Nou, alsjeblieft praat niet zo ontzettend lomp. Als je de beelden zelf gezien hebt.quote:Op zondag 18 april 2010 23:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
En dat is nu juist het probleem, hoe staaf je dit? Zijn er andere bewijzen dan de woorden van een psychopaat?
Omgekeerde wereld, Peter stelt een doofpotaffaire aan de kaak en daar zou hij dan zelf financieel het slachtoffer van moeten worden? Denk gewoon na.quote:Op zondag 18 april 2010 23:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk in elk geval dat Nico niet veel meer zal worden uitgenodigd door (oude) vrienden/ bekenden
Peter R: 'Zelf sta ik op het standpunt dat dit juist reden is de beelden wel uit te zenden'. Had dat dan gedaan, respect voor de uitspraken van de rechter heb je niet, dat heb je al bewezen. Desnoods verkoop je je huis of zo, als het om het 'recht' gaat.
quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, daar zat ook geen woord Chinees bij, in al die drie afleveringen niet. Ik vond het ongelofelijk boeiend.
Die Koos H. moet de grootste crimineel uit de Nederlandse geschiedenis zijn zo'n beetje. Waar heeft ie allemaal mee te maken gehad zeg. Drugs, ontvoeringen, kindermoorden, overvallen, diefstallen, oplichting, de hele mikmak zo'n beetje.
De Vries is de beste, dit is hoog niveau journalistiek.
Precies, maar daar wordt nog geen melding over gemaakt. Het grote nieuws is: "Peter R. de Vries zendt beelden deze keer niet uit". Toch jammer dat dat kort geding afleidt van de inhoud.quote:Op zondag 18 april 2010 23:35 schreef HansHeino het volgende:
Ik vond het ook ongelooflijk boeiend! En net zoals op het eind al werd beweerd: je kunt van Peter vinden wat je wilt en hem enorm niet-mogen bijvoorbeeld, maar: hij heeft WEL wat gedaan, en dat is niet van iedereen te zeggen.
Ja, wat dan precies? Dit is maatschappelijk toch niet belangrijker dan TV Kantine? Wat heeft de Joran-uitzending in maatschappelijk opzicht nu werkelijk opgeleverd? Verbazend hoeveel mensen toch in die opgeblazen pretenties van De Vries blijven trappen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:35 schreef HansHeino het volgende:
hij heeft WEL wat gedaan
Vandaag ging het over Koos H., rechter Stolk en nog een aantal andere dubieuze figuren.quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Argento het volgende:
Wat heeft de Joran-uitzending in maatschappelijk opzicht nu werkelijk opgeleverd?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 18 april 2010 23:40 schreef Boca_Raton het volgende:
@HansHeino: wat denk je dat het bijvoorbeeld alleen al niet betekent voor de nabestaanden van die dode meisjes? Om eindelijk duidelijkheid te krijgen, gewoon een bekentenis van de dader. Hoe onverteerbaar moet het zijn om niemand dat ooit te horen zeggen. Sterker nog: je voelt een doofpot-affaire maar je bent te kapot van verdriet om er werk van te maken. Want zo zijn die nabestaanden er aan toe geweest. Vermalen tussen andermans belangen.
En om dat nu zó helder uiteengezet te krijgen, dat is een prestatie.
Waarom zou je twijfelen aan die woorden? Zeker gezien de setting waarin de gesprekken zijn geweest is er weinig reden tot twijfel.quote:Op zondag 18 april 2010 23:12 schreef Klummie het volgende:
[..]
En dat is nu juist het probleem, hoe staaf je dit? Zijn er andere bewijzen dan de woorden van een psychopaat?
Argento valt over een paar illegale filmopnamen, maar het handelen van de rechterlijke macht, ach ja, "opgeblazen gedoe".quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, wat dan precies? Dit is maatschappelijk toch niet belangrijker dan TV Kantine? Wat heeft de Joran-uitzending in maatschappelijk opzicht nu werkelijk opgeleverd? Verbazend hoeveel mensen toch in die opgeblazen pretenties van De Vries blijven trappen.
