quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:52 schreef L.no het volgende:
Een tattoo?
quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:51 schreef Parkinson_XTC het volgende:
kan je je konijn niet een tijdje bij familie of vrienden achterlaten ofzo?
Je moet dus wel de plaatselijke veterinaire dienst op de hoogte stellen. En je vliegmaatschappij lijkt me ook wel handig. Die hebben sowieso meer info / reisvoorwaarden.quote:Reizen met huisdieren
EU-burgers mogen hun huisdieren meenemen naar Cyprus, op voorwaarde dat ze een paspoort hebben of een gezondheidsattest. Toeristen van buiten de EU hebben erbovenop ook een vaccinatiecertificaat nodig (het dier moet vooral gevaccineerd zijn tegen hondsdolheid).
Hou ook rekening met het volgende:
- Dieren moeten in kooien vervoerd worden in overeenstemming met de voorschriften van de IATA.
- De dieren en hun documenten worden bij aankomst gecontroleerd door de veterinaire inspectie of de douane die dan handelt namens de veterinaire dienst.
- Dieren die voldoen aan de relevante veterinaire voorwaarden zullen het land binnen mogen zonder in quarantaine geplaatst te worden.
- De dienstdoend veterinaire inspecteur beslist op basis van de relevante veterinaire voorwaarden of het dier in quarantaine geplaatst zal worden of niet.
De datum, aankomstuur en vluchtnummer of de naam van het toestel waarmee het dier zal aankomen in Cyprus moeten 48 uur voor aankomst meegedeeld worden aan de plaatselijke veterinaire inspectie.
Volgende diersoorten worden niet toegelaten in de Republiek Cyprus ongeacht het land van herkomst.
- American Pitbull Terrier; Pitbull Terrier
- Japanese Tosa; Tosa Inu
- Dogo Argentino; Argentinean Mastiff
- Fila Brasileiro; Brazilian Mastiff
Bijkomende informatie kan verkregen worden bij de Veterinaire Dienstenvan het Ministerie van Landbouw, Natuur en Leefmilieu.
Ik heb nu al medelijden met degene die naast je komt te zitten.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef aloonski het volgende:
Ze mag mee in het vliegtuig het is 40 euro heen en 40 euro terug.
Ze moet wel in een hondentas en ik mag haar gewoon bij me houden omdat ze onder de 5 kilo is.
daar heb je toch geen last van? is maar minihondjequote:Op donderdag 15 april 2010 20:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met degene die naast je komt te zitten.
Wel als je een allergie hebt.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:34 schreef Paranoot het volgende:
[..]
daar heb je toch geen last van? is maar minihondje
als die in een tas zit weggestopt? zo'n klein beestje?quote:
die gaat gewoon het ruim in hoor. ok, 4,5 uur in een tasje, dan nog douane en koffers...quote:Op donderdag 15 april 2010 20:34 schreef Paranoot het volgende:
[..]
Een hele vliegreis het beestje in een tas stoppen vind ik zieliger dan in een kooi stoppen.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:42 schreef Paranoot het volgende:
[..]
als die in een tas zit weggestopt? zo'n klein beestje?
maar zelfs dan nog, meestal valt er wel wat te ruilen met plekken als daar goeie redenen voor zijn. zelf ben ik allergisch voor baby's, maar ja, die mogen mensen ook zomaar meenemen. die veroorzaken meestal meer overlast dan zo'n prullig hondje.
Dat blaft en poept en piest en niet stilzit en aandacht wil.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:34 schreef Paranoot het volgende:
[..]
Vervang het blaffen door huilen en je hebt een baby en die mogen ook met het vliegtuig mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat blaft en poept en piest en niet stilzit en aandacht wil.
Die dragen pampers.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Vervang het blaffen door huilen en je hebt een baby en die mogen ook met het vliegtuig mee.
quote:
waar wou je een hond uitlaten op x kilometer hoogte?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:34 schreef trovey het volgende:
[..]
En die hond is, als het beestje normaal is grootgebracht, zindelijk dus nog een voordeel op een baby
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |