Gistermiddag hebben we Blub verhuisd (karper van een cm of 35) vanuit de vijver van mijn ouders naar onze vijver (geen Koi btw), Blub had te weinig ruimte/ is te groot geworden:
- Speciekuip gepakt en goed schoongeborsteld;
- Blub gevangen (met beleid) en in een speciekuip gedaan (vijverwater in gedaan);
- Oud tafelkleed over de speciekuip heen (i.v.m. licht, beweging en stress etc.) en heul voorzichtig in de auto meegenomen
- Vervolgens is Blub verhuisd naar onze vijver (zonder acclimatiseren trouwens, hatsekidee plons);
Blub had altijd al een moeilijke huid (wit, vlekkerig), maar heeft dit al jaren en nergens last van.
Nu is Blub al een dagje in z'n nieuwe kamer en vertoont sinds vanmorgen wat vreemd gedraag, hij hapt de godganse tijd naar lucht.
Zuurstoftekort kan het niet zijn, en staat constant een pomp aan die via een waterval in de vijver terugloopt en er zitten 2 lucht steentjes in die ook 24 uur per dag aanstaan.
Verder zit er een overvloed aan krabbescheer en waterpest in en is het water vrij helder. Er zwemmen 4 andere blubjes in (2 goudvissen en 2 shubunins), die hebben (op witte stip en een klein bloedzuigertje zo nu en dan) nergens last van.
Wat moet ik doen? De vijver is een erfenis van de vorige bewoners en ik hou het spul graag in leven...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"