denkjedat | dinsdag 13 april 2010 @ 14:01 |
en hier verderrrrrrrrr![]() | |
denkjedat | dinsdag 13 april 2010 @ 14:26 |
mooie op! en TT | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 16:06 |
had ik gvd de laatste post helemaal niet gezien! Klasse tt klasse op! No1 heeft dus een geile zus | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 19:26 |
quote:Nee ipho(ne) wel 3 blonde broertjes. | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 19:36 |
Kijk wat ik tegenkom in Brommers SC #126 Waar de brommerts gefixt worden.![]() | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 19:37 |
Ipho! ![]() | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 20:06 |
Jongens, ik ben er denk ik over uit, ik ga een Puch kopen. Een vriend van mij heeft samen met zijn pa (die motoren opknapt, onlangs nog een echte oldskool Vespa opgeknapt) een Puch Maxi helemaal opgeknapt, in de verf gezet, nieuwe bekabeling (rem/gas/elektriciteit), blok helemaal gereviseerd (door z'n broer, heeft autotechniek gedaan), spaakvelgen in het zwart met een zo'n rode streep. 150 euro wilt hij er voor, volgens mij zelfs incl. kenteken. Ik krijg waarschijnlijk toch 500 euro terug van de belastingdienst. | |
BaasD | dinsdag 13 april 2010 @ 20:22 |
Tomos ![]() Koop een Puch, Puch is tenmisnte voor die eckte ![]() SPOILER SPOILER | |
denkjedat | dinsdag 13 april 2010 @ 20:54 |
quote: tomos haters ![]() | |
FP128 | dinsdag 13 april 2010 @ 21:45 |
quote:Kijk daar kun je tenminste mee op school of thuis komen ![]() Je laat al die puch of scooterrijders je achterkant zien ![]() | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:07 |
quote:Ik had hem nooit moeten verkopen dat monster ![]() Nu rijd ik motor is geen kanker aan. ![]() | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:08 |
quote:Goede oudetijd zoek die mayo fles eens man ![]() | |
Maaslander | dinsdag 13 april 2010 @ 22:10 |
Puch ![]() SPOILER | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 22:21 |
quote:Ik heb een half uur lopen zoeken maar niet gevonden, en ja dimi leeft nog, heb 'm op hyves ![]() | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:37 |
:$ pm mij eens even een linke ga ik hem toevoegen! Haha ja ik zit ook te zoeken maar niks. | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:38 |
kom ik deze kwaliteit TT tegen [CENTRAAL]Brommers #69 Sander en Ivo pwnen de heersch | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:44 |
METMAYO officieel knijpflessen adoreer topic Hé remlof!!! 11221!Eein!!1 | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 22:45 |
wat een juweeltje! | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:46 |
quote:Wat een idioten waren we, ik lees die oude SC van pub ook door maar werkelijk iedereen mocht ons! | |
tong80 | dinsdag 13 april 2010 @ 22:46 |
Ik had een Tomos. Wat zeg ik ? Ik heb er drie gehad. Met verlengt stuur. Ik lachtte ze uit met hun Kreidler en Zundapp. Dit zijn vrienden van me. Speelden in The Nozems. Alweer 20 jaar geleden. http://www.popinstituut.nl/biografie/the_nozems.5577.html ![]() | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:47 |
quote:Gare vrienden ![]() | |
tong80 | dinsdag 13 april 2010 @ 22:49 |
quote:Nee, allemaal Tomosrijders. ![]() | |
Ipho | dinsdag 13 april 2010 @ 22:51 |
quote:Toppers! ![]() ![]() | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 22:52 |
quote: ![]() Jong en onbezonnen. Wat voor motor rij je? | |
no1uknow | dinsdag 13 april 2010 @ 22:58 |
check je inbox | |
tong80 | dinsdag 13 april 2010 @ 23:58 |
Hadden jullie ook leren jassen aan ? Ik en mijn maten waren alternatief. Hoort dat bij een Tomos rijder ? ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 00:00 |
quote:De gemiddelde Tomosrijder tegenwoordig heeft een bontkraag en een wit petje. | |
tong80 | woensdag 14 april 2010 @ 00:03 |
quote:En 25 jaar geleden ? ![]() ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 00:04 |
quote:Toen waren er nog geen culturele verschillen en generatie-kloven. | |
tong80 | woensdag 14 april 2010 @ 00:06 |
quote:You bet they're was ![]() ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 00:08 |
quote:Ja, het grootste verschil waren de gerechten zoals bami van de chinees en stamppot van de hollander. | |
tong80 | woensdag 14 april 2010 @ 00:08 |
quote:En een frietje met voor één gulden 25 ![]() ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 00:13 |
Het verschil tussen een frietje met voor 1,25 ja! | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 01:56 |
quote:Mijn teller gaat verder dan 80 ![]() | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 01:58 |
quote:roddels! ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 07:05 |
quote: ![]() | |
Ipho | woensdag 14 april 2010 @ 12:54 |
quote:Whoehoee Toegevoegd en jou ook ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 16:45 |
maar zal ik die puch kopen jongens lees verdamt m'n post eens ![]() | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 17:01 |
Nee, kan je niet betalen ![]() | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 18:07 |
ik kan jou wel betalen hond | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 18:25 |
Doe maar. | |
Ipho | woensdag 14 april 2010 @ 18:38 |
quote:herhaal nog eens dan skeet? | |
denkjedat | woensdag 14 april 2010 @ 18:43 |
tomos is gewoon voor de elite | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 19:16 |
quote:denkjedat ![]() | |
denkjedat | woensdag 14 april 2010 @ 19:21 |
quote: whehehe ![]() | |
denkjedat | woensdag 14 april 2010 @ 19:43 |
is dat solomio gebeuren gebanned op fok ofzo? ik zie er niks meer over namelijk. | |
fs180 | woensdag 14 april 2010 @ 20:09 |
Que? | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 20:36 |
Jongens, ik ben er denk ik over uit, ik ga een Puch kopen. Een vriend van mij heeft samen met zijn pa (die motoren opknapt, onlangs nog een echte oldskool Vespa opgeknapt) een Puch Maxi helemaal opgeknapt, in de verf gezet, nieuwe bekabeling (rem/gas/elektriciteit), blok helemaal gereviseerd (door z'n broer, heeft autotechniek gedaan), spaakvelgen in het zwart met een zo'n rode streep. 150 euro wilt hij er voor, volgens mij zelfs incl. kenteken. Ik krijg waarschijnlijk toch 500 euro terug van de belastingdienst. | |
Maaslander | woensdag 14 april 2010 @ 21:07 |
quote:Een hele goede keus. | |
Ipho | woensdag 14 april 2010 @ 22:06 |
quote:Een bijzonder goede keus! | |
no1uknow | woensdag 14 april 2010 @ 23:30 |
ja | |
Ipho | zaterdag 17 april 2010 @ 10:01 |
quote:(L) | |
