abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81335608
Ah. Ik vind er niet zoveel aan, dus heb ze ook niet echt gemist.
Aldus.
pi_81353147
Vandaag over gelezen op de OverMuziek blogspot
http://www.npr.org/templa(...)d=126667481#playlist
Sleigh Bells, best snoeiharde liedjes.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:57:53 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_81354490
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef n0ir het volgende:
Vandaag over gelezen op de OverMuziek blogspot
http://www.npr.org/templa(...)d=126667481#playlist
Sleigh Bells, best snoeiharde liedjes.
Niet zo bijzonder als wat sommige mensen er van maken, maar zeker wel vermakelijk inderdaad. Komen op 30 mei naar Nijmegen (Merleyn), waar ik uiteraard bij aanwezig zal zijn.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:10:25 #94
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_81459699
Yes, er is een nieuwe Wolf Parade (legaal in HQ te luisteren!).
pi_81466897
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:10 schreef CatsInTheWell het volgende:
Yes, er is een nieuwe Wolf Parade (legaal in HQ te luisteren!).
Ik had Ghost Pressure al gehoord, die had best wel iets dus ik ben wel benieuwd naar het gehele album. Bedankt voor t linkje.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:19:16 #96
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81467296
Misschien moet ik dit topic maar eens gaan volgen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:27:35 #97
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81469617
Het viel me overigens op dat Sufjan Stevens in een reclame zit, of devotchka of iets in die richting...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_81470815
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:27 schreef naatje_1 het volgende:
Het viel me overigens op dat Sufjan Stevens in een reclame zit, of devotchka of iets in die richting...
Volgens mij Devotchka, het was mij ook al opgevallen, hij was net weer die reclame. Stevens ken ik niet zo goed, dus die zou ik minder snel herkennen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 15 mei 2010 @ 22:10:45 #99
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81470992
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 22:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Volgens mij Devotchka, het was mij ook al opgevallen, hij was net weer die reclame. Stevens ken ik niet zo goed, dus die zou ik minder snel herkennen.
In zo'n reclame dat een vrouw in de wasmachine gaat kruipen
pi_81473238
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:11 schreef BlackSaint het volgende:
Spotje
Devotchka - How it Ends als ik het goed heb:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 16 mei 2010 @ 15:25:09 #102
17328 methodmich
Nummer 10
pi_81490788
Dat is altijd goed, het is heerlijk wassen met DeVotchKa!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 mei 2010 @ 15:35:58 #103
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81491160
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:25 schreef methodmich het volgende:
Dat is altijd goed, het is heerlijk wassen met DeVotchKa!
het gaat over kaas
pi_81491389
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:35 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

het gaat over kaas
Kaas kan toch ook worden gewassen?
Album top 100 2024
pi_81502738
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:35 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

het gaat over kaas
Die je dichter bij otters kan brengen. Tja, t is dat de muziek zoveel goed maakt anders vraag je je toch af waar het heen gaat met de reclameboodschappen van tegenwoordig

T valt me toch steeds vaker op dat veel van de muziek die ik luister terug komt in reclamespotjes en compilatiefilmpjes die o.a de NOS maakt (van het afgelopen voetbal seizoen bijvoorbeeld; The Whitest Boy Alive). Jobopportunities zou je bijna zeggen
  zondag 16 mei 2010 @ 21:04:40 #106
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_81506768
Jep, Grizzly Bear en Radical Face hoorde ik laatst ook al voorbijkomen. Mooiste in die trant blijft toch deze dan:

pi_81605827
Nieuwe De Affaire namen;

The Antlers (VS)
Sarah Blasko (Aus)
Beans & Fatback
The Cohens
Clues (Can)
The Crookes (GB)
Daily Bread
Darwin Deez (VS)
Dum Dum Girls (VS)
The Flying Eyes (VS)
John Grant (VS)
The Heavy (GB)
I Am Oak
Isbells (Bel)
Karma to Burn (VS)
King Kahn and the Shrines (VS)
The Morning Benders (VS)
André Lodemann (Ger)
Pantha Du Prince (Ger)
The Sore Losers (Bel)
Sungrazer
These Are Powers (VS)
Thus:Owls (Swe)
Valient Thorr (VS)
Woost

Wat een helden toch...
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:53:53 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_81611209
lancearmstrong twittert
quote:
New Band of Horses out today. Giving it the first listen right now. Can't wait!
armstrong fan vanb BoH
pi_81626158
Zijn er nog mensen van plan om naar The Drums te gaan in mei/juni? Als ik die muziek luister, ik hoor gewoon Ian Brown tijdens The Stone Roses zingen.

27.May.2010 PARADISO Amsterdam
04.Jun.2010 DOORNROOSJE Nijmegen
05.Jun.2010 VERA Groningen
pi_81626851
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:53 schreef Beregd het volgende:
lancearmstrong twittert
[..]

armstrong fan vanb BoH
grappig, album zelf is wel leuk, maar ik ben der niet door weggeblazen.. misschien iets te hoge verwachtingen
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:19:44 #111
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_81633811
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:53 schreef Beregd het volgende:
lancearmstrong twittert
[..]

armstrong fan vanb BoH
Als het nieuwe album nou ook van kaliber Everything All The Time was...
pi_81782947
T Vlaamse Reuzen Hollandse Leeuwen avondje in de 013 was best geslaagd Op een avond toch maar even Dez Mona, Customs, The Black Atlantic, Absynthe Minded, The Van Jets en Moke gezien.
pi_81850376
Hier kun je het concert van The national bekijken, veel High Violet nummers:

http://www.youtube.com/user/TheNationalVEVO#p/u/6/b6iYAoMqq0Y

Matt zingt niet best vind ik, sterker nog, ik vind de manier van zingen erg op 'praten' lijken...
Alleen Runaway kan er nog mee door, als je het vergelijkt met 'England' en 'Sorrow'.
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_81850674
Ik heb het stopgezet, ..ik verwachte prachtige versies, maar in plaats van dat krijg ik plaatsvervangende schaamte..die stem is alles behalve zuiver en glijdend als op het album .

Hoe saai moet het zijn om 'Runaway' zo te zingen? Ook lijkt hij me alles behalve geïnteresseerd in wat hij aan het doen is, naast het feit dat het een 'emotioneel' concert moet zijn. Hij lijkt me doodsomber/depressief.
pi_81850868
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef RichCalibier het volgende:
Ik heb het stopgezet, ..ik verwachte prachtige versies, maar in plaats van dat krijg ik plaatsvervangende schaamte..die stem is alles behalve zuiver en glijdend als op het album .

Hoe saai moet het zijn om 'Runaway' zo te zingen? Ook lijkt hij me alles behalve geïnteresseerd in wat hij aan het doen is, naast het feit dat het een 'emotioneel' concert moet zijn.
Ik vond het een prachtig optreden. Die stem komt live inderdaad wat te kort maar met de emotie erachter is het voor mij erg goed. Krijg alleen maar meer zin in Paradiso en Tivoli.

Daarnaast heeft Vevo niet alle nummers op internet geplaatst maar zijn ze wel te vinden.
pi_81851015
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:31 schreef portie het volgende:

[..]

Ik vond het een prachtig optreden. Die stem komt live inderdaad wat te kort maar met de emotie erachter is het voor mij erg goed. Krijg alleen maar meer zin in Paradiso en Tivoli.

Daarnaast heeft Vevo niet alle nummers op internet geplaatst maar zijn ze wel te vinden.
Ik wilde ook gaan naar hun concert, maar kocht kaartjes voor Jonsi, 2 Juni!

Maar het spijt me zeer, die stem schiet inderdaad bij mij veel te kort, ik hou het bij het album dus .

Wel erg Joy Division achtig trouwens, hoe ze het live overbrengen.
pi_81851179
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:34 schreef RichCalibier het volgende:

[..]

Ik wilde ook gaan naar hun concert, maar kocht kaartjes voor Jonsi, 2 Juni!

Maar het spijt me zeer, die stem schiet inderdaad bij mij veel te kort, ik hou het bij het album dus .

Wel erg Joy Division achtig trouwens, hoe ze het live overbrengen.
Dan was je nog net op tijd

En hoezo joy division achtig? Volgens mij stond Ian Curtis heel erg stil met een paar rare armbewegingen en Matt die loopt nog wat heen en weer. Ik ken Joy Divisiond erg matig dus kan me vergissen
pi_81851547
High Violet van The National is de plaat die bij mij voor eerst overkwam als een verward plaatje, vooral het begin van de plaat moest ik even slikken (Terrible Love), maar in combinatie met mijn treinreis door bossen en een zon die kaatste op de weilanden met een boel mist was de ideale combinatie. Ik had niet veel tijd om dit plaatje op mijn Iphone te zetten, maar heb toch vanwege de prachtige hoes heel gauw dit album gedownload, om daarna gehaast via de voordeur naar het station te rennen. Alles was je dan kan denken is 'ik hoop dat dit de moeite waard was, deze plaat moet gewoon goed zijn, daar deed ik immers moeite voor!'

En ja hoor, ik luisterde, en ik was inmidels bij het 2e nummer 'sorrow'. Ik had niet gedacht dat een plaatje me nog zo erg kon raken, omdat ik keer op keer weer de 'verkeerde' albums luisterde die niet bij mijn gemoedstoestand paste. Deze High Violet zou ik uitluisteren, en net als 'Funeral' van Arcade Fire'en het laatste album 'First Days Of Spring' van Noah And the Whale, die platen die precies aansluiten aan de nummers. 1 verhaal, 1 seizoen, het moet je vastpakken en nooit meer loslaten.

Alle andere nummers brachten mij ook naar hoogoplopende kippenvel, en vooral bij 'Conversation 16' en 'England' kan alles mij gestolen worden. Wat een kracht, wat een emotie zit hier in verwerkt. Juist alles dat ik bij Boxer miste komt hier linea recta mijn hoofd in als zoete snoep, en grijpt me letterlijk bij de strot.

Misschien was het het juiste moment dat ik hierna luisterde, want ik was toen erg onzeker, ik was onderweg naar mijn eerste stagedag, en had behoefte aan steun, vertrouwen en iets dat mijn ziel zou doen zweven. De gehele treinreis voelde ik mij zo licht als een veertje, alles waar ik liep was een droom, de wereld ging verder, onwerkelijk. Dit is de eerste keer dat een plaat dit met mij deed, op de eerder genoemde albums na. Ook op vakantie in spanje, en tijdens de busreis heb ik dit album non stop beluisterd. het is gewoon prachtig!

Ik ga dit dus vaker draaien onderweg naar school/werk!
pi_81851907
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:38 schreef portie het volgende:

[..]

Dan was je nog net op tijd

En hoezo joy division achtig? Volgens mij stond Ian Curtis heel erg stil met een paar rare armbewegingen en Matt die loopt nog wat heen en weer. Ik ken Joy Divisiond erg matig dus kan me vergissen
Dat stilstaan en zingen met een vermoeide 'uitgeputte' blik, dat doet Matt zeker wel veel in dit concert. Dat moest me dus wel erg denken aan Ian Curtis
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:34:27 #120
283085 TWP
kassalade
pi_81878258
Ik weet niet of Bombay Bicycle Club hier ook thuis hoort, maar de nieuwe single is geniaal!

Ivy & Gold

:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')