abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80219958
quote:
Hoofdredacteur Gelderlander maakt knieval ARNHEM -

De hoofdredacteur van De Gelderlander, Kees Pijnappels, blijkt zijn excuses te hebben aangeboden aan de broer van een van de twee jongens die in Nijmegen met hun scooter een 50-jarige voetganger omverreden op een zebrapad. De hoofdofficier van Justitie verwijt hem een gebrek aan burgermoed.

In het ziekenhuis gingen de tieners van 18 en 19 jaar oud zich ook nog eens te buiten aan bedreigingen in de richting van het personeel, terwijl dat net bezig was om het leven van de 50-jarige Arnhemmer te redden. De man overleed later in het ziekenhuis.

De Gelderlander had na het drama een interview met de moeder en zus van een van de verdachten. Pijnappels besloot echter het verhaal niet te plaatsen nadat medewerkers van de redactie van De Gelderlander werden bedreigd door een broer van één van de verdachten.

Nu blijkt dat Pijnappels zelfs zijn excuses aan deze man heeft aangeboden. John Lucas, hoofdofficier van Justitie in Arnhem, spreekt hierover zijn grote verbazing uit in een open brief.

"Mede doordat Pijnappels onder meer in de media heel nadrukkelijk had aangegeven dat hij het onacceptabel en onaanvaardbaar vond dat journalisten worden bedreigd was het meer dan verbazingwekkend ter zitting vast te stellen dat Pijnappels aan de verdachte een brief gestuurd had waarin hij zijn spijt tot uitdrukking bracht over het feit dat de verdachte zo lang in voorarrest had gezeten. In zijn brief stelde hij dat het nooit zijn bedoeling was geweest dat de zaak zo hoog zou oplopen."

Vervolgens verwijt Lucas de hoofdredacteur een gebrek aan burgermoed. "Mogelijk heeft de hoofdredacteur van De Gelderlander zijn redenen gehad voor deze brief. Deze redenen zijn mij echter niet duidelijk geworden, ook niet na een telefoongesprek met hem. (...) Ik mis hier de Zivilcourage, burgermoed, om op te staan en te blijven staan tegen gedaan onrecht. Burgermoed die verwacht wordt van elke burger maar zeker van mensen die de publieke taak dienen".

Lees hier de volledige brief op de website van het OM (link = http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/@153300/ingezonden_brief/ )

Werkelijk waar onvoorstelbaar. Je excuses aanbieden aan tuig, dat het nog niet waard is om in de schaduw van het gebouw van de Gelderlander te staan. Laf gedrag dat inderdaad een soort stijgende trend lijkt te zijn, waarbij slachtoffer zich moet gaan verexcuseren aan de dader dat het zo "hoog opgelopen" is....

Schandalig gewoon.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  maandag 12 april 2010 @ 11:51:19 #2
297939 PeterLudolf
Ordnung muss sein
pi_80219980
Wat een mietjes. Als je bedreigd wordt neem je maatregelen om jezelf te beschermen, maar nooit en te nimmer moet je toegeven. Al helemaal niet aan een stel inteelt Marokkanen die toch niks voorstellen.
Manni weiß was Autos brauchen
pi_80220016
wat een kneus
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80220082
quote:
Mede doordat Pijnappels onder meer in de media heel nadrukkelijk had aangegeven dat hij het onacceptabel en onaanvaardbaar vond dat journalisten worden bedreigd was het meer dan verbazingwekkend ter zitting vast te stellen dat Pijnappels aan de verdachte een brief gestuurd had waarin hij zijn spijt tot uitdrukking bracht over het feit dat de verdachte zo lang in voorarrest had gezeten.
Beetje Harry Potter-achtige plakzin
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 12 april 2010 @ 11:55:23 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80220136
Die hoofdredacteur is gewoon een slappe zak die per direct ontslagen moet worden. Dit soort tuig moet je niet excuses aanbieden, die moet je gewoon aanpakken. Nu denken ze dat je met een beetje geweld en een grote bek alles voor elkaar krijgt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 12 april 2010 @ 12:14:41 #6
297850 Babysap
Babysap is lekker!!
pi_80220707
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:55 schreef karr-1 het volgende:
Die hoofdredacteur is gewoon een slappe zak die per direct ontslagen moet worden. Dit soort tuig moet je niet excuses aanbieden, die moet je gewoon aanpakken. Nu denken ze dat je met een beetje geweld en een grote bek alles voor elkaar krijgt.
Is ook zo. De wereld draait erop.
1x daags 2 vers geperste baby's
  maandag 12 april 2010 @ 12:17:29 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_80220804
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:14 schreef Babysap het volgende:

[..]

Is ook zo. De wereld draait erop.
Dat is helaas ook weer waar
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_80221139
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is helaas ook weer waar
Dat is alleen maar waar omdat het merendeel van de mensen geen ruggegraat meer heeft maar een soort van gelatine-achtige vervanging.
pi_80221289
In de TT staat Gelderland ipv Gelderlander.
5 Ferrari's op videoband!
pi_80221359
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:
In de TT staat Gelderland ipv Gelderlander.
pi_80221577
Misschien kunnen ze in de leer bij Peter R. de Vries om wat ruggengraat te krijgen?
pi_80224469
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:51 schreef PeterLudolf het volgende:
Wat een mietjes. Als je bedreigd wordt neem je maatregelen om jezelf te beschermen, maar nooit en te nimmer moet je toegeven. Al helemaal niet aan een stel inteelt Marokkanen die toch niks voorstellen.
Ohoh dit mag je helemaal niet zeggen van veel mensen.

Het is zielig hoor voor de marokanen. Slechte jeugd gehad, politie die achter ze aan zat. Ik vind dat we ze een extra uitkering moeten geven!
pi_80227219
Of de directeur weet meer van het voorval af dan in de media gemeld. Misschien viel het wel mee in vergelijking tot wat de media meldde en was een tijdenlang voorarrest inderdaad teveel van het goede.

Maar goed, dat is speculeren. Altijd een fijne hobby.
pi_80227510
Los van het feit dat ik de mening van Lucas deel, vind ik het wel opmerkelijk dat het OM nu ook al opiniestukken schrijft en publiceert.
  maandag 12 april 2010 @ 15:41:29 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_80228803
Ik ben eigenlijk benieuwd naar een reactie van De Gelderlander op deze brief van het OM. Een verklaring voor de excuses lijkt me wel op zijn plaats.

Even gezocht en een reactie gevonden:

Hoofdredacteur Pijnappels vindt het verwijt van Lucas niet terecht. Volgens hem is er immers gewoon aangifte gedaan en wordt de verdachte als gevolg daarvan berecht. "Tegelijkertijd is het in ieders belang de gespannen verhoudingen te normaliseren. Dat kan alleen door met elkaar te praten. Ook na de rechtszaak gaat het leven door en kunnen we elkaar in het openbaar tegenkomen. Daarnaast hebben we als krant nog altijd de ambitie om een verhaal te maken met de verdachte en zijn familie. We blijven nieuwsgierig naar de achtergronden van deze zaak."

bron

Ik vind het commentaar van de heer Pijnappels niet indrukwekkend moet ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_80230166
Vreemde actie van het OM er zo'n ophef van te maken
Zou natuurlijk te zot voor woorden zijn als die hoofdredacteur inderdaad zijn excuses heeft aangeboden. Maar om dat zo in de media uit te spelen is wel apart.

De reactie van Pijnappels lezend is het toch niet helemaal zo gegaan als het OM zegt. Er is gewoon aangifte gedaan van bedreiging en Pijnappels wil met de daders om te tafel zitten om het uit te praten. Vind ik ook wel een loffelijk streven om elkaar recht in de ogen te gaan kijken.

http://www.gelderlander.n(...)-Kees-Pijnappels.ece
Leaf
pi_80230275
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:20 schreef VancouverFan het volgende:
Er is gewoon aangifte gedaan van bedreiging en Pijnappels wil met de daders om te tafel zitten om het uit te praten. Vind ik ook wel een loffelijk streven om elkaar recht in de ogen te gaan kijken.

Dit vind ik sowieso moediger dan achter het OM te schuilen...
pi_80230633
De tering wat een ruggengraatloze actie weer dit. Je moet niet excuses aan dat gespuis aanbieden, dat moeten zij, om te beginnen aan het ziekenhuispersoneel. Met bloemen.
pi_80230708
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:41 schreef livelink het volgende:

Hoofdredacteur Pijnappels vindt het verwijt van Lucas niet terecht. Volgens hem is er immers gewoon aangifte gedaan en wordt de verdachte als gevolg daarvan berecht. "Tegelijkertijd is het in ieders belang de gespannen verhoudingen te normaliseren. Dat kan alleen door met elkaar te praten. Ook na de rechtszaak gaat het leven door en kunnen we elkaar in het openbaar tegenkomen. Daarnaast hebben we als krant nog altijd de ambitie om een verhaal te maken met de verdachte en zijn familie. We blijven nieuwsgierig naar de achtergronden van deze zaak."

Dus wat doe je dan, een excuusbrief sturen waarmee je de helft van NL over de zeik helpt. Nee dat is een prijzenswaardige strategie.
pi_80230859
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:31 schreef McKillem het volgende:
De tering wat een ruggengraatloze actie weer dit. Je moet niet excuses aan dat gespuis aanbieden, dat moeten zij, om te beginnen aan het ziekenhuispersoneel. Met bloemen.
Hoezo geen ruggegraat?
De man wil de confrontatie aan met de crimineel.
Leaf
pi_80230912
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:41 schreef livelink het volgende:

bron
.
Vrij vertaald: ik schijt in mijn broek om die gast tegen te komen.
  maandag 12 april 2010 @ 16:38:07 #22
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80230922
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoezo geen ruggegraat?
Dat zou geloofwaardiger zijn, mijn inziens, met open vizier in plaats van buigend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_80230959
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Vrij vertaald: ik schijt in mijn broek om die gast tegen te komen.

Niet willen lezen is ook een kunst.
quote:
Ik denk dat zowel u als ik, en op de achtergrond ook uw familie, er bij gebaat zijn om met elkaar in gesprek te komen.
Leaf
pi_80230965
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoezo geen ruggegraat?
Confrontatie? Het heeft er alle schijn van dat hij dat juist wil ontlopen. Confrontatie is die naar die gasten toelopen en zeggen stelletje bosmongolen, kijk es wat jullie voorstellen in deze maatschappij! Niet door als een mak lammetje "euh... maareh sorry van alles enzo he? zullen we even praatje praatje doen? met wat thee?", zo'n Cohen aanpak zegmaar.
pi_80230982
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat zou geloofwaardiger zijn, mijn inziens, met open vizier in plaats van buigend.
Ze hebben gewoon aangifte tegen de dader gedaan. Dus niks buigend.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')