no1uknow | zaterdag 17 april 2010 @ 10:04 |
quote: ![]() | |
Ipho | zaterdag 17 april 2010 @ 10:59 |
quote: ![]() | |
denkjedat | woensdag 21 april 2010 @ 13:49 |
bestaan er ook dolby souround sets met 10 boxen? wij hebben namelijk zomer huisje in de vorm van een + elke hoek 2 boxen , nu zullen jullie denken nu heb je er 8 nodig sukkel! maar we willen buiten ook 2 speakers zetten . met bassbox? | |
Maaslander | woensdag 21 april 2010 @ 14:04 |
Dan heb je er 8 nodig, sukkel!SPOILER | |
fs180 | woensdag 21 april 2010 @ 17:20 |
Versterker + 8 boxen = beste. | |
no1uknow | woensdag 21 april 2010 @ 17:39 |
surround ![]() | |
denkjedat | woensdag 21 april 2010 @ 22:22 |
quote:ach weet ik veel er moet geluid uit komen.. | |
no1uknow | maandag 26 april 2010 @ 22:35 |
dit is ivo:![]() ![]() | |
Ipho | maandag 26 april 2010 @ 23:25 |
heb ook een grasmaaiertje nou zeg maar gerust flinke zitmaaier bij de schaamstreek! Iemand intresse om die te zien? [ Bericht 13% gewijzigd door Ipho op 26-04-2010 23:33:02 ] | |
fs180 | maandag 26 april 2010 @ 23:26 |
Teminste wel de goede stad.. | |
no1uknow | maandag 3 mei 2010 @ 09:16 |
kick | |
Maaslander | maandag 3 mei 2010 @ 11:08 |
quote:Wat een kut kick ![]() | |
no1uknow | maandag 3 mei 2010 @ 11:40 |
quote:houd je muil dicht | |
fs180 | maandag 3 mei 2010 @ 14:37 |
is dat jouw kloon? | |
no1uknow | maandag 3 mei 2010 @ 14:51 |
nee | |
denkjedat | maandag 3 mei 2010 @ 17:58 |
wat een drukte van jewelste in dit topic | |
Kingstens | maandag 3 mei 2010 @ 18:40 |
Gaan er nog mensen praten over tomos ![]() | |
fs180 | maandag 3 mei 2010 @ 20:03 |
Meestal wordt dat onderwerp vermeden, hoezo? | |
denkjedat | maandag 3 mei 2010 @ 23:23 |
quote:wat een top merk! | |
Bonjour_Stinkhoer | woensdag 5 mei 2010 @ 14:47 |
Ik weet niet of ie origineel is maar hier komt ie: HOMOS Stelletje homosrijders. | |
fs180 | woensdag 5 mei 2010 @ 15:22 |
Au revoir ![]() | |
denkjedat | donderdag 6 mei 2010 @ 23:06 |
best genaaid... vriend van mij heeft 2 jaar lang gespaard voor een cross motor ( suzuki rmz 250 om precies te zijn) is hij vanochtend gejat uit zijn tuin... hij is er pittig ziek van. Vanavond hele avond door hoorn heen gereden maar het mocht niet baten.Hij staat vast ergens in een schuurtje om doorverkocht te worden. | |
fs180 | donderdag 6 mei 2010 @ 23:22 |
Even mailtje sturen naar crossvereningen en bericht plaatsen op motorforum, letten ze wel op of er nieuwe 2e hands onderdelen worden verkocht.. | |
denkjedat | vrijdag 7 mei 2010 @ 08:14 |
hij reed ook mx1 schijnt het hoogste van het hoogste te zijn | |
fs180 | vrijdag 7 mei 2010 @ 13:13 |
Oh, dan heeft ie de connecties vast ook wel zelf ja.. Waar is die andere baggeraar? ![]() | |
denkjedat | vrijdag 7 mei 2010 @ 17:34 |
quote:ik heb werkelijk geen idee ik heb vandaag wel bagger gereden maar denk niet dat je dat bedoel... | |
fs180 | vrijdag 7 mei 2010 @ 21:30 |
oshiro ofzo ![]() | |
Zuunigerd | vrijdag 7 mei 2010 @ 23:02 |
![]() Vroeger heb ik ook een Tomos gehad en een Honda MT5. Ik had de Tomos nooit weg moeten doen ![]() | |
denkjedat | zaterdag 8 mei 2010 @ 17:42 |
hoeveel kost het ongeveer om kentekenplaat te vervangen + papieren? | |
fs180 | zaterdag 8 mei 2010 @ 17:52 |
70 ongeveer | |
oshiro | maandag 10 mei 2010 @ 12:25 |
quote:MX1 is gewoon 250 tweetakt en 450 viertakt. Kun je zo snel of traag in zijn als je wilt, dikke stront door een trechter kan ook MX1 heten ![]() Ik rij zelf in de top van de MX1/MX3 Junioren. Als je daar in de top zit word je gepromoveerd naar de Promotieklasse of de Superklasse. Superklasse is regionaal wel snel, soms zitten er gasten bij die nationaal rijden. Bij de superklasse zou ik een beetje achterin hangen, op 2/3 a 3/4 van het veld. Tevens ben ik dus hier. | |
denkjedat | maandag 10 mei 2010 @ 16:07 |
quote:oh nou in ieder geval racete hij voor vlaar dus misschien bekend bij jou:) kenteken plaat kost trouwens voor tomos 26,73 hoe ze aan die 73ct komen weet ik niet ![]() | |
fs180 | maandag 10 mei 2010 @ 16:44 |
Moet je ook nog je papieren laten vervangen ![]() | |
denkjedat | dinsdag 11 mei 2010 @ 20:09 |
ik heb vandaag avalanche gezien van spangas , op albert kuijp ![]() | |
Jotcha | maandag 31 mei 2010 @ 14:29 |
Heeft iemand héél toevallig een kappenset voor een Yamaha TZR over? | |
denkjedat | maandag 31 mei 2010 @ 22:52 |
quote:nope:( | |
fs180 | maandag 31 mei 2010 @ 22:57 |
Toevallig niet | |
J0uk3 | zaterdag 5 juni 2010 @ 17:05 |
quote:Gozer haal snel dat stuk tupperware weg, nu begint het de verkeerde kant op te gaan. Motors= BEST Tomos = BEST De rest is baksteen | |
fs180 | zaterdag 5 juni 2010 @ 17:14 |
tomos ![]() | |
mtchel112 | zondag 6 juni 2010 @ 16:14 |
jonguuu ik speel gangstur op mijn roxxx | |
denkjedat | zondag 6 juni 2010 @ 18:02 |
quote: wigger ![]() | |
Dutchlike | zondag 6 juni 2010 @ 18:49 |
Nog andere puberts hier die Kreidler rijden? ![]() Even een fotootje van de mijne: ![]() (hij gaat wel 49 kilometer per uur op de rollerbank ![]() | |
mtchel112 | zondag 6 juni 2010 @ 18:53 |
liever een wigger dan bij het echte uitschot horen zeg ik dan maar | |
Dimitri_ | dinsdag 8 juni 2010 @ 00:29 |
quote:Ah, vandaar! ![]() | |
Yreal | dinsdag 8 juni 2010 @ 00:43 |
![]() ![]() | |
x3ro | dinsdag 8 juni 2010 @ 16:43 |
Voor deze zomer weer mijn gare snorscooter terug gehaald. (Peugeot Zenith die echt letterlijk ghetto is ![]() ![]() Alleen omdat mn carb gaar is en de tapeinden @ de cilinder, maar een nieuwe setup gekozen ![]() Cil: Stage 6 Pro 70cc Carb: 19mm met 19mm spruitstukje, of bewerkt origineel. Vario: Polini Speedcontrol Koppeling: Hebo race verstelbaar Wel voorderest met de standaard uitlaat en niks qua uiterlijke veranderingen.. Kan nog leuke taferelen op gaan leveren op n snor ![]() Nog dingen die te veranderen zijn en niet al te veel opvallen? Moet wel de performance ten goede komen ![]() | |
denkjedat | dinsdag 8 juni 2010 @ 17:36 |
quote: gezien je proffesionele praat denk ik zomaar dat jij dat beter kan weten dan ik ![]() | |
fs180 | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:34 |
quote:Zorgen dat de koppeling/vario al laag in toeren oppakt, trekt wat minder weg, maar als je altijd als een sjoniie wegrijd trek je wel de aandacht naar jezelf toe ![]() Carb zou ik klein houden, trekt beter weg en op een snorfiets wil je toch niet hard Ontsteking wellicht vervangen, weet niet wat dat normaal heeft, of ze een curve hebben enzo ![]() | |
fs180 | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:36 |
quote:Het blok draait, thats it ![]() | |
x3ro | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:38 |
quote:Vroegah een Peugeot Fox gehad die n eindje over de 100 echte km/h's liep ![]() ![]() | |
fs180 | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:40 |
Tot je je kentekenpapieren af moet geven.. | |
x3ro | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:42 |
quote:Dat met die toeren zal wel meevallen, is maar n 70 gietijzer, maken niet zo gek veel toeren. Dat valt wel mee, die sjonnie-ik-trek-met-autowheelie-weg, is alleen grappig met van die Marocjes op een zipje naast je die zich erggggg snel vinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
x3ro | dinsdag 8 juni 2010 @ 18:44 |
quote:Dat valt wel mee, en terug krijgen doe ik m hier in Maastricht toch(hoewel met boete) Maar ben vaker aangehouden, maar is altijd papiercontrole geweest, en gezien dat altijd netjes klopte bij mn spullen, nooit problemen gehad ![]() | |
fs180 | dinsdag 8 juni 2010 @ 20:18 |
quote:Marokkaantjes pesten kan op met een bijgewerkte 50cc op een puch ![]() Werd pas leuk met 65cc, 19mm en iets ![]() ![]() | |
x3ro | maandag 14 juni 2010 @ 23:52 |
Nieuwe cilinder voor de snor Zenith besteld ![]() Aluminium 70CC Athena lucht gekoeld ![]() Nu opzoek naar de rest ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 14 juni 2010 @ 23:53 |
quote:zonde om het onder zoon lelijk ding te hangen ![]() | |
x3ro | maandag 14 juni 2010 @ 23:55 |
quote:Dat is nou net de grap. Afgaande op het uiterlijk zou je er nog geen 50 Euro voor geven ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 14 juni 2010 @ 23:59 |
quote:Alles om dat vespa tuig te focken, niet waar? ![]() | |
x3ro | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:08 |
quote:Dat petjes volk op Vespa's en Zipjes ja ![]() Alleen nog ff zien wat voor spruitstuk die Peugeot vertikaal blokken hebben. Geen ervaring met die dingen. Iemand een idee van een goed spruit voor dat blok voor n 19mm carbje? | |
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:19 |
Ik heb sinds een paar dagen nu een oneindig veel grotere grafhekel aan de Mio dan dat ik ooit tegen vespa's en zipjes heb gehad. Dat ding is LELIJK, KLEIN en zo FUCKING GAAAAAY ![]() | |
x3ro | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:23 |
quote:Mij is t meer te doen om wat rond rijd op Vespa's en Zipjes ![]() Net ff gezocht, heb een standaard naar 17.5mm en een 21mm spruit weten te vinden, maar ik wil een 19mm ![]() ![]() | |
gateh | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:25 |
als ik het niet vergeet, post ik morgen pics van mijn maxi ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:37 |
ik heb wel eens een tsx gekocht in weert en die toen naar zoetermeer gereden ![]() | |
no1uknow | dinsdag 15 juni 2010 @ 07:28 |
quote:Tering dat is 160 km, hoelang deed je er over? ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 07:44 |
Ging een beetje fout toen, was al donker voordat ik eindhoven uit was ![]() Na 14 uur heb ik het opgegeven en ben ik halfdood een kroeg in gekropen buiten cappele a/d ijsel of ik even mocht bellen ![]() Nu rijd ik rustig in een uurtje naar amsterdam op dat ding ![]() | |
x3ro | dinsdag 15 juni 2010 @ 09:23 |
Ben weer op het werk nu en heb die links even gezocht. Dit is de adapter van standaard peugeot naar 17.5mm carb: http://www.euroscooters.n(...)ellorto-p-14941.html En dit is het 21mm spruitstuk: http://www.euroscooters.n(...)erticaal-p-6450.html Als iemand anders een webshop heeft voor een 19mm zou dat perfect zijn, zo niet, wat zou dan de beste optie zijn? Ik heb namelijk het idee dat ik met een 17.5 teveel zou inleveren op mijn trekkracht, maar ben niet zeker gezien ik altijd met 19mm of groter heb gereden. | |
fs180 | dinsdag 15 juni 2010 @ 11:25 |
Je gaat toch wel met 21 rijden.. | |
x3ro | dinsdag 15 juni 2010 @ 11:54 |
quote:Waar haal je dat nou weer vandaan ![]() ![]() Heb de rest van de setup wel al helemaal uitgedokterd ![]() Cilinder: 70cc Athena met ovale uitlaatpoort(luchtgekoeld) Cil kop: Polini 70cc hogedrukkop Koppeling: Hebo race verstelbaar Vario: Hebo race Krukas: Hebo race met volle wangen Naaldlager: Hebo race Spruitstuk: Motoforce 21mm Carb: Dell'orto 21mm PHBG Uitlaat: Cito+ zonder prop Moet de 100 op de teller van mn snorscootertje daar wel mee kunnen halen ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 18:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
fs180 | dinsdag 15 juni 2010 @ 18:29 |
quote:Omdat mensenkennis ![]() | |
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 18:29 |
Ik zou het persoonlijk niet durven, 100 op een snor ![]() | |
x3ro | dinsdag 15 juni 2010 @ 18:45 |
quote:Gaat hooguit 1 keer op top worden gereden met mn crosshelm op, puur om de top te checken. Verder gaat het me alleen om de trekkracht in combinatie met een uiterlijk van niks ![]() | |
x3ro | woensdag 16 juni 2010 @ 23:49 |
Yay ![]() ![]() quote:Dat is dus van de Athena 70 ![]() ![]() | |
Yreal | woensdag 16 juni 2010 @ 23:51 |
quote:Maar wat zijn de meningen nou over deze schoonheid ? ![]() | |
x3ro | woensdag 16 juni 2010 @ 23:54 |
quote:Als t is wat ik denk dat het is, is dat wel leuk ![]() | |
Yreal | woensdag 16 juni 2010 @ 23:59 |
yes. De pure essentie van naked ![]() | |
x3ro | donderdag 17 juni 2010 @ 00:02 |
quote:Dat loopt leuk, ook zijn dr voor veel 4takters 80cc blokjes uit te halen ![]() ![]() | |
x3ro | donderdag 17 juni 2010 @ 12:16 |
Dinsdag worden nog wat spulletjes op de post gedaan ![]() 21mm dell orto'tje, Polini 3G koppeling, Malossi multivar en een Doppler race asje met volle wangen ![]() Komende zaterdag bij EPC het spruitstuk op halen en dan heb ik tegen het einde van komende week alles bij elkaar ![]() ![]() | |
x3ro | vrijdag 18 juni 2010 @ 10:11 |
18.06.2010: Chauffeur is onderweg ![]() Wat is het hier maar doods overigens? ![]() | |
fs180 | vrijdag 18 juni 2010 @ 12:06 |
Rijd er nog iemand brommer dan, van de oude garde? ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 18 juni 2010 @ 17:48 |
Brommerreis 2010 gaat naar Geneve hier! Als je ook meewilt, PM me. Eisen: 4-takt en moet 70 km/u kunnen lopen (60 km/u is ook welkom, mits lage toeren). | |
x3ro | vrijdag 18 juni 2010 @ 19:18 |
Cilinder binnen ![]() ![]() ![]() | |
x3ro | zaterdag 19 juni 2010 @ 20:11 |
quote:Waarom is 4takt in gods naam een eis? ![]() Hier de poortmapping van mn cilinder. Ding gaat sowieso nog bijgewerkt worden(de bramen in de spoelpoorten etc) en eventueel lichtelijk poorten verleggen en wat aan de timing kloten om hem zo wat meer richting MHR Replica vermogen te krijgen ![]() ![]() | |
ThePianoMan | zaterdag 19 juni 2010 @ 20:13 |
quote:Omdat ik dat poepgeluid niet wil aanhoren gedurende de kilometers. | |
x3ro | zaterdag 19 juni 2010 @ 20:20 |
quote:Wanneer ik een echt 4takt geluid wil pak ik de 250'er wel ![]() Trouwens, zou 1mm afdraaien van de kop en ophogen met 1mm teveel van het goede zijn qua verandering in timing van deze cil? | |
fs180 | zaterdag 19 juni 2010 @ 21:30 |
Ga hier vragen stellen over scootertimingen ![]() ![]() En natuurlijk wil je niet met een 2t paar honderd km tuffen, verbruikte olie, maakt pleurisherrie, en meestal is het kwalitatief ook wat minder ![]() Ik had bij mijn brommert het filter in het frame zitten, maar met mechanische demper mèt demperwol erbij! ging ik al preventief aan de kant als je politie langskwam ![]() | |
ThePianoMan | zaterdag 19 juni 2010 @ 21:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
x3ro | zondag 20 juni 2010 @ 13:21 |
quote:Meh, hangt beetje af van t domme antwoord ![]() quote: ![]() Hij hoeft geeneens ingereden te worden, want aluminium. Dat is warmdraaien en knallen ![]() | |
fs180 | zondag 20 juni 2010 @ 13:56 |
Wat jij wil ![]() Maar, zonder soort inlaat, uitlaat en koppeling en vermogenscurve kanniemand er iets over zeggen; ga er mee rijden en beslis dan of je 1mm af wilt draaien, 1mm is aardig wat, en met het beperkte toerengebied van een scootah kan dat slecht uitpakken.. | |
Vinniiee | zondag 20 juni 2010 @ 22:42 |
Iemand 4takt schakelbrommer kopen? [TK] 4takt schakelbrommer 3400km! | |
denkjedat | zondag 20 juni 2010 @ 22:48 |
quote:zonder richtprijs bied ik bij deze 100 euro! | |
#ANONIEM | zondag 20 juni 2010 @ 22:52 |
Had een tomos, helemaal gestript, zag er niet uit dat ding. Maar liep wel 75 met een 50cc d'ronder ![]() | |
x3ro | maandag 21 juni 2010 @ 00:03 |
quote:Doet allemaal niet zo toe. Je moet uiteindelijk een in en uitlaat hebben die overweg met de powerband van de cilinder kunnen, niet andersom. Zo zal een hoekige uitlaatpoort zorgen voor een smalle powerband, het verhogen van de uitlaatpoort zorgt voor een hoger max toerental, de breedte van de poort zorgt weer voor koppel. Zijn zat dingen aan te doen zonder uberhaupt te moeten weten wat de rest van de setup is. Heb in de tussentijd wel mn spoelers en alle poorten beetje glad gemaakt en bijgewerkt. In- en uitlaatpoort timing en blowdown ga ik komende week wel berekenen en zien voor verbetering ![]() | |
fs180 | maandag 21 juni 2010 @ 00:07 |
Dat hangt er dus maar net vanaf. Afhankelijk van je smaak en buget pas je het aan.. Zonder opmaat moet je van papier maar wat gaan frezen.. | |
x3ro | maandag 21 juni 2010 @ 19:43 |
Om het toch een beetje in leven te houden hier, wat foto's van een familielid zijn Honda Camino, met een voor zover ik weet, 80cc malossi LC ![]() ![]() ![]() Uit de tijd van die oude verzekeringsplaatjes, het afzagen van je spatbord en ophogen van je brommer ![]() | |
ThePianoMan | maandag 21 juni 2010 @ 19:47 |
quote:200 geboden. | |
ThePianoMan | maandag 21 juni 2010 @ 19:47 |
quote:30-04-1994 Ja en mijn motor loopt 500. | |
Yreal | maandag 21 juni 2010 @ 20:02 |
Hoe heeft iedereen nou dat sleutelen geleerd trouwens? Ik zie iedereen het allemaal wel leuk doen enzo, maar iedereen schijnt feiloos hele motorblokken te verbouwen op zijn 12de. Hoe de FUCK hebben jullie het geleerd? ![]() | |
x3ro | maandag 21 juni 2010 @ 20:05 |
quote:Mijn neven en vrienden die allemaal ietsie ouder waren ![]() | |
fs180 | maandag 21 juni 2010 @ 20:36 |
Gewoon wachten tot er problemen zijn, en niet kunen rijden tot het op is gelost ![]() | |
x3ro | woensdag 23 juni 2010 @ 15:50 |
Van de Athena zijn intussen de bramen afgewerkt en de uitlaat- en spoelpoorten gepolijst. Ook zijn de spoelpoorten gelijk gemaakt en is de zuiger afgewerkt ![]() Ook nog even voor de zekerheid bij EPC een cilinderkop van een Stage 6 pro weg laten leggen.(S6Pro is een kopie van m'n athena). | |
x3ro | zaterdag 26 juni 2010 @ 11:13 |
Nieuw pakketje binnen ![]() ![]() ![]() Zo even naar EPC met oto voor nog wat klein grut ![]() | |
Yreal | zaterdag 26 juni 2010 @ 11:51 |
quote:Ik zie een zuiger, cilinder, kop, krukas, maar wat dat nou allemaal nog meer is weet ik niet ![]() | |
x3ro | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:10 |
quote:Dat ding rechts naast de cilinder is de carburateur, weer rechts daarvan, is de vario en dat ding schuin onder de vario is de koppeling ![]() | |
Yreal | zaterdag 26 juni 2010 @ 12:44 |
Carb herkende ik niet zo :p . Vario had ik nog nooit gezien. En de koppeling... Hoe werkt dat in een scooter? :p | |
fs180 | zaterdag 26 juni 2010 @ 13:13 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Centrifugaalkoppeling | |
Dutchlike | woensdag 30 juni 2010 @ 16:33 |
quote:Leer je vanzelf, weet niet hoe het met scooters zit, maar het zit allemaal vrij logisch in elkaar op de Kreidler en op mijn vorige brommer (Solex) al helemaal. Als je er een tijdje op rijd voel je vaak ook wel zo'n beetje wat er mis is. Wel eventjes kijken welk onderdeel welke functie heeft (in 't groot, dus Carburateur, Koppeling, Versnellingsbak/Vario, dat soort geneuzel) op wikipedia ofzo. De rest gaat eigenlijk vanzelf, vooral met wat modernere brommers (en de grote oude merken zoals Zundapp en Kreidler) , zijn er altijd wel de goede onderdelen. Bij zo'n beetje elk merk brommer is wel een site met uitgebreide handleiding hoe alles moet (is mijn ervaring). | |
dondersniet | donderdag 17 januari 2013 @ 12:00 |
dat bedoel ik maar, anti tomos!! je kunt veel beter een puch hebben, tomos is dikke troep. Alle tomossjes ik dikke kut sooi. Je kunt nog beter een afgetrapte klikko hebben dan een tomos. | |
denkjedat | donderdag 17 januari 2013 @ 13:41 |
![]() | |
Dromenvangertje | donderdag 17 januari 2013 @ 14:30 |
Waar is leeell | |
Dimac | donderdag 17 januari 2013 @ 16:24 |
![]() Op deze manier een 2,5 jaar oud topic kicken. ![]() | |
leeell | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:56 |
hier | |
leeell | vrijdag 18 januari 2013 @ 18:56 |
Tomos ![]() | |
no1uknow | zaterdag 19 januari 2013 @ 00:13 |
lol het brommertopic | |
PallominnoXIII | zondag 14 juli 2013 @ 21:25 |
Geweldig ![]() | |
no1uknow | maandag 15 juli 2013 @ 00:28 |
haha eindbaas pallo is er ook weer, mooie ding | |
denkjedat | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:15 |
Kut , demper van mijn uitlaat is eruit getrild. | |
no1uknow | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30 |
Kut , ik heb al jaren geen brommert meer. | |
Haasbeuntje | woensdag 17 juli 2013 @ 11:42 |
mwoaap mwoaap vespa owns |