Moet hij dan zelf 5 ton van z'n privé vermogen betalen om deze beelden te kunnen uitzenden? Dat kan toch niet, denk toch eens na man.quote:Op zondag 18 april 2010 23:32 schreef DaverzNL het volgende:
Hahaha wat een kneusje die Peter R. Ik lees nu net pas dat ie de beelden NIET uitgezonden heeft (nee, ik kijk dus niet) omdat de dwangsom verhoogd is. Dus het 'maatschappelijk belang' is geen 5 ton waard? Drie (toch?) kinderlevens zijn dus minder dan 5 ton waard? Achterlijke kneus die Peter.
En dat maakt hem tot een levensgevaarlijke man, kijk bijvoorbeeld maar eens wat hij voor Joran van der Sloot heeft aangericht. Een typisch voorbeeld van trial by media en geen enkele respect voor de rechter en ons rechtssysteem. Het is allemaal leuk en aardig, totdat je zelf onschuldig bent en hij zijn tanden in jou zet. Om het geldelijk gewin. Want, zodra het een half miljoen kost, gaat het niet meer om de waarheid maar om de centjes.quote:Op zondag 18 april 2010 23:56 schreef dolfg het volgende:
Je hoeft Peter niet te mogen, maar het is een pitbull die zijn tanden ergens inzet en niet meer loslaat.
Dat getuigt van een vasthoudendheid die velen van ons ontberen.
Sommige mensen hier.:')quote:Op zondag 18 april 2010 23:59 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat maakt hem tot een levensgevaarlijke man
Ik vind mensen die de rechter en onze rechtsstaat niet respecteren in het kader van hun eigen meerdere eer en glorie inderdaad levensgevaarlijk. We hebben een rechter die beoordeelt en veroordeelt, geen 'misdaadverslaggever'. Dat hij de rechter aan zijn laars lapt tot hij in zijn portemonnee geraakt wordt, moet ook jou duidelijk zijn.quote:
Je wekt de indruk nogal persoonlijk geraakt te zijn door de situatie met Joran van der Sloot.quote:Op zondag 18 april 2010 23:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat maakt hem tot een levensgevaarlijke man, kijk bijvoorbeeld maar eens wat hij voor Joran van der Sloot heeft aangericht. Een typisch voorbeeld van trial by media en geen enkele respect voor de rechter en ons rechtssysteem. Het is allemaal leuk en aardig, totdat je zelf onschuldig bent en hij zijn tanden in jou zet. Om het geldelijk gewin. Want, zodra het een half miljoen kost, gaat het niet meer om de waarheid maar om de centjes.
Heb je ook enig idee wat Joran heeft aangericht toevallig? Zo nee, dan moet je wellicht even contact zoeken met de familie van dat meisje die hij in zee gedumpt heeft. Dus welke onschuldige heeft de Vries te gronde gericht dan volgens jou?quote:Op zondag 18 april 2010 23:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat maakt hem tot een levensgevaarlijke man, kijk bijvoorbeeld maar eens wat hij voor Joran van der Sloot heeft aangericht. Een typisch voorbeeld van trial by media en geen enkele respect voor de rechter en ons rechtssysteem. Het is allemaal leuk en aardig, totdat je zelf onschuldig bent en hij zijn tanden in jou zet. Om het geldelijk gewin. Want, zodra het een half miljoen kost, gaat het niet meer om de waarheid maar om de centjes.
Het zegt wat over mij dat Peter een rechterlijk verbod aan zijn laars lapt als het hem 15000 euro kost, maar respecteert als het hem 500000 euro kost? Die vat ik even niet.quote:Op maandag 19 april 2010 00:05 schreef Boca_Raton het volgende:
@Miss Dynastie: dat je hem verdenkt van geldelijk gewin zegt meer iets over jou dan over De Vries. Ik kan er geen andere chocola van maken.
Dat begrijp ik ook. Maar het ging hem dus om het geld, iets wat hij eerder ontkende. Als ze dit écht van 'maatschappelijk belang' vonden, dan was het het dus ook die 5 ton waard geweest. En dat hoeft natuurlijk uit eigen zak, maar gewoon door SBS betaald ofzo.quote:Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Moet hij dan zelf 5 ton van z'n privé vermogen betalen om deze beelden te kunnen uitzenden? Dat kan toch niet, denk toch eens na man.
Ik betrok hierbij duidelijk Lucia de Berk, maar voor het gemak kunnen we de Puttense moordzaak, de Schiedammer parkmoord en nog wel meer justitiële dwalingen van de afgelopen jaren hierbij betrekken.quote:Op maandag 19 april 2010 00:04 schreef servus_universitas het volgende:
Het is ook tekenend dat sommigen hier in deze ontboezemingen (die overigens niet als onweerlegbare feiten zijn vast komen te staan) een reden zien om de gehele rechtsorde in twijfel te trekken. "We lijken in een bananenrepubliek te leven," oppert hierboven iemand. Nee, inderdaad, een doofpotaffaire kan zonder pardon worden gegeneraliseerd hoor, sure.
Weet je... ik leg het niet eens uit. Ik kan er gewoon niet bij dat je De Vries een op geld beluste programma-maker vindt. Die man werkt al 30 jaar als misdaadjournalist. Waar heeft ie allemaal niet zijn tanden ingezet? Wie heeft ie allemaal niet bijgestaan, zowel in als buiten beeld (nabestaanden, gedaagden, mensen waar hij in gelooft)? En dan nu gaan mekkeren over geld?quote:Op maandag 19 april 2010 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het zegt wat over mij dat Peter een rechterlijk verbod aan zijn laars lapt als het hem 15000 euro kost, maar respecteert als het hem 500000 euro kost? Die vat ik even niet.
Zie het even anders. Stel jij lapt een verbod aan je laars wat jou 150 euro kost, doe je dat ook nog als het je 5000 euro kost?quote:Op maandag 19 april 2010 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het zegt wat over mij dat Peter een rechterlijk verbod aan zijn laars lapt als het hem 15000 euro kost, maar respecteert als het hem 500000 euro kost? Die vat ik even niet.
Dat is dus het punt, die dwangsom ie Peter R de Vries dus zelf ook opgelegd. Het zou ze dus 3 keer 5 ton kosten.quote:Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook. Maar het ging hem dus om het geld, iets wat hij eerder ontkende. Als ze dit écht van 'maatschappelijk belang' vonden, dan was het het dus ook die 5 ton waard geweest. En dat hoeft natuurlijk uit eigen zak, maar gewoon door SBS betaald ofzo.
inderdaad, maar aan teeven te horen gaat men echt wel proberen deze doofpot proberen open te breken en terecht....echt schokkende informatie weer!!!!!!quote:Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, maar daar wordt nog geen melding over gemaakt. Het grote nieuws is: "Peter R. de Vries zendt beelden deze keer niet uit". Toch jammer dat dat kort geding afleidt van de inhoud.
Ik wil die zaken absoluut niet bagatelliseren. Het zijn stuk voor stuk pijnlijke gevallen. Maar het is de realiteit die nooit zal veranderen. En anders kun je maar beter gaan slapen en dromen over een betere wereld.quote:Op maandag 19 april 2010 00:13 schreef dolfg het volgende:
[..]
Ik betrok hierbij duidelijk Lucia de Berk, maar voor het gemak kunnen we de Puttense moordzaak, de Schiedammer parkmoord en nog wel meer justitiële dwalingen van de afgelopen jaren hierbij betrekken.
Dat je in 2010 in Nederland getuige bent van een gevalletje hekserij inzake Lucia de Berk is wel in en intriest.
Dat je niet bestaande delicten gaat zoeken bij een vermeende dader is schokkend.
En ja, dat ondermijnt een rechtsstaat als vanzelf.
Maar laten we met z'n allen onder leiding van Harm Brouwer vooral in koor blijven roepen dat het allemaal incidenten zijn. Dan gaan we lekker slapen en doen morgen net of er niks gebeurd is.
En er liggen nog zo'n stuk of 8, 9 onopgeloste kindermoorden in een la die vóór het tijdstip van de arrestatie van Koos H. waren gepleegd. Deels ook met behulp van chloroform. Die nabestaanden zijn nóg nergens.quote:Op maandag 19 april 2010 00:15 schreef OeJ het volgende:
Als ik toch tegen zo'n blinde muur op zou lopen, als het mijn kinderen waren geweest, ik zou echt uit mijn vel springen van woede.
dat jij nog serieus ingaat op dat soort lui.....pffff, aandachtstrekkertjes zijn dat.quote:Op maandag 19 april 2010 00:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet je... ik leg het niet eens uit. Ik kan er gewoon niet bij dat je De Vries een op geld beluste programma-maker vindt. Die man werkt al 30 jaar als misdaadjournalist. Waar heeft ie allemaal niet zijn tanden ingezet? Wie heeft ie allemaal niet bijgestaan, zowel in als buiten beeld (nabestaanden, gedaagden, mensen waar hij in gelooft)? En dan nu gaan mekkeren over geld?
Ga het eens over de uitzendingen zélf hebben Miss.
Het zou schandalig zijn als het verhaal waar is, maar dat het waar is is vooralsnog niet bewezen. Koos H. zou volgens zijn advocaat de moorden al eerder hebben bekend: aangenomen dat deze de waarheid spreekt, is dat gedeelte al geen novum. Daarentegen zou het in Koos H.'s voordeel werken als hij de verantwoordelijkheid voor de tweede en derde moord (deels) in de schoenen van een ander kan schuiven. Hij heeft er dus belang bij om zijn verhaal verder te verspreiden. Het is mogelijk dat hij dat verhaal heeft uitgebouwd op basis van geruchten die toentertijd al in de media de ronde deden. Hij lijkt daarvan op de hoogte te zijn geweest toen het proces speelde.quote:Op zondag 18 april 2010 23:42 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom zou je twijfelen aan die woorden? Zeker gezien de setting waarin de gesprekken zijn geweest is er weinig reden tot twijfel.
Nou, als zij het zelf in de doofpot willen stoppen, dan moet je toch toegeven, dat het goed is dat iemand de waarheid achterhaalt.quote:Op maandag 19 april 2010 00:04 schreef servus_universitas het volgende:
Het is ook tekenend dat sommigen hier in deze ontboezemingen (die overigens niet als onweerlegbare feiten zijn vast komen te staan) een reden zien om de gehele rechtsorde in twijfel te trekken. "We lijken in een bananenrepubliek te leven," oppert hierboven iemand. Nee, inderdaad, een doofpotaffaire kan zonder pardon worden gegeneraliseerd hoor, sure.
Alleen wist hij niet dat hij een verhaal aan het verspreiden was. Bovendien had Koos dan geen kort geding tegen De Vries aangespannen.quote:Op maandag 19 april 2010 00:21 schreef Poelgeest. het volgende:
Hij heeft er dus belang bij om zijn verhaal verder te verspreiden.
quote:Op maandag 19 april 2010 00:21 schreef Poelgeest. het volgende:
[..]
Het zou schandalig zijn als het verhaal waar is, maar dat het waar is is vooralsnog niet bewezen. Koos H. zou volgens zijn advocaat de moorden al eerder hebben bekend: aangenomen dat deze de waarheid spreekt, is dat gedeelte al geen novum. Daarentegen zou het in Koos H.'s voordeel werken als hij de verantwoordelijkheid voor de tweede en derde moord (deels) in de schoenen van een ander kan schuiven. Hij heeft er dus belang bij om zijn verhaal verder te verspreiden. Het is mogelijk dat hij dat verhaal heeft uitgebouwd op basis van geruchten die toentertijd al in de media de ronde deden. Hij lijkt daarvan op de hoogte te zijn geweest toen het proces speelde.
Je weet het niet, hè. Misschien was die rechter wel echt een wereldvreemde filantroop die de kansen van een zielige draaideurcrimineel wilde verbeteren door hem op eigen kosten een rijbewijs te laten halen.
Dat verhaal wat je nu hebt opgeschreven, daar geloof je zelf in.quote:Op maandag 19 april 2010 00:21 schreef Poelgeest. het volgende:
[..]
Het zou schandalig zijn als het verhaal waar is, maar dat het waar is is vooralsnog niet bewezen. Koos H. zou volgens zijn advocaat de moorden al eerder hebben bekend: aangenomen dat deze de waarheid spreekt, is dat gedeelte al geen novum. Daarentegen zou het in Koos H.'s voordeel werken als hij de verantwoordelijkheid voor de tweede en derde moord (deels) in de schoenen van een ander kan schuiven. Hij heeft er dus belang bij om zijn verhaal verder te verspreiden. Het is mogelijk dat hij dat verhaal heeft uitgebouwd op basis van geruchten die toentertijd al in de media de ronde deden. Hij lijkt daarvan op de hoogte te zijn geweest toen het proces speelde.
Je weet het niet, hè. Misschien was die rechter wel echt een wereldvreemde filantroop die de kansen van een zielige draaideurcrimineel wilde verbeteren door hem op eigen kosten een rijbewijs te laten halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |