouw omgeving relatief veel verkeersdoden vallen, zegt dat meteen iets over het risico van roken versus dat risico in het verkeer?
Kom op, Mera, jij kunt beter beargumenteren.
Daredevil, jij!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik rook graag in de auto. Is dat dubbel gevaarlijk? Vlek op vlek?
Negatief keer negatief is positiefquote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Scrutinizer het volgende:
ach, hoogstens voor jezelf. Zolang je een ander maar niet in gevaar brengtquote:Op woensdag 14 april 2010 16:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Met een vlaggetje!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan maak je maar vroem vroem geluiden op de fiets, peuk als uitlaat en gaaaaaaan!
En doe zo blij als een mongooltje!
Ik durf niet eens meer thee te halen. En die ouwe baas maar lachenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:28 schreef Noek het volgende:
Niks! Rustig, rustig, jat nog een koek anders.
Vorige week deed je dat anders welquote:Op woensdag 14 april 2010 16:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
Eeuwige gezeik om dat roken.
Ik zeur toch ook niet over hoe vervelend het is als mensen zich niet naar mijn wens gedragen?
hmm, thee goed ideequote:Op woensdag 14 april 2010 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik durf niet eens meer thee te halen. En die ouwe baas maar lachen.
Partner in koekcrime.
Ik heb een asbak in m'n auto, dat is best handig.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:33 schreef Noek het volgende:
Of dat je zo een peuk naar buiten flikkert in de auto en dan waait die weer naar binnen, zo achter je rug.
Paniek!! Dat was wel living on the edge zeg.
Good for you! Ook zo'n mooie?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb een asbak in m'n auto, dat is best handig.
Mwa, je weet best dat mijn eigen beleving dikwijls de feiten anders belicht.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus ... als er in jouw omgeving relatief veel verkeersdoden vallen, zegt dat meteen iets over het risico van roken versus dat risico in het verkeer?
Kom op, Mera, jij kunt beter beargumenteren.
Dat was de grap.quote:
Terecht, want ik zou wellicht nóg zuurder worden.quote:En MEra, het is echt niet mijn wens dat jij stopt met roken
Jawel, dat doe je bijna iedere morgenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik zeur toch ook niet over hoe vervelend het is als mensen zich niet naar mijn wens gedragen?
Thuis zou ik geen notenhouten asbak willen. Een geïntegreerde aansteker lijkt me voor thuis wel weer handig.quote:
Nieuwe auto's hebben die niet meer, enkel nog als optie en daar moet je dan weer wat anders voor inleverenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb een asbak in m'n auto, dat is best handig.
Echt hè! Ben ik nou zo slecht in ironie!?quote:Op woensdag 14 april 2010 16:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jawel, dat doe je bijna iedere morgen
Je hebt ochtendhumeurquote:Op woensdag 14 april 2010 16:40 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Echt hè! Ben ik nou zo slecht in ironie!?![]()
Dat wéét ik Teun, de grap was dat ik er de nadruk op legde omdát ik inderdaad altijd zeur hier...quote:Op woensdag 14 april 2010 16:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je hebt ochtendhumeur![]()
![]()
Komt omdat je die eerste sigaret dan nog niet hebt gehad denk ik
Trek het je niet aan, trek er gewoon aanquote:Op woensdag 14 april 2010 16:42 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat wéét ik Teun, de grap was dat ik er de nadruk op legde omdát ik inderdaad altijd zeur hier...![]()
Zucht, laat ook maarIk weet niet eens waarom ik hier nog ben
![]()
*naar huis sjeest
Because we love you! Hennig an!quote:Op woensdag 14 april 2010 16:42 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik weet niet eens waarom ik hier nog ben![]()
Mijn auto is dan ook nog uit de tijd dat roken nog hip was, dat er nog kokertjes met sigaretten op tafel kwamen voor de gastenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nieuwe auto's hebben die niet meer, enkel nog als optie en daar moet je dan weer wat anders voor inleveren
De spiegeltjes in de zonnekleppen ruil ik er graag voor inquote:Op woensdag 14 april 2010 16:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nieuwe auto's hebben die niet meer, enkel nog als optie en daar moet je dan weer wat anders voor inleveren
quote:Op woensdag 14 april 2010 16:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mijn auto is dan ook nog uit de tijd dat roken nog hip was, dat er nog kokertjes met sigaretten op tafel kwamen voor de gasten
Aaah, die vind ik wel grappig. Klepje open doen en dan gaat er zomaar een aan beide zijden van het spiegeltje een lampje brandenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
De spiegeltje in de zonnekleppen ruil ik er graag voor in
Als mijn vader jarig was kwamen al zijn directe collega's met aanhang op visite. De woonkamer stond dan echt helemaal blauw. Opmerkelijk, vooral omdat het allemaal huisartsen waren.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]dat weet ik ook nog
![]()
't Waren alleen geen kokertjes bij ons maar gewoon glazen. Sigaretten en sigaren door elkaar heen, tast toe
't Zijn net mensen hè, die huisartsenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als mijn vader jarig was kwamen al zijn directe collega's met aanhang op visite. De woonkamer stond dan echt helemaal blauw. Opmerkelijk, vooral omdat het allemaal huisartsen waren.
't Kan maar zo zijn dat je één van de meest fitte mensen van de SC bent, ondanks allesquote:Op woensdag 14 april 2010 16:49 schreef Laysa het volgende:
Ik ben zo braaf...ik doe nu psies wat de fysio zei...met eten...en komkommer dr bij en tomaatjes en straks kwark met slagroom en dan ben ik over 3 weken een tientonner...maar ik rook niet![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 april 2010 16:52 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
't Kan maar zo zijn dat je één van de meest fitte mensen van de SC bent, ondanks alles![]()
Heb je je bike nu al weer afgestofd?
Volgens mij was het gewoon bijna verplicht om te roken toentertijd.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
't Zijn net mensen hè, die huisartsen
't Was een sociale bezigheid, gezellig dampen met elkaar. Je hebt ze nog hè, die clubjes die wekelijks of maandelijks bij elkaar komen om een lekkere sigaar op te stekenquote:Op woensdag 14 april 2010 16:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon bijna verplicht om te roken toentertijd.
roken is vies, bah, blehquote:Op woensdag 14 april 2010 17:01 schreef Laysa het volgende:
Zeg scheien jullie eens uit...dadelijk hebben jullie mij aan het roken
nog niet leeg? of weer een nieuwe?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
nee![]()
ik grijp zowel in de snoeptrommel
Hahaha. Ja ik eigenlijk ook, de laatste jaren. Teveel aan en in je hoofd enzo. Daar is die nicotine dus zo fijn voor.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik wordt wel iets actiever maar niet zo heel erg veel denk ik. En doodmoe van mijzelf ben ik al een jaar of 47
Ik vroeg me in feite af waarom ik nog op mijn werk was en niet thuisquote:
Daar heb ik er ook twee van, die vond ik als kind al zo mooi.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hmmmm![]()
[..]
Nee, dat gaat niet. Het is zo'n "doordruk-asbak" (geen idee hoe zoiets heet)
Ik PM je de resultaten van mijn eerder stoppen welquote:Op woensdag 14 april 2010 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Hahaha. Ja ik eigenlijk ook, de laatste jaren. Teveel aan en in je hoofd enzo. Daar is die nicotine dus zo fijn voor.
Ik heb nagedacht ondertussen, maar ik heb toch echt iets meer voorbereiding nodig. Ik was graag samen gestopt, maar voor mij is het toch beter pas echt op 1 mei met de Champix te beginnen.
Dat is toch niet zo erg? Dat betekent dat je uren zonder kunt.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik was aan het afbouwen met roken. Ik rookte er op een gegeven moment nog maar 6 per dag. Inmiddels rook ik er al weer 10.
Oh!quote:Op woensdag 14 april 2010 17:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vroeg me in feite af waarom ik nog op mijn werk was en niet thuis![]()
quote:Wat betreft klinische studies: Champix is meerdere malen uitgebreid onderzocht. Tijdens elke studie bleek Champix werkzamer te zijn dan de belangrijkste concurrent, Zyban. Hier is het bewijs:
* Na 12 weken was 44% van de patiënten die Champix kregen gestopt met roken. Voor Zyban was dit percentage 29,5% en voor een placebo slechts 18%.
* Tijdens een onderzoek dat geen 9, maar 52 weken duurde, was de behandeling met Champix in 22% van de gevallen een succes, d.w.z. dat de patiënten stopten met roken. Van de rokers die Zyban gebruikten stopte slechts 16%, en van de rokers de een placebo kregen slechts 8,4%.
Zet gewoon stiekem een dezer dagen een doos koek neer met haar naam erop en een strikje eromquote:Op woensdag 14 april 2010 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik durf niet eens meer thee te halen. En die ouwe baas maar lachen.
Partner in koekcrime.
Ze waren bestemd voor de Raad van Adviesquote:Op woensdag 14 april 2010 17:12 schreef Disana het volgende:
Zet gewoon stiekem een dezer dagen een doos koek neer met haar naam erop en een strikje erom
Het lijkt me best leuk samen met Teun te stoppen maar hij is er nu al klaar voor en ik nog net niet. Als ik het nu doe mislukt het geheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:04 schreef Leandra het volgende:
Zo, vorige topic bijgelezen, en gezien dat Teun en Disana allebei gaan stoppen met roken![]()
Samen stoppen lijkt me wel zo leuk eigenlijk, vooral omdat jullie twee het zijn![]()
![]()
Ik was ooit gestopt met ehm.... ben de naam kwijt, andere pillenmeuk, en daar ging ik ook heel apart van dromen, heb toen nog wel een hele gezellige nacht met Brad Pitt gehad, dus het was niet echt erg![]()
Verder ben ik altijd gestopt zonder pillen en boeken, m'n lief leest nu wel weer Carr, dat werkt voor hem, maar waar ik het voordeel heb dat ik makkelijk stop met roken, is dat gelijk ook weer een nadeel.... want juist omdat je weet dat je vrij makkelijk stopt stap je al snel in die valkuil dat je denkt dat "eentje" best kan
Nee, die ene kan niet, en nee, ik kan niet roken zoals ik kan drinken, ik wou dat ik dat kon, maar helaas, het moet gewoon alles of niets zijn, en gezien alles geen voordelen heeft en niets alleen maar voordelen heeft, dan dus maar niets![]()
En ja, ik heb makkelijk lullen, mijn motivatie niet te roken is nu idd wel heel eenvoudig
Succes![]()
En nu dit topic bijlezen![]()
Ja is prima, serieus. Ik hoop echt dat het je nu wel lukt.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik PM je de resultaten van mijn eerder stoppen wel
Dat zei ik ooit ook toen ik er een half jaar vanaf was. En toen ging ik scheiden en werd het weer m'n grootste vriendquote:Op woensdag 14 april 2010 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Eén ding weet ik zeker: als het me lukt wil ik nooit meer een sigaret aanraken.
quote:Massale uittocht onderwijspersoneel
AMSTERDAM - De komende tien jaar vertrekken in het onderwijs en bij de overheid gemiddeld 7 van de tien werknemers. Onderzoekers vrezen dat de kwaliteit en de continuïteit in die sectoren daardoor onder druk komen te staan.
OMG, en nu hadden ze niet voldoende? Dat zal je leren zomaar van de verboden vrucht te snoepenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze waren bestemd voor de Raad van Advies.
Maar het was wel weer even goed voor een uur pret met de collega's (behalve één).
Nu moest ze het aanvullen met die vieze Prince koeken.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:18 schreef Disana het volgende:
OMG, en nu hadden ze niet voldoende? Dat zal je leren zomaar van de verboden vrucht te snoepen
Nah, niet helemaal, mijn vader bouwde af, en had zelfs een sigaretten-etui waar hij 's morgens 4 sigaretten indeed, dat werden er 3, daarna 2 en daarna rookte hij alleen 's avonds nog 1 sigaret, tot het moment waarop hij zich afvroeg waarom hij in godsnaam buiten in de kou en regen zou gaan staan (wel onder het balkon hoor, dus niet echt zielig ofzo) omdat hij die ene sigaret moest roken.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:07 schreef Copycat het volgende:
Ja ja, maar toen waren de schepen nog van hout en de mannen van staalquote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, niet helemaal, mijn vader bouwde af, en had zelfs een sigaretten-etui waar hij 's morgens 4 sigaretten indeed, dat werden er 3, daarna 2 en daarna rookte hij alleen 's avonds nog 1 sigaret, tot het moment waarop hij zich afvroeg waarom hij in godsnaam buiten in de kou en regen zou gaan staan (wel onder het balkon hoor, dus niet echt zielig ofzo) omdat hij die ene sigaret moest roken.
Ik zag net op m'n space dat ik in 2005 twee keer met Zyban gestopt ben, waarvan de 2de keer een minikuur.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me best leuk samen met Teun te stoppen maar hij is er nu al klaar voor en ik nog net niet. Als ik het nu doe mislukt het geheid.
Knap dat je zo vaak gestopt bent, wel raar dat je dan steeds weer begon. Eén ding weet ik zeker: als het me lukt wil ik nooit meer een sigaret aanraken.
Nah, hij rookte nog (meer dan die 4 sigaretten per dag) toen ik zwanger was van zoonlief, dus ik denk dat Sr. zo'n 10 jaar geleden helemaal gestopt is, ik meen mee iig te herinneren dat hij in het huis waar ik nu woon wel gerookt heeft, en daar woon ik bijna 12 jaar.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja ja, maar toen waren de schepen nog van hout en de mannen van staal
Dat is niet zo erg denk ik, een verslaving waar je dagelijks een klein pleziertje aan beleeft. Alleen: hoú het maar eens op dat ene sigaretje per dag. Zo is dat weekendroken van mij ook telkens weer misgegaan, dan kropen de dagen naar elkaar toe en werd het weekend steeds langer. Wat op zich wel tof is, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:26 schreef Leandra het volgende:
Oh, en zolang je zelfs nog maar 1 sigaret per dag rookt, al is dat een "beloningssigaret" ben je nog gewoon verslaafd....
Maar het is niét "rustig hier"quote:
Jij behoort gewoon tot de minderheid rokers die voor roken kunnen kiezen. Ik heb er daar ooit maar eentje van gekend. Bij de meeste mensen houdt de verslaving toch echt in dat je elke dag moet roken.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag net op m'n space dat ik in 2005 twee keer met Zyban gestopt ben, waarvan de 2de keer een minikuur.
In 2006 met niks, gewoon in een paar dagen afgebouwd naar nul, maar het opnieuw beginnen gebeurt volgens mij vooral omdat ik zo makkelijk stop eigenlijk....![]()
Maar goed, inmiddels roken er sowieso minder mensen, en ik ben wel verleidingsgevoelig, dus als ik weinig kans tot meeroken heb dan rook ik ook niet snel
De grootste valkuil is voor mij simpelweg alcohol, daarbij is een sigaret dan zo "gezellig"
Zelfs de afgelopen maanden heb ik alleen met oud en nieuw gerookt, dat wil zeggen; ik stond lam als een balletje (van wel twee glazen champagne) te kijken hoe zoonlief vuurwerk aanstak met een aanstekeren zei daarop tegen mijn Lief: "Ja.... doe mij es een siegguret.... da kind doet ut vuurwerk met een aannnsteeekur aan"
En volgens mij heb ik dat een keer of 3 herhaald, maar wel iedere keer keurig idd de sigaret aan zoonlief gegeven om te gebruiken voor z'n vuurwerk
Je zou dr bijna hyper van wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:46 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, sommigen zijn zelfs onrustig te noemen
Da's eigenlijk nog veel viezer dan rokenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:49 schreef Laysa het volgende:
ik ga een bakkie koffie maken...das mijn verslaving...koffie....koffie koffie
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 april 2010 17:51 schreef D. het volgende:
[..]
Da's eigenlijk nog veel viezer dan roken
Haha ja het is haast Haags!quote:Op woensdag 14 april 2010 17:52 schreef Laysa het volgende:
[..]
Met dat heurlijk duitsche accentje......Hyper Hyperrrrrrrrrrrr
De combinatie is geweldig, een lekkere sterke bak zwarte koffie met een peukquote:Op woensdag 14 april 2010 17:51 schreef D. het volgende:
[..]
Da's eigenlijk nog veel viezer dan roken
Doe mij dan maar een biertje en een jointquote:Op woensdag 14 april 2010 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
De combinatie is geweldig, een lekkere sterke bak zwarte koffie met een peuk![]()
Aan de ene kan misschien wel, maar aan de andere kant is het toegeven toch altijd het begin van het fout gaan, ik wou echt dat ik kon roken zoals ik kan drinken, maar helaas, zo makkelijk is het net niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij behoort gewoon tot de minderheid rokers die voor roken kunnen kiezen. Ik heb er daar ooit maar eentje van gekend. Bij de meeste mensen houdt de verslaving toch echt in dat je elke dag moet roken.
Bij de koffie heb ik dat weer niet, normaal dan, terwijl het de afgelopen 5 maanden geen probleem was om niet te roken, heb ik de afgelopen weken 's morgens af en toe zo'n "oeh, en nou een sigaret" moment... pas sinds ik weer zwanger benquote:Alcohol is voor veel mensen een valkuil, net als koffie. Ik drink meestal maar twee koppen koffie per dag en geen alcohol, dus dat zal voor mij dan weer geen probleem zijn, zelfs niet met oud en nieuw
Das ook wel een goed planquote:Op woensdag 14 april 2010 17:56 schreef D. het volgende:
[..]
Doe mij dan maar een biertje en een joint
Over de F1?quote:Op woensdag 14 april 2010 17:57 schreef Laysa het volgende:
[..]
Das ook wel een goed plan![]()
kunnen we het niet ergens anders over hebben...
Daar word ik niet zo goed wakker van 's ochtendsquote:Op woensdag 14 april 2010 17:56 schreef D. het volgende:
[..]
Doe mij dan maar een biertje en een joint
Maar dan is het vast een stuk gezelliger op het werkquote:Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar word ik niet zo goed wakker van 's ochtends
Ik heb in de jaren negentig bij Pulse in Amsterdam gewerkt en daar was het na 4 uur 's middags bier drinken en blowen achter de pcquote:Op woensdag 14 april 2010 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan is het vast een stuk gezelliger op het werk
Een jointje in de morgen is een dag zonder zorgenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar word ik niet zo goed wakker van 's ochtends
jij bent in de war met sexquote:Op woensdag 14 april 2010 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Een jointje in de morgen is een dag zonder zorgen
Ik neem aan dat je geen auto van de zaak had als men de gewoonte had om op die wijze de dag af te sluitenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb in de jaren negentig bij Pulse in Amsterdam gewerkt en daar was het na 4 uur 's middags bier drinken en blowen achter de pc
Dat vind ik altijd zo zielig hè, als mensen een joint en sex door elkaar gaan halen....quote:
Voor vrouwen wellicht, voor mannen is het toch heul iets andersquote:Op woensdag 14 april 2010 18:04 schreef Leandra het volgende:
Het zal wel komen door blowen en blowjob... het lijkt op elkaar immers
Dus als je weer begint, ben je er niet meteen weer vanaf? Da's dan wel weer jammer. Ik verbaas me zo over mensen die sporadisch een sigaret roken en dan weer tijden niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de ene kan misschien wel, maar aan de andere kant is het toegeven toch altijd het begin van het fout gaan, ik wou echt dat ik kon roken zoals ik kan drinken, maar helaas, zo makkelijk is het net niet.
[..]
Bij de koffie heb ik dat weer niet, normaal dan, terwijl het de afgelopen 5 maanden geen probleem was om niet te roken, heb ik de afgelopen weken 's morgens af en toe zo'n "oeh, en nou een sigaret" moment... pas sinds ik weer zwanger benMaar ik heb dan weer geen enkele behoefte om aan die "trek" toe te geven.
Het kan overigens heel goed samenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo zielig hè, als mensen een joint en sex door elkaar gaan halen....
Het zal wel komen door blowen en blowjob... het lijkt op elkaar immers
Edit: Oeh, 6 post-ID's verschil maar met de ontkenning van D
Dat dus, hoewel het wel maanden kan duren voor ik van af en toe een sigaret, via een pakje in de week weer op een pakje per dag zit, maar dat is uiteindelijk altijd het resultaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus als je weer begint, ben je er niet meteen weer vanaf? Da's dan wel weer jammer. Ik verbaas me zo over mensen die sporadisch een sigaret roken en dan weer tijden niet.
Ik weet het niet, het verbaasde me de eerste keer dat ik het dacht zelfsquote:Ik denk dat je verlangen naar een sigaret door de spanning komt
Nee joh, op de fiets langs de grachten naar huis. Of meteen de kroeg inquote:Op woensdag 14 april 2010 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen auto van de zaak had als men de gewoonte had om op die wijze de dag af te sluiten
En als je genoeg op had meteen de gracht inquote:Op woensdag 14 april 2010 18:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee joh, op de fiets langs de grachten naar huis. Of meteen de kroeg in
Had je wel je grachtengordel om?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee joh, op de fiets langs de grachten naar huis. Of meteen de kroeg in
Dat was in de jaren tachtig. Daarna werd het al hard minderquote:Op woensdag 14 april 2010 18:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Those were the nineties man, toen mocht en kon alles
Nah, toen hadden we nog gristenen in het kabinetquote:Op woensdag 14 april 2010 18:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat was in de jaren tachtig. Daarna werd het al hard minder
Ik weet niet eens welke kabinetten er toen allemaal waren. Lubbers was er, dat weet ik. Maar in de jaren 80 kon voor mijn gevoel toch echt veel en veel meer dan in de jaren 90 met paars. Nederland was net iets minder aangeharkt en mensen hadden toen nog net idealen en gingen daarvoor. Demonstraties en rebellie waren in de jaren negentig totaal verdwenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Nah, toen hadden we nog gristenen in het kabinet
Sterker nog, het is het lekkerste samenquote:
En daarna rennen naar het toiletquote:Op woensdag 14 april 2010 18:42 schreef Kally het volgende:
[..]
Sterker nog, het is het lekkerste samen
Wantquote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 18:46 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Beschouw het maar als niet gepost, dacht dat het over koffie en een sigaret ging
quote:
Het is nog altijd boerin dan Teunquote:
Ja, omdat niemand meer iets te klagen hadquote:Op woensdag 14 april 2010 18:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik weet niet eens welke kabinetten er toen allemaal waren. Lubbers was er, dat weet ik. Maar in de jaren 80 kon voor mijn gevoel toch echt veel en veel meer dan in de jaren 90 met paars. Nederland was net iets minder aangeharkt en mensen hadden toen nog net idealen en gingen daarvoor. Demonstraties en rebellie waren in de jaren negentig totaal verdwenen.
Ik heb ooit klompen gehad van een grapjasquote:
Nou, de jaren negentig waren de jaren van het beginnen met graaien, de afbraak van het sociale stelsel, de vette jaren van de uitzendbureaus en de jaren waarin tweeverdieners de overhand kregen. Het was geld, goederen, geld en nog eens geld waar het over ging. Oersaai, niks aan.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, omdat niemand meer iets te klagen had
En vrijheid, vergeet de vrijheid niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nou, de jaren negentig waren de jaren van het beginnen met graaien, de afbraak van het sociale stelsel, de vette jaren van de uitzendbureaus en de jaren waarin tweeverdieners de overhand kregen. Het was geld, goederen, geld en nog eens geld waar het over ging. Oersaai, niks aan.
Dat alles is ingezet onder Lubbers in de jaren tachtig.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
En niet te vergeten de jaren van privatisering, liberalisering, wachtlijsten en fusies
Die werd toen minder volgens mij. Helmen moest je dragen, gordels om, met drank op rijden kon echt niet meer, roken was toen al min of meer schande, de betutteling was begonnenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
En vrijheid, vergeet de vrijheid niet.
Het derde kabinet Lubbers, samen met Kok van de PvdA. Toen ben ik gestopt met op de PvdA stemmen en overgestapt naar de SP. Maar dat was volgens mij net in de jaren 90?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat alles is ingezet onder Lubbers in de jaren tachtig.
Komt wel tegen de tijd dat je je twaalfjarig jubileum viert. Tot die tijd heb jij enkel op maandagmorgen koppijn van het bierquote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoorde laatst van collega's dat ze op zaterdagmorgen koppijn krijgen als ze niet meteen koffie gaan zetten / drinken. Heb ik gelukkig geen last van.
Het kabinet-Lubbers III was het Nederlandse kabinet van 7 november 1989 tot 22 augustus 1994. Het is met 1749 dagen het tot op heden (2010) langstzittende naoorlogse kabinet.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het derde kabinet Lubbers, samen met Kok van de PvdA. Toen ben ik gestopt met op de PvdA stemmen en overgestapt naar de SP. Maar dat was volgens mij net in de jaren 90?
Mjah, ach, ik werd 18 in 1988, in de jaren 90 was ik echt volwassen en vond ik de vrijheid die ik opeens had geweldigquote:Op woensdag 14 april 2010 19:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ok, de jaren 90 waren vergeleken met de betutteling van nu nog goed te doen hoor, dat dan weer wel. Maar de jaren 80 vond ik toch leuker. Zal ook vast met de leeftijd te maken hebben
Ik werd in dat jaar 26quote:Op woensdag 14 april 2010 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, ach, ik werd 18 in 1988, in de jaren 90 was ik echt volwassen en vond ik de vrijheid die ik opeens had geweldig
Bij mij was het ook de smaak, ik wilde nadat ik was gestopt toch weer die sigaret proeven. Dat leek me toen nog lekker. Toen ik, wat zou het zijn geweest, een half jaar nadat ik was gestopt weer een sigaret rookte kwam meteen mn avondeten er weer uitquote:Op woensdag 14 april 2010 18:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je verlangen naar een sigaret door de spanning komt
Wat een gore ervaring. Kan me voorstellen dat dat zeer 'genezend' werktequote:Op woensdag 14 april 2010 19:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Bij mij was het ook de smaak, ik wilde nadat ik was gestopt toch weer die sigaret proeven. Dat leek me toen nog lekker. Toen ik, wat zou het zijn geweest, een half jaar nadat ik was gestopt weer een sigaret rookte kwam meteen mn avondeten er weer uitLag ik zo ziek op bed dat ik de luier van mn baby niet kon verschonen
Heb ik mn man gebeld om me te komen helpen
![]()
'K was wel meteen genezen. Ik heb de 3 sigaretten die ik toen nog tot mn beschikking had nog wel opgerookt (achteraf den kik, was ik gek ofzo), en daarna kwam ik tot de conclusie dat het enorm goor smaakte en dat ik de smaak van de lekkere sigaret vast ook niet terug zou krijgen. Sindsdien geen moeite meer gehad om sigaretten te laten liggen. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en ik ben echt blij dat ik die ervaring van na een half jaar weer roken en het goor vinden heb gehad, dat heeft het verlangen naar een sigaret compleet weggenomen.
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat ik weer zou beginnen met roken.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een gore ervaring. Kan me voorstellen dat dat zeer 'genezend' werkte
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat ik weer zou beginnen met roken.
Ja en is dat het niet dan wel bvquote:Op woensdag 14 april 2010 19:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]Je krijgt de kans niet eens, je bent aldoor zwanger
![]()
Nu zit ze onder de blauwe plekken?quote:Op woensdag 14 april 2010 19:41 schreef Kally het volgende:
Zo visite er gauw weer uitgeschoptWas mijn moeder die even wat kwam brengen
Nee deed het met beleidquote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:45 schreef gomi het volgende:
zo ff kaartje laten trekken door anne op dr streams
gerechtigheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:47 schreef Kally het volgende:
[..]
En voorspoed en geluk of hel en verdoemenis
Is dat die mafdaai bij Vlemmix? Ik zat vorige week te denken om er eens naar toe te gaan voor een consultquote:Op woensdag 14 april 2010 19:45 schreef gomi het volgende:
zo ff kaartje laten trekken door anne op dr streams
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:48 schreef gomi het volgende:
[..]
gerechtigheid.
er komt gerechtigheid.mik heb geduld gehad, maar deze week komt er gerechtigheid.
ik zou niet weten waarin, maar ik vind t best.
vond altijd al dat ik een keer de staatsloterij had moeten winnen. ms nu eindelijk gerechtigheid
yups die idd. maar ze doet nu dr streams van huis uitquote:Op woensdag 14 april 2010 19:49 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Is dat die mafdaai bij Vlemmix? Ik zat vorige week te denken om er eens naar toe te gaan voor een consult
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef gomi het volgende:
[..]
ms is haar beleid wel de pitbulls loslaten weet jij veel
Ik weet veel jaquote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef gomi het volgende:
[..]
ms is haar beleid wel de pitbulls loslaten weet jij veel
quote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef gomi het volgende:
[..]
weet ik veel wat voor beleid jij hanteert
quote:
quote:
Ik moest eigenlijk lachen omdat jullie zo lekker onzin zitten uit te kramenquote:Op woensdag 14 april 2010 20:01 schreef gomi het volgende:
[..]
hehe kally is veel. zoveel is dus duidelijk uit t beleid en D wist dat jij veel bent?
onzin?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk lachen omdat jullie zo lekker onzin zitten uit te kramen![]()
En ik ben heul niet veel
quote:Op woensdag 14 april 2010 20:06 schreef gomi het volgende:
[..]
onzin?
nu ben ik beledigd. En D ook wel denk ik. was gewoon een conversatie op hoog niveau.
en ja jij bent dus wel veel. dat bleek net uit een gesprek op hoog niveau
Tja, ik heb geen idee, zal eens rondvragenquote:Op woensdag 14 april 2010 20:14 schreef gomi het volgende:
[..]
nu rest mij alleen de vraag nog: veel wat?
wat een onzingeouwehoer hequote:Op woensdag 14 april 2010 20:15 schreef Kally het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen idee, zal eens rondvragen![]()
Ik wou het niet zeggenquote:
Wordt gewaardeerdquote:
quote:
ik en zinnig?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:36 schreef Kally het volgende:
[..]
Uuuhhhhh vast wel, of heb jij nog iets zinnigs te melden
O okequote:Op woensdag 14 april 2010 20:38 schreef gomi het volgende:
[..]
ik en zinnig?
“Rubin, in some way that no one quite understands, is a master, a teacher, what the Japanese call a sensei. What he’s the master of, really, is garbage, kipple, refuse, the sea of cast-off goods our century floats on. Gomi no sensei. Master of junk.”
ah is de tijd weer he. ik heb er dit jaar niet echt last van tbh. heel af en toe een beetje, maar mijn tabletjes werken goed.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:38 schreef Kally het volgende:
[..]
O oke![]()
Ik ben suf van mijn hooikoorts medicijnen
Ik heb het sinds vorig jaar, en die medicijnen werkten niet goed, deze heb ik sinds gisteren maar moet nog even kijken of ze bevallenquote:Op woensdag 14 april 2010 20:39 schreef gomi het volgende:
[..]
ah is de tijd weer he. ik heb er dit jaar niet echt last van tbh. heel af en toe een beetje, maar mijn tabletjes werken goed.
wat gebruik jij al ik vragen mag?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:41 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik heb het sinds vorig jaar, en die medicijnen werkten niet goed, deze heb ik sinds gisteren maar moet nog even kijken of ze bevallen
Ik heb nu aeriusquote:
tering. ex van me woont daarquote:Op woensdag 14 april 2010 20:46 schreef remlof het volgende:
Live stream van de brand bij Bergen aan Zee: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=LiveTV
Het dorp is al ontruimd.
Ja dat heeft mijn zoon vaak in drankvorm, die is allergisch voor muggen, als dat kind geprikt wordt dan krijgt hij gigantische bulten, dat helpt dan goedquote:Op woensdag 14 april 2010 20:47 schreef gomi het volgende:
[..]
ah ken ik niet. ik heb zyrtec, mar is geloof meer een allergieding ofzo
muggenbeten zijn klote. ik ben niet allergisch, maar geloof dat ze mijn bloed wel lekker vinden ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:50 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja dat heeft mijn zoon vaak in drankvorm, die is allergisch voor muggen, als dat kind geprikt wordt dan krijgt hij gigantische bulten, dat helpt dan goedMoet het afkloppen maar afgelopen jaar geen mug in huis gehad hoop dit jaar weer
quote:Op woensdag 14 april 2010 20:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat ik daar nu niet op kwam![]()
Ik wil ook![]()
Ik word nooit geprikt door een mug, en als het wel zo is geen bulten of enigzins last ervanquote:Op woensdag 14 april 2010 20:54 schreef gomi het volgende:
[..]
muggenbeten zijn klote. ik ben niet allergisch, maar geloof dat ze mijn bloed wel lekker vinden ofzo.
al valt t laatste jaren wel weer mee tbh.
ik ook nooit door een mus, lijkt me best pijnlijkquote:Op woensdag 14 april 2010 20:56 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik word nooit geprikt door een mus, en als het wel zo is geen bulten of enigzins last ervan
Ah, Maanvis had al een apart RLS-topic geopend: Live en Brekende stream: Bergen aan zee in de Fik!quote:
quote:Op woensdag 14 april 2010 20:57 schreef gomi het volgende:
[..]
ik ook nooit door een mus, lijkt me best pijnlijk
Jij zit weer te vragen om spanking, maar dat is Deis der taakquote:
oh ik kan dus alles zeggen zolang deissy er niet is?quote:Op woensdag 14 april 2010 21:02 schreef Kally het volgende:
[..]
Jij zit weer te vragen om spanking, maar dat is Deis der taak
Dat kan, maar of je dan nog op alles reacties krijgt is de vraag maarquote:Op woensdag 14 april 2010 21:03 schreef gomi het volgende:
[..]
oh ik kan dus alles zeggen zolang deissy er niet is?
hmmm, opent perspectieven he
hmm en waar wel en waar geen reacties op?quote:Op woensdag 14 april 2010 21:06 schreef Kally het volgende:
[..]
Dat kan, maar of je dan nog op alles reacties krijgt is de vraag maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |