Natuurlijk. Jij niet dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 23:51 schreef Omnifacer het volgende:
Jij kent alle beginselen van het neo-liberalisme uit je hoofd?
Nee, ik ben slechts een oude zuurpruim die op een of ander jongerenforum nog een beetje contact met de wereld probeert te behouden.quote:
Van welk jongerenforum ben jij dan lid van? Topix?quote:Op donderdag 15 april 2010 23:54 schreef Omnifacer het volgende:
Nee, ik ben slechts een oude zuurpruim die op een of ander jongerenforum nog een beetje contact met de wereld probeert te behouden.
Truste allemaal
Jawel, geef nou maar toe dat je rechtse ideeën beginnen te eroderen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:53 schreef TNA het volgende:
Ik vond het allemaal niet zo razend interessant. Nog een prettige avond.
Owja, krijgen we dat stokpaardje weer, dat Ted en Danny Fok nooit zo in de markt gezet hebbenquote:Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Van welk jongerenforum ben jij dan lid van? Topix?
Ik stem links.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Jawel, geef nou maar toe dat je rechtse ideeën beginnen te eroderen.
Wat is daar dan niet waar aan?quote:Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Omnifacer het volgende:
Owja, krijgen we dat stokpaardje weer, dat Ted en Danny Fok nooit zo in de markt gezet hebben
quote:Ook in Hilversum is kort en bondig de absolute norm geworden. De metingen van het Centrum voor Kijk- en Luisteronderzoek, waar op de seconde nauwkeurig het kijkgedrag van het televisiepubliek wordt geregistreerd, vormen sinds enkele jaren het belangrijkste uitgangspunt voor de vormgeving en programmering van de publieke zenders. En de gemiddelde Nederlandse tv-kijker blijkt een onrustig type: een pauze of stilte langer dan een paar seconden doet hem al naar een andere zender zappen. Te lang stilstaan bij hetzelfde onderwerp verdraagt de snel verveelde televisieconsument evenmin.
Interviews in praatprogramma’s worden daarom niet langer gemaakt dan strikt noodzakelijk is.Gesprekken bij Pauw & Witteman, de belangrijkste serieuze, dagelijkse talkshow van de publieke omroep, duren gemiddeld zo’n twaalf minuten per gast. Wie dat nog te lang vindt, kan het hele programma in ‘vodcasts’ van vijf minuten terugkijken op internet.
Het moordende tempo dat op televisie de norm is, heeft als gevolg dat het publieke debat sterk bepaald wordt door mensen die in staat zijn en bereid zijn om uitsluitend in soundbytes te redeneren. Mediapersoonlijkheden als Jort Kelder en Jan Mulder komen in één week vaker aan het woord dan de meeste hoogleraren, academici en wetenschappers in hun hele carrière. Deze BN’ers zijn ‘veilige’ gasten voor programmamakers: je weet tenminste zeker dat het geen ‘saaie’ of ‘langzame’ televisie wordt.
Ook eenduidige, stellige politici worden beduidend vaker gevraagd dan hun intellectuelere en genuanceerdere collega’s. Dat bleek althans uit een kleinschalig onderzoek naar de samenstelling van het opiniekorps door Hans Beerekamp, die begin 2008 drie maanden lang alle gasten turfde die door de zeven belangrijkste nieuwsrubrieken werden uitgenodigd. De onbetwiste winnaar met negentien optredens was Rita Verdonk, de enige politica van Nederland zónder partijprogramma, maar met het ongeëvenaarde talent om zich in oneliners uit te drukken.
Het gebrek aan intellectuelen in het publieke debat komt echter niet alleen voort uit een commercieel gemotiveerde angst om kijkers (en dus adverteerders) kwijt te raken. Er ligt ook een diepere, filosofische oorzaak aan ten grondslag: de inflatie van het begrip ‘deskundigheid’. Die inflatie is vooral te danken aan het postmoderne denken, dat aan het eind van de negentiende en bijna de gehele twintigste eeuw in het Westen furore maakte. Onder invloed van sceptici als Søren Kierkegaard en Friedrich Nietzsche raakte het streven naar waarheid uit de gratie. Dé waarheid bestond helemaal niet, of was op z’n hoogst een door de mens gefabriceerde sociale constructie, zo luidde langzaam maar zeker de communis opinio – niet alleen in filosofische kring, maar ook daarbuiten. Zo werd iedere opvatting min of meer gereduceerd tot ‘slechts’ een mening: niemand had de definitieve of ware visie op de wereld in pacht.
Het is een slap argument. Fok is een jongerenforum, ik denk dat 70% van de posters <30 is, en de inhoud van het forum is ook sterk gericht op jongeren. Ik zeg niet dat oude mannetjes niet mogen posten, maar ik vind het potsierlijk om hier het intellect uit te komen hangen onder het mom van: kinderen toch, ik heb het allemaal al meegemaakt.quote:
Golfer is dan ook een fervente aanhanger van het empirisme.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is een slap argument. Fok is een jongerenforum, ik denk dat 70% van de posters <30 is, en de inhoud van het forum is ook sterk gericht op jongeren. Ik zeg niet dat oude mannetjes niet mogen posten, maar ik vind het potsierlijk om hier het intellect uit te komen hangen onder het mom van: kinderen toch, ik heb het allemaal al meegemaakt.
Jongens, ga nu maar slapen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is een slap argument. Fok is een jongerenforum, ik denk dat 70% van de posters <30 is, en de inhoud van het forum is ook sterk gericht op jongeren. Ik zeg niet dat oude mannetjes niet mogen posten, maar ik vind het potsierlijk om hier het intellect uit te komen hangen onder het mom van: kinderen toch, ik heb het allemaal al meegemaakt.
En jij hebt de leeftijd bereikt dat je dat al durft te zeggen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Neuhquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
En jij hebt de leeftijd bereikt dat je dat al durft te zeggen?
quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
Golfer is dan ook een fervente aanhanger van het empirisme.
Ze heeft zelf meermalen gezegd dat ze alleen last heeft van haar arm als gevolg van haar hersenbloeding, niet afasie of dergelijke aandoeningen. Haar dochter is ook al eens te gast geweest bij P&W, en die praat net zo.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:31 schreef Xenomaniac het volgende:
[Okay, met alle respect, die 6 jaar vreet natuurlijk aan je.. maar ik luister enkel de audio mee en ze klinkt niet als iemand die 100 % is. ..]
Ze heeft een hersenbloeding gehad.
Ze leek me ook weinig intelligent, maar verpleegkunde is geen rocket science.quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze heeft zelf meermalen gezegd dat ze alleen last heeft van haar arm als gevolg van haar hersenbloeding, niet afasie of dergelijke aandoeningen. Haar dochter is ook al eens te gast geweest bij P&W, en die praat net zo.
Ze komt op mij ook over als iemand met LBO/MBO niveau, ik kan me niet voorstellen dat zij ooit goed gefunctioneert heeft als verpleegkundige.
Nou nou nou.......Verpleegkunde is volgens mij echt wel HBO niveau. Het vak houdt meer in dan billen wassen en koffie langsbrengen. Je moet medicijnen uitdelen, toedienen en je bent 90% van de tijd de enige persoon die de patient in de gaten houdt (artsen komen maar 1 per dag even langs).quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef TNA het volgende:
Ze leek me ook weinig intelligent, maar verpleegkunde is geen rocket science.
wat een speculaties ja weer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze heeft zelf meermalen gezegd dat ze alleen last heeft van haar arm als gevolg van haar hersenbloeding, niet afasie of dergelijke aandoeningen. Haar dochter is ook al eens te gast geweest bij P&W, en die praat net zo.
Ze komt op mij ook over als iemand met LBO/MBO niveau, ik kan me niet voorstellen dat zij ooit goed gefunctioneert heeft als verpleegkundige.
Verpleegkunde is ook op MBO-niveau. Ze heeft zelf overigens de verpleegstersopleiding in het Leyenburg gevolgd. Ik mag aannemen dat je met het afronden daarvan capabel bent om verpleegster in het Leyenburg te zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nou nou nou.......Verpleegkunde is volgens mij echt wel HBO niveau. Het vak houdt meer in dan billen wassen en koffie langsbrengen. Je moet medicijnen uitdelen, toedienen en je bent 90% van de tijd de enige persoon die de patient in de gaten houdt (artsen komen maar 1 per dag even langs).
Zo'n persoon als Lucia kan misschien op een geriatrische afdeling heel goed werken, maar een afdeling met hele zieke kinderen waarbij in spoedgevallen gewoon heel snel ingegrepen moet worden
Misschien wel, maar je moet niet naar die hersenbloeding wijzen als verklaring voor het feit dat ze een rare en een niet bijster intelligente indruk maakt als ze zelf zegt dat ze er alleen een minder functionele arm van over gehouden heeftquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
wat een speculaties ja weer.
ik ken genoeg mensen die een beetje "raar" zijn, maar hun werk gewoon goed doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |