FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Topsnelheid ( kiekje van je snelheidsmeter ) deel 6
Nerdmansdinsdag 13 april 2010 @ 20:45

opwarmertje...


en gas erop:
Daerondinsdag 13 april 2010 @ 20:53
Wauw, mag ik je nu aanraken?
RemcoDelftdinsdag 13 april 2010 @ 20:53
TNAdinsdag 13 april 2010 @ 20:54


Foto's van een snelheidsmeter
KleinPluimpjedinsdag 13 april 2010 @ 21:02
Nerdmansdinsdag 13 april 2010 @ 21:07


weinig fans, en dat al zo aan t begin van t topique...
x3rodinsdag 13 april 2010 @ 21:36
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:40 schreef Nerdmans het volgende:
[ afbeelding ]

Bergje op...

Er zat overigens niet veel meer in heb m net op de 280 gekregen...
Pff die 300 is nog ver weg al helemaal als we echte km tellen.

Ik had max 272 op gps....
En aan het interieur te zien is dat een 1 serie?

Wat is daar allemaal aan gedaan? Neem overigens aan dat het een 135i is
Nerdmansdinsdag 13 april 2010 @ 22:47
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:36 schreef x3ro het volgende:

[..]

En aan het interieur te zien is dat een 1 serie?

Wat is daar allemaal aan gedaan? Neem overigens aan dat het een 135i is
Idd 135 ja.
Tot nu toe alleen nog chip tuning eigenlijk.

Ik heb inmiddels een cold air intake liggen.
Als deze zonder storingen werkt, dan doe ik er een intercooler en uitlaat bij.
( kwil graag 4 pijpjes )

Ze zeggen dat je dan met 400+ pk rijdt.
Ik hoop dan weer een km of 5-10 top end te winnen.
De 300 is echter niet haalbaar helaas.
von_Preussendinsdag 13 april 2010 @ 23:25
Audi A4 2.0 TDI 120pk:



BMW 730d F01:

MvdZwoensdag 14 april 2010 @ 09:38
tvp. Ik mag al die kiekjes en filmpjes wel. en von_Preussen, het is je vast al eens gevraagd maar; Hoe komt het dat jij in al die bakken rijdt?
von_Preussenwoensdag 14 april 2010 @ 09:53
Enkele wagens zijn van familie, maar het gros komt van het volgende:

Als "bijbaantje" ben ik voor enkele dealers in het oostblok onderweg als een soort van inkoper van jonge, gebruikte automobielen. Die hebben als een stuk aan "Wertverlust" (kom even niet op het nederlandse woord) gehad, en zijn daarom in die streken erg geliefd.

Het grote voordeel voor hun is dat ik toegang heb tot verschillende bronnen, en zodoende als ze iets zoeken meestal wel iets voor hun kan vinden. Ook hoeven ze dan niet zelf een mannetje te hebben die 1 of 2 weken in Duitsland onderweg is (kost ook allemaal geld).

Dan breng ik de wagens meestal naar een verzamel- of ophaalpunt, vanwaar de dealer dan zelf transport / import etc. regelt.

Daar waar andere studenten een maand lang ploeteren in de horeca, ben ik geheel relaxed 2 a 3 dagen onderweg in "die Heimat" en heb veel plezier.
MvdZwoensdag 14 april 2010 @ 13:09
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Enkele wagens zijn van familie, maar het gros komt van het volgende:

Als "bijbaantje" ben ik voor enkele dealers in het oostblok onderweg als een soort van inkoper van jonge, gebruikte automobielen. Die hebben als een stuk aan "Wertverlust" (kom even niet op het nederlandse woord) gehad, en zijn daarom in die streken erg geliefd.

Het grote voordeel voor hun is dat ik toegang heb tot verschillende bronnen, en zodoende als ze iets zoeken meestal wel iets voor hun kan vinden. Ook hoeven ze dan niet zelf een mannetje te hebben die 1 of 2 weken in Duitsland onderweg is (kost ook allemaal geld).

Dan breng ik de wagens meestal naar een verzamel- of ophaalpunt, vanwaar de dealer dan zelf transport / import etc. regelt.

Daar waar andere studenten een maand lang ploeteren in de horeca, ben ik geheel relaxed 2 a 3 dagen onderweg in "die Heimat" en heb veel plezier.
Klinkt als een topbijbaantje. Heb zelf een bijbaantje gehad waarbij ik auto's moest transporteren... Maar ik had dan 3 korte ritjes op een dag bijvoorbeeld (en ik kwam niet op de autobahn ). Hoe ben je daarbij gekomen?
S1nn3rzwoensdag 14 april 2010 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
Audi A4 2.0 TDI 120pk:



BMW 730d F01:


Nou lekker dan. Je rijdt in de auto die een ander net heeft gekocht en die besluit je even lekker af te trappen. Fijn ventje ben je als je op deze manier wat plezier in de Heimat hebt.
von_Preussenwoensdag 14 april 2010 @ 13:36
Kan je mij precies zeggen waardoor ik extra slijtage veroorzaak door mij rijgedrag?

Zolang een motor niet in het rode gebied loopt (en dat doen ze niet, omdat daar een technische beveiliging zit), en je alleen maar rechtdoor gaat veroorzaakt dat bij de auto geen extra belasting hoor.

En overigens zijn de auto's, totdat ze op transport gezet worden, mijn eigendom en dus ook mijn verantwoording.
ueberduitserwoensdag 14 april 2010 @ 15:37
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:25 schreef von_Preussen het volgende:
BMW 730d F01:


Geeste/Dalum, das hier dicht bij! Ik klap bij Twist altijd de A31 op.
De A31 is altijd mooi rustig, daar kun je nog eens een keer toppen...
T42woensdag 14 april 2010 @ 15:41
geen kiekje maar me 82er kever doet 120kmh
De_Groentenboerwoensdag 14 april 2010 @ 17:55


Maar dat was met overboost op een standaard turbo

[ Bericht 56% gewijzigd door De_Groentenboer op 14-04-2010 18:00:16 ]
sandertjuhwoensdag 14 april 2010 @ 19:48
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Enkele wagens zijn van familie, maar het gros komt van het volgende:

Als "bijbaantje" ben ik voor enkele dealers in het oostblok onderweg als een soort van inkoper van jonge, gebruikte automobielen. Die hebben als een stuk aan "Wertverlust" (kom even niet op het nederlandse woord) gehad, en zijn daarom in die streken erg geliefd.

Het grote voordeel voor hun is dat ik toegang heb tot verschillende bronnen, en zodoende als ze iets zoeken meestal wel iets voor hun kan vinden. Ook hoeven ze dan niet zelf een mannetje te hebben die 1 of 2 weken in Duitsland onderweg is (kost ook allemaal geld).

Dan breng ik de wagens meestal naar een verzamel- of ophaalpunt, vanwaar de dealer dan zelf transport / import etc. regelt.

Daar waar andere studenten een maand lang ploeteren in de horeca, ben ik geheel relaxed 2 a 3 dagen onderweg in "die Heimat" en heb veel plezier.
Jij hebt echt een top bijbaantje!
Zoiets zou ook wel wat voor mij zijn, ik houd van autorijden
x3rowoensdag 14 april 2010 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:47 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Idd 135 ja.
Tot nu toe alleen nog chip tuning eigenlijk.

Ik heb inmiddels een cold air intake liggen.
Als deze zonder storingen werkt, dan doe ik er een intercooler en uitlaat bij.
( kwil graag 4 pijpjes )

Ze zeggen dat je dan met 400+ pk rijdt.
Ik hoop dan weer een km of 5-10 top end te winnen.
De 300 is echter niet haalbaar helaas.
Lijkt me hard zat qua top Ding zal overigens in de tussenacc. een beest zijn.. Geen filmpjes van een sprint van 100 naar de 200 o.i.d?
2cvwoensdag 14 april 2010 @ 22:45
Misschien iets meer snelheidsmeterkiekjes en iets minder gebabbel ?
Irritatie100woensdag 14 april 2010 @ 23:34
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:55 schreef De_Groentenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Maar dat was met overboost op een standaard turbo
En een lege tank
De_Groentenboerdonderdag 15 april 2010 @ 00:29
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

En een lege tank
Zo leeg was ie niet voor ik wegging
PjotrXIIdonderdag 15 april 2010 @ 03:48
280 km/h (zoiets, gaat onder de teller door) met mijn leasebak (Passat CC)

Nu 2 maanden in bezit.
SPOILER
En nu al storingen
SPOILER
Als ik stil sta bij een stoplicht, staat de teller op 80 km/h Hoe dan?!
SPOILER
Ik smoke iedereen eruit bij de stoplichten, van 1 naar 100 in dik een seconde
SPOILER
Dus
Pas259donderdag 15 april 2010 @ 05:06
Maakt niet uit, over een paar jaar mag je vast een echte auto leasen, een Benz ofzo.

Vergeet je dan niet aan te melden op een fanclub forum!

Groet, Benz fanboy
von_Preussenzondag 18 april 2010 @ 11:19
Audi A4 2.0 TDI, deze keer met 140pk:

von_Preussendinsdag 20 april 2010 @ 17:25
BMW 525d E60 Facelift:

von_Preussenmaandag 3 mei 2010 @ 19:50
Mercedes Benz E350 CDI Avantgarde (W212) Estate:



Valt eigenlijk tegen, ik had van een 3.0l diesel met 231pk meer verwacht.
Krullehoofdmaandag 10 mei 2010 @ 18:18


Tank was bijna leeg
Krullehoofddinsdag 11 mei 2010 @ 20:31
Invoegstrook A20, r'dam alexander. Moest in de remmen vanwege andere invoegers



Beetje crappy kwaliteit met m'n telefoon
toontjuhwoensdag 12 mei 2010 @ 22:23
Mijn peugeot 206 RC op de a57 Krefeld > Goch (de)



[ Bericht 27% gewijzigd door toontjuh op 12-05-2010 22:34:31 (Eindelijk foto fatsoenlijk) ]
Nerdmansvrijdag 14 mei 2010 @ 13:14
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:23 schreef toontjuh het volgende:
Mijn peugeot 206 RC op de a57 Krefeld > Goch (de)

[ afbeelding ]
Dass ist ne nette schnellheid
Sounddragonvrijdag 14 mei 2010 @ 13:49
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:23 schreef toontjuh het volgende:
Mijn peugeot 206 RC op de a57 Krefeld > Goch (de)

[ afbeelding ]
Hij heeft het warm !!

[ Bericht 13% gewijzigd door Sounddragon op 14-05-2010 14:20:03 ]
toontjuhvrijdag 14 mei 2010 @ 19:22
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hij heeft het warm !!
Veel warmer wordt ie niet. De linker meter gaat wel hard naar beneden .

Deze stand is na getankt te hebben in Reusel via a67 naar Venlo, Dan via de de 40 en 57 weer naar het Noorden, Effe een stukkie blazen!
von_Preussenzaterdag 5 juni 2010 @ 12:26
Audi A6 3.0 TDI Avant:

von_Preussenmaandag 13 september 2010 @ 10:46
Zo, hier weer twee nieuwe kiekjes (filmpjes) met wagens op hun topsnelheid:

BMW 318dA Touring LCI

BMW 530d GT

junkiexpzondag 19 september 2010 @ 18:00
Mijn Alfa 166 3.0 V6 V24 automaat op de A29.
Reed iets van 170 en je mag daar maar 100 :P

von_Preussenzaterdag 25 september 2010 @ 09:57
Mercedes Benz S350 Facelift:

dieselnoizondag 26 september 2010 @ 16:43
-doe normaal-

[ Bericht 88% gewijzigd door Sounddragon op 26-09-2010 19:50:17 ]
Sounddragonzondag 26 september 2010 @ 19:56
Autobahn, gas over :P

x3rozondag 26 september 2010 @ 20:00
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
Autobahn, gas over :P

[ afbeelding ]
Je hebt niet ergens nog meer foto's van die AMG? :D
Sounddragonzondag 26 september 2010 @ 20:26
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:00 schreef x3ro het volgende:

[..]

Je hebt niet ergens nog meer foto's van die AMG? :D
Tuurlijk, fobo ??

niks bijzonders hoor, is helemaal origineel ;)
von_Preussenzondag 26 september 2010 @ 21:07
Juist omdat ie nog helemaal orgineel is, is ie bijzonder. Ik denk dat de meeste wagens van dat type "alternatief aangepast" zijn. ;)
Sounddragonzondag 26 september 2010 @ 21:19
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:07 schreef von_Preussen het volgende:
Juist omdat ie nog helemaal orgineel is, is ie bijzonder. Ik denk dat de meeste wagens van dat type "alternatief aangepast" zijn. ;)
Nou, ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je daar nou nog aan moet passen, misschien andere velgen, maar daar wordt hij niet echt mooier van. Spoilers of andere bumpers zijn een belediging voor zo'n auto, laag is hij al en qua rijgedrag valt er ook niets op aan te merken, behalve dan dat één of andere hersenloze duitser heeft verzonnen dat er standaard een automaat in zo'n ding moet |:(

Wat je trouwens wel vaak ziet is dat er een andere bumper op zit aan de voorkant; die kost origineel namelijk 1100¤ kaal zonder de kapjes lijsten en strips, en een joekiejoekie bumper heb je voor een honderdje of 3 ;)
kahlanamnellzondag 26 september 2010 @ 21:43
wat offtopic, maar waar in duitsland kan je nog vrij gas geven? Ik ben afgelopen week in het noorden geweest, maar nergens mocht je meer hard rijden?
Sounddragonzondag 26 september 2010 @ 21:56
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:43 schreef kahlanamnell het volgende:
wat offtopic, maar waar in duitsland kan je nog vrij gas geven? Ik ben afgelopen week in het noorden geweest, maar nergens mocht je meer hard rijden?
Foto is gemaakt op de A31, vanaf Bunde richting sud; een beetje parallel aan de nl grens, en volgens mij mag op nog wel redelijk veel stukken autobahn, alleen in de regio's waar veel steden en op/afritten zijn is het vaak beperkt..
daNpyzondag 26 september 2010 @ 21:57
Oudje :+

daNpyzondag 26 september 2010 @ 21:58
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:43 schreef kahlanamnell het volgende:
wat offtopic, maar waar in duitsland kan je nog vrij gas geven? Ik ben afgelopen week in het noorden geweest, maar nergens mocht je meer hard rijden?
A61, m.n. na Munchengladbach.
Bij steden en veel op-/afritten geld in Duitsland een beperkte snelheid, wat ook logisch is.
Sounddragonzondag 26 september 2010 @ 21:59
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:57 schreef daNpy het volgende:
Oudje :+

[ afbeelding ]
Edit; laat maar; Daf 66 :P
De_Groentenboermaandag 27 september 2010 @ 01:42
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
Autobahn, gas over :P

[ afbeelding ]
Hoeveel pony's heeft zo'n bak onder de kap?

Vroegah, toen ik wat jonger was, hadden we een c280 van dat type, dat ging al best vlotjes :+

Áls ik ooit nog eens een auto erbij koop is het of een e34 of w202 O+
Sounddragonmaandag 27 september 2010 @ 01:50
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:42 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

Hoeveel pony's heeft zo'n bak onder de kap?

Vroegah, toen ik wat jonger was, hadden we een c280 van dat type, dat ging al best vlotjes :+

Áls ik ooit nog eens een auto erbij koop is het of een e34 of w202 O+
C 36 AMG, 3.606 cm³, 6-in-lijn 24V , 280 pk, 385 Nm

Niet heel erg veel, maar onbehouwen genoeg om met 140 km/u op een natte snelweg een powerslide te maken als je hem terug laat schakelen :P

SPOILER
Je schrikt je de ploeris de eerste keer dat het je overkomt :%
von_Preussendinsdag 4 januari 2011 @ 19:33
Zo, weer een stel nieuwe flatouts.

Audi A6 3.0 TDI Avant:


BMW 318d Touring:


BMW 530d GT:


Mercedes Benz S350 facelift (leuk om te zien hoe bij 1:28 de toeren teruglopen omdat ie in de begrenzer zit):


BMW 318i:


En een compilatiefilmpje van 2010 met de volgende auto's:

- Audi A8 3.0 TDI Facelift (2009)
- BMW 320iA LCI (E90 / 2009)
- Audi A6 2.7 TDI Quattro Avant Facelift (4F / 2009)
- Audi A3 2.0 TDI (3-doors, Facelift / 2009)
- Audi A4 2.0 TDI Avant (2009)
- Mercedes Benz S350L Facelift (W221 / 2009)
- BMW 730d (F01 / 2009)
- Mercedes Benz E350 CDI Estate (S212 / 2010)
- Audi A6 3.0 TDI Quattro Avant Facelift (4F / 2010)
- BMW 318dA Touring LCI (E91 / 2010)
- BMW 530d GT (F07 / 2010)
- BMW 318i LCI (E90 / 2010)