abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80215180
Wachten op het tweede streepje 167

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van NOD of NOT's gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

25 april Mamashar
01 mei Roosjes_83
12 mei Sugarsnap (02-2010)
13 mei Entreri
15 mei charmed_angel (09-2009)
21 meil vrouwtje-theelepel (10-2009)
22 mei -nienna- (06-2009)
24 mei Kolonia (04-2009)
25 mei danic (08-2009)
31 mei grizzlybear (01-2010)

Boepie
IslaBonita (12-2008)
Mijsje (08-2007)
Koningin Juliana (03-2009)
MissCMS
prinseszondererwt (11-2007)
GreatWhiteSilence (02-2010)
Stiekemerd
Suuz_ (03-2009)
Suuzzz
Ciscostar (12-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 28-04-2010 08:50:39 ]
pi_80215209
Hier nog niks te zien, temp was weer iets hoger

We wachten gewoon weer af.
pi_80215508
Hoe ziet je grafiek er nu uit c_a? Spannend hoor!
pi_80215741
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Balen meiden.

Hier ben ik denk ik net ongesteld geworden en dat zou wel gunstig zijn, want dan was deze cyclus 29 dagen en dat is tenminste een beetje normaal. Het enige dat niet gunstig is, is natuurlijk dat ik niet zwanger ben...
Balen GWS
En idd... weer een normale cyclus is iig het gunstige aan deze ongunstige ontwikkeling
pi_80216147
Jammer GWS.
Maar wel fijn dat je cyclus nu weer normaal is, nu is het vast snel raak.
pi_80217174
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:24 schreef happyme28 het volgende:
Hoe ziet je grafiek er nu uit c_a? Spannend hoor!

Ik kan er geen wijs uit
pi_80217451
Het kan een innestelingsdip zijn.... qua datum klopt dat iig aardig als de eisprong idd op 2 april is geweest.
pi_80217609
Oe oe oe... dat zou een innestelingsdip kunnen zijn, had ik ook 2 keer dat ik zwanger was.

Hahha, had het scherm te lang open, zie dat Soneal dat ook schrijft. (geen garanties natuurlijk, maar ik vind het er goed uitzien.)
pi_80218143
Ik reken er inderdaad niet op.

Voor de rest heb ik echt nergens last van. Ja beetje last van onderrug, en zaterdag een enorme steek in me onderbuik. Maar geen ongesteldheidskwaatljes, beetje pijnlijke borsten gehad.

Trouwens gisteren wel wat leuks besproken We gaan misschien toch wel lekker op vakantie, 2 weekjes naar Tenerife. Dus zou wel leuk zijn als ik zwanger ben, kan ik leuke kleertjes kopen voor de baby Dus duimen
pi_80218474
Oe spannend CA, ik duim voor je! Dan oet je temp nu wel weer snel omhoog morgen!
pi_80218693
Is het niet wat laat voor een innesteling?
Ik hoop het wel voor je hoor Charmed-A!
  maandag 12 april 2010 @ 11:13:25 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80218744
Hmpff, toch nog geen bloed, wel misselijk. Maar ook een negatieve test...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80219205
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:11 schreef Kolonia het volgende:
Is het niet wat laat voor een innesteling?
Ik hoop het wel voor je hoor Charmed-A!
Ja op dag 9, vond ik ook vrij laat, dus ik reken dus ook nergens op.

Als morgen mijn temp weer hoger is, dan heb ik meer vertrouwen
pi_80219490
Een te vroege innestelingsdip is onwaarschijnlijker dan een late, er kan zelfs sprake van een "diapauze" van een week zijn, dan zweeft de blastocyst nog een tijdje rond voor het zich innestelt.
Dan hebben we het dus over een extra week, bovenop de normale ontwikkeling tot de innesteling.

Overigens zegt het ontbreken van verschijnselen ook helemaal niets, ik had 19 jaar geleden het volste vertrouwen dat die negatieve zwangerschapstest klopte, want ik voelde me helemaal niet zwanger.....

In november had ik wel allerlei kwaaltjes, en kon ik de dag na de positieve test al een grotere BH gaan kopen.

Deze keer voelt het nog steeds aan alsof ik ieder moment ongesteld kan worden, alleen m'n darmen hebben ongeveer een full stop gemaakt en daardoor zie ik er een beetje zwangertjes uit terwijl dat met 6 weken nog nergens op slaat, maar misselijkheid heb ik amper, en m'n borsten zijn niet gegroeid en niet gevoelig.
pi_80219580
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:26 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja op dag 9, vond ik ook vrij laat, dus ik reken dus ook nergens op.

Als morgen mijn temp weer hoger is, dan heb ik meer vertrouwen
Ik dacht dat zo'n dip gelijk met innesteling kwam (dus dag vier tot acht), maar kennelijk is die dip tussen dag 6 en 10 dpo.
Kan goed zijn dus!
Hopelijk stijgt 'ie morgen verder.
pi_80220598
Spannend CA, ik duim voor je! Kan iemand me een goede website adviseren voor het tempen? Dus niet alleen met zo'n grafiekje, maar ook met uitleg welke thermometer je het beste kunt gebruiken en hoe je dat precies moet doen?
pi_80220737
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:10 schreef Entreri het volgende:
Spannend CA, ik duim voor je! Kan iemand me een goede website adviseren voor het tempen? Dus niet alleen met zo'n grafiekje, maar ook met uitleg welke thermometer je het beste kunt gebruiken en hoe je dat precies moet doen?
Ik gebruik een thermometer van de kruidvat, en die doe ik gewoon in me kontje
Op babybrabbel.nl staat ook wel wat over de tempmethode.

Ik vind het ook erg spannend, na een eventuele innesteling kan je toch al testen?

Ik heb liggen: ovutest, zwangerschaptest van sensitest (dipstick), en 2 kruidvattesten.
Morgen testen? (als mijn temp weer hoger is) Overmorgen? Of vrijdag afwachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2010 12:16:00 ]
pi_80220838
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:10 schreef Entreri het volgende:
Wat voor uitleg wil je dan precies?

Gewone thermometer en rectaal meten, elke ochtend om dezelfde tijd na een goede nachtrust, voordat je opstaat.
En dat invullen in een grafiekje.
pi_80221307
OK dank Nou ja, meer of er nog bepaalde thermometers zijn die beter zijn of juist niet goed, of er behalve tijdstip nog ander factoren invloed hebben enzo. Ik ga gewoon maar aan de slag denk ik, kan ik deze maand even proefdraaien.
  maandag 12 april 2010 @ 14:05:01 #20
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_80224802
Spannend Charmed_angel! (zal vast stiekem voor je duimen)

Welkom aan alle nieuwelingen!

Ik ben nog niet ongesteld maar een zwangerschap zit er deze maand ook niet in, dag 33 nu.
Vorige week naar de gynaecoloog geweest, baarmoeder en 1 eierstok zagen er goed uit. De andere kon ze niet in beeld krijgen maar dat is wel vaker. Niks zorgelijks dus gelukkig. In principe is een cyclus van 30/38 dag niet erg vertelde ze.
pi_80226598
Nee alleen moet je steeds langer wachten dan iemand met 28 dagen. Ik voel me soms een beetje genept met mijn cyclus van 33 dagen.
pi_80230285
Haha Entreri, sorry lach je niet uit, maar begrijp het wel.
ik heb wel braaf een cyclus van 29 dagen, maar ik wordt tot nu toe ook nog steeds iedere maand genept hoor, heb steeds die stomme
Lijk er niet vanaf te komen!
pi_80230432
C-A, op hoeveel dagen van je cyclus zit je nu?
Je hebt je NOD al twee daagjes doorgeschoven van 10 naar 12 april.....en als er nu nog geen signalen zijn
pi_80231322
Ik zit nu op Dag 31, mijn nod was 12-04 / die heb ik naar 16-04 doorgeschoven omdat ik een late eisprong heb gehad (blijkt uit mijn grafiekje), en mij gevoel, en pos ovutest

Morgenochtend misschien toch een een testje er tegen aan gooien? Of wachten tot vrijdag?
Ok als me temp morgen 36,7/36,8 is ga ik testen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2010 16:48:35 ]
pi_80231409
Maar nu heb ik trouwens wel een zeurderige onderrug Dat kan vermoeidheid zijn, ongesteld of zwanger?

Heb het ook erg koud en ben ontzettend moe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')