Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik mijn baan (samen met zo'n 30 andere collega's) per direct kwijt ben door een overname. Een gesprek volgt later deze week. Nu heb ik vandaag een brief van de nieuwe werkgever ontvangen dat zij mijn contract willen opzeggen middels wederzijds goedvinden. De reden voor ontslag is bedrijfseconomische redenen. Mijn contract loopt tot half juli 2010 en dan zou ik ook een jaar in dienst zijn. Het betreft hier overigens een bijbaan voor zo'n 16 á 17u p/w (ben 23 jaar) in de financiële dienstverlening.
De nieuwe werkgever heeft een "sociaal plan" meegestuurd waarin zij het één en ander uitleggen. Ik denk dat ze dit zelf hebben opgesteld, want er was voorheen al geen CAO van toepassing. Zoals gezegd willen ze mijn contract opzeggen middels wederzijds goedvinden met een opzegtermijn van één maand. Daarbij willen ze een kantonrechtersformule toepassen, met een correctiefactor 0,8. Ben ik het hier niet mee eens, dan beslissen zij of ze naar het UWV gaan voor een ontslagvergunning of naar de kantonrechter. Overigens staat er letterlijk in het plan dat de kantonrechter dan een correctiefactor van 0,6 zal geven. Dit vind ik allemaal nogal wazig.
Hoewel het voor mij om een bijbaan gaat, omdat ik nog studeer, en het niet om héél veel geld gaat, krijg ik toch een beetje een naar gevoel van de brief die ik heb gekregen en het gesprek dat mij komende donderdag staat te wachten. Misschien dat hier iemand mij kan vertellen of het aanbod dat zij doen redelijk is? Ik heb verder echt geen flauw